Gezonder leven challenge!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Gezonder leven challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 07:10

Ik nam meestal wraps mee, met hummus en groente, en dan strak in folie inpakken en in een Ikea zakje waar ik de lucht uit druk. Dan valt er niks uit :+
Tegenwoordig werk ik thuis.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 07:16

AmoorM schreef:
Hoe maken jullie je eten voor je werkdag klaar? Zoals lunch, tussendoortjes. Ik vind dat best nog wel een opgave omdat elke keer weer te bedenken en klaar te maken, kost ook best wel wat tijd. Is dat normaal? :o

Ja, “meal preppen” kost helaas elke keer weer wat tijd. Vooral met afwegen!
Voor inspiratie lees ik mee in het “wat heb jij vandaag gegeten”-topic :j wellicht ook een idee voor jou?

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 07:24

In de link die ik deelde op de vorige pagina, staat ook inspiratie voor gezonde werklunches! :) Ook hoe je ze mee kan nemen enzo.

Enne AmoorM, ja, eigenlijk is 2 keer pw fris alsnog wat te veel ;) komt door mijn werk in de horeca, alles staat voor het grijpen.. (handig smoesje, haha) Ik haal het niet in huis, maar op het werk kan ik soms een ice tea niet weerstaan :p

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 08:45

Ik werk bij la place....

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 09:06

Die roomkaas daar :+:

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 09:51

Ik begin best wel een beetje verslaafd te raken aan ontbijt smoothies :wow:
Vandaag ananas, mango, papaja, baby spinazie en honing in de blender gedaan met wat griekse yoghurt en melk. Die van gisteren was wat lekkerder, maar hier kan ik ook zeker van genieten <3

Oh, en snack wortels! Ipv chips of koekjes eet ik graag snack wortels! En snack tomaatjes, en snack komkommers :j

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 10:06

Ik heb gisteren onder begeleiding van Fysio getraind. Ik betaal dan gewoon voor de sportschool en krijg de begeleiding erbij. Het is bij Anytime Fitness. Misschien word er zoiets bij jullie ook wel aangeboden. Zeker het waard om daarnaar te kijken.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 10:08

Ja, lekker is dat het E_J! Ik moet eigenlijk ook ff spinazie er doorheen gooien :+
Ik maak bij mijn snacktomaatjes&komkommer ook een hele lekkere zelfgeknutselde lichte dressing en dat maakt het zo lekker! <3

Gisteren hadden we bezoek met eten en aten ze B&J na, maar toen heb ik gewoon een smoothie gemaakt :):)

Lous, wat moest je allemaal doen? :) Houdt die fysio dan puur je houding in de gaten of?
Ik heb zelf een schema gehad van mijn toenmalige coach en hij heeft 2 keer meegetraind zodat ik de juiste houding had etc., dus ik hou oefeningen van dat schema erin en zorg dat ik bij een spiegel train voor de juiste houding.

Ik ga zo voor het eerst weer aan 't werk, ben heel zenuwachtig :+
Stomme is dat ik om 12:00 normaal begin met eten, maar dan moet ik beginnen dus ik zal het iets naar voren moeten schuiven. Als ik al kan eten tenminste :+

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 11:55

Dreamy schreef:
Die roomkaas daar :+:

Ja, die moet je niet eten :P

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 12:00

Lous schreef:
Ik heb gisteren onder begeleiding van Fysio getraind. Ik betaal dan gewoon voor de sportschool en krijg de begeleiding erbij. Het is bij Anytime Fitness. Misschien word er zoiets bij jullie ook wel aangeboden. Zeker het waard om daarnaar te kijken.

Ik kan op het moment even geen fysiotherapeut meer zien :+ ik doe aan crossfit dus heb altijd les, lessen zijn met max 12 personen, wat meestal niet word gehaald dus je krijgt best wel wat aandacht.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 12:43

Succes Dreamy! Al ben je inmiddels al bezig. Nieuw werk, of weer beginnen bij een werkgever waar je al zat?

Smoothies vind ik ook lekker! Je krijgt alleen wel makkelijk veel calorieën binnen, waar je die normaal niet allemaal zou eten zeg maar. Dus ik neem ze niet te vaak.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 13:07

Succes Dreamy! Enne... zou je kunnen delen hoe je die dressing maakt? :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 13:31

