Vrouwen en kort haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 21:57

Ik heb een kort pittige schoonmoeder :') al vind ik het bij haar wel hip. Misschien ook door haar kleding ofzo. Mijn man vind kort haar super lelijk. Ik heb het zelf half lang maar echt zo kort als z'n moeder hoef ik nooit te proberen denk ik. :+

Ik word dit jaar 30 en ben moeder haha, maar heb het al vanaf m'n 12e half lang. Wel verander ik graag van kleur. Maar dan wel natuurlijke kleuren. Behalve rood, heb het in de winter meestal bordeaux rood. Voorheen had ik het in de zomer altijd blond maar vind het irritant als ze m'n dochter vragen of ik haar grote zus ben. :')

Hier loopt wel een mama met gemillimeterd haar en dan een Kuifje in hysterische kleuren. :') incl kleding wat gewoon echt niet mooi past. 2 maten te grote 3 kwart broek met 10000 zakken, een top zonder bh en crocs :+ haar kinderen lopen er overigens net zo bij. Die worden ook gepest hierom. Best sneu. En je hoort haar altijd van 4 km afstand al aankomen :+

De rest van de kort pittige moeders hier zien er gewoon leuk uit hoor. Maar hier lopen ook weinig mensen met hele gekke kleuren haar. Best kerkelijk hier dus de meesten verven hun haar niet eens.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 22:01

Kinke schreef:
Blijkbaar is het ok om op zo'n FB pagina los te gaan over anderen….
Het wordt tijd dat vrouwen eens aardiger gaan doen tegen hun seksegenoten

Hier ben ik het helemaal mee eens

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 22:10

Ik heb mijn haar ooit een keer tussendoor van kontlang naar stekels laten knippen. Dat doe ik dus nooit meer (of ik scheer het helemaal kaal als het niet anders kan)!!!! Ondanks de wisselende, maar wel meer positieve reacties van anderen, vond ik het zelf geen gezicht bij mij. Ondertussen is het bij mij meerdere keren weer kontlang geweest of hooguit tot net onder mijn schouders -> als ik weer eens een donatie aan Stichting Haarwensen had gedaan. Maar verder is het bij mij lang. Kort haar vind ik erg lastig: ik moest om de haverklap naar de kapper of smeerseltjes erin doen (en dus elke dag mijn haar wassen om die troep er weer uit te krijgen). Ik heb het geluk dat mijn haar snel groeit en ondanks dat ik de 40 gepasseerd ben dat het nog steeds heel veel haar is. Geen idee hoe het er in de toekomst uitziet, maar zolang het kan wil ik het graag lang houden. Ik steek het wel vaak op of vlecht het, waardoor ik ook niet zo erg last heb van klitten. En ik slaap al sinds zeer jonge leeftijd standaard met een vlecht, wat 's morgens ook weer een hoop ellende scheelt. ;)

Anoniem

Re: Vrouwen en kort haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 22:22

En ik ben 47 en heb dus nog altijd lang haar tot boven mijn kont en ja dat is nu maar een heel miezerig bosje vind ik zelf, dus eigenlijk zou ik het moeten afknippen en toch kan ik dat nog niet voor mijzelf. En ook echt alleen maar voor mijzelf dat ik het niet kan, want ik ben al bijna 10 jaar single en een vent hoef ik echt niet meer. Laat bij wijze van zelfs de vlechten van onder staan, zo weinig boeit mij mijn uiterlijk nog. En toch kan ik mij er niet toe zetten om die paar lange sprieten op mijn hoofd eraf te halen...
Misschien denk ik toch meer als een man dan ik zou willen en ben waarschijnlijk bang dat ik mijn laatste beetje kracht verlies met het knippen van mijn haar?
Zal waarschijnlijk net zo lang wachten tot die laatste sprieten vanzelf afbreken, verbaas mij er zelf ook over hoor..

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 23:05

Kaka schreef:
De gemiddelde man vindt zelfvertrouwen mooi.

Dat. Mijn man vind mij mooi als ik gelukkig ben.
Hij vond mijn lange haar mooi,maar is net zo blij met me met mijn kortere haar.En dat al meer als 30 jaar :-)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 23:15

Sunrise, ik mag hopen dat je jouw kinderen bijbrengt dat iedereen mag zijn zoals hij/zij is? Ook die kinderen van de vrouw met te wijde broek?

Als ik sommige reacties in dit topic lees dan verbaast het me niets dat kinderen zo gemeen tegen elkaar zijn. Als volwassene elkaar al niet een kunnen waarderen om de persoon die ze zijn.....

Soms ben ik blij dat op mijn werk iedereen verplicht dezelfde vormeloze grijze werkkleding moet dragen, scheelt een hoop geroddel.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 26-05-18 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 23:16

Nikass schreef:
Combineer het met een bermuda en wandelschoenen en het plaatje is compleet _O-
(En ja ik heb ook wandelschoenen en kleed me ook regelmatig praktisch, maar er zijn grenzen...)

