Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-18 15:32

Wat nieuws aan het proberen :

Afbeelding

lynnXtubbie

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:31

Mooi!!

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:35

mss heel domme vraag,maar hebben jullie allemaal paarden?zoja,hoe doen jullie dat dan met nagels?
lijkt me totaal onhandig,lange nagels in combi met paarden,laat staan dat je ze lang mooi en goed kan houden?

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 17:14

Mijn nagels blijven echt supersterk, juist omdat ik ze elke week helemaal goed verzorg en lak. Ik rijd elke dag, en mest ook gewoon zelf. Het enige lastige is dat ik soms een nagel knak bij hooi 'trekken' uit de baal.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 17:29

Ik werkte voorheen op de koets in Amsterdam. Daar moest je zelf 's morgens alles klaarzetten, poetsen, koetsen naar buiten, inspannen, enzovoorts tot overdag voor het paard zorgen, mennen, water verzorgen en 's avonds weer alles uitspannen, koetsen naar binnen, paarden verzorgen, tuig schoonmaken, mestzakken legen en schoonmaken, vegen, paarden inladen in de trailer, enzovoorts. Behoorlijk fysiek werk dus. Daarna werkzaam geweest in de klantenservice van de bibliotheek, waarbij je dagelijks de boeken moest opruimen, typewerk, sjouwwerk met kratten, enzovoorts. Ook behoorlijk fysiek. Nu alleen nog een secretariële baan met voornamelijk typewerk en telefoon.

Mijn ervaring: bij de klantenservice vlogen mijn nagels er sneller af/braken door het vele stoten tegen de boekenkasten en het klem zitten tussen de karren na de isolde (inleverapparaat). Op de koets zelden tot nooit last, bij de klantenservice was ik wekelijks en soms zelfs dagelijks de pineut. Nu op het secretariaat gelukkig nauwelijks last, hoewel... gister en vandaag was er ook een nagel gesneuveld. Waarschijnlijk door het fanatieke en snelle typen. Dat doe ik alleen met mijn tips en niet met mijn vingers zelf (wat wel beter zou zijn).

Mijn advies: laat je nagels niet te lang zetten. Ter lengte van of hooguit 2mm langer dan je vingertop is mooi zat. Dan stoot je ze ook niet zo snel en heb je ook minder grote kans op breken. Daarnaast zijn überlange nagels bij mij niet mooi, vind ik. Ook vind ik überlange nagels niet bij iedereen even mooi staan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-18 17:31

Ik heb geen paarden meer maar toen ik die nog wel had droeg ik gewoon altijd m’n rijhandschoenen (ook met poetsen, mesten, voeren etc)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 17:34

LadyMadonna schreef:
Wat nieuws aan het proberen :

[ [url=m/1mnCJ2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel mooi! <3 Hele mooie verzorgde lengte vind ik dit trouwens.

tengeltje11 schreef:
mss heel domme vraag,maar hebben jullie allemaal paarden?zoja,hoe doen jullie dat dan met nagels?
lijkt me totaal onhandig,lange nagels in combi met paarden,laat staan dat je ze lang mooi en goed kan houden?

Ik rij 2 keer per week op mijn verzorgpaard en ga dalijks naar mijn eigen. Ik heb van mijzelf niet zulke sterke nagels dus bij mij knakt er wel eens een als ik ze te lang laat worden. Als ik ze netjes wat korter houdt en gellak draag, blijven ze mooi :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-18 18:05

Haha frummls, dit is voor mij echt mega kort :')
Had er twee gebroken en geen zin om te verlengen, en over twee weken moet ik toch model zitten voor wedstrijd training, dus dan moeten ze toch kort, dus toen heb ik alles maar gekortwiekt ;)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 18:52

amoebje schreef:
Hallo!
Wat een leuk topic! Ik klungel zelf wat aan met gellak bij mezelf en mijn moeder en gebruik daarvoor Quida.
Ik zie steeds vaker foto's voorbij komen met matte nagellak, dat vind ik echt super mooi! Maar kan iemand mij vertellen hoe dat werkt?

Quida heeft ook matte top coat

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 18:53

tengeltje11 schreef:

nergens last van

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 18:59

Hebben jullie misschien ook tips voor mij? Vind die strak gelakte nagels prachtig, maar heb er eigenlijk geen geld voor om ze te laten doen, dus doe ik ze zelf.
Maar mijn nagels zijn super zacht en week. Ze groeien meer in de breedte dan in de lengte lijkt het. En ik kan ze zo dubbelvouwen. Op de "vouwranden" is nagellak altijd zo weer weg. Hoe zou ik ze sterker en steviger kunnen krijgen? :(

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:40

san4nie schreef:
Hebben jullie misschien ook tips voor mij? Vind die strak gelakte nagels prachtig, maar heb er eigenlijk geen geld voor om ze te laten doen, dus doe ik ze zelf.
Maar mijn nagels zijn super zacht en week. Ze groeien meer in de breedte dan in de lengte lijkt het. En ik kan ze zo dubbelvouwen. Op de "vouwranden" is nagellak altijd zo weer weg. Hoe zou ik ze sterker en steviger kunnen krijgen? :(

