Rijden met een kind van 3 in de buurt.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 20:14

Het voordeel van het krijgen van kinderen is, is dat je dan pas weet hoe ingrijpend het je leven veranderd. Sommigen hebben daar geen problemen anderen dus wel.

Ik lees ook genoeg adviezen die gewoon haalbaar zijn, mits je er echt aan wilt.

Ik weet niet hoe het Belgie zit met kosten en vergoedingen, maar hier is een dag minder werken vaak niet direct een zware achteruit gang. Je had anders kosten voor de opvang gehad en die heb je nu niet.

Het verhaal doet ook overkomen alsof het jullie een beetje is overvallen, het leek zo mooi huisje boompje beestje (en dat is het ook maar het gaat niet over rozen).

Ik denk echt dat het minder moet verwachten. Je hebt zoveel dat niet alles perfect kan gaan. Ga aan jezelf werken dat als de lat lager is het ook goed is. Daarbij blijf ik erbij dat ook je vriend wel wat water bij de wijn kan doen. Als hij geen 1 dag thuis is, dan vraag ik mij echt af hoe jullie relatie is. Behalve tijd voor jezelf is tijd voor elkaar ook heel belangrijk net als tijd als gezin. Je kunt nu eenmaal niet alles.

Zet te tips die hier gegeven zijn eens op een rij en zoek die eruit die je het meeste aanspreken. Ga daar mee aan de slag en kijk hoe het dan gaat.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 20:15

b485 schreef:
Hier iemand in het zelfde schuitje: werken met behoorlijke reistijd, man ook een drukke job, huishouden, 2 pony’s aan huis, en 2 kinderen. (En ook uit België)

- kijk eens naar ouderschapsverlof. Ik ben 1 dag per week thuis en moet er financieel weinig op inleveren
- poetshulp via dienstencheques, maar kan ook voor koken en wassen/strijken
- kan je man niet op een andere manier factureren? Bijvoorbeeld van die handgeschreven bonnetjes waarbij je meteen een dubbel maakt? ( geen idee of dat mag of niet)
- mijn zoontje van 3 gaat ook naar de voorschoolse en naschoolse opvang. Hij vind het superleuk. Grote en kleine kinderen door elkaar, maar is geen enkel probleem. Is zelfs nog goed voor zijn sociale ontwikkeling
- kan je je reistijd op een of andere manier verminderen?
- eerst rijden en pas dan de klusjes doen. Anders komt het er toch niet meer van.
- en paddocks zo snel mogelijk maken zodat je niet meer dagelijks moet longeren. Scheelt je heel wat tijd en gedoe. Dan kan je 1 dag rijden en de klusjes tot een minimum beperken en dan de dag nadien meer doen.

Wil je wel even van de illusie afhelpen dat je met mennen je zoontje gaat meenemen. Ik men ook met mijn pony. En geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om mijn zoon mee op de koets te nemen. Mennen is veel gevaarlijker dan rijden. En waarschijnlijk gaat je zoontje het enorm saai vinden.

Het mennen zou met o's drietjes zijn. Echt familie tijd. Een rit naar de ijsboerderij en zo.

Ik heb reeds poetshulp via dienstencheques en er komt al af en toe iemand bijklussen.

Ik kom wel al van ver. Ik durf nu al zeggen dat het te veel is. Ik durf op mijn werk al af te bakenen. Ik ben met wedstrijden gestopt omdat ik niet voldoende kon trainen maar ben nu super blij met 2 keer in de week rijden. Gewoon lekker ontspannen paard losrijden. Hoeft niet meer te zijn.

Zoals vandaag was het ideaal. Mijn zoontje vroeg wel aandacht maar liet mij ook rijden. Blijkbaar deed het mij deugd om mijn aandacht te verdelen want mijn paard kwam sneller tot ontspanning.

Ik heb de laatste tijd ook veel te verwerken gekregen nl een student plots overleden, mijn oma overleden dus dat maakt het emotioneel vermoeiend.

Mijn vriend probeert ook zijn best te doen. Dat is met kleine beetjes maar ik moet de verandering die hij doormaakt ook zien en appreciëren.

Het is echter wel een feit dat we nog heel wat werk voor de boeg hebben om alles in evenwicht te krijgen.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 20:17

egnie schreef:
Het voordeel van het krijgen van kinderen is, is dat je dan pas weet hoe ingrijpend het je leven veranderd. Sommigen hebben daar geen problemen anderen dus wel.

Ik lees ook genoeg adviezen die gewoon haalbaar zijn, mits je er echt aan wilt.