Dat had ik met lang haar ook gewoon aan hoor.

Mijn man draagt ook wat hij lekker vindt zitten.
Op zijn werk is hij netjes en thuis trekt hij wat makkelijks aan en vanaf donderdag laat hij zijn baard groeien tot zondag avond.

Ach we zijn al vanaf 91 bij elkaar hebben heel veel meegemaakt.
En uiterlijk is het laatste waar wij ons druk om maken.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 23:22

Ik zie liever een kort geknipt kapsel dat het gezicht op de juiste manier omlijst dan lang haar dat maar wat hangt te hangen.
Vooral als je wat ouder wordt en ik denk dat de gemiddelde man dat ook zo ziet.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 23:41

Sizzle schreef:
Sunrise, ik mag hopen dat je jouw kinderen bijbrengt dat iedereen mag zijn zoals hij/zij is? Ook die kinderen van de vrouw met te wijde broek?

Als ik sommige reacties in dit topic lees dan verbaast het me niets dat kinderen zo gemeen tegen elkaar zijn. Als volwassene elkaar al niet een kunnen waarderen om de persoon die ze zijn.....

Soms ben ik blij dat op mijn werk iedereen verplicht dezelfde vormeloze grijze werkkleding moet dragen, scheelt een hoop geroddel.

Wat wordt er dan voor schokkends gezegd dat ne deze reactie plaatst?ik lees gewoon verschillende meningen danwel smaken. Snap

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 23:50

Iemand met een bepaalde haarstijl of kledingkeus per definitie niet vrouwelijk noemen is in mijn ogen zeer veroordelend. Ook het woord heks is niet echt respectvol lijkt mij.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 00:09

@LadyMadona: staat je goed hoor dat kapsel op de foto.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 00:52

Kaka schreef:
De gemiddelde man vindt zelfvertrouwen mooi.

Dat denk ik ook.
Op het moment dat je man/vriend/vrouw/vriendin je niet meer aantrekkelijk vindt omdat je je haar af laat knippen denk ik dat er wel iets meer mis gaat. Natuurlijk kan je een voorkeur hebben. Dat hebben we allemaal. Maar dat zou je relatie toch niet moeten beïnvloeden. Zeker niet als het gaat om zo iets als haar.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 00:56

Ondanks dat ik het haar heb van een 50-plusser (of misschien wel 60 := ) peins ik er niet over het kort te laten knippen. Ik ben als de dood dat ik dan nooit meer terug kan naar deze lengte.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 00:59

SavannahNx schreef:
Zeg dat niet te hard. Mn moeder knipte het kort en het is nooit meer lang gegroeit hoe lang ze ook niet naar de kapper gaat, of juist elke 3 weken, gewoon nooit meer lang geworden.

Dat was dan waarschijnlijk ook wel gebeurt als ze het niet kort had laten knippen. De haargroei wordt niet beïnvloed door het knippen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 01:46

Kort haar staat maar bij weinig vrouwen echt vrouwel vind ik. Ik vind 9 vd 10 x kort haar echt zonde, niet sexy, niet vrouwe

Ieder zn ding maar kortpi ga ik nooit worden

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 02:22

Collie2008 schreef:
Kort haar staat maar bij weinig vrouwen echt vrouwel vind ik. Ik vind 9 vd 10 x kort haar echt zonde, niet sexy, niet vrouwe

Ieder zn ding maar kortpi ga ik nooit worden

We zullen de spelling maar op het uur steken zeker? :+
Misschien willen sommige vrouwen niet eens 'vrouwelijk' zijn.

Calixae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 06:30

Ik vind kort haar bij sommige vrouwen zo gaaf staan! Alleen de trend dat veel vrouwelijke celebrities opeens hun haar afknipte hoefde van mij niet zo... Zoals Miley Cyrus, Jennifer Lawrence en Kaley Cuoco. Bij hen vond ik het zo niet mooi... Het moet wel echt bij je passen vind ik. Ikzelf denk er voor nu echt nog niet aan mijn blonde lokken af te knippen. Maar dat is de leeftijd denk ik. :+
Soms houd ik van mijn haar, soms haat ik het. Maar afknippen kan ik voor nu nog niet over mijn hart verkrijgen. Wie weet over een paar jaar wel een leuke lange bob oid. :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 07:02

Mijn ervaring is dat veel mannen lang haar mooi vinden en sexy. Uiteraard zijn er ook sexy mooie vrouwen met kort haar maar over het algemeen is het nog steeds zo dat mannen lang haar vrouwelijk vinden en daar een voorkeur voor hebben.