Ik kom hier ook maar voorzichtig om het hoekje kijken. Lui ben ik mijn hele leven al maar in Nederland heb ik het altijd redelijk onder controle gehad.. Ik woon nu een half jaar in het buitenland en hier gaat het echt van kwaad tot erger :+ Ik kan hier niet zelf koken dus ben afhankelijk van wat me in de dining hall wordt voorgeschoteld, en hoewel ik daar redelijk veel zelf in mag kiezen blijft het niet altijd veel soeps. De verleiding is dus erg groot om gewoon een pizza of een burger te bestellen en mijn kamer niet te verlaten. Aan de ene kant doe ik hier qua beweging meer dan in Nederland want ik loop de hele campus over, voor boodschappen moet ik 10 minuten heuvelop etc, maar aan de andere kant heb ik ook behoorlijk wat dagen waarop ik gewoon niks doe :o

Ik wil dus vooral stoppen met eten bestellen (ook met oog op mijn portemonnee, het eten wat ik in de DH krijg heb ik al voor betaald en bestellen kost hier relatief gezien behoorlijk wat geld) en wat bewuster bezig zijn met bewegen. Ik zwom hier eerst vrij veel maar helaas gaan we de winter in en beginnen de dagen waarop ik dat kan doen wat spaarzamer te worden. Ik ben ook gestopt met de pil en hoop dat dat me eigenlijk een soort duw in de rug geeft om wat beter voor mezelf te gaan zorgen, en vooral een levensstijl aan te meten die ik vast kan houden in Nederland. Daar staat samenwonen met vriendlief in het verschiet, dus ik weet hoe snel het dan bergafwaarts kan gaan.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:35

Ik moet wel met een fysio.Anders zit ik straks met hernia nummer 3 en4 of weer aan de Morfinetabletten.
Mijn tussenwervelschijf ziet eruit als een doorgelegen matras en mijn zenuwkanalen zijn vernauwd. Daarom dat ik die ECHT nodig heb.
Ik echt flink gewaarschuwd door mijn neuroloog,dat ik echt aan de bak moet.
Een nieuwe operatie is echt optie Z.z.z en dat moeten we zien te voorkomen.
Mijn lichaam maakt daarnaast echt altijd veel en lelijk littekenweefsel aan. Ook zoiets wat ik liever dus voorkom.

Dreamy schreef:
Lous, wat moest je allemaal doen? :) Houdt die fysio dan puur je houding in de gaten of?
Ik heb zelf een schema gehad van mijn toenmalige coach en hij heeft 2 keer meegetraind zodat ik de juiste houding had etc., dus ik hou oefeningen van dat schema erin en zorg dat ik bij een spiegel train voor de juiste houding.

Ten eerste, inderdaad dezelfde reden als bij jou.
Ten tweede omdat ik gericht spieren moet trainen
die als corset voor mijn rug moeten dienen. :j

Verder wil ik net als iedereen graag strakker. Dus minder vet en meer spier.
Heel fijn is dat ik ook voedingsadvies kan krijgen. :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:59

@Lous: Logisch dat je dan met fysio traint ja :j Fijn dat dat er ook bij in zit trouwens! En als je dan lekker bezig bent qua beweging is voedingsadvies erbij ook wel prettig ja :D

@Emmaa_: Heeey, jij ook hier :D :wave: Waar woon je nu? Dat lui zijn ken ik wel, je moet weer even over een drempel heen en dan wordt je vanzelf wss weer actiever. Althans, dat heb ik zo. Dat je je hier gemeld hebt is al een goed begin :D

@E_J: Ik doe qua hoeveelheden op gevoel, maar ik meng: een scheutje magere yoghurt, met een halve theelepel 3%vet mayo, een paar drupjes sap van zo'n geperste knoflook-fles, een paar drupjes sambal en een halve theelepel rode pesto :j Ik probeer net genoeg dressing te maken om eroverheen te gieten/in te dippen, maar dus niet dat alles ondergedompeld wordt :P

@Diane_: Oude werkgever, ging niet bepaald goed. Normaal sta ik op de vloer op Schiphol mensen te controleren en weet ik wat ik moet doen. Nu werd ik bij de (mega drukke) receptie neergezet waar ik niemand kende, de telefoon bleef gaan, mensen bleven komen en onwijs veel informatie kreeg + atributen moest gaan gebruiken waar ik geen ervaring mee heb/niet wist wat ik ermee moest doen. Ik zat dus na 10 minuten al te huilen, omdat het echt way to much was.. En ik dacht nog wel dat ik er klaar voor was. Denk ook nog steeds dat ik er wel klaar voor ben om te werken, maar dan wel op mijn oude plek waar ik weet wat er van me verwacht wordt en ik zelf dingen kan doen.
Dat gaan we volgende week dan dus maar proberen..