Ik weet niet hoe het Belgie zit met kosten en vergoedingen, maar hier is een dag minder werken vaak niet direct een zware achteruit gang. Je had anders kosten voor de opvang gehad en die heb je nu niet.

Het verhaal doet ook overkomen alsof het jullie een beetje is overvallen, het leek zo mooi huisje boompje beestje (en dat is het ook maar het gaat niet over rozen).

Ik denk echt dat het minder moet verwachten. Je hebt zoveel dat niet alles perfect kan gaan. Ga aan jezelf werken dat als de lat lager is het ook goed is. Daarbij blijf ik erbij dat ook je vriend wel wat water bij de wijn kan doen. Als hij geen 1 dag thuis is, dan vraag ik mij echt af hoe jullie relatie is. Behalve tijd voor jezelf is tijd voor elkaar ook heel belangrijk net als tijd als gezin. Je kunt nu eenmaal niet alles.

Zet te tips die hier gegeven zijn eens op een rij en zoek die eruit die je het meeste aanspreken. Ga daar mee aan de slag en kijk hoe het dan gaat.

De tip 'zet alle tips die je leest eens op een rijtje' vind ik een top tip. Ik werd er spontaan happy van. Ga ik morgen dus doen via mijn pc!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 20:18

Of toch kind in een hoek van de bak aan een tuigje en een stuk touw.Al is het touw natuurlijk ook weer eng.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 20:28

Lieve ts. Zo te lezen ben je aan het einde van je latijn. En van alle reacties zie je wel dat er geen 'normaal' is. Dus vooral doen waar jij je goed bij voelt.

Wat ik wel wil meegeven is dat het leven met een klein kind niet altijd makkelijk is. Je had je leven metz'n 2en. Veel werken en tijd voor jezelf. Je comminiceert over de rest en klaar is kees.

Met een kind is dat helaas anders. Je bent er verantwoordelijk voor en ze eisen veel tijd op. Je kan niet alles meer. Je moet ergens op toegeven. En wat dat is, dat is aan jullie. Maar zo kan het echt niet langer.

Kan minder werken echt niet?
Of zou het wel kunnen met wat aanpassingen?
Kan iemand die administratie van je man niet doen? Of stalhulp. Externe oppas. Iets?

Ga alsjeblieft met je man overleggen en zeg dat je dit niet meer trekt.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:04

verootjoo schreef:
Kinderen van 3 jaar oud 5 dagen naar school doen en daarna nog naar een opvang?? := En die kids zijn niet al overspannen nog voor ze hebben leren schrijven en lezen? :?

Erger van af 2,5 en je kan ze er s'morgens om 7 uur al afleveren.Mijn manier is het niet maar het word gedaan.

ChevalNoir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:07

Pff TS, pittig hoor. Jullie moeten echt samen om tafel om te kijken wat 'moet' en wat 'nodig' is. Soms kan een dagdeel al het verschil maken. Ik heb ook een kerel die tot voor kort 70 uur per week werkte, en dacht dat ook te kunnen met een kleine erbij. Kortom, het huishouden, het kind, mijn baan, allemaal voor mij. Maar dan kan ik de leuke dingen niet meer meemaken, want dan is de batterij leeg. Ik heb hulp ingeschakeld en ik heb een schema gemaakt voor ons samen. Klinkt heel zakelijk, maar een kind opvoeden is nu eenmaal veel werk. Bovenop al die dingen die je 'wilt'. Ik heb besloten dat de kleine 2 dagen naar de gastouder gaat, in overleg vangt mijn man 1 dag op, Ik ben minder gaan werken (3 dagen) en mag nu ook deels thuiswerken.
Mijn moeder en schoonmoeder heb ik kunnen schakelen als oppas voor mijn paardrijuurtjes.

Als ik nu jou verhaal lees, voelt mijn situatie erg luxe. Ik heb mijn paard in pension, dus die hoef ik alleen te trainen. Maar ik heb van te voren ook veel voorbereid. Mijn man dacht er veel optimistischer over en dat hij dat er wel even bij zou gaan doen. Die heeft na een paar maanden toch gekozen om minder te gaan werken. Dit kwam ook wel doordat ik mijn poot stijf heb gehouden; ik heb ook recht op een hobby en vrije tijd.

Ik vind Nederlandse vrouwen helemaal niet zo geëmancipeerd. Als jij ook werkt, mag de verdeling toch gewoon 50/50 zijn. Dat is in mijn ogen eerlijk. Ik werk dan iets minder, maar ik doe meer in het huishouden+opvoeding. Als jij fulltime werkt, dan hoef jij je vrije tijd toch niet allemaal op te offeren?

