Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
maximuss schreef:Omgekeerd wordt gasping door velen verkeerdelijk aanzien als ademhaling terwijl dit niet zo is en de reanimatie gestart moet worden...
MonteKarlo schreef:maximuss schreef:Omgekeerd wordt gasping door velen verkeerdelijk aanzien als ademhaling terwijl dit niet zo is en de reanimatie gestart moet worden...
Sorry dat ik hier zo binnen kom vallen, lees het topic van het begin af aan mee. Ik volg een medische opleiding en daarom krijgen wij ook reanimeren, aed gebruik, en wat al niet meer. Maar het gaspen blijft voor mij iets vaags, ga je altijd reanimeren bij gasping? Ook inclusief beademen ?
MonteKarlo schreef:maximuss schreef:Omgekeerd wordt gasping door velen verkeerdelijk aanzien als ademhaling terwijl dit niet zo is en de reanimatie gestart moet worden...
Sorry dat ik hier zo binnen kom vallen, lees het topic van het begin af aan mee. Ik volg een medische opleiding en daarom krijgen wij ook reanimeren, aed gebruik, en wat al niet meer. Maar het gaspen blijft voor mij iets vaags, ga je altijd reanimeren bij gasping? Ook inclusief beademen ?
xMaxxiee schreef:Volgens de BHV cursus niet. Dan blijf je compressies en beademingen geven tot de ambulance er is in de hoop dat je het bloed rond kan blijven pompen en het verstikkingsobject verder door de luchtpijp kan blazen.
Stabiele zijligging is zo ver ik weet alleen bij braken.
Polly schreef:xMaxxiee schreef:Volgens de BHV cursus niet. Dan blijf je compressies en beademingen geven tot de ambulance er is in de hoop dat je het bloed rond kan blijven pompen en het verstikkingsobject verder door de luchtpijp kan blazen.
Stabiele zijligging is zo ver ik weet alleen bij braken.
Beademen als er na verslikken een object in de luchtpijp zitzodat je het probleem nog dieper de longen in kan blazen en het er helemaal nooit meer uitkomt
Cowgirl schreef:Ik heb op de dierenambulance ook een cursus reanimeren AED gehad. Ik denk nu 1,5 jaar terug. Georganiseerd door een collega die zelf al 2x een reanimatie heeft meegemaakt.
Ik opperde laatst nog dat we het weer eens moeten organiseren.
De cursus koste ons geloof ik 25 euro en we waren de hele dag bezig.
xMaxxiee schreef:Polly schreef:
Beademen als er na verslikken een object in de luchtpijp zitzodat je het probleem nog dieper de longen in kan blazen en het er helemaal nooit meer uitkomt
Redenatie hierbij was treat what kills first. Dus het belangrijkste: men krijgt geen zuurstof/hart staat stil. Door het object verder te blazen Krijg je hiermee 1 long vrij. Of door het object inderdaad weer omhoog te krijgen.
Ik ben geen dokter overigens, neem alleen aan dat degene die de cursus geeft er verstand van heeft. Dus mocht het troep zijn dan hoor ik het graag