Wanneer bel je de HAP?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 17:14

Ik bel ze nooit eigenlijk. Het moet wel heel ernstig zijn wil ik die mensen lastig vallen. Ik wacht altijd tot na het weekend.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 22:53

Even een vraagje, lijkt me een goede voor dit topic...

Ik slik momenteel medicijnen, zonder kan ik niet, als ik een aanval krijg. Mijn apotheek heeft zo'n apparaat waar je de medicijnen 24/7 uit kunt halen met code. Vanavond wou ik mijn medicijnen ophalen, maar toen ik hem open deed stond er een doos in en verder zag ik niks, dus ik deed hem dicht en dacht, ik zal wel een andere code hebben gekregen voor een ander vakje of het zit bij die doos in.
Maar toen het deurtje dicht ging, zag ik opeens achterin het zakje liggen.. Te laat dus. Kreeg hem ook niet meer open, code bestaat niet meer etc.

Als ik geen aanval krijg is er geen probleem, dan red ik het precies tot de apotheek open is maandag. Bij een aanval red ik het niet en zonder word echt niks.

Maar als ik wel te kort kom, kan/mag je dan daarvoor de HAP bellen? Ben voor de reden waarvoor ik de medicijnen slik de afgelopen maand meerdere keren bij de HAP en SEH geweest en ben opgenomen geweest, dus het is daar allemaal al bekend verder.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 23:00

Sanet schreef:
Rebecca schreef:
Ik mankeer nooit wat en ga ook nooit naar de huisarts of de HAP , tikje eigenwijs ben ik ook . Laatste keer huisarts was toen ik met galstenen zat , die beste man dacht dat het aan mijn gewicht lag . Kom er ook niet graag meer door die opmerking :+

Nou ja.. voor galstenen geldt het volgende 4F-ezelsbruggetje:
Female
Fat
Fourty
Fertile

Dus je ziet veel vruchtbare vrouwen met overgewicht rond de 40 die galstenen hebben, dat je vruchtbaar en vrouw bent kun je niet (perse) heel veel aan doen, dat overgewicht is dan nog degene die enigszins aanpasbaar is.

Ja en dat is dus de reden dat mijn moeder met een lelijk litteken van 20 cm rondloopt.

Mijn moeder ging (30 jaar terug) op haar 26ste naar de arts vanwege helse pijnen.
Ze had al aangegeven dat galstenen in de fam voorkomen, ze gaf gal over.
Kon geen chocolade, vet of koffie verdragen.
Maar ja volgens de arts was het onmogelijk galstenen.
Want ja ze was 26 en slank.
Mooi dat het later acuut werd en ze helemaal geel werd.
Toen is met een spoed operatie geholpen.
En dat ging nog niet zo mooi als nu.
Ze heeft een litteken van ruim 20 cm overdwars op haar buik.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 23:05

Daphne__ schreef:
Even een vraagje, lijkt me een goede voor dit topic...

Ik slik momenteel medicijnen, zonder kan ik niet, als ik een aanval krijg. Mijn apotheek heeft zo'n apparaat waar je de medicijnen 24/7 uit kunt halen met code. Vanavond wou ik mijn medicijnen ophalen, maar toen ik hem open deed stond er een doos in en verder zag ik niks, dus ik deed hem dicht en dacht, ik zal wel een andere code hebben gekregen voor een ander vakje of het zit bij die doos in.
Maar toen het deurtje dicht ging, zag ik opeens achterin het zakje liggen.. Te laat dus. Kreeg hem ook niet meer open, code bestaat niet meer etc.

Als ik geen aanval krijg is er geen probleem, dan red ik het precies tot de apotheek open is maandag. Bij een aanval red ik het niet en zonder word echt niks.

Maar als ik wel te kort kom, kan/mag je dan daarvoor de HAP bellen? Ben voor de reden waarvoor ik de medicijnen slik de afgelopen maand meerdere keren bij de HAP en SEH geweest en ben opgenomen geweest, dus het is daar allemaal al bekend verder.

Ja hoor. Dan kan de arts je daar de medicijnen voorschrijven.
Ook ooit eens gehad. Ik zou medicijnen door de brievenbus krijgen omdat de apotheek ze toen niet had die dag. Medicijnen pasten niet en apotheek was al gesloten. Maar omdat Pasen ertussen zat had ik niet voldoende.
Heb ik gechat met de huisartsenpraktijk( heel handig tegenwoordig) en de arts heeft ze voorgeschreven.

MarjanB

Re: Wanneer bel je de HAP?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 23:31

Vaak is er ook een apotheek bij de hap in de buurt misschien kan je die even bellen?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 23:39

Als het medicatie is wat alleen op recept te krijgen is moet het via de hap

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:01

Hier even een vraagje:

Mijn moeder heeft een paar jaar geleden een virale hersenvliesontsteking gehad. Nu heeft ze sinds twee dagen plotseling weer precies dezelfde symptomen: stijve nek, ongelofelijke hoofdpijn waar ze ook van moet huilen... en mijn moeder is een taaie en heeft een enorm hoge pijngrens.

