Tape werkt bij mij wel erg klacht verminderend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
linnnh schreef:Mag ik vragen waar jij die wijsheid vandaan haalt BigBen? Ik bedoel, als het wel werkt moet dat onderlegd kunnen worden, maar als het niet werkt (volgens jou) dan wil ik ook wel graag weten waarom het (volgens jou) dan zo pertinent niet werkt..
oomens schreef:Geen enkel effect bovenop het placebo-effect bedoel je. Dat is net iets anders, en dat is precies waarom dat het soms helpt als mensen denken dat het ze helpt.
linnnh schreef:@BigBen; dus omdat niet is te verklaren waarom het zou werken, werkt het bij voorbaat niet?
BigBen schreef:linnnh schreef:@BigBen; dus omdat niet is te verklaren waarom het zou werken, werkt het bij voorbaat niet?
Er bestaat geen goede medische verklaring waarom tapen zou kunnen werken bij allergie.
Maar goed, er bestaan nog medicijnen waarvan we eigenlijk niet precies weten hoe ze werken.
Alleen, voor die medicijnen is de werkzaamheid wel degelijk bewezen.
Bij taping is dat absoluut niet het geval.
Uiteindelijk is het alleen een hype, die gestuurd wordt door één bedrijf, dat er enorm commercieel voordeel uithaalt.
BigBen schreef:linnnh schreef:@BigBen; dus omdat niet is te verklaren waarom het zou werken, werkt het bij voorbaat niet?
Er bestaat geen goede medische verklaring waarom tapen zou kunnen werken bij allergie.
Maar goed, er bestaan nog medicijnen waarvan we eigenlijk niet precies weten hoe ze werken.
Alleen, voor die medicijnen is de werkzaamheid wel degelijk bewezen.
Bij taping is dat absoluut niet het geval.
Uiteindelijk is het alleen een hype, die gestuurd wordt door één bedrijf, dat er enorm commercieel voordeel uithaalt.
linnnh schreef:dus omdat niet is te verklaren waarom het zou werken, werkt het bij voorbaat niet?
Citaat:Maar wanneer er mensen zich er beter door voelen, is dat toch helemaal prima en kun jij er onmogelijk last van hebben dat andere mensen zich er beter door voelen.
Citaat:Bigben, anders ga jij gewoon even lekker wegen dan hebben we her erover of het daadwerkelijk werkt ipv dat jij hier een beetje de droeftoeter uit loopt te hangen
BigBen schreef:linnnh schreef:dus omdat niet is te verklaren waarom het zou werken, werkt het bij voorbaat niet?
Op je vraag heb ik daarnet al gereageerd, en het antwoord heb je hierboven gekwoot. Probeer mss eens of lezen lukt.
Citaat:Maar wanneer er mensen zich er beter door voelen, is dat toch helemaal prima en kun jij er onmogelijk last van hebben dat andere mensen zich er beter door voelen.
Dat heb ik ook nooit gezegd.Citaat:Bigben, anders ga jij gewoon even lekker wegen dan hebben we her erover of het daadwerkelijk werkt ipv dat jij hier een beetje de droeftoeter uit loopt te hangen
Altijd prettig als andere Bokkers ook vierkant achter de vrije meningsuiting staan.
linnnh schreef:dus omdat niet is te verklaren waarom het zou werken, werkt het bij voorbaat niet?
Nynkster schreef:Bigben, anders ga jij gewoon even lekker wegen dan hebben we her erover of het daadwerkelijk werkt ipv dat jij hier een beetje de droeftoeter uit loopt te hangen