Maar dat was niet de vraag vanuit de TS natuurlijk. Ik denk dat het meerdere redenen heeft. Soms gemakzucht, soms willen veranderen en toe zijn aan een nieuw uiterlijk. Ik zie het hier wel veel om me heen inderdaad dat veel vrouwen hun haar afknippen als ze rond de 30-40 zijn.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 07:08

Als je ouder wordt staat een kortere coupe vaak mooier dan lang haar. Uiteraard zijn er uitzonderingen. De zg. Kortpittige kapsel, het liefst knalrood geverfd bedoel ik daarmee niet. Zeker met een uitgroei van een centimeter. :oo kijk eens bij deze blog http://www.lidathiry.nl/de-driehoek-van-jeugd/ dit gaat wel over oudere vrouwen dan 30-40 jaar
Ik werk op een middelbare school en tegenwoordig heeft 99% lang haar, ik ben altijd blij als ik eens een meid zie die iets anders heeft, zelfs een bob is al vrij exotisch. Toen ik op de middelbare school zat, was er veel meer variatie in haardracht. Bij mij is het simpel: lang haar staat mij niet, krijg er een armoedig hoofd van.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 07:12

Ik vind kort haar (en dan bedoel ik niet de stekeltjes, maar stijlvol kort of netjes opgestoken) ook meestal veel volwassener staan.
Lang, sluik, geblondeerd haar of lang haar in een staart is meer wat voor tieners en evt twintigers vind ik.
Al heb ik het zelf nu ook altijd in een staart. Maar dat is echt puur gemakszucht. Mooi vind ik het niet.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 08:08

Sizzle schreef:
Iemand met een bepaalde haarstijl of kledingkeus per definitie niet vrouwelijk noemen is in mijn ogen zeer veroordelend. Ook het woord heks is niet echt respectvol lijkt mij.

Meningen verschillen maar gekwetst zijn is wat mij betreft ook een kruze. Mij persoonlijk roest het aan mijn reet wat een ander van mij vind en dat werkt echt bevrijdend. Je zou dan geen discussie meer mogen voeren ?

JackenJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 08:08

Ik vind het jammer dat veel mensen hier reageren met: het komt vast dat oudere vrouwen dunner haar krijgen, of kiezen voor gemak wanneer ze kinderen krijgen. Waarom zouden dat de enige opties zijn? Ik heb kort haar omdat lang haar me gewoon slecht en armoedig staat. En kort haar gemakkelijk?? Ben er iedere dag 10 minuten aan kwijt om het te stylen...

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 08:17

AbbyBlues schreef:
34 hier en lang haar.
Het valt tot ver halverwege mijn rug, als het nat is bijna op mn kont. Vol en dik, tussen krullen en slag in. In lagen geknipt zodat het lekker speels valt. Ik zou gek worden als ik het af moest knippen, het past bij mij.
Ik sluit me ook aan bij mijn voorgangers dat ik niet snap waarom mensen kort haar makkelijker noemen. Ik doe er helemaal niks aan s'ochtens. Haal er nog geen kam doorheen. :+ Ik heb het ooit kort(er) gehad en was er zeker een uur mee bezig voordat ik het huis uit durfde, en ik ben nu niet echt het typetje om te stylen. Draag niet eens makeup :') Was er zo klaar mee, weer lekker lang!

Ook onderschrijf ik het verschil tussen Nederland en buitenland. In de Verenigde Staten lopen de meeste vrouwen boven de 40 nog met lang haar. De jeugd (16-20) begint het nu kort te knippen omdat het hip is. Ik niet hoor.

[ [url=m/fbXcrX.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/csJWTt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mars schreef:
9 van de 10 mannen hoor ik ook zeggen dat ze langer haar mooier vinden... Maar hoe je je haar draagt is toch eigen keuze moet niet afhangen van wat een eventuele man ervan denkt.

Zoals mijn man zegt, als ik kort haar mooi vond was ik wel homo geworden. _O- :roll:

Jouw man heeft ook lang haar?

Ik vind dat zowel lange als korte kapsels enorm vrouwelijk kunnen zijn.
Heb zelf lang en kort haar gehad en momenteel dit model:
https://goo.gl/images/p5L7Tj[/i

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 08:47

Zo vond ik dat hele korte bij Anita Witzier altijd heel leuk staan maar dat had bij mij echt niet gestaan!
Ik ga altijd naar de kapper en laat mijn haar daar verven terwijl ik, toen het nog kort was, altijd met een pakje van het Kruidvat deed maar ik vind het heerlijk om naar de kapper te gaan.
Kort of lang, als het schoon is maakt het mij iets uit en ik veroordeel er ook zeker iemand op!

Edit, leuk model minikatje!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 09:06

@minikatje dat noem ik dus niet echt kort haar.. bij mij is kort haar echt wat je omhoog zet