Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
grijs_wolkje schreef:Nog iets wat ik vooral in de avond, niet uit mijn hoofd krijg. Mijn stiefmoeder vertelde ooit dat ze op haar werk een gynaecoloog na een operatie moest opvangen omdat hij de onderkant van een 3 maanden oude baby moest hechten omdat ze verkracht was. Dat beeld, van een onschuldig 3 maanden oud kindje dat.. Jezus, het lijkt zo echt dat ik het kindje, míjn kindje, bijna hoor krijsen.
Als een mantra denk ik: ze is veilig, ze is veilig, we beschermen haar, ze is veilig. Niet lekker om mee in slaap te vallen
grijs_wolkje schreef:Ik voel me er niet echt happy bij. Weet wel dat ik haar daar niet voor de lol ga brengen maar omdat het niet anders kan. Ik kan het ook niet echt met haar bespreken want ze is moeilijk in communicatie (slachtofferrol) en gaat dan weer over de mik. Ik weet dat ik daar poep aan moet hebben, maar mijn moeder is gewoon heel moeilijk.
Ik weet ook niet of dat uur huilen echt waar is, ik herken het helemaal niet namelijk. Thuis gaat ze slapen zonder één huiltje omdat ik de signalen goed herken.
Mijn moeder weet prima dat wij haar maximaal een kwartiertje laten huilen/ jammeren, maar als het alarm erop gaat (krijsen) gaan we er meteen naartoe. Ze was er wel in de kamer bij blijven zitten, vond ik dan wel weer positief.
Misschien is het een idee haar een dag te brengen en dan vanaf de zijlijn te kijken hoe ze het doet, zonder mijn interventie.
Ze vroeg ook nog: "en? Hoe was het zonder baby?"
-O- ik kan moeilijk zeggen 'heerlijk! Soms zou ik willen dat ik ze niet had!' Heb het maar op 'prima gehouden. Daar kreeg ik ook al een vreemde blik op. Wie vraagt dat nou aan iemand met een postnatale depressie?
Fijn. Nu ben ik met mijn moeder bezig terwijl ik me met mezelf moet bezig houden. Great.
Hannanas schreef:grijs_wolkje schreef:Ik voel me er niet echt happy bij. Weet wel dat ik haar daar niet voor de lol ga brengen maar omdat het niet anders kan. Ik kan het ook niet echt met haar bespreken want ze is moeilijk in communicatie (slachtofferrol) en gaat dan weer over de mik. Ik weet dat ik daar poep aan moet hebben, maar mijn moeder is gewoon heel moeilijk.
Ik weet ook niet of dat uur huilen echt waar is, ik herken het helemaal niet namelijk. Thuis gaat ze slapen zonder één huiltje omdat ik de signalen goed herken.
Mijn moeder weet prima dat wij haar maximaal een kwartiertje laten huilen/ jammeren, maar als het alarm erop gaat (krijsen) gaan we er meteen naartoe. Ze was er wel in de kamer bij blijven zitten, vond ik dan wel weer positief.
Misschien is het een idee haar een dag te brengen en dan vanaf de zijlijn te kijken hoe ze het doet, zonder mijn interventie.
Ze vroeg ook nog: "en? Hoe was het zonder baby?"
-O- ik kan moeilijk zeggen 'heerlijk! Soms zou ik willen dat ik ze niet had!' Heb het maar op 'prima gehouden. Daar kreeg ik ook al een vreemde blik op. Wie vraagt dat nou aan iemand met een postnatale depressie?
Fijn. Nu ben ik met mijn moeder bezig terwijl ik me met mezelf moet bezig houden. Great.
Waarom zou je dat niet eerlijk kunnen zeggen?
Zo geef je de ander eerlijk de kans je te steunen en je te begrijpen.
(Even ongeacht of dit de juiste persoon daarvoor is, gewoon puur: waarom zou je dat niet kunnen zeggen).