Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:25

Tot de 18e wachten??? 8)7 8)7
Die zijn gek! Als je zoveel pijn hebt zou je eigenlijk vandaag nog gezien moeten worden.

Polly
Moderator Algemeen

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:28

wat heb je eigenlijk gezegd tegen degene die je aan de telefoon had TS?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:29

Dat kunnen ze niet maken. Je hebt nu al nachten lang amper kunnen slapen! Zit op stevige pijnstilling en barst nog steeds van de pijn. Vooral het stukje dat als je je in een bepaalde hoek draait en heel stil houd het nog soort van uit te houden is in bed vind ik schrijnend om te lezen :(

Laat de artsen goed merken hoe het je hele leven heeft overgenomen

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:29

Ik zou er ook zeker niet mee akkoord gaan om te wachten tot de 18de.
Je hebt veel pijn, kunt niet slapen. Dat is toch geen kwaliteit van leven.
Je bent jong en wilt dingen ondernemen. Maar je wordt nu ontzettend belemmerd.
Ik zou eisen dat ik zo snel mogelijk gezien ga worden.

TS je mag echt wel op je strepen staan hoor.
Je hoeft je echt niet af te laten schepen.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:45

Ik bedoel het niet onaardig, maar ik vraag me echt af hoe jij communiceert met artsen. Ik heb namelijk echt nog nooit meegemaakt dat je bij zo'n verhaal niet terecht kan.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:48

Anoeska schreef:
Ik bedoel het niet onaardig, maar ik vraag me echt af hoe jij communiceert met artsen. Ik heb namelijk echt nog nooit meegemaakt dat je bij zo'n verhaal niet terecht kan.

Ik wel! Maar nadat ik echt echt op mijn strepen stond is mijn broertje toch opgenomen.
Maar daarvoor heb ik wel een aantal mensen moeten bellen.
En uit eindelijk de receptie van het ziekenhuis moeten bedreigen met dat ik ze net zolang ging lastig vallen met mijn telefoontjes totdat er een arts de situatie ging bekijken.
En dat is uit eindelijk maar goed geweest ook. Want mijn broertje was er anders niet meer geweest.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:49

Anoeska schreef:

Soms, als je zo´n pijn hebt heb je er gewoon niet de energie voor om goed voor jezelf op te komen. Je staat dan op het standje overleven en probeert alleen maar om een houding te vinden die het minst verschrikkelijk is.

Been there- done that.

Het is heel zwaar om je daar overheen te zetten, maar het is wel het enige wat je kunt doen om eruit te komen ts :j

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:52

Maar dit topic bestaat al bijna 4 weken, daarvoor was het al een maand aan de gang. Dan komt er toch wel ergens een moment dat je duidelijk aan een arts kan uitleggen hoe de situatie nu is? En daar heb ik nog nooit een 'receptie voor hoeven bedreigen'. Is er dan niemand in de omgeving van de TS die wel een helder gesprek aan kan gaan? Als de TS daar op dit moment niet toe in staat is?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:53

Het is in ieder geval niet ongebruikelijk om een catheterwissel, want dat wordt het als het plassen weer niet lukt te doen na de antibioticakuur. Minder kans op herhaling van de infectie. Em meer kans op succes als je geen infectie hebt.
Meeste antibiotica hebben ongeveer 48 uur tot 72 uur nodig om te gaan werken, dus pijn bij een urineweginfectie is ook niet heel vreemd. Het zou in de loop van het weekend wel af moeten nemen.

Goed blijven drinken voor nu en rust nemen.

Als je echt hoge koorts krijgt of koude rillingen zou ik wel contact opnemen.

Beterschap!

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:57

Wat ik gedaan had was naar de eerste hulp en dan gewoon niet meer weggaan tot er of gedegen onderzoek komt, of een opname waar ze alles eens echt goed doorlichten. Het is toch te gek voor woorden dat je weken moet liggen creperen van de pijn en dat over alles zo laconiek wordt gedaan door het ziekenhuis.

Maak je zelf eens kwaad of misschien je moeder. En dan echt kwaad.
Toen wij twee jaar geleden als familie eens onwijs boos hebben opgetreden in een ziekenhuis voor mijn oma nadat alles werd afgeschoven, werd ze dan toch opgenomen en dit heeft haar leven gered. Laat je niet gek maken, je betaald goed voor de zorg dus gebruik het ook.

