Afvallen middels koolhydraatbeperkt/arm, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: Afvallen middels koolhydraatbeperkt/arm, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:53

Ik mag ook niet heel strikt of teveel kha ivm nog steeds borstvoeding geven.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 16:42

xLaraaj schreef:
wauw super ! ik werk ook in een zwembad en mag dus gratis zwemmen maar ben er al zo veel met mijn werk dat ik er daarbuiten niet wil zijn :P

Ik vind het echt heerlijk om na het werk nog even baantjes te trekken haha

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 18:44

Leuk topic! Toevallig ook vorige week gestart met koolhydraatarm. Nu nog steeds flinke hoofdpijn, hopelijk is dat gauw weg :') . Vind het tot nu toe wel verrassend goed vol te houden, al kreeg ik het moeilijk toen ik de paaseitjes bij de Jamin zag liggen..

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 19:28

haha kan ik geloven. maar vind dat na een tijd die goestingen ook weg gaan. Vergeet niet dat je af en toe een stuk zwarte chocolade moogt :) heb ik altijd meer zin in als het koud is.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 12:59

Meten jullie jezelf ook? Ben nu in een week maar 10dagen maar 1kilo vermagerd (maandstonden enz :P) maar heb het gevoel dat ik qua omvang vermagerd ben. Nu heb ik spijt dat ik dit nooit gedaan heb ..

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 13:10

Meten doe ik niet. Ik weeg alleen. Merk het wel aan mn kleding dat ik afval. Broeken die losser zitten enz .
Ik had me met carnaval laten gaan := pizza,friet, frisdrank als er geen light was. Ik was 1 kg bijgekomen. Op 100 gram na ben ik het weer kwijt gelukkig. Nu weer streng zijn.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 15:26

Ik lees ook even mee, heb al vaker gehoord dat dit dieet ook kan bijdragen aan minder pijn in de spieren ivm fibromyalgie. Ik mag alleen geen gluten en lactose hebben, dus dat wordt alweer een stuk ingewikkelder haha :P

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:34

Ik meld me ook! Ik volg sinds 4 februari (opnieuw) Grip op Koolhydraten. Vijf jaar geleden een poging laten stranden maar ben dit keer een stuk creatiever in de dingen die ik eet dus heb er vertrouwen in dat het deze keer één groot succes gaat worden :D

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:15

Vraagje aan de kenners hier.. Sinds januari bezig met koolhydraatarm vanwege hormonale disbalans in mijn lichaam. Behalve dat ik in het weekend een keer gek doe en lekkers eet, eet ik door de weeks heel gezond. In de ochtend start ik vaak met een groentesapje (kan slecht tegen melkproducten) met 3 handen spizanie, 2 tomaten en een peer/appel. Soms mix ik wat maar dit drankje is favoriet. Tussendoor een plakje kipfilet, kaas.. smiddags een omelet of banaanpannekoekje met ei, of salade. Als avond eten een boel groente en wat vlees (gerechten variereren). Tussendoor eet ik af en toe wat nootjes. Nu ben ik 5 kg kwijt en het afvallen gaat matig.. Wat doe ik fout en wat kan ik beter anders doen?

P.s. Ik fiets een paar keer in de week met de mtb (niet lang of hard, nog bezig met conditie opbouwen) en 1x in de week pilates..

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:23

Fruit is sowieso niet kha.
Je hebt verschillende sites waarmee je kan uitrekenen wat je mag/moet eten. Qua koolhydraten, eiwitten en vetten. Als je het dan eens bijhoudt hoeveel je eet op een dag dan weet je of je aan je aantallen komt. Want als je te weinig vetten of eiwitten eet kan je ook stil komen te staan.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:27

Ik eet 1 max 2 fruit per dag, daat kan het niet aan liggen. Ik zal eens naar zo n website gaan.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:34

Ik eet hier wel goed fruit, voor de rest zijn de grootste veranderingen veel minder aardappel, brood, pasta, rijst. Ik eet het wel maar beperkter. Vanmorgen weer een kgtje eraf. Inmiddels al 7 kg sinds oktober. Heel blij mee, mijn doel was mijn gewicht van voor mn zwangerschap en daar zit ik inmiddels als 2 kg onder.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:34

inderdaad miss het fruit. en ook opletten bij sommige noten. maar vind 5kilo goed ? ik zit nu maar aan 4 en ook sinds januari bezig :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:37

Ik vind 5 kg ook super goed! Maar als ik naar mijn broer kijk die 14kg!!!! Is afgevallen sinds januari (zeer ongezond in mijn ogen, hij is 1.80 en weegt nu 78 kg) dan vraag ik me af wat ik fout doe. Vij zovelen gaat het een stuk sneller.. maar ik heb geduld, liever zo en het volhouden dan straks opgeven!

