Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
b485 schreef:Hier iemand in het zelfde schuitje: werken met behoorlijke reistijd, man ook een drukke job, huishouden, 2 pony’s aan huis, en 2 kinderen. (En ook uit België)
- kijk eens naar ouderschapsverlof. Ik ben 1 dag per week thuis en moet er financieel weinig op inleveren
- poetshulp via dienstencheques, maar kan ook voor koken en wassen/strijken
- kan je man niet op een andere manier factureren? Bijvoorbeeld van die handgeschreven bonnetjes waarbij je meteen een dubbel maakt? ( geen idee of dat mag of niet)
- mijn zoontje van 3 gaat ook naar de voorschoolse en naschoolse opvang. Hij vind het superleuk. Grote en kleine kinderen door elkaar, maar is geen enkel probleem. Is zelfs nog goed voor zijn sociale ontwikkeling
- kan je je reistijd op een of andere manier verminderen?
- eerst rijden en pas dan de klusjes doen. Anders komt het er toch niet meer van.
- en paddocks zo snel mogelijk maken zodat je niet meer dagelijks moet longeren. Scheelt je heel wat tijd en gedoe. Dan kan je 1 dag rijden en de klusjes tot een minimum beperken en dan de dag nadien meer doen.
Wil je wel even van de illusie afhelpen dat je met mennen je zoontje gaat meenemen. Ik men ook met mijn pony. En geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om mijn zoon mee op de koets te nemen. Mennen is veel gevaarlijker dan rijden. En waarschijnlijk gaat je zoontje het enorm saai vinden.
egnie schreef:Het voordeel van het krijgen van kinderen is, is dat je dan pas weet hoe ingrijpend het je leven veranderd. Sommigen hebben daar geen problemen anderen dus wel.
Ik lees ook genoeg adviezen die gewoon haalbaar zijn, mits je er echt aan wilt.
Ik weet niet hoe het Belgie zit met kosten en vergoedingen, maar hier is een dag minder werken vaak niet direct een zware achteruit gang. Je had anders kosten voor de opvang gehad en die heb je nu niet.
Het verhaal doet ook overkomen alsof het jullie een beetje is overvallen, het leek zo mooi huisje boompje beestje (en dat is het ook maar het gaat niet over rozen).
Ik denk echt dat het minder moet verwachten. Je hebt zoveel dat niet alles perfect kan gaan. Ga aan jezelf werken dat als de lat lager is het ook goed is. Daarbij blijf ik erbij dat ook je vriend wel wat water bij de wijn kan doen. Als hij geen 1 dag thuis is, dan vraag ik mij echt af hoe jullie relatie is. Behalve tijd voor jezelf is tijd voor elkaar ook heel belangrijk net als tijd als gezin. Je kunt nu eenmaal niet alles.
Zet te tips die hier gegeven zijn eens op een rij en zoek die eruit die je het meeste aanspreken. Ga daar mee aan de slag en kijk hoe het dan gaat.
b485 schreef:Hier iemand in het zelfde schuitje: werken met behoorlijke reistijd, man ook een drukke job, huishouden, 2 pony’s aan huis, en 2 kinderen. (En ook uit België)
- kijk eens naar ouderschapsverlof. Ik ben 1 dag per week thuis en moet er financieel weinig op inleveren
- poetshulp via dienstencheques, maar kan ook voor koken en wassen/strijken
- kan je man niet op een andere manier factureren? Bijvoorbeeld van die handgeschreven bonnetjes waarbij je meteen een dubbel maakt? ( geen idee of dat mag of niet)
- mijn zoontje van 3 gaat ook naar de voorschoolse en naschoolse opvang. Hij vind het superleuk. Grote en kleine kinderen door elkaar, maar is geen enkel probleem. Is zelfs nog goed voor zijn sociale ontwikkeling
- kan je je reistijd op een of andere manier verminderen?
- eerst rijden en pas dan de klusjes doen. Anders komt het er toch niet meer van.
- en paddocks zo snel mogelijk maken zodat je niet meer dagelijks moet longeren. Scheelt je heel wat tijd en gedoe. Dan kan je 1 dag rijden en de klusjes tot een minimum beperken en dan de dag nadien meer doen.
Wil je wel even van de illusie afhelpen dat je met mennen je zoontje gaat meenemen. Ik men ook met mijn pony. En geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om mijn zoon mee op de koets te nemen. Mennen is veel gevaarlijker dan rijden. En waarschijnlijk gaat je zoontje het enorm saai vinden.
IMJ schreef:Laibadji schreef:Oma staat er niet zo voor te springen want zij is toch zooooooo moe. (op pensioen en heeft poetsvrouw) *zucht*
Wacht.. dit kan jee niet zeggen..
Jouw kind. Jouw probleem!
Oma moet helemaal niets natuurlijk.
