Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sanet schreef:Rebecca schreef:Ik mankeer nooit wat en ga ook nooit naar de huisarts of de HAP , tikje eigenwijs ben ik ook . Laatste keer huisarts was toen ik met galstenen zat , die beste man dacht dat het aan mijn gewicht lag . Kom er ook niet graag meer door die opmerking
Nou ja.. voor galstenen geldt het volgende 4F-ezelsbruggetje:
Female
Fat
Fourty
Fertile
Dus je ziet veel vruchtbare vrouwen met overgewicht rond de 40 die galstenen hebben, dat je vruchtbaar en vrouw bent kun je niet (perse) heel veel aan doen, dat overgewicht is dan nog degene die enigszins aanpasbaar is.
Daphne__ schreef:Even een vraagje, lijkt me een goede voor dit topic...
Ik slik momenteel medicijnen, zonder kan ik niet, als ik een aanval krijg. Mijn apotheek heeft zo'n apparaat waar je de medicijnen 24/7 uit kunt halen met code. Vanavond wou ik mijn medicijnen ophalen, maar toen ik hem open deed stond er een doos in en verder zag ik niks, dus ik deed hem dicht en dacht, ik zal wel een andere code hebben gekregen voor een ander vakje of het zit bij die doos in.
Maar toen het deurtje dicht ging, zag ik opeens achterin het zakje liggen.. Te laat dus. Kreeg hem ook niet meer open, code bestaat niet meer etc.
Als ik geen aanval krijg is er geen probleem, dan red ik het precies tot de apotheek open is maandag. Bij een aanval red ik het niet en zonder word echt niks.
Maar als ik wel te kort kom, kan/mag je dan daarvoor de HAP bellen? Ben voor de reden waarvoor ik de medicijnen slik de afgelopen maand meerdere keren bij de HAP en SEH geweest en ben opgenomen geweest, dus het is daar allemaal al bekend verder.
Resistance schreef:Hier even een vraagje:
Mijn moeder heeft een paar jaar geleden een virale hersenvliesontsteking gehad. Nu heeft ze sinds twee dagen plotseling weer precies dezelfde symptomen: stijve nek, ongelofelijke hoofdpijn waar ze ook van moet huilen... en mijn moeder is een taaie en heeft een enorm hoge pijngrens.
Echter zitten we nu op het vliegveld op Oslo en zijn we pas in de namiddag thuis. Wanneer kan ik bellen? Want dit gaat zo ook niet...
Resistance schreef:Hier even een vraagje:
Mijn moeder heeft een paar jaar geleden een virale hersenvliesontsteking gehad. Nu heeft ze sinds twee dagen plotseling weer precies dezelfde symptomen: stijve nek, ongelofelijke hoofdpijn waar ze ook van moet huilen... en mijn moeder is een taaie en heeft een enorm hoge pijngrens.
Echter zitten we nu op het vliegveld op Oslo en zijn we pas in de namiddag thuis. Wanneer kan ik bellen? Want dit gaat zo ook niet...
verootjoo schreef:Resistance schreef:Hier even een vraagje:
Een arts zoeken daar. Een hersenvliesontsteking is dodelijk. Ik snap niet dat je er aan denkt om nu te gaan vliegen