Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Unseen schreef:Mijn vriend rijdt ook niet zo lang door om 'stoer' te doen hoor, hij heeft een veel langere concentratieboog en rijden is zijn grootste hobby. Hij wordt gewoon niet moe, en is dat wel zo dan geeft hij het tijdig aan en dan stoppen we.
Ik heb een vraag aan de mensen met add/adhd die hier wel eens van gehoord hebben:
Ik ben veganist en ik las vorige week in een tijdschrift iets over exofinen en dat mensen met adhd/add/ass hier meer gevoelig voor zijn en dat klachten kunnen toenemen als men een grote hoeveelheid exorfinen binnen krijgt via de voeding. En in soja, wat ik veel eet vanwege mijn veganisme, blijkt veel exorfine te zitten.
Normaal ben ik nogal sceptisch over dit soort dingen, maar aangezien ik het gevoel heb dat de laatste maanden mijn klachten en ook vooral mijn vermoeidheid weer behoorlijk toenemen, probeer ik uit te zoeken waar dat ineens vandaan komt.
In mijn zoektocht kwam ik deze website tegen en ben er ergens wel van geschrokken. Iemand wel eens van gehoord? http://exendo.be/exorfinen/
Unseen schreef:Mijn vriend rijdt ook niet zo lang door om 'stoer' te doen hoor, hij heeft een veel langere concentratieboog en rijden is zijn grootste hobby. Hij wordt gewoon niet moe, en is dat wel zo dan geeft hij het tijdig aan en dan stoppen we.
Ik heb een vraag aan de mensen met add/adhd die hier wel eens van gehoord hebben:
Ik ben veganist en ik las vorige week in een tijdschrift iets over exofinen en dat mensen met adhd/add/ass hier meer gevoelig voor zijn en dat klachten kunnen toenemen als men een grote hoeveelheid exorfinen binnen krijgt via de voeding. En in soja, wat ik veel eet vanwege mijn veganisme, blijkt veel exorfine te zitten.
Normaal ben ik nogal sceptisch over dit soort dingen, maar aangezien ik het gevoel heb dat de laatste maanden mijn klachten en ook vooral mijn vermoeidheid weer behoorlijk toenemen, probeer ik uit te zoeken waar dat ineens vandaan komt.
In mijn zoektocht kwam ik deze website tegen en ben er ergens wel van geschrokken. Iemand wel eens van gehoord? http://exendo.be/exorfinen/
NatasjavE schreef:Intressant. Ik ga dit eens met onze medische afdeling bespreken. Wij hebben onder andere een GLP-1 aganist in de producten portofolio. Dat is een medicijn voor mensen met type 2 diabetes.
(Mensen met DM 2 hebben te weinig GLP-1, DPP-IV breekt GLP-1 af.)
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Incretine
Azmay schreef:Ik had er overheen gelezen, maar ik heb een tijd een exorfinevrij dieet gevolgd via een orthomoleculair arts. Heb een gevoeligheidstest gedaan (imupro100) en mocht geen spinazie, soja, ei, melk, gluten en nog wel wat meer.
Mij hielp het eigenlijk geen fluit![]()
Gluten en melkvrij deed nog het meeste leek het, maar sinds ik nagenoeg veganistisch eet en wel weer gluten merk ik veel meer verschil dan met dat heftige dieet.
Ben zelf ook chronisch moe, dus ik voel je pijn.
Eske_B schreef:Hebben mensen hier ervaring met behandeling van PsyQ?
Magrathea schreef:Eske_B schreef:Hebben mensen hier ervaring met behandeling van PsyQ?
Ik ben er één keer geweest en toen wist ik niet wat ik moest doen, dat was me niet duidelijk. Ze hebben mij ook niet meer gecontacteerd voor het voortzetten van de behandeling of iets dergelijks.
Mijn psycholoog bij de GGZ hier was ook niet erg te spreken over PsyQ.
Ladybird schreef:Wat is lto3 voor middel?