Mondy schreef:Vind je het niet moeilijk dat je partner zo ver weg is nu je deze weg verder gaat bewandelen ?
Eigenlijk niet echt. Ik ben een best wel op mezelf staand persoon en we spreken elkaar dagelijks. Hoewel ik hem wel een beetje mis na drie weken Amerika.

_lautje_ schreef:Voor wat betreft naar mannentoilet gaan: mijn broertje woonde in Amsterdam, de zogenaamd homo/gender tolerante stad, en ging naar het damestoilet. Hij zat toen nog in een soort tussenfase en voelde zich idd nog zoekend zoals jij nu aangeeft. Waren een aantal meiden gaan gillen en stennis schoppen dat een viespeuk de toilet in kwam. Een vriendje heeft mijn broertje hardhandig er uit gewerkt en broertje heeft zich verdedigd. Uitgelopen op een vecht partij. Politie erbij en die gasten en mijn broertje in de cel. Vervolgens agenten die toen ze erachter kwamen dat hij (nog) vrouw was andere agenten erbij riepen en zeiden: moet je kijken het is wijf!!!
Vre-se-lijk. Ik kan er ook echt geen begrip voor hebben dat dit soort dingen gebeuren in tweeduizend-f*cking-achtien.
Hilli schreef:Voor de mannen-/vrouwentoiletten heb ik qua uitgaan wel een oplossing. Er zijn bepaalde muziekstromingen waar het gros van de fans (>90%) bestaat uit mannen. Daar hoef je bij het vrouwentoilet echt nooit in de rij!![]()
Ik weet alleen niet of ik die muziekstromingen aan kan.

Ibbel schreef:Je wórdt niet transgender, dat ben je.
En op een gegeven moment (en dat kan al met een jaar of 3,4 zijn) realiseer je je dat je 'in het verkeerde lichaam' zit. En naarmate die realisatie helderder wordt, moet je (denk ik) wel een volgende stap zetten. En die volgende stap is zelden alleen maar je gaan kleden naar het geslacht waar je je bij thuis voelt. Op z'n minst doe je hormoontherapie. Alleen de operatie(s) doet niet iedereen. Ik vermoed echter dat het merendeel daar uiteindelijk ook voor kiest.

Percy schreef:Heb wel begrepen dat bij een voetbalprogramma in Nederland er lacherig over gedaan moest worden, heel jammer.
Ik hou van voetbal maar ik ben inderdaad (om meerdere redenen) niet zo weg van dat voetbalprogramma. Ik heb het idee dat helemaal nu het een veelbesproken discussiepunt is (of nouja, genderneutraal voornamelijk) mensen het 'zat' zijn waardoor dit soort gedrag indirect wordt gestimuleerd. Achja, botte pikken humor is ook humor blijkbaar. Niet mijn ding in ieder geval.

Magrathea schreef:veerledec schreef:Mag ik vragen waarom je jezelf transgender noemt en niet transseksueel?
Transseksueel is een woord dat een nare lading heeft gekregen de afgelopen jaren, net als woorden als 'travestiet' e.d.
Het achtervoegsel -seksueel vind ik zelf eigenlijk ook impliceren dat het om een geaardheid gaat, maar dat is helemaal niet zo![]()
Dit gevoel heb ik er ook een beetje bij inderdaad.

xChanelx schreef:Hiraeth schreef:Op de rest reageer ik zo trouwens, ik heb per ongeluk mezelf buitengesloten en quoten op mijn telefoon kan ik niet zo handig.
Je weet dat Bokt houdt van dit soort acties?
Ik ben met kat en al in slaap gevallen op het terras buiten. Niet heel spannend dus.

Magrathea schreef:Ik zou het wel fijn vinden om een soort neutraal woord te hebben voor "meneer" of "mevrouw", zoals al eerder werd aangehaald heb je soms niet door tegen wie je het hebt. Dat scheelt ook ongemakkelijke verwoordingen als "beste heer/mevrouw Jansen" bovenaan je brief, of "geachte aanwezigen" tegen een publiek.
Iets zegt me dat het huidige Nederlandse klimaat niet zo staat te springen om een verrekt genderneutraal woord ja!!

Valt het op dat ik een ergernisje heb ontwikkelt. Verder een hele leuke taal hoor.

Ik quote even Ailill zijn vertalingen voor de meelezers:
Citaat:Non binair: Mensen die zich geen man én geen vrouw voelen. Je identiteit heeft geen naam.
Genderdysforie: Het gevoel van onbehagen wat iemand ervaart waarvan het geboortegeslacht en de (gender)identiteit niet overeenkomen (gaat vaak samen met de wens om fysiek van geslacht te veranderen).
vikawiek schreef:Sanet schreef:Ontzettend interessant om te lezen.
Ik vraag me af of de (noemen ze dat top surgery?) keuze (is het een keuze?) om als eerst iets aan je borsten te laten doen een “makkelijke”/minder gevaarlijke keuze is of juist een hele gewenste keuze?
Ik zou zelf namelijk verwachten dat je “meer problemen” zou hebben met de onderste helft dan met de bovenste helft?
Dus concreet: vind je het erger dat je borsten hebt of een vagina/geen penis?
De meeste transjongens hebben toch meer dysforie aan de borsten, ook is dit iets wat meer opvalt voor anderen. We dragen wel een binder(een compressie hemd/shirt gemaakt om de borsten weg te werken) maar die dingen zijn niet bepaald fijn. De kans op complicaties bij de geslachtsoperatie is ook nog iets van 50% en het resultaat word ieder jaar beter

@ Alwiene: Leuk dat je volgt!

Joolien schreef:Ik kijk nu trouwens Queer eye, en in seizoen 2 afl 5 gaat het over een transgender. Misschien interessant om te kijken.
M'n partner en ik hebben de eerste drie afleveringen van Queer Eye samen gekeken en Tan is met kop en schouders mijn favoriet.

Ook nog een dankjewel aan alle mensen die volgen. Ik beantwoord alleen de vragen omdat 't zo al lang genoeg is, maar ik waardeer jullie énorm!