Voel me een oude taart

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 08:14

Zeg dat soort dingen nou niet. Ik wil ook 39 blijven en mijn dochter van 8 vind ik precies groot genoeg nu :')

Morrie :(:) hoe is het nu?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 08:22

Aaaaah Morrie, moest wel even grinniken hoor....

Ik moet sinds een jaar of 2 rekenen,als er gevraagd wordt, hoe oud ik ben >;) . Zit ook aan de "verkeerde" kant van de 30 .

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 09:50

Anoniem schreef:
Wel moet ik steeds langer scrollen om mijn geboortedatum in te vullen ;(

Zolang ie er nog maar in staat... :P
Overgang heb ik nog niet echt last van, maar op dat punt alles van mijn moeder geërfd dus maak ik me niet zo'n zorgen over. Zij is er redelijk makkelijk doorheen gehobbeld.

En ja, kinderen worden inderdaad te snel groot. Ik heb ze zelf niet, maar zo om me heen groeien ze de pan uit. Ene moment nog een leuk kleutertje, volgende moment is het groter dan jij (wat in mijn geval als doperwtje niet zo'n enorme opgave is, maar toch). Ik vond het zelfs al wat met mijn broertje. Die heb ik nog in zijn luiers zien schijten en dan heeft ie ineens een eigen leven inclusief huis, auto, kind en grijs haar. Bizar...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 10:05

ikke schreef:
Morrie schreef:

w.b. auto's: ik heb een Landrover Freelander, wat mij betreft perfecte auto: hoge instap, automaat, 4x4. Helaas is er altijd wat aan kapot, nu gaat bv de achterklep weer niet open en al die reparaties kosten heeeeel veeeeel geld........

Betere garage zoeken. Die achterklep is een l*llig schakelaartje van een paar euro. Als ik even je chassisnummer mag, breng ik 'm binnenkort wel mee uit GB.

zal ik straks ff opzoeken voor je! Kom je het dan ook ff monteren? :D Ik heb overigens een top garage, maar Laro's kosten gewoon veel geld en er is altijd wel iets raars mee, Engelse humor noemen ze dat.

even een tip: als je 60+ bent, kan je beter niet omvallen met je e-bike...... ik voel me alsof ik onder de trein gelegen heb, man man...... uitmesten kostte me 2 x zoveel tijd als anders vanmorgen vroeg %) 8)7 :n

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 11:26

He daar heb je nog wel een paar dagen plezier van dan :(:)

Ik ben ook zo'n stuntpiloot al heb ik (fingers crossed) al een tijd geen pech gehad. Ik wilde ooit op vakantie met een huurfiets (toen was ik ruim 20 plus) nog eens proberen of ik dat truckje uit mijn jeugd nog kon op de fiets. Dus ik zette aan, trapte even flink door en wilde mijn voeten op het stuur zetten. Maar toen ik naar achter leunde om mijn benen de ruimte te geven schoot mijn handvat los :+ en ik kwam onzacht in aanraking met het asfalt. Ben toen wel op Vlieland bij de enige echter dokter Deen geweest toen hij nog praktijk hield. Gelukkig niks gebroken, alleen wel overal blauw en mijn hele knie kapot (heb het litteken nog). Volgende dag zou ik paardrijden met mijn zusje. Ik kon de tent niet eens uitkomen := nou ja, ik ben gegaan maar ze zullen wel niet gesnapt hebben waarom ik me voor de gevorderden rit had opgegeven want ik zat er zo krom als een banaan op :')

Zelfde met een stunt herhalen, als kind sprong ik graag van de schommel. Moet je ook niet doen als je volwassen bent. Gevolg, zwaar gekneusde enkel en een paar weken mank gelopen. En dit zijn dan nog de dingen die ik echt zelf gedaan heb door stomme acties. Ik heb ook vaak gewoon pech. Al weet ik nu ik bijna 40 ben wel beter gelukkig dan die dingen uit mijn jeugd nog eens te proberen. Ik weet nu uit ervaring dat dit echt niet goed gaat bij mij #)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 11:41

