Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Schaduw25 schreef:Dat deze uren niet goed voor hem zijn weet hij, zodra hij klaar is met stage (na volgende week dus) zal het ook terug gaan naar 30 tot 40 uur in de week. Hij krijgt niet genoeg vergoeding vanuit zijn stage om de huur en alles te betalen, hij is deze week veel aan het werk om zijn laatste schulden af te lossen (de halve huur van afgelopen maand, 60 euro aan mij (ja ik weet dat het stom was om hem geld te lenen maar een vriend moest terugbetaald worden en had het harder nodig dan ik) en 20 aan zijn moeder) hierna heeft hij bij niemand meer schulden.
Schaduw25 schreef:Ik heb geregeld dat hij een dag eerder naar zijn moeder kan, dit omdat hij enorme ruzie heeft met zijn huisgenoot (de persoon die naar zijn moeder is gestapt) en ik voor de veiligheid van beide ze niet samen in een ruimte wil hebben. Nou zou vriendlief normaal nooit een eerste klap uitdelen maar dit geval doet me toch twijfelen. Ik ben momenteel zijn spullen aan het inpakken zodat hij zodra hij klaar is meteen alles in zijn auto kan zetten en we die kant op gaan. Over 5 uurtjes is hij klaar met werken en vertrekken we die kant op.
linnie050 schreef:Heeft die huisgenoot het aan zijn moeder verteld?
Dat stukje heb ik even gemist.
Hoop echt dat je vriend je niet voor liegt en serieus wil gaan stoppen.Schaduw25 schreef:Ik heb geregeld dat hij een dag eerder naar zijn moeder kan, dit omdat hij enorme ruzie heeft met zijn huisgenoot (de persoon die naar zijn moeder is gestapt) en ik voor de veiligheid van beide ze niet samen in een ruimte wil hebben. Nou zou vriendlief normaal nooit een eerste klap uitdelen maar dit geval doet me toch twijfelen. Ik ben momenteel zijn spullen aan het inpakken zodat hij zodra hij klaar is meteen alles in zijn auto kan zetten en we die kant op gaan. Over 5 uurtjes is hij klaar met werken en vertrekken we die kant op.
Schaduw25 schreef:Dat deze uren niet goed voor hem zijn weet hij, zodra hij klaar is met stage (na volgende week dus) zal het ook terug gaan naar 30 tot 40 uur in de week. Hij krijgt niet genoeg vergoeding vanuit zijn stage om de huur en alles te betalen, hij is deze week veel aan het werk om zijn laatste schulden af te lossen (de halve huur van afgelopen maand, 60 euro aan mij (ja ik weet dat het stom was om hem geld te lenen maar een vriend moest terugbetaald worden en had het harder nodig dan ik) en 20 aan zijn moeder) hierna heeft hij bij niemand meer schulden.
Niniane schreef:Schaduw25 schreef:Dat deze uren niet goed voor hem zijn weet hij, zodra hij klaar is met stage (na volgende week dus) zal het ook terug gaan naar 30 tot 40 uur in de week. Hij krijgt niet genoeg vergoeding vanuit zijn stage om de huur en alles te betalen, hij is deze week veel aan het werk om zijn laatste schulden af te lossen (de halve huur van afgelopen maand, 60 euro aan mij (ja ik weet dat het stom was om hem geld te lenen maar een vriend moest terugbetaald worden en had het harder nodig dan ik) en 20 aan zijn moeder) hierna heeft hij bij niemand meer schulden.
Voor zover jij weet.
Citaat:Juist ja, 80 uur zal hij eerder werken om zijn verslaving te kunnen betalen dan dat hij zich niet red. Iemand die geen geld aan verdovende middelen of ladingen alcohol uitgeeft kan van een stagevergoeding en kleine studielening zichzelf wel bedruipen. Meestal komen er nogal wat spoken boven in de loop van de tijd, wens je veel succes maar stop met van alles regelen.
Furrow schreef:Het is wel een goede vraag, hoeveel geld geeft hij aan zijn verslaving. Ik heb geen idee hoeveel coke kost.
Zou hij zonder de coke niet zonder al dat extra werk kunnen. Dan kan hij misschien binnen twee dagen al stoppen.
Niniane schreef:Furrow schreef:Het is wel een goede vraag, hoeveel geld geeft hij aan zijn verslaving. Ik heb geen idee hoeveel coke kost.
Zou hij zonder de coke niet zonder al dat extra werk kunnen. Dan kan hij misschien binnen twee dagen al stoppen.
Coke is één van de duurste verslavingen. Omdat het effect niet van lange duur is, snuiven zware gebruikers in een rap tempo dat spul op. Daarom wordt coke ook gezien als een drugs voor de rijken en zijn diepe schulden onder gebruikers heel gebruikelijk. Regelmatig tot veel gebruik kan een gebruiker tienduizenden euro's kosten op termijn. Coke kost per gram ongeveer 40 tot 70 euro.
bigone schreef:(...) Juist omdat er altijd mensen zijn die toch weer insprongen na de zoveelste vraag om geld/bed/bad/brood. Vaak zijn vader of moeder toch bezig met pamperen juist om te voorkomen dat dochter/zoon in het criminele circuit beland. Het werkt gewoon niet op die manier, helaas.
Ik hoop voor ts dat haar vriend nog niet zover is gezonken dat hij moeilijk te helpen is. Hopelijk ziet hij het licht na de afkick en blijft hij clean.
Cayenne schreef:Niniane schreef:Coke is één van de duurste verslavingen. Omdat het effect niet van lange duur is, snuiven zware gebruikers in een rap tempo dat spul op. Daarom wordt coke ook gezien als een drugs voor de rijken en zijn diepe schulden onder gebruikers heel gebruikelijk. Regelmatig tot veel gebruik kan een gebruiker tienduizenden euro's kosten op termijn. Coke kost per gram ongeveer 40 tot 70 euro.
En hoeveel heb je nodig om een beetje effect te krijgen?
Als Ts weet hoe vaak hij ongeveer per dag snoof is het een simpel rekensommetje.