Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Secretly

Re: Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 21:34

Vorige week accute luchtweg infectie, op spoedeisende hulp beland; wegens zware benauwdheid. Antibiotica en Prednison kuren. Nu knap t weer op!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 21:49

Het was beter maar sinds gisteravond een keel als schuurpapier en ben sinds vandaag weer aan het hoesten.....

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 10:03

Mijn kinderen zijn net weer helemaal opgeknapt. Ik ben onderweg naar beter worden en manlief heeft het sinds gisteren te pakken. Echt niet leuk meer. Het mag van mij wel weer zomer worden. Al die koorts hoesten en min zijn is niet mijn ding

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 10:11

Voor degene met verstopte neus;
Snij een ui door de midden en maak er sneetjes in. Leg dat bij je bed als je gast slapen en je neus gaat binnen 5 min open zodat je goede nachtrust heb. Voor hoesten gebruik ik altijd keelsnoepjes die in rode verpakking

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:39

Nu hebben jullie mij digitaal aangestoken denk ik :+.

Hoesten, hoofdpijn, koorts, snotneus en een fijne rommelende buik kan er ook nog bij.
Halve apotheek meegekregen van mama, super lief!

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:40

Hier als sinds zondag geveld met een maag(vlies)ontsteking... Zondag al hele dag niet fit, misselijk en verhoging. na een uurtje werken daar ziek weggegaan en begonnen met overgeven. En dit ging maar door, overgeven, mega maagpijn. dus naar de huisarts en domperidon gekregen. 2x flauwgevallen door niets eten... Gisteren voor het eerst wat gegeten 1 broodje.

Dacht vandaag wel weer te kunnen gaan werken :P nou dat viel best vies tegen, uiteindelijk wel volgehouden van half 5 tot 20:00 en toen mocht ik gaan, normaal werk ik tot half 10.
Was de domperidon de 2e x vergeten voor het werk dus werd tijdens het werk weer vreselijk misselijk en maagpijn. Maar van de domperidon ga ik ook aan de diaree dus ook niet handig

Maar even kijken hoe het morgen gaat... moet morgen ook weer werken..

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 23:25

Jep...meld me ook maar, vorige week donderdag begonnen met af en toe een kuchje, zaterdag zo beroerd als n hond. Koud, warm, koud... :brr: (39°) keelpijn, longen uit mn lijf hoesten, geen stem meer, neusverkoudheid erbij! >;)

Nu een week verder nog steeds neusverkouden, hees, en hoest longen uit mijn lijf! %)

De buikgriep is ook al gepasseerd, hoop me snel weer beter te voelen!

Beterschap voor alle zieken
Keelpijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 23:38

ik al vanaf dinsdag fikse buikgriep. verkouden ben ik gelukkig niet echt geweest. Beetje snotterig maar verder niet. Maar kan al vanaf dinsdag niks binnenhouden. en flinke krampen.

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 23:45

Steekt vinger op.

Sinds vorige week woensdag de griep. Compleet overvallen erdoor. Snotverkouden, blaffende zeehond, keelpijn, oorpijn, heesheid, pijn in al mijn spieren, hoofdpijn, pijn in kaken en 39+ koorts.
Gelukkig begin ik nu wel wat op te knappen.

Echt een @#÷_&^ griep. Goed uitzieken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 23:46

klinkt niet lekker Devil_ina. veel beterschap!

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 23:47

Ik meld me helaas ook, vanaf woensdag flinke keelontsteking met alle gevolgen van dien. Nog niet veel anders gedaan dan slapen :(
Hopen dat ik morgen eindelijk weer naar stal kan :D
Beterschap allemaal!!

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 00:08

Nou ik meld me ook weer, in december nog een luchtweginfectie gehad en nu weer erge keelpijn. Mn ene amandel is bijna 3x zo groot als normaal :Y) met keelpijn kan ik leven, maar heb nachtdienst en heb bijna niet geslapen door de pijn vandaag. Dus ga nu absoluut niet fit mn nachtdienst weer in..

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 00:17

Ojee, ik ben niet de enige in de lappenmand, ik ben weer aan de prednison. Ik heb nmiddels 2nd opinion gehad en hoop dat deze longarts nieuwe inzichten over de behandeling heeft. 2nd opinion was door mijn eigen longarts aangevraagd.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 10:14

En hier ook een zwangere zieke met al twee kids. Hetvis verschrikkelijk. Hoesten, Keelontsteking, spierpijn, verkouden en doodop. Mag ook niks ivm zwangerschap. Alleen paracetamol...