Echter zitten we nu op het vliegveld op Oslo en zijn we pas in de namiddag thuis. Wanneer kan ik bellen? Want dit gaat zo ook niet...

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:05

Je kan nu toch alvast bellen voor info? Dan hoor je wel wat hun vinden als je uitlegt dat je nu nog vanuit Oslo onderweg bent.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:09

Resistance schreef:
Hier even een vraagje:

Mijn moeder heeft een paar jaar geleden een virale hersenvliesontsteking gehad. Nu heeft ze sinds twee dagen plotseling weer precies dezelfde symptomen: stijve nek, ongelofelijke hoofdpijn waar ze ook van moet huilen... en mijn moeder is een taaie en heeft een enorm hoge pijngrens.

Echter zitten we nu op het vliegveld op Oslo en zijn we pas in de namiddag thuis. Wanneer kan ik bellen? Want dit gaat zo ook niet...

Wat dacht je van naar de EHBO op het vliegveld gaan......

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:14

Niet wachten. Direct daar hulp zoeken.
Niet wachten totdat je in Nederland bent.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:18

Inderdaad direct daar naar het medisch team van de luchthaven gaan.
En vooral niet vliegen met dit soort klachten. Laat die vlucht maar even voor wat het is.
Better safe than sorry

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:20

Resistance schreef:
Hier even een vraagje:

Een arts zoeken daar. Een hersenvliesontsteking is dodelijk. Ik snap niet dat je er aan denkt om nu te gaan vliegen :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:26

verootjoo schreef:
Resistance schreef:
Hier even een vraagje:

Een arts zoeken daar. Een hersenvliesontsteking is dodelijk. Ik snap niet dat je er aan denkt om nu te gaan vliegen :?

Het is niet mijn idee, he. Moeder is een ongelofelijk eigenwijs mens. Ik ben inmiddels op zoek naar de EHBO.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:52

Ik heb ook zn moeder en dat is lastig om er tegen in te gaan.
Maar goed dat je nu hulp zoekt!
Better safe than sorry

Succes en sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:54

De ambulance komt nu om wat tests te doen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:56

Ik heb ook zo'n eigenwijze pa. Zal de HAP nog niet bellen als ie half dood gaat.
Heel veel sterke met je mams hopelijk valt het mee

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:59

Resistance schreef:
De ambulance komt nu om wat tests te doen.

Oh dat is fijn. Is ze in ieder geval in goede handen.
Ik duim voor jullie dat het met een sisser af loopt.

silverwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 12:10

Een aantal weken geleden zaten we in een hotel aan de kust.
Tijdens het draaien in mijn slaap zo erg mijn nek verdraait dat ik niks meer kon..behalve voor me uit staren.
Mijn vriend naar de receptie gelopen en verhaal gedaan, toch even de hp gebeld...
Ze wilden me toch graag zien omdat het gevoel in mijn rechterarm ook verdwenen was.

Nu na 4 weken nog altijd last van die spier in mijn nek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 12:15

purny schreef:
Ik heb ook zo'n eigenwijze pa. Zal de HAP nog niet bellen als ie half dood gaat.
Heel veel sterke met je mams hopelijk valt het mee

Haha, dit dus, ja. Het valt altijd wel mee, vindt ze zelf. Zelf ben ik inmiddels strontzenuwachtig.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 12:27

Dat kan ik mij voorstellen hoor.

Maar ze is in goede handen dat is nu even belangrijk.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 13:50

Gelukkig toch de ambulance. Hopelijk valt het mee en kunnen jullie gewoon naar huis vliegen.

Hier overigens ook eigenwijze familieleden. Maar zelf ben ik net zo als het over mij gaat :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 14:13

Moeder binnenstebuiten gekeerd in het ziekenhuis, niks gevonden maar wel werd er gezegd dat ze in Nederland nog eens uitgebreid onderzocht moet worden.

Uiteindelijk nog wel het vliegtuig gehaald op het nippertje. :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 14:18

Des te beter ! Kunnen jullie met een gerust hart vliegen

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 16:21

Oh dat is fijn nieuws. Nu Kun je inderdaad met een gerust hart terug vliegen.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 18:20

Heb 2 keer voor mezelf gebeld.

1x vanwege hele heftige buikpijn, nog nooit zoveel pijn gehad. Was een blindedarm ontsteking.
en 1x omdat ik iets uit de bek van mijn duitse herder wilde plukken, jammer genoeg drukte hij zijn kaak zo hard dicht dat ik van alles heb horen kraken in mijn hand.
Duim bloedde echt enorm, ging bijna van mijn stokkie en stopte ook niet met bloeden.
Heb een tetanus spuit gekregen en ze hebben de wond verzorgd. Heb nu nog altijd littekens op mijn duim van de beet.