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:13

b485 schreef:
Hier iemand in het zelfde schuitje: werken met behoorlijke reistijd, man ook een drukke job, huishouden, 2 pony’s aan huis, en 2 kinderen. (En ook uit België)

- kijk eens naar ouderschapsverlof. Ik ben 1 dag per week thuis en moet er financieel weinig op inleveren
- poetshulp via dienstencheques, maar kan ook voor koken en wassen/strijken
- kan je man niet op een andere manier factureren? Bijvoorbeeld van die handgeschreven bonnetjes waarbij je meteen een dubbel maakt? ( geen idee of dat mag of niet)
- mijn zoontje van 3 gaat ook naar de voorschoolse en naschoolse opvang. Hij vind het superleuk. Grote en kleine kinderen door elkaar, maar is geen enkel probleem. Is zelfs nog goed voor zijn sociale ontwikkeling
- kan je je reistijd op een of andere manier verminderen?
- eerst rijden en pas dan de klusjes doen. Anders komt het er toch niet meer van.
- en paddocks zo snel mogelijk maken zodat je niet meer dagelijks moet longeren. Scheelt je heel wat tijd en gedoe. Dan kan je 1 dag rijden en de klusjes tot een minimum beperken en dan de dag nadien meer doen.

Wil je wel even van de illusie afhelpen dat je met mennen je zoontje gaat meenemen. Ik men ook met mijn pony. En geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om mijn zoon mee op de koets te nemen. Mennen is veel gevaarlijker dan rijden. En waarschijnlijk gaat je zoontje het enorm saai vinden.

Neem m'n kinderen al jaren mee op de koets geen enkel probleem, toen ze nog erg klein waren in een fietsstoeltje naast me op de bok! Dus dat hoeft helemaal geen probleem te zijn. Maar moet wel zeggen dat je een goede band(vertrouwen) met je paard moet hebben.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:18

IMJ schreef:
Laibadji schreef:
Oma staat er niet zo voor te springen want zij is toch zooooooo moe. (op pensioen en heeft poetsvrouw) *zucht*

Wacht.. dit kan jee niet zeggen..
Jouw kind. Jouw probleem!
Oma moet helemaal niets natuurlijk.

Mee eens!

Ze heeft ook haar eigen leven en dingen.
Ik snap haar wel, heel goed zelfs.

Jouw eigen keuze om een kind te willen.
(jouw kind is jouw eigen verantwoordelijkheid)

Thats_Me

Re: Rijden met een kind van 3 in de buurt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:29

Zo te lezen zit jouw perfectionisme je i de weg. Je hoeft niet alles te kunnen en je hoeft ook niet alles goed te doen. Ook hoef je niet alles alleen te doen en is het geen falen als je om hulp vraagt of dingen minder goed doet of toch die afwas laat staan bijvoorbeeld.

Hoe jij je leven nu omschrijft ga je er totaal aan onderdoor. Misschien nu nog niet maar als er nu al signalen zijn dan ga je die niet oplossen met wat meer tijd voor paardrijden. Wat er komt weer iets bij waarvan jij vindt dat het 'moet. Hobby's moeten leuk zijn en daar moet je ook lekker even het hoofd bij leeg kunnen maken.

De oplossing hier in is toch een goed gesprek aangaan met je man en kijken hoe je jullie leven beter kunnen inrichten. Want nergens kom ik tegen dat je ook graag tijd voor hem wil vrijmaken terwijl de spaarzame tijd die je samen kunt hebben wellicht het belangrijkste is om alles goed te kunnen laten lopen en elkaar ook te kunnen helpen als het even zwaar of moeilijk wordt.

Veel succes zal vast even duren voordat jullie de juiste weg hebben gevonden maar waar een wil is is een weg.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:46

ChevalNoir schreef:
Ik vind Nederlandse vrouwen helemaal niet zo geëmancipeerd. Als jij ook werkt, mag de verdeling toch gewoon 50/50 zijn. Dat is in mijn ogen eerlijk. Ik werk dan iets minder, maar ik doe meer in het huishouden+opvoeding. Als jij fulltime werkt, dan hoef jij je vrije tijd toch niet allemaal op te offeren?

Mee eens, ik schrik er iedere keer weer van dat er vrouwen zijn die in dit topic dan ook roepen dat jouw werktijd ook je tijd voor jezelf is. 8)7
Of dat TS maar haar huis en paarden moet verkopen, want ze heeft een kind :x
Echt, hier valt me de bek van open.