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 10:54

tip: laurierdropje bij het hoesten ‘s nachts werkt hier heel goed!
(plak ‘m op je verhemelte en ga slapen)
ken meerdere mensen waarbij dit beter helpt dan codeine(!)

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 10:56

Hier al 3 weken aan het hoesten/verkouden en gewoon niet helemaal fit. Zodra het een beetje over lijkt te gaan start het gewoon weer opnieuw

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 11:00

Ik heb net een week plat gelegen met koorts en spierpijn etc. Ik dacht er, na 2 dgn weer wat gewerkt te hebben, eindelijk van af te zijn, maar sinds gister hoest ik me ineens de rambam. Niet te doen gewoon, ik blijf er soms zowat in. %)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 11:01

Sinds dinsdag moet ik er ook aan geloven, was lang geleden.
Gelukkig hoest ik niet, maar werk wel pakjes zakdoekjes weg, niets me te pletter, heb een naar gevoel in mijn keel en watten in mijn hoofd.
Hoop dat ik er snel vanaf ben.
Jullie ook beterschap :(:)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 11:09

Joanne1997 schreef:
Ik meld me helaas ook, vanaf woensdag flinke keelontsteking met alle gevolgen van dien. Nog niet veel anders gedaan dan slapen :(
Hopen dat ik morgen eindelijk weer naar stal kan :D
Beterschap allemaal!!

Ik ook sinds woensdag avond.. donderdag nog proberen te werken maar naar een half dagje met flinke koorts toch maar naar huis..
Nu is de koorts gelukkig weg maar mijn keel doet nog steeds erg zeer ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 11:32

Ook hier nu 2 dagen ziek...
Verkouden, keelpijn, enorm hoesten, hoofdpijn, koorts en ook verschrikkelijke spierpijn tijdens en na het slapen.

Zijn er mensen die tips hebben om alles een beetje te verlichten? :)

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 13:05

Deetjeeuh schreef:
Ook hier nu 2 dagen ziek...
Verkouden, keelpijn, enorm hoesten, hoofdpijn, koorts en ook verschrikkelijke spierpijn tijdens en na het slapen.

Zijn er mensen die tips hebben om alles een beetje te verlichten? :)

Uitzieken is de enige remedie :-) Natuurlijk paracetamolletje, of antigriepine, genoeg drinken.

Laurierdropje werkt hier ook erg goed tegen het hoesten 's nachts

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 13:11

Ik ben de hele maand januari telkens ziek geweest en nu nog steeds niet helemaal beter :') Twee weken geleden was ik wel echt erg ziek though, een week lang erge koorts, misselijkheid, zware hoofdpijn.. niet te doen. Daarna had ik nog een week m'n longen uit m'n lijf gehoest. Op dit moment struggle ik nog steeds met keelpijn..

Ik heb trouwens een goede tip tegen erge kriebelhoest: gewoon een pure hap stroop of honing nemen. En als je gaat slapen: je kussens opstapelen zodat je hoofd hoger ligt dan je lichaam zegmaar.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 13:16

Ik ontdek dit topic nu pas maar ook ik ben verkouden en heb erg last van een zware hoest. Mijn vriend is een week ziek thuis geweest die heeft koorts gehad en die was niet heel erg verkouden maar had wel de hoest. Ik loop echt al weken te kwakkelen met de verkoudheid maar niet echt ziek. Tot 3 dagen geleden ook die hoest erbij kwam en koppijn. Maar geen koorts. Wel hoest ook ik letterlijk mijn longen uit mijn lijf en heb al wat pakken zakdoeken versleten.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 13:16

Hier ook al sinds maandagavond ziek. Overdag wil het opzich wel, maar krijg vooral in de avond koorts. Veel hoesten, neus zit ook wat verstopt, vooral irritant in bed :(. Gisteravond hoogste koorts tot nu toe, had het ontzettend koud en vanochtend compleet bezweet wakker geworden. Voel me nu gelukkig wel even wat beter, ook even geen verhoging, maar vrees toch weer dat het erger wordt in de loop van de dag.

asm_kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 13:23

Stem is hier op vakantie gegaan... zonder mij... Verder verkouden en hoesten... Zomer waar blijf je nouuu :(