Ik hoop echt dat je er snel een oplossing voor hebt en dat de pijn dan weg is. :(:)

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 15:31

Ik denk dat als ik in die situatie en niet op tafel sloeg bij de dokters, mijn moeder me aan mijn arm meesleurt en vastbindt aan de uroloog tot jet is opgelost :/

Waarom blijf je maar creperen en van die zware pijnstillers pakken? Waarom ga je niet naar we SEH als je je niet meer kunt verroeren van de pijn? Waarom blijf je maar naar de huisarts lopen i.p.v. de uroloog?

Ik hoop dat je deze post niet verkeerd opvat maar ik ben bezorgd om je en voel me gefrustreerd dat je schijnbaar aan de kant wordt gewuifd en niemand je helpt.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 15:35

omdat je buiten kantooruren (en dat was het gister) via de HAP naar de SEH moet, dan kondigen ze je komst ook aan en bellen ze die uroloog zn bedje uit.
Maar ik had me ook niet naar huis laten sturen met alleen het vullen van de ballon.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 16:01

Dit kan niet hoor!! Wat moet je met al die pijnstillers? Daarmee gaat het probleem echt niet weg zo te lezen.

Laat even iemand anders voor je bellen, want dit gaat niet goed.

Nu heb ik wel veel ervaringen met artsen en ziekenhuizen helaas en ook weleens slecht behandeld, maar het is nog nooit zover gekomen dat ik weken met pijn heb moeten rondlopen.

Toen mijn man van het kastje naar de muur werd gestuurd na het verwijderen van een kies en alleen pijnstillers kreeg, kwamen we na mijn telefoontje toch bij de hap. Direct naar SEH en die hebben een kaakchirurg uit Amsterdam laten komen rond 23uur 's avonds. Hij had zo een groot abces dat het gevaarlijk was. Ik kon hem om half 2 's nachts ophalen. De arts sprak echt van schande, maar zo gaat het soms en dat moet je echt niet pikken.

Of nu je eigen huisarts bellen en zeggen dat je direct naar een ander ziekenhuis doorgestuurd wil worden. Ik heb dat ook weleens gedaan na gedoe met het plaatselijke ziekenhuis.

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 16:15

Ik ben nu op de SEH. Gaan iig kijken of de katheter niet verstopt zit.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 16:16

En ze moeten echt bloed afnemen en een echo maken van je blaas. MINIMAAL!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 16:18

laat je niet met een kluitje het riet in sturen TS!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 16:24

Succes!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 16:41

En vergeet je zorgverzekering niet!!!
Zij kunnen actie ondernemen.

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 17:08

Ik meen dat er een link ligt/kan liggen tussen het innemen van tramadol en plasproblemen. Misschien goed om dit eens even te checken bij jezelf en in overleg met arts.
Sneu voor je hoor. Ik wens je sterkte met dit en hoop dat er toch snel een oplossing wordt gevonden.

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 17:10

M'n blaas is leeg. Katheter dus niet verstopt. Maar komt ook amper iets uit. Uroloog is gebeld en die komt.

Lig ook aan de monitor, want hartslag is hoog.. Maargoed, niet gek met pijn lijkt me.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 17:13

Jemig wat een verhaal! Hopelijk nu wat meer actie, in positieve zin! :o

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 17:16

Niet meer weggaan tot je een echte oplossing krijgt. Laat ze maar eens aan het werk gaan.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 17:29

Fijn dat ze wat doen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 17:32

Hoop voor je dat er nu goede actie wordt ondernomen.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 17:48

Jeetje TS, wat een ellende zeg..
Ik zou er echt op staan dat je niet meer naar huis gestuurd word vandaag en dat ze je opnemen en ff doorpakken met een diagnose stellen, want op je 23ste zulke klachten na een operatie is nou niet echt “normaal”. Mag ik vragen wat voor operatie je gehad hebt? Mag ook via pb hoor en als je het niet wil zeggen, ook prima!
Hebben ze ook je nierfunctie gecheckt? Aangezien je zo weinig plast. En hou je vocht vast? In je enkels bijvoorbeeld?
Daarnaast heb je een goede reden om een klacht in te dienen tegen ziekenhuis 1, en dat zou ik je ook zeker aanraden, niet dat het jou gaat helpen maar wie weet in de toekomst andere patiënten.