Hoe vaak douchen jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak douche jij per week?

1-2 keer
176 (10%)
3-4 keer
482 (29%)
5-6 keer
192 (11%)
(Bijna) elke dag
761 (47%)

Totaal aantal stemmen: 1611

mvdende

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 12:17

Wat denk je van een "vakantie" in de bergen van Nepal? 3 maanden niet douchen! En dat zijn er toch ieder jaar z'n 500 mensen die dat doen. Of een simpele huttentocht in de Alpen? Mag je blij zijn als er überhaupt stromend water is. Oja, wel even 3 minuten koken voor je het voor voedsel bereiding gebruikt.

Gewoon thuis douche ik meestal 2x per week. Ik woon dan ook alleen en werk achter de computer thuis. Na intensief sporten douche ik natuurlijk wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 12:19

Kom ik aan met een spijkerbroek die ik rustig 2 weken draag. Tenzij die echt vies wordt natuurlijk.
Verder douche ik iedere avond zodat ik oo temperatuur kom. Als ik zo mn bed in duik heb ik t vaak koud.

Haren wassen doe ik ook 2 keer per week. Dat was echt opbouwen hoor, je hoofdhuid moet er aan wennen. Maar t is wel veel gezonder voor haar en huid.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 12:20

Memories schreef:
Zo goed als elke dag, soms sla ik een dagje over uit luiheid als ik toch een dag de deur niet uit hoef. Douchen is echt mijn zen-moment, sta er rustig 20-30 minuten onder te stomen. Heerlijk <3

Je niet dagelijks of om de dag op de belangrijke plekken wassen (of dat nou onder de douche is of met een washandje of wat dan ook) vind ik ronduit smerