Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 17:35

Iris82 schreef:
Ik kan nog steeds niet lager dan 6 ml. En liever gooi ik er ook nog 12 in. Pfff.

Niet druk om maken hoor, zoals Palmera zegt: het is nog steeds gezonder dan een normale sigaret en minderen kun je prima als je er aan toe bent.

mika11

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 20:13

Ik ben al vanaf juli van de sigaretten af, en vanaf september ook van de E smoker.
Heb 2 maanden de E smoker gebruikt om van het roken af te komen.

Dat vond ik heel makkelijk gaan, ik heb nog wel eens zo'n hunkering naar een sigaret (nooit naar de E smoker) maar dat trekt zo weer weg.
Daar is prima mee te leven. :)

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 09:40

Sterk Barbet, ben jaloers :)
Alhoewel dat ik merk dat het bij mij ook steeds beter gaat, er moet niets.
En echt hunkering naar de E smoker heb ik niet, het is vooral naar de gewone sigaretten, en mijn E smoker kan ik daarom ook makkelijker aan de kant laten dan in het begin de sigaretten.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 10:15

Ik heb nog steeds bijzonder veel zin in gewone sigaretten. :=
De drang is er lichamelijk dus niet echt, maar geestelijk... pfoe...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 11:21

Ik heb gister de eerste dag géén gewone sigaretten gerookt! *\o/* Alleen maar de e-sigaret. Vandaag dapper doorzetten.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:23

Iris, maar je koopt er geen? Da's dan goed hé! Zo doordoen, elke keer dag per dag kijken en je zal merken dat die drang ook langzaamaan afneemt.

Komt goed!

Go Palmera! Da's een belangrijke stap, nu gewoon vapen wanneer je zin hebt en het jezelf even al niet moeilijker maken dan het al is.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:21

Stressige inkoop ochtend gehad, maar niet gerookt! *\o/*
Wel helemaal suf gedampt :D

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 19:55

Palmera schreef:
Stressige inkoop ochtend gehad, maar niet gerookt! *\o/*
Wel helemaal suf gedampt :D

Gewoon doen, hoor, je suf dampen. :D
Dat heb ik ook gedaan, de eerste weken nadat ik was gestopt met gewone sigaretten, zat ik echt de hele dag met de e smoker in de hand.
Zelfs tot aan de laatste dag aan toe, twee maanden later, toen ik al op de 0 nicotine zat.
Maar toen ik ermee stopte ging het eigenlijk heel eenvoudig, omdat ik lichamelijk al afgekickt was van de nicotine.
Alleen je moet een tijdje leven met hunkeringen naar een sigaret, dat heb ik nu na 7 maanden nog steeds wel.
Maar dat zijn korte vlagen die zo weer weg zijn, je herkent die hunkeringen en weet dat het ook zo weer weg is.

PinaKoala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:10

Thanks allen :)

En Barbet klinkt super zeg!

Hier ook een vreselijk stressige dag achter de rug, voor het eerst (sinds ik mijn e-smoker heb) zin gehad in een sigaret. Na even wat vloeken en tieren ging het gelukkig wel weg en ben ik alsnog nu 2 dagen nicotine vrij.

E-smoker gebruik ik ook veel minder nu. Ik merk dat ik mezelf ook soort van 'uit lach' als ik hem pak, omdat ik weet dat er geen nicotine meer in zit dus ik vind het (voor mezelf) nu volkomen nutteloos haha. Werkt heel goed voor mij :')

(En hiermee bedoel ik dus niet dat ik het stom vindt als een ander 0 mg nicotine aan het dampen is! Gewoon doen waar je je goed bij voelt.)

NikkiB1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:22

Ik ben nu 7 weken van de echte sigaretten af en alleen nog maar aan het dampen. Super blij mee! Nu gaat alleen mijn favoriete smaak overal eruit. Hebben jullie nog tips voor smaakjes/merken die vergelijkbaar zijn met Charlie Noble en E-Phoenix (Jade)? Wat zijn jullie favorieten?
Ik heb wel minimaal 70% VG nodig...