TS mag echt wel wat duidelijker worden naar haar vent, het is ook zijn kind en ook zijn verantwoordelijkheid.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:49

Werk is zeker geen me time. Dan hebben de mannen dat ook veel.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:55

ik heb niet het hele topic gelezen, dus misschien is het al gezegd...

ik zou niet zo goed kunnen rijden met mn kinderen erbij. dan kan ik met niet goed concentreren op mn paard, én niet op m'n kinderen.

maar... je hebt het paard aan huis. je kan toch gewoon 's avonds rijden??
met een babyfoon zou ik dat prima aandurven! zelfs smiddags (dan slapen ze).

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 22:00

Laibadji schreef:
Shirley schreef:
Ik lees wel iets over twee vriendinnen, zij zullen je situatie ongetwijfeld kennen en wellicht wel een paar keer kunnen inspringen om op je zoontje te passen, zodat je oma hiermee niet extra hoeft te belasten?
Van je vriend hoef je inderdaad niet veel te verwachten op dat gebied, dat is wel duidelijk en ik kan me goed voorstellen dat je nu niet de puf hebt om daarmee de strijd aan te gaan -O-

Waar hij je misschien wel mee kan helpen, is eens rondvragen in zijn klantenkring of daar misschien een geschikte oppas of verzorgster bekend is?

Beide vriendinnen zitten in hetzelfde schuitje. De ene biedt wel aan datijn zoontje bij haar gaat maar dat durf ik niet echt omdat zij in exact dezelfde situatie zit. Langs de andere kant biedt ze het wel aan en heeft haar dochter dan een speelvriendje...

Ik zou zeker gebruik maken van dat aanbod als je zoontje het ook leuk vind. Heb zelf 1 zoontje en ondanks dat hij prima zelf kan spelen is t soms heel fijn als er een vriendje komt spelen. Ben dus ondanks dat ik ook een heel druk en vol leven heb heel makkelijk in om kinderen van een ander op te vangen om mijn vrije dag( werk 4 dagen, geef daarnaast nog 1 avond les en rijd ong 4x per week en we hebben net t huis verbouwd en zijn afgelopen weekend verhuisd ) en in t weekend. Voordeel is ook dat als ik even omhoog zit ook een netwerk heb waar mijn zoontje naar toe kan.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 22:00

driebergen schreef:

ik zou niet zo goed kunnen rijden met mn kinderen erbij. dan kan ik met niet goed concentreren op mn paard, én niet op m'n kinderen.

Bedankt voor je reactie. In het topic gaf ik aan dat ik' s avonds rijden momenteel niet zie zitten. Voor de winter reed ik voor mijn kind wakker werd of nadat hij in bed lag maar ik ben nu zo moe dat ik om 20u30 stik kapot ben. Ik voel mij de laatste tijd echt uitgeput. Dus wens ik graag even te rijden tijdens de dag.

Het is mij vandaag ook gelukt. Weliswaar niet de oplossing om alle dagen te doen maar het geeft mij energie ipv dat het energievreters dus ik hoop terug energie te kunnen sprokkelen zodanig dat ik 's avonds terug kan rijden.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 22:09

Wendy schreef:
ChevalNoir schreef:

Mee eens, ik schrik er iedere keer weer van dat er vrouwen zijn die in dit topic dan ook roepen dat jouw werktijd ook je tijd voor jezelf is. 8)7
Of dat TS maar haar huis en paarden moet verkopen, want ze heeft een kind :x
Echt, hier valt me de bek van open.

TS mag echt wel wat duidelijker worden naar haar vent, het is ook zijn kind en ook zijn verantwoordelijkheid.

het is natuurlijk maar net wat je van tevoren afspreekt. Mijn vriend bleef 100% werken (heeft in zijn branche veel meer doorgroeimogelijkheden waar ik in mijn branche al aan 'de top' zit).
Goed ik klaag er dan ook niet over (geniet enorm van mijn vrije dagen met onze dochter) maar wrs (en dat hoop ik voor TS) is dit van te voren goed besproken!

Dat ts te moe is om na 20.30 uur te rijden is natuurlijk jammer. Want met 1 a 2 avonden in de week kom je al heel ver naast 1 dag ouderschapsverlof en een dag in het weekeind.

