2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 13:02

De eerste 20 kilo gingen er bij mij gewoon af door domweg te stoppen met vreten.
Geen koekjes,snoepjes, suiker, frisdrank, chips en weet ik wat meer in huis halen. Gewoon niet doen. Als je honger hebt, pak ik gewoon een broodje. Of een cracker. Of denk ik, van honger ga je noet dood. Over een uurtje gaan we eten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 13:07

Cayenne schreef:
Fitzroy schreef:
Ik snap wel wat zonnetje bedoelt. Je ziet toch vaak in topics dat er mensen heel betweterig doen over wat je wel en niet mag eten. Ik denk dat iedereen inmiddels wel weet wat gezond is.
En als iemand zich prima voelt bij een glaasje frisdrank en een chocolaatje op zijn tijd dan weet die persoon ook echt wel dat hij dan wat anders moet laten staan.
Ik sluit me wel bij zonnetje aan. Ik doe niet mee met eetlijstjes en gewichten. Daarvoor komt Bokt op google net wat teveel naar voren ;)

Oh op die fiets. Ja, daar doe ik ook niet aan (net als aan vage diëten). Ik praat gewoon mee met de hoop voor wat steun over en weer :)

Precies wat Fitzroy zegt. Dan doe je iets wat anderen niet vinden deugen en vinden dat je hun adviezen moet opvolgen en anders moet je je mond maar houden. Dat zie ik tot nu toe elke keer gebeuren en dan ontstip ik meteen.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 13:56

Ik ga VDH (Vreet De Helft) doen.

Zonder flauwekul: ik doe personal body plan. Dit geeft mij een goed inzicht en balans in sporten en eten. Ben vegetarisch, ook daarin meer inzicht gekregen wat wel en niet eten en aanvulling. Én misschien wel het belangrijkst: WAAR/WANNEER het misgaat qua snaaien.
Tevens ga ik vanaf januari een opleiding gewichtsconsulent doen.
Al met al ben ik in mijn ogen ca 7 kilo te zwaar, mijn BMI is goed.
Ik loop 3x per week hard (tussen de 5 en 21 km) en doe 3x per week krachttraining. Ik probeer nu af te wisselen, een week 2x hardlopen 3x kracht, andere week 3x hardlopen 2x krachttraining.
Ik hou téveel van uit eten/feestjes en een wijntje!
Succes iedereen.

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 14:18

In sommige personen en hun doelen kan ik mijzelf wel vinden.
Zou anders een groeps-app niet wat zijn?
Niet met +60 mensen maar gewoon een aantal max 10.

Voor mij zou 1 wekelijkse meting, een extra motivatie bij zwakte en beweeg momenten kunnen delen erg goed werken. (scheelt ook een duur abonnement :$ )

Mocht iemand zich bij mij aan willen sluiten? Steekwoorden: doel 7-10 kilo, sportief vs actief (als ik zin heb) en doe maar gewoon :)

Fijne kerst lieve Bokkers en vergeet niet te genieten!

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 14:27

Ik meld me ook :wave:

Ik ben het afgelopen anderhalf jaar ook ruim 10kg bijgekomen, en dat merk ik heel hard. Kleren passen niet meer goed, mijn conditie is catastrofaal, en ik zit gewoon niet goed in mijn vel.
Ook ga ik stoppen met de pil, ben nu mijn laatste strip aan het afwerken. Ik slik de pil al sinds mijn 14e, nooit bijwerkingen gehad. Toen het twee jaar geleden uit ging met mijn ex ben ik voor enkele maanden gestopt en rond die tijd 5kg afgevallen zonder ervoor op te letten. Toen ik mijn huidige vriend weer heb leren kennen terug opnieuw begonnen en merk nu wel wat bijwerkingen op. Zo houden mijn benen de laatste tijd veel vocht vast.