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 22:22

Hoi dames,

Ik ben sinds 3,5 week cold turkey gestopt met roken na 14 jaar als een ketter gerookt te hebben.
Het gaat me eigenlijk prima af tot nu toe.
Soms wel de drang om te roken,maar nog steeds niet aan toe gegeven gelukkig.
Iemand ook al levens echte dromen gehad over roken?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 02:14

Oké, dit was dag twee! *\o/* Ik heb alleen maar braaf gedampt. :D

Goddank droom ik (nog) niet over roken! Mijn dromen zijn altijd zo vreselijk actief en reeël dat ik waarschijnlijk in mijn slaap het laken verbrand, wasrdoor het huis in de fik vliegt en dan ga ik braaf slaapwandelend naar mijn telefoon om de brandweer te bellen. :+

Geen ervaring met smaakjes e.d zoals het immens grote aanbod in NL verkrijgbaar. Hier roei ik met de riemen die ik heb, en ik ben heel gelukkig met mijn Venere smaak. :)

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 09:09

Ik heb ook al gedroomd over roken, en dan echt wakker worden en ervan overtuigd zijn dat het echt was, da's verwarrend :')

Ik ben wel heel blij dat één van mijn colllega's vandaag niet buiten stond als ik aankwam op het werk, want dan had ik van hem een sigaret gevraagd. Het is zo'n verschrikkelijk poedersuiker-ochtend geweest, dat ik echt beslist had om een te vragen.
Nu ondertussen ben ik wat gekalmeerd en ben ik blij dat hij er niet stond.

Ik vape pineapple van Crown, mijn vriend Rosswell van Alien Vape (die momenteel heel slecht verkrijgbaar is bij ons). Ik was begonnen met de 71 van Beard, perziksmaak, maar die was te dik en kostte me een fortuin aan coils. Dan ben ik zowat alle fruitsmaken van Crown gaan testen en dus geland op pineapple.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 23:15

Heeft iemand toevallig een site of de info voor me welke vloeistof het beste kan in de mini stick van E-leaf?

Ik heb die hier gekocht in de enige winkel die hier zoiets verkoopt en die hebben alleen een aantal liquids van het italiaanse merk DEA.
Af en toe heb ik het idee dat ik heel hard moet hijsen enzo. Ik heb, bij gebrek aan een fatsoenlijke winkel, ook nooit goede info gekregen. Dus hopelijk heeft hier iemand raad voor me. :)

Trouwens: dag 3! *\o/*

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-18 23:32

Palmera schreef:
Heeft iemand toevallig een site of de info voor me welke vloeistof het beste kan in de mini stick van E-leaf?

Ik heb die hier gekocht in de enige winkel die hier zoiets verkoopt en die hebben alleen een aantal liquids van het italiaanse merk DEA.
Af en toe heb ik het idee dat ik heel hard moet hijsen enzo. Ik heb, bij gebrek aan een fatsoenlijke winkel, ook nooit goede info gekregen. Dus hopelijk heeft hier iemand raad voor me. :)

Trouwens: dag 3! *\o/*

Hoeveel pg/vg heb je? Hoe dunner de vloeistof hoe makkelijker
Vg maakt je vloeistof dunner ik zou 70pg/30vg gaan dampen indien mogelijk
En hoe heb je je lucht toevoer staan?

Ik ben helaas weer over gegaan op de normale sigaret kon nicotine niet verdragen met dampen en kreeg de meest enge nachtmerries als ik eindelijk sliep
Wou 3 peuken per dag roken de rest dampen maar heb gefaald en rook zoals voorheen

Hopelijk in de toekomst weer overstappen

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 23:34

Jammer! :(:)

Voor de rest is het abracadabra wat je wilt weten. Mijn ding heeft volgens mij geen luchttoevoer. Wel watt. Of is dat hetzelfde?
Hoe kom ik achter PG/VG? Wat het ook is..... :+

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 23:57

Ik bestel altijd bij zwoofs, fijne site en zij reageren erg snel op vragen.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 00:11

Palmera schreef:
Jammer! :(:)

Voor de rest is het abracadabra wat je wilt weten. Mijn ding heeft volgens mij geen luchttoevoer. Wel watt. Of is dat hetzelfde?
Hoe kom ik achter PG/VG? Wat het ook is..... :+

Wattage is niet het zelfde :)
Welke tank heb je erop zitten? Foto?