Mijn kind doe ik geen plezier met nog een dag opvang, dat weet ik omdat ze dat zelf aangeeft. Ik word op dit moment het meest gelukkig van mijn dochter die gelukkig is en zou het ontzettend moeilijk vinden om haar vaker weg te brengen. Dat is voor mij reden genoeg het niet te doen. Ik heb voor kinderen gekozen en hier echt goed over nagedacht en wil haar max 3 dagen wegbrengen. Wij hebben ons leven hier op aangepast. Ik wil daarmee niet zeggen dat onze manier de enige juiste is maar wel de enige juiste voor ons. Ik heb me heel goed gerealiseerd dat het krijgen van een kind een enorme verandering is.
En met 3 jaar in een buggy langs de bakrand zou ik knap vinden.. dat is hier absoluut geen optie!

Ik krijg steeds meer vrije tijd naar mate ze ouder wordt. Ik kijk hier ook echt wel weer naar uit :j

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 22:23

beatje schreef:
verootjoo schreef:
Kinderen van 3 jaar oud 5 dagen naar school doen en daarna nog naar een opvang?? := En die kids zijn niet al overspannen nog voor ze hebben leren schrijven en lezen? :?

Erger van af 2,5 en je kan ze er s'morgens om 7 uur al afleveren.Mijn manier is het niet maar het word gedaan.

me moederhart huilt echt bij sommige reacties. alsof het maar een wegzet product is. oh geen tijd oh geen me time dumpen die hap!

je wil moeder worden het is je dan ook nog eens gegunt en dan breng je het maar zo snel mogelijk weer weg hele dagen?
ik snap wel dat kinderen steeds lastiger worden of meer opvoedproblemen hebben.

en ja ik weet hoe of wat heb in zelfde schuitje gezeten en dat met een kind wat ook nog eens autisme/adhd en een prikkelverwking stoornis heeft. wat ons heeft geholpen?
me baan opzeggen? en ja waar een wil is, is een weg. was het makkelijk? nee helemaal niet maar ik zou me huis ervoor op offeren je krijgt er zoveel voor terug. nu 3 jaar later alle rust is terug en mama begint nu pas echt voor zichzelf wat zich uit in een bedrijfje opzetten.

was het makkelijk financieel? nee helemaal niet. maar nogmaals zoals hierboven staat waar een wil is is een weg.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 22:55

Wat je in ieder geval zou kunnen doen om jezelf op de werkdagen wat stress zou kunnen besparen is door misschien in t weekend al een paar overschotels klaar te maken die je zo in de oven kunt schuiven.

Verder herken ik toch ook wel veel van je verhaal. Ik werk ook, mijn man werkt 40 uur in ploegendienst en regelmatig moet il goochelen om alles rond te krijgen. Af en toe laat ik de boel de boel in huis en ga tijden als ik tijd heb, paarden heb ik tijdelijk in pension gezet om de stress van alle rompslomp erom heen naar beneden te schroeven, zodat de paarden echt even allern plezier is (Altijd was er wel iets waardoor ik niet aan het rijden of longeren toekwam).

Er word niet voor niks gezegd dat de eerste jaren tropenjaren zijn van kinderen. Leg je eisen en de lat wat minder hoog. Wat maakt t uut dat de was een keer een dagje langer ligt of de stofzuiger een dagje later door het huis gaat.
Door die grenzen al iets te verleggen zul je ook iets meer kunnen gaan ademen :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 23:09

Mijn motto is altijd ik leef niet om te werken maar ik werk om te leven. Gelukkig heb ik wel een leuke baan. Het komt op mij ook over of je teveel wilt. Ik vraag me net als anderen af of je met je man gesproken hebt over de verdeling? Kan een van jullie financieel gezien echt niet minder werken? Ik zou zelfs bijna willen zeggen zodat je meer tijd met je kind door kunt brengen. Als ik voor kinderen zou gaan zou ik bespreken met mijn man hoe we het kunnen indelen zodat we niet enkel weekend ouders zijn. Ik kook trouwens in het weekend meestal veel zodat ik door de weeks gewoon wat uit de vriezer kan nemen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 00:58

tengeltje11 schreef:
Hier beetje zelfde situatie,ook zelfstandige man die altijd werkt,paarden aan huis,en de zorg voor de kids altijd voor mij (5j,3j en 3 weken)

Hier helpt het altijd om de oudste te laten kiezen.
Ze slapen in de namiddag wat en mogen dan 's avonds wat langer op blijven en leuke dingen doen,of ze slapen niet in de nm en gaan op het gewone uur naar bed.