Och Morrie :(:) .
Ik ben blij met mijn stuitervetjes. Heb als professioneel klungelaar al genoeg aan een hoogpolig tapijt om onderuit te gaan; gelukkig levert dat tot nu toe alleen maar extra stijfheid en bizarre blauwe plekken op. Wel lastig als je de volgende dag een dansvoorstelling hebt...(maar daar hebben we dan weer pilletjes voor)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 11:50

hmmm aan vetjes geen gebrek, veel teveel zelfs, maar juist daardoor val je eerder (volgens mijnechtgenoot, die broodmager is) :+

Nu ben ik ook wat motorisch ontspoord, dit heeft niets met leeftijd te maken, dit ben ik mijn leven lang al... dus dat scheelt ook. Ik struikel gerust over stroomdraadjes die er al jaren hangen, over een graspol, over niets...... -O- :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 11:53

Haha ja motorisch ontspoord zo zou je mij ook wel kunnen noemen :') ik loop ook overal tegen tafels aan. En dan weer een blauwe plek erbij. Mijn ouders hebben ooit toen ik 4 was een heel gesprek met de juf gehad. Of ik lastig was thuis en of ze me wel eens een tik gaven (daar kwam het op neer) omdat ik onder de blauwe plekken zat. Nou nee, daar had ik mijn ouders niet voor nodig dat kon ik al heel jong prima zelf :+

Boheme

Re: Voel me een oude taart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 12:02

Joepie meer mensen die over een ingegraven krijtstreep vallen.. ik zit ook onder de butsen en plekken.. Vetjes ook genoeg of zoals man het noemt stootvlees . Ik was 22 toen ik moeder werd en dat jong van mij is verdorie ruim een kop groter en het gaat allemaal veel te hard.. iedereen in mijn omgeving is nu aan zijn eerste leg bezig en ik kom dus om in de kraambezoeken en cadeautjes .. over oud gesproken, gisteren in de tuin gewerkt en ik heb het idee dat ik de halve marathon heb gelopen.. elk plekje en spiertje voel ik..

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 12:23

Lol, ik mag al niet eens meer op zondag in de tuin werken. Heb op maandag dansles (flamenco) en dan is het wel zo gezellig als je niet al te hard kraakt.
Een kop groter is nog te doen. Mijn broertje is in de Pokon gevallen en dik twee meter geraakt. Is niet te doen als je zelf amper 1.65 bent en geen gezicht als we met z'n drieën lopen, mams is nog kleiner. :')
Grappig dat er nog meer motorisch minder ontwikkelden hier zitten. Is inderdaad geen leeftijdsdingetje, ben m'n hele leven al een flipperkastbal. Ik struikel over paarden...probeer dat maar eens uit te leggen als je op de grond ligt en een paard én eigenaar je verbijsterd aankijken. _O-
Maar ga d'r nu vandoor. Heb een feestje, vzpaard en ik zijn bijna jarig en dit gaan we even dunnetjes overdoen :D
Afbeelding
(deze was van afgelopen jaar)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 12:34

Wat een leuke foto! Fijne dag!

O in de tuin werken is ook zo'n lekkere ja. Helemaal als ik heel fanatiek onkruid uit mijn gazon heb lopen steken.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 13:07

Yv_ schreef:
Pfff, echt he! Recent 31 geworden en man man, wat had ik mijn leven anders aangepakt als ik het nog een keer opnieuw mocht doen vanaf mijn 20ste _O-. Ik heb gelukkig maar 1 rimpel: een giga lachrimpel :').
Zorg dat je als je 41 bent niet denkt: wat had ik mijn leven anders aangepakt mocht ik het nog een keer opnieuw doen vanaf mijn 30ste! Leef nu voluit! :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 14:41

Rondje gras maaien en het gevoel hebben dat je na een half rondje de rest ook niet meer kortwiek _O-