Wat bij mij het beste helpt is:
- altijd een vijltje in mijn tas en haakjes dus meteen wegvijlen
- 1x per week rustig de tijd nemen. Dus alles vijlen, basecoat, 2x laag kleur en topcoat
- nagels om te beginnen niet te lang willen. Alles gewoon vrij kort op een lengte
- in het begin mss ipv 1x per week 2x per week uitgebreid lakken

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:30

san4nie schreef:

Te vaak vijlen is niet goed voor je nagels. Het beste kun je twee keer per dag je nagelplaten inmasseren met nagelriemolie en neem je nagelriemen dan ook mee in de massage (daarmee stimuleer je de matrix = betere groei van de nagels). Verder is een overlay of volledige kunstnagel een optie. Een overlay is een dun laagje acryl of bouwgel op je eigen nagel (= eigen lengte). Een kunstnagel is een wat dikkere laag acryl of bouwgel met eventueel een verlenging. Ik heb hetzelfde probleem als jij: super dunne, weke nagels van nature. Sinds al heel wat jaren heb ik acrylnagels en ik wil echt nooit meer zonder.

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:37

Iemand hier ervaring met het kopen bij Wish met de OPI gel lak

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-18 22:48

Niet specifiek opi gellak maar op wish staat ontzettend veel imitatie

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 21:58

Ik had vandaag zin om wat nieuwe dingen te proberen. Zie wel net op de fotos dat ik niet helemaal goed heb schoongemaakt rond mn nagels... klusje voor morgenochtend met daglicht :D

Afbeelding
Eerste probeerseltje met stamping. Het hartje is hier roze door de flits.

Afbeelding
Ook met stamping. Het sjabloon was te klein dus maar topje rood gelakt.... ik vind dat ie de zigzag ook niet zo mooi pakt. Weet niet of t aan de kwaliteit ligt of aan mijn (niet aanwezige) vaardigheden

Afbeelding

En met de dottingtool aan de slag. De topcoat gaf wat strepen grrrr

Mn nagels zijn wel heel druk nu :o

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 22:16

Leuk tango lekker druk !

Ik moet me nagels ook weer laten groeien. Stom dat ik weer ben gaan bijten.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 15:05

LadyMadonna schreef:
Loslaten kan zoals eerder gezegd heel veel oorzaken hebben.
-hoe oud is je dochter?
-wat is de conditie van haar nagels? (Droog, vet, dik, dun, broos, flexibel, etc)
-gebruikt ze medicatie?
-is ze zwanger of onlangs bevallen?
-wat voor werk doet ze?
-is je prep correct?
-is je applicatie correct?
-lak je te dik/te dun?
Etc etc etc....

Ze is eigenlijk nog niet oud genoeg volgens mij, je moet 16 zijn toch?
Maar ze is 14.
Zwanger mag ik toch hopen van niet :D
Ze zit op school dus doet niet zo heel veel haha
Ik denk dat het puur mijn onervarenheid is.

Mooi nagels komen er weer voorbij.
Ik heb gisteravond die van mezelf gedaan maar heb ook daar weer iets niet goed gedaan.
Had de vorige laag niet helemaal goed verwijderd dus nu heb ik oneffenheden er in.
Ik vind het wel een leuk kleurtje

Afbeelding

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 15:36

Vandaag mijn nagels ook maar weer gedaan! Op mijn vingernagels gewone nagellak, op mijn teennagels gellak met een matte topcoatAfbeelding
Afbeelding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-18 17:21

14 is idd te jong...

Oh... ik ben los gegaan op de beurs := :x :$ :')

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 17:24

o jee veel te veel gekocht dus :D

Waarom is dat eigenlijk te jong?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-18 17:34

Ik kon er écht niets aan doen! Het sprong allemaal zomaar m’n mandje in :j O:)

Waarom 14 te jong is omdat de nagelcellen nog te poreus zijn. Dit sluit naar mate he ouder wordt.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 18:22

LadyMadonna schreef:
14 is idd te jong...

Oh... ik ben los gegaan op de beurs := :x :$ :')

Ben je toch gegaan? Ik ben benieuwd, ik ga morgen

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 18:31

LadyMadonna schreef:
Ik kon er écht niets aan doen! Het sprong allemaal zomaar m’n mandje in :j O:)

Waarom 14 te jong is omdat de nagelcellen nog te poreus zijn. Dit sluit naar mate he ouder wordt.

_O- _O- _O-

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 18:38

Ik lees ook weer graag mee! :) Ben een groot fan van kunstnagels en ik vind het vooral leuk om andere setjes te zien voor inspiratie! Ik zet overigens zelf niet maar ga om de 4 weken naar een nagelstyliste.

Hebben jullie misschien wat tips om de huid rond je nagels te verzorgen? Ik heb wat stress op het werk, vroeger zou ik volledig mijn nagels hebben afgebeten maar nu dit niet kan ben ik aan de huid errond begonnen -O- Ik probeer er nu mee te stoppen maar het is wat rood en kapot dus ik hoop het genezingsproces wat te versnellen want dit is zo zonde van mijn dure nagels...

Dit setje heb ik trouwens nu, even wat rustiger na de feestdagen. (Foto is gemaakt door nagelstyliste, vandaar de naam erop)

Afbeelding