ChevalNoir schreef:Ik vind Nederlandse vrouwen helemaal niet zo geëmancipeerd. Als jij ook werkt, mag de verdeling toch gewoon 50/50 zijn. Dat is in mijn ogen eerlijk. Ik werk dan iets minder, maar ik doe meer in het huishouden+opvoeding. Als jij fulltime werkt, dan hoef jij je vrije tijd toch niet allemaal op te offeren?
Laibadji schreef:Shirley schreef:Ik lees wel iets over twee vriendinnen, zij zullen je situatie ongetwijfeld kennen en wellicht wel een paar keer kunnen inspringen om op je zoontje te passen, zodat je oma hiermee niet extra hoeft te belasten?
Van je vriend hoef je inderdaad niet veel te verwachten op dat gebied, dat is wel duidelijk en ik kan me goed voorstellen dat je nu niet de puf hebt om daarmee de strijd aan te gaan![]()
Waar hij je misschien wel mee kan helpen, is eens rondvragen in zijn klantenkring of daar misschien een geschikte oppas of verzorgster bekend is?
Beide vriendinnen zitten in hetzelfde schuitje. De ene biedt wel aan datijn zoontje bij haar gaat maar dat durf ik niet echt omdat zij in exact dezelfde situatie zit. Langs de andere kant biedt ze het wel aan en heeft haar dochter dan een speelvriendje...
driebergen schreef:ik heb niet het hele topic gelezen, dus misschien is het al gezegd...
ik zou niet zo goed kunnen rijden met mn kinderen erbij. dan kan ik met niet goed concentreren op mn paard, én niet op m'n kinderen.
maar... je hebt het paard aan huis. je kan toch gewoon 's avonds rijden??
met een babyfoon zou ik dat prima aandurven! zelfs smiddags (dan slapen ze).
Wendy schreef:ChevalNoir schreef:Ik vind Nederlandse vrouwen helemaal niet zo geëmancipeerd. Als jij ook werkt, mag de verdeling toch gewoon 50/50 zijn. Dat is in mijn ogen eerlijk. Ik werk dan iets minder, maar ik doe meer in het huishouden+opvoeding. Als jij fulltime werkt, dan hoef jij je vrije tijd toch niet allemaal op te offeren?
Mee eens, ik schrik er iedere keer weer van dat er vrouwen zijn die in dit topic dan ook roepen dat jouw werktijd ook je tijd voor jezelf is.![]()
Of dat TS maar haar huis en paarden moet verkopen, want ze heeft een kind![]()
Echt, hier valt me de bek van open.
TS mag echt wel wat duidelijker worden naar haar vent, het is ook zijn kind en ook zijn verantwoordelijkheid.
beatje schreef:verootjoo schreef:Kinderen van 3 jaar oud 5 dagen naar school doen en daarna nog naar een opvang??En die kids zijn niet al overspannen nog voor ze hebben leren schrijven en lezen?
Erger van af 2,5 en je kan ze er s'morgens om 7 uur al afleveren.Mijn manier is het niet maar het word gedaan.
tengeltje11 schreef:Hier beetje zelfde situatie,ook zelfstandige man die altijd werkt,paarden aan huis,en de zorg voor de kids altijd voor mij (5j,3j en 3 weken)
Hier helpt het altijd om de oudste te laten kiezen.
Ze slapen in de namiddag wat en mogen dan 's avonds wat langer op blijven en leuke dingen doen,of ze slapen niet in de nm en gaan op het gewone uur naar bed.
Ze kiezen altijd langer op blijven,slapen dan makkelijk 2-3u,en is voor mij even zalige quality time zonder dat je moe op de bank neerploft.
@TS,is de school daar altijd om 3u gedaan?hier om 4u,geeft me een uur extra,en nadien is er nog opvang indien nodig.
Kan een onthaalmama geen oplossing zijn vr bv 2 avonden in de week?
Dat hij bv 2/week tot 17u bij een onthaalouder blijft?
@Royce,een 3-jarige in een buggy zonder iets?dan denk ik niet dat je een realistisch beeld hebt over een 3-jarige....
driebergen schreef:ik heb niet het hele topic gelezen, dus misschien is het al gezegd...
ik zou niet zo goed kunnen rijden met mn kinderen erbij. dan kan ik met niet goed concentreren op mn paard, én niet op m'n kinderen.
maar... je hebt het paard aan huis. je kan toch gewoon 's avonds rijden??
met een babyfoon zou ik dat prima aandurven! zelfs smiddags (dan slapen ze).
riegje schreef:Neem m'n kinderen al jaren mee op de koets geen enkel probleem, toen ze nog erg klein waren in een fietsstoeltje naast me op de bok! Dus dat hoeft helemaal geen probleem te zijn. Maar moet wel zeggen dat je een goede band(vertrouwen) met je paard moet hebben.