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 15:16

Kunstgras zaaien. Zodra de kinderen de tuin niet meer willen grasmaaien in de zomer wordt het tijd voor kunstgras. :D
Ik zit volgens de geleerden ruim 3 jaar in de midlifecrisis.
O, wacht ff... :)* dat valt dan supertoevallig samen met de aanschaf van een peerd...
Gevolg; de kipfiletjes zijn verdwenen, de conditie is aanmerkelijk vooruitgegaan en het humeur ook. Kortom; de omgeving moppert alleen omdat het eten standaard te laat op tafel staat. Ook daar is een oplossing voor gevonden: ze doet het maar mooi zelf als het te lang duurt.
En het huishouden is een nog noodzakelijker kwaad geworden. Wie het stoort gaat maar lekker ramen lappen of zo. :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 17:04

Morrie au :(:) maar herkenbaar vanaf klein al een standaard brokkenpiloot. Vallen dingen omgooien enz.

Bij mij kwam scheiding (inruil voor jong blond exemplaar) en zorgde voor een omgooi. Nu ook veel uithuiziger verre reizen pretparken enz. *\o/* en geen cabrio nodig gewoon achter op motor stappen wel de wind niet hoeven opletten hihi. :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 17:08

Morrie schreef:
hmmm aan vetjes geen gebrek, veel teveel zelfs, maar juist daardoor val je eerder (volgens mijnechtgenoot, die broodmager is) :+

Nu ben ik ook wat motorisch ontspoord, dit heeft niets met leeftijd te maken, dit ben ik mijn leven lang al... dus dat scheelt ook. Ik struikel gerust over stroomdraadjes die er al jaren hangen, over een graspol, over niets...... -O- :')

Ik heb haar ooit eens aan de knop van een westernzadel zien hangen met haar shirt geloof ik :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 17:10

Oh dat is mij ook wel eens gelukt. Ergste rechter schoen aantrekken en links voet op vier plekken breken. %) of met hooibak inladen rechter knieschijf in kokerprofiel van oprijplaat van bus klemzetten en ontwrichten. Ook lang gips niet fijn en zo stompzinnig :roll:

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 17:20

IMJ schreef:
Morrie schreef:

Ik heb haar ooit eens aan de knop van een westernzadel zien hangen met haar shirt geloof ik :D

ugh.... jij was niet de enige die dat gezien heeft..... die 3 boeren die op het bankje zaten, hebben het er nog over (dit is al zeker 15 jaar geleden gebeurd overigens :') )

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 17:31

:D :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 19:09

:')

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 19:18

het verhaal is nog raarder: ik (tegen de 50), bungel aan mijn t-shirt aan de knop van een westernzadel, stukje boven de grond.
Al het publiek (incl. de 3 boertjes op het bankje, die eerste rang zaten) plat van het lachen..... uiteindelijk voelde de boerin zich geroepen mij te redden....... detail: onder mijn t-shirt had ik bijzonder weinig aan :o

Ik hoor in het dorp nog wel es iemand roepen of ik nog een westernzadel heb....... :\

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 19:25

_O- _O- ... omg krijg beeld.

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 19:30

Wel herkenbaar maar ben dan ook ouder dan de TS.
Ben nu 44 en merk vooral dat ik allemaal wat stijver wordt in mn lichaam en met betrekking tot het rijden dan ook minder soepele handen. En vooral als ik een tijdje niet heb kunnen rijden merk ik dat mn spieren snel minder worden.
En toen mn net 16 jarige dochter met haar eerste serieuzere vriendje kwam aanzetten een paar weken geleden dacht ik toch wel bij mezelf : Help ik wordt oud :o

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 19:53

Whaha, oh sorry ik ben een beelddenker..

3timesmom, mijn zoon staat voor de klas, en kinderen roepen nu meester naar hem.. heel vreemd..

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 20:06

Oh ja, heel herkenbaar met mijn 31-en-een-half :')

Gisteravond nog op een verjaardag waar het halve team van mijn vriend aanwezig was. Grotendeels ladderzatte begin twintigers. Dan voel ik me echt een oud wijf. En dan staan ze allemaal weer op het veld vanmorgen. Hoe dan }:0

Ik zit wel een stuk fitter en beter in mijn vel dan toen ik zo oud was, dat dan weer wel, en veranderen doe je het toch niet.