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:45

Een banaan is 18 gr koolhydraten. Bij een koolhydraatarm dieet eet je 20-50gr koolhydraten per dag.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:49

ZusJacobs schreef:
Vraagje aan de kenners hier.. Sinds januari bezig met koolhydraatarm vanwege hormonale disbalans in mijn lichaam. Behalve dat ik in het weekend een keer gek doe en lekkers eet, eet ik door de weeks heel gezond. In de ochtend start ik vaak met een groentesapje (kan slecht tegen melkproducten) met 3 handen spizanie, 2 tomaten en een peer/appel. Soms mix ik wat maar dit drankje is favoriet. Tussendoor een plakje kipfilet, kaas.. smiddags een omelet of banaanpannekoekje met ei, of salade. Als avond eten een boel groente en wat vlees (gerechten variereren). Tussendoor eet ik af en toe wat nootjes. Nu ben ik 5 kg kwijt en het afvallen gaat matig.. Wat doe ik fout en wat kan ik beter anders doen?

P.s. Ik fiets een paar keer in de week met de mtb (niet lang of hard, nog bezig met conditie opbouwen) en 1x in de week pilates..

Kijk eens hoeveel kcal je eet per dag. Als je teveel kcal eet, val je niet af. Of je nou wel of geen koolhydraten eet.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:53

Vind 5kg netjes hoor.. gewoon zo doorgaan lijkt me en dan komen die andere kilo’s wel. Te snel veel afvallen werkt bij veel mensen niet goed omdat het een korte verandere eetgewoontenis i.p.v. langdurig wat er dus meer voor zorgt dat je op je gewenste gewicht blijft.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 15:00

Ik vind je ook niet direct koolhydraatarm eten.

Een banaan bevat al rond de 30 koolhydraten per stuk, een appel (14/100g, gemiddeld 120g/stuk), een peer 15/100g, gemiddeld 160g/stuk)

Enkel met die twee dingen zit je al over je dagtotaal heen als je koolhydraatarm eet, zonder dat je verder al iets gegeten hebt. Misschien moet je de richtlijnen van kha nog eens opzoeken terug?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 15:06

Zowieso punt 1:mannen vallen sneller af.

En idd het fruit weg laten. Eet ipv dat een stuk komkommer of wat tomaat etc.
Op dit moment ben je eerder lh beperkt aan het eten. Ook niet slecht, maar het zal een stuk langzamer gaan.
Kijk wel uit met kharm of ketogeen (nog minder kh) eten. Het kan zijn dat je hormonen er meer van op hol gaan slaan.
Zo ben ik altijd als ik kh arm of ketogeen eet 3 van de 4 weken ongesteld. En dan slik ik de pil.

Wel een mijlpaal hier :D
Ik ben nu officieel weer 10 kg afgevallen *\o/*
Nu op naar de volgende 10 (en die zullen wel een heel stuk langer duren -O- )

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:02

Oke minder fruit dus!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:43

wauw top ! ook wel redelijk rap he :) Veel succes voor het volgende deel :D

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:50

Wat goed arrabella !
Ik ben sinds 7 januari bezig en ik ben nu 6 kg kwijt.
Heb me nu niet durven wegen want ik heb vanaf zaterdag niks gegeten doordat ik de griep heb.
Dus zal nog wel wat vanaf zijn.
Ben op het moment ook niet erop aan het letten. Drink gewoon fris om iets van calorieën binnen te krijgen. En vanmorgen een half broodje op gekregen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:16

ZusJacobs schreef:
Ik eet 1 max 2 fruit per dag, daat kan het niet aan liggen. Ik zal eens naar zo n website gaan.

ligt er helemaal aan wat voor fruit.. kha is bij sommigen tot aan 30 kh, bij anderen tot aan 50 kha..
maar sommige fruitsoorten hebben een te hoog fruitsuikergehalte en te snelle suikers om uberhaupt kha te zijn. eigenlijk passen alleen bessen met mate binnen kha..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 18:05

Maar fruitsuikers zijn wel weer trager op te nemen door de vezel wat erin zit. Zolang het met mate en je geen tak druiven of tros bananen opeet :') ik eet het wel, over de dag verdeeld vaak twee stukken. Of banaan in pannenkoeken verwerkt.

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 18:38

Hallo allemaal
Ik lees al een tijdje mee en vraag me af voor de fanatieke (duur)sporters, hoe jullie voeding eruit ziet kwa koolhydraat beperkt. Op hoeveel khd per dag ga je dan zitten?