Op je liquids staat normaal (of op t doosje) de verhouding

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 00:13

Ahhh dea heeft zover ik kan zien 20pg en 80vg dat verklaard een hele hoop damp je dat nu nog?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 00:35

Er staat 'iclear 12' op de coil. :)
Ja, ik damp dat nog steeds omdat het het enige verkrijgbare is hier. Daarom overweeg ik online te bestellen maar lijkt het me handiger me eerst te informeren, anders bestel ik wellicht fout en heeft het ook geen zin. :)

Ik ben wél heel tevreden over de smaak! Ik heb het halve dea assortiment wel gehad maar ben echt gehecht nu aan de Venere.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 00:36

Op een van de posts hierboven; opzich vind ik één keer nog eens een sigaretje roken als je je echt poedersuiker voelt nog niet zo erg. Enkel heel hard oppassen dat je niet terug aan de sigaretten geraakt.. Heel soms als ik me echt klote voel rook ik ook nog wel eens, maar ik wissel dan wel nog steeds af met dampen en blijf voorzichtig.

Dromen over roken heb ik eigenlijk nog nooit echt gehad. Enkel toen ik nog rookte ‘droomde’ (het was echt heel vaag, eerder zo op het randje van slapen/wakker zijn) dat ik in slaap aan het vallen was met een sigaret in mijn handen en daarbij veel schrik had dat ik mijn laken in brand zou steken.x) Of dan ‘verbrande’ ik mezelf met de sigaret in bed als ik aan mijn been moest krabben ofzo.:’)
Dan wakker worden is wel even een paniek momentje omdat ik dan echt denk dat ik een sigaret aan had steken.:’)
(Als ik erop terug kijk waren het nog niet zo’n onlogische dromen, ben eerder verbaasd dat ik nog nooit met een sigaret aan in slaap ben gevallen. :+. )

Over smaken/coils en dergelijke weet ik helaas niet veel. :o

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 00:41

Dat was mijn probleem, DezeNaam. Ik heb mijn e-sigaret vanaf oktober en mocht ook fewoon af en toe ernaast roken. Dat ging dus mis. Vaak zat gewoon alleen maar roken, mijn eeuwige ruime pakje per dag.
Ook met e-sigaret is het toch een hele lastige knop die om moet, voor sommigen.

Ik ben nu thuis. Alleen. Niemand met sigaretten in de buurt. Ik heb dag drie dus gered! :)

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 02:19

Overstappen is inderdaad niet simpel.. Ik weet niet of het kan helpen, maar wat ik gedaan heb is altijd nadat ik een sigaret gerookt had nog even verder roken met mijn vapor zodat ik er meer aan zou wennen en het meer met elkaar zou 'associëren', voor mij heeft dat heel goed geholpen.
En dan proberen voordat je een sigaret wilt opsteken toch eerst even je vapor te gebruiken.

Ik heb mijn vapor ook echt MAANDEN gehad zonder hem echt te gebruiken en dan maar vrolijk door blijven roken, maar uiteindelijk moet je de stap echt wel nemen. Als je pas aan het afbouwen bent met sigaretten is het geen goed idee om direct even eentje te roken tegen de stress, maar als je al een tijdje gestopt bent en wat meer controle hebt kan het denk ik wel.

Wat is jouw 'rookpatroon' zoal? (Bij mij was het bijvoorbeeld voornamelijk het probleem; als ik één sigaret opstak, bleef ik echt bijna constant door roken, echt de een na de ander.. Daarbij heeft het vapen voor mij dus wel heel erg geholpen.)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 08:22

Ik had laatst ook een 1.2 coil in m'n eLeaf omdat ik de 0.75 zo snel vond verbranden maar ik wist niet hoe snel ik 'm eruit moest gooien. Niet te doen.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 09:54

Ik heb ook nog lang doorgerookt terwijl ik mijn vapor al had. Gewoon omdat ik het niet kon weerstaan dat er anderen naast mij stonden te roken, terwijl ik stond te dampen. Die verleiding was te groot. Dus luisde ik sigaretten af en toen ik dat te genant vond, ging ik zelf weer pakjes kopen.

Daarna is echt de knop om gegaan dat ik niet meer wil roken, dat het stinkt, dat het duur is (maar dat is vapen helaas ook), dat het tijdverspilling is en natuurlijk ongezond. Dat niet meer willen is nu wel gekeerd en nu is het eigenlijk alleen nog de wetenschap dat mijn vriend me buiten flikkert als ik het nog riskeer om weer te gaan roken (kort door de bocht en niet echt waar, maar zo voelt het wel :') ), die me aan het vapen houdt.

Af en toe eentje zou ik doodgraag willen kunnen, om die genadeloze drang naar sigaretten op te lossen, maar dan ben ik zo weer begonnen, vrees ik.