Ik ga eerst proberen af te vallen door de app van Weightwatchers, mijn tante is hier 40kg mee kwijtgespeeld :wow: Het fijne hiervan is dat je gewoon nog steeds mag eten waar je zin in hebt, zolang je maar niet over je dagelijks aantal punten komt. Mezelf onthouden van dingen die ik lekker vind werkt gewoon echt niet, ik geef het op den duur altijd op :') Ook ben ik onlangs terug begonnen met hardlopen, ik hoop dat ik dit terug tot een regelmatigheid van 3-4 keer per week kan opbouwen.

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 15:06

Nachocheese schreef:
Heeft een van jullie misschien een tip:

Heb altijd al een beetje vreemde relatie gehad met eten, weinig eten, eetbuien.
En heb nu een beetje het idee dat ook al eet ik onder mijn bmr, dus rond de 1550. Ik val in kilo’s niet af.
Als ik sport zie ik wel echt dat ik in spieren aankom, dus zie er dan strakker en beter uit.
Maar hoe weinig ik ook eet (zal nooit onder de 1500 gaan trouwens) ik val in kilo’s niet af.

Kan je je lichaam resetten op de een of andere manier?

Edit: wat ik sowieso wil gaan doen is structureel 2 liter water drinken, drink nu altijd wel te weinig. Ik dacht misschien dat dat een beetje helpt voor afvalstoffen?

Als je in spiermassa aankomt zal je wel dunner worden maar niet gelijk lichter, omdat spiermassa meer weegt dan hetzelfde volume aan vet. Dus het zal waarschijnlijk wel zijn dat je vet kwijtraakt :)
Het is misschien makkelijker om dan je buikomtrek te meten, zodat en daarin je vooruitgang wel ziet

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 15:35

Een groepsapp lijkt mij een leuk idee.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 16:29

Iemand nog lekkere gezonde tips voor het avondeten? Ik ben iets of wat inspiratieloos momenteel :+

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 16:37

Jnien schreef:
Ik ga VDH (Vreet De Helft) doen.

Zonder flauwekul: ik doe personal body plan. Dit geeft mij een goed inzicht en balans in sporten en eten. Ben vegetarisch, ook daarin meer inzicht gekregen wat wel en niet eten en aanvulling. Én misschien wel het belangrijkst: WAAR/WANNEER het misgaat qua snaaien.
Tevens ga ik vanaf januari een opleiding gewichtsconsulent doen.
Al met al ben ik in mijn ogen ca 7 kilo te zwaar, mijn BMI is goed.
Ik loop 3x per week hard (tussen de 5 en 21 km) en doe 3x per week krachttraining. Ik probeer nu af te wisselen, een week 2x hardlopen 3x kracht, andere week 3x hardlopen 2x krachttraining.
Ik hou téveel van uit eten/feestjes en een wijntje!
Succes iedereen.

Is dat wat Personal body plan?
Ik heb dat ook overwogen maar vind het zo duur.
En geen idee of dat eetpatroon goed samen kan met een gezin. Om iedere dag apart te eten trekt me niet zo aan namelijk.
De resultaten zien er wel veelbelovend uit altijd!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 16:41

Pbp geeft je een richtlijn qua kcal eiwit vet en koolhydraten wat je mag hebben en je bepaalt zelf wat je eet en dat vul je in in hun app zodat ze kunnen meekijken. Ze geven je sportschemas voor thuis of sportschool afhankelijk van je wensen.

Ik ga na twee jaar twijfelen toch 1 januari beginnen dus dan weet ik het beter.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 16:46

SharonIndezz schreef:
Iemand nog lekkere gezonde tips voor het avondeten? Ik ben iets of wat inspiratieloos momenteel :+

Ik vind persoonlijk wat groente wokken(paprika, courgette sugarsnaps zijn mijn favorieten)samen met wat kippendij filet erg lekker. Dat eet ik dan ook zonder saus en zelfs geen pasta oid.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 16:47

Hey Marieke
Wat goed dat jij het gaat doen, ben benieuwd hoe het gaat bevallen.
Ik vind zelf samenstellen altijd moeilijk heb het liefst kant en klare weekmenu's ter inspiratie waar ik zelf weer dingen in kan wijzigen evt.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 16:54

Iris1702 schreef:
Hey Marieke
Wat goed dat jij het gaat doen, ben benieuwd hoe het gaat bevallen.
Ik vind zelf samenstellen altijd moeilijk heb het liefst kant en klare weekmenu's ter inspiratie waar ik zelf weer dingen in kan wijzigen evt.