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 15:01

Ah, dat is balen Dreamy! Niet zo'n goede terugkeer dus.
Even een lekker grote bak fruit voor jezelf maken en op de bank ploffen :(:)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 15:03

Afbeelding
Heb nu net dit gemaakt! Grote honger :):) Daar ga ik zeker even van genieten. Straks even al de teleurstelling eruit gooien met squash :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 15:12

Ik woon op dit moment in Zuid-Afrika Cher :)) Heel wat anders, ook qua tempo enzo.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 15:24

Ik kom me hier toch ook eens melden! Ik ben al een lange tijd bezig met het afvallen. in het verleden 16 kilo afgevallen, langzaam 10 er weer aangegeten en nu inmiddels weer 3 kwijt (wat 4,5 was vorige week). Ik heb alleen zo veel moeite met het gezond eten en dat volhouden. Ik had een super slecht weekend en ben meteen 1.5 kilo zwaarder. Dit baart me toch wel zorgen, hoe moet ik het ooit volhouden dan als het er zo snel al weer bij kan komen.. Ik moet dus de rest van mijn leven op letten op wat ik eet..
Ik hoopte dat ik door verandering van voeding en beweging ook een stuk minder moe zou zijn, helaas is dit niet het geval en ben ik grotendeels van de tijd alsnog een zombie.

Ik tel de calorieën die ik eet, om zo niet te veel binnen te krijgen. Drink weinig cola (light) meer. Probeer het te beperken tot het weekend. Verder alleen water, thee en koffie. Verder probeer ik zoveel mogelijk toegevoegde suikers te vermijden op advies van een arts ivm die vermoeidheid.
Ik hoop door dit topic misschien toch wat meer motivatie te vinden en dat ik er misschien wat positiever tegen aan ga kijken om op mijn eten te letten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 15:26

Als je 1.5 kilo aankomt in een weekend moet je of ongeveer 10.000 kcal gegeten hebben verspreid over het weekend zonder ook maar iets te verbranden (anders mag je je BMR + beweging daarbij optellen) of je houdt gewoon vocht vast. Ik gok op het laatste.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 15:36

Ik heb wel echt een extreem slecht weekend gehad hoor! (en die week ervoor natuurlijk ook al Pasen, eten met familie) haha agelopen vrijdag sushi, zaterdag BBQ, zondag ehm, iets gewoons? en maandag Mac Donalds :') en alleen de sushi was gepland, de rest spontaan. Er zal vast ook vocht bij zitten, maar het is natuurlijk niet wat ik wil zien en het heeft mij wel even met mijn neus op de feiten gedrukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 15:42

Britt_Sisi schreef:
Ik heb wel echt een extreem slecht weekend gehad hoor! (en die week ervoor natuurlijk ook al Pasen, eten met familie) haha agelopen vrijdag sushi, zaterdag BBQ, zondag ehm, iets gewoons? en maandag Mac Donalds :') en alleen de sushi was gepland, de rest spontaan. Er zal vast ook vocht bij zitten, maar het is natuurlijk niet wat ik wil zien en het heeft mij wel even met mijn neus op de feiten gedrukt.

Snap ik hoor, ik heb af en toe ook van die dagen dat ik me echt vol zit te stouwen en dat ik achteraf echt even flink schrik van hoe veel ik nou eigenlijk gegeten heb. Als het echt zo'n slecht weekend was kan het inderdaad wat vet zijn, maar hou wel in je achterhoofd dat vocht vasthouden (al helemaal na zo veel maaltijden met veel zout) heel normaal is.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 15:44

De BMR die MyFitnessPal uitrekent, is die bij jullie ook aan de lage kant? Ik zit er nu steeds (ruim) boven, maar 1400 calorieën vind ik wel erg weinig?
(Nou hang ik wel de hele dag op de bank en ben ik petit maar toch)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 15:49

Selina schreef:
De BMR die MyFitnessPal uitrekent, is die bij jullie ook aan de lage kant? Ik zit er nu steeds (ruim) boven, maar 1400 calorieën vind ik wel erg weinig?
(Nou hang ik wel de hele dag op de bank en ben ik petit maar toch)

Wat MFP uitrekent is niet je BMR. Het systeem erachter is al een stuk verbetert maar houdt imo nog steeds veel te weinig rekening met je gewicht en lengte en wat je doet op een dag. Bij mij zegt hij 1200 als ik mijn doelen een beetje optimistisch instel en mijn BMR is 1950. Als ik me zou houden aan die 1200 zou ik mezelf gewoon zwaar ondervoeden. Ik zou het echt op een andere site uitrekenen en vervolgens je doel handmatig invullen in MFP.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 16:04

Dreamy schreef:
[ [url=m/Q0G8ZF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heb nu net dit gemaakt! Grote honger :):) Daar ga ik zeker even van genieten. Straks even al de teleurstelling eruit gooien met squash :')

Ziet er lekker uit! Maar...grote lunch...? Dat is zelfs nog klein voor een toetje imo :')