Ze kiezen altijd langer op blijven,slapen dan makkelijk 2-3u,en is voor mij even zalige quality time zonder dat je moe op de bank neerploft.

@TS,is de school daar altijd om 3u gedaan?hier om 4u,geeft me een uur extra,en nadien is er nog opvang indien nodig.
Kan een onthaalmama geen oplossing zijn vr bv 2 avonden in de week?
Dat hij bv 2/week tot 17u bij een onthaalouder blijft?

@Royce,een 3-jarige in een buggy zonder iets?dan denk ik niet dat je een realistisch beeld hebt over een 3-jarige....

Nee dat heb ik zeker niet haha. Je wilt niet weten wat voor beeld ik daarvan heb. Maar dat zou ik doen in deze situatie denk ik. Maar ik heb geen kinderen. En dat is klaarblijkelijk maar goed ook voor de mensheid enzo.. :)

Overigens ben ik ook van mening dat een man en vrouw samen een familie beginnen en dat manlief dan dus ook maar minder mag gaan werken om op zn kroost te passeb. Waarom moet moeders leven on hold staan tot de kids t huis uit zijn? Gewoon samen,lijkt mij gepaster. Als daar geen mogelijkheid voor is, is het starten van n gezin dan wel verstandig?
Ik neem nu ook geen hond omdat vriendlief en ik fulltime werken.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 01:20

Wat een boel negativiteit hier, poeh.
De enige oplossing lijkt me met je man praten en je me-time in de avond te gaan plannen.

Ik ben het vaak ook zat na een dag werken, 2 kinderen, huishouden en eten koken, heb vaak ook geen puf meer voor de paarden, maar het geeft juist energie.

Werken moet nou eenmaal, het kind is er, het paard is er, dat wordt roeien met de riemen die je hebt.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 06:24

Ik snap dat je overspannen begint te raken, wat een schema hebben jullie.

Ik ben ook ontzettend perfectionistisch en ik zou zo niet kunnen leven. Wij staan er heel anders in, want ik wil graag buiten het weekend ook van de kinderen genieten. Mijn man denkt er hetzelfde over. Anders zou ik continue al het idee hebben dat ik daarin alleen al te kort schiet.

Persoonlijk denk ik dat jullie leven eigenlijk voor bijna niemand vol te houden is. Alles moet tegenwoordig he, fulltime werken, moeder of vader zijn, maar eigenlijk is die combinatie bijna onmogelijk. Er zijn maar weinig mensen die dat op dit moment wel allemaal goed kunnen combineren. Kijk maar naar het aantal burn-outs op onze leeftijden.

Ik hoop dat je er uit gaat komen!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 07:25

driebergen schreef:

Mijn driejarige slaapt niet meer smiddags, ik ken eigenlijk ook geen driejarige die nog slapen smiddags.
Ze zullen er vast zijn maar ts heeft al aangegeven dat die van haar niet meer slaapt plus dat zij dan nog op haar werk is.

Verder zou ik ook niet willen rijden met mijn kind erbij zonder oppas, mijn kind is gewoon alleen niet te vertrouwen die wandeld rustig een sloot in ofzo.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 07:48

riegje schreef:
Neem m'n kinderen al jaren mee op de koets geen enkel probleem, toen ze nog erg klein waren in een fietsstoeltje naast me op de bok! Dus dat hoeft helemaal geen probleem te zijn. Maar moet wel zeggen dat je een goede band(vertrouwen) met je paard moet hebben.

Ook ik heb een goede band met mijn pony en vertrouw haar volledig. Beestje doet geen vlieg kwaad, is liever lui dan moe en verkeersmak geboren. Toch is ze ooit op hol gegaan, kar is recht gebleven, maar heb toch zeven kleuren angstzweet gehad. Het had allemaal veel erger kunnen aflopen en wil dan echt niet weten hoe erg als mijn zoontje in een zitje langs mij zit.

@TS: spreek met je man. Volgens mij ligt daar de makkelijkste oplossing. Hij wekelijks enkele uurtjes met jullie zoontje en jij beetje tijd voor jezelf. Zo heb ik het hier thuis ook een tijdje gedaan.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 10:59

Maar sowieso met het schema wat je nu hebt, dan kun je toch nooit alles doen zonder op andere vlakken tekort te schieten? Gaat altijd ten koste van iets.. paarden staan teveel binnen zeg je, huis kom je te weinig aan toe, quality time met zoontje is ook erg belangrijk. Is het voor iedereen niet veel beter minder dingen goed te doen en voldaan gevoel te geven dan alles half?