Ik weet dus niet of je dat krijgt. Want moest kiezen uit drie dingen en dat was oa persoonlijke dagmenu.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 24-12-17 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 17:05

SsSimonee schreef:
SharonIndezz schreef:

Ik vind persoonlijk wat groente wokken(paprika, courgette sugarsnaps zijn mijn favorieten)samen met wat kippendij filet erg lekker. Dat eet ik dan ook zonder saus en zelfs geen pasta oid.

Ik heb het bedacht voor vanavond.

Thaise wokgroenten met notenrijst, en pangafilet <<)

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 17:06

Ben erg benieuwd!
Start je 1-1 of 8-1?
Ik had meegedaan met de like en deel actie en kon nu ook starten met korting.
Maar denk dat ik ff doorga met waar ik mee bezig was. Eerst er weer afkrijgen wat ik er nu aan eet

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 17:10

Hey allemaal! Ik meld mij ook. Sinds oktober is bij mij de knop op, ik wil echt afvallen. Sinds een aantal jaar kamp ik met een traagwerkende schildklier en merk nu dat ik toch in de afgelopen jaren wat kilootjes erbij heb gekregen.

Ik ben dus sinds eind oktober bezig en het gaat erg goed. Nu al ruim 5 kilo eraf! Mijn ultieme doel is 20 kilo eraf, dus heb nog een lange weg te gaan. Gelukkig ben ik geen snoep fan, maar ik houd wel echt van brood en rijst. Merk dat dat voor mij wel echt de dikmakers zijn.

Sinds 3 weken doe ik naast het paardrijden aquafit lessen volgen. Gewoon om eens op een andere manier actief bezig te zijn. Ben benieuwd wat dat voor resultaat gaat geven!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 17:13

Iris1702 schreef:
Ben erg benieuwd!
Start je 1-1 of 8-1?
Ik had meegedaan met de like en deel actie en kon nu ook starten met korting.
Maar denk dat ik ff doorga met waar ik mee bezig was. Eerst er weer afkrijgen wat ik er nu aan eet

1 januari
De gewone korting of had je iets gewonnen? Dat killerbody boek heb ik van de zomer gekocht maar nog niet eens in gekeken.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 17:19

Nee niets gewonnen gewone korting.
Ik heb best wel wat dingen uit killerbody gehaald, enige nadeel is 1 weekmenu voor 4 weken dus word snel saai. Heb 2e boek ook in huis nu en daar kun je zelf wat in samenstelllen maar dat moet ik nog eens bekijken. Wil nu gewoon eens doorpakken en niet hier blijven steken zoals altijd.
Maar blijft moeilijk overal is wat over te zeggen ben wel blij dat er langzaam wel wat af gaat zonder op shakes terug te hoeven vallen. Daar ben ik zo klaar mee blehhh

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 17:22

Ik ook en krijg het niet eens meer weg. Moet weer ritme en structuur krijgen.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 17:26

Komt vast goed!
Je hebt het eerder voor elkaar gekregen!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 17:36

Haha ja maar goed we zullen zien. Dit jaar is er nul komma nuk van goede voornemens gekomen.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 17:41

Ik geloof niet in goede voornemens
Is meer dat er na deze vreetdagen weer een knop om moet ander ben ik zo weer terug bij af.
Maakt niet uit of het 1-1 of een andere datum in het jaar... maar waar een wil is is een weg

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 17:44

Ik heb geen wil denk ik :')

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 17:51

Oh, hier moet ik van mezelf ook aan mee gaan doen.. het wordt hoog tijd!

Ik meld me dus ook :)

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 17:52

Zonnetje81 schreef:
Ik heb geen wil denk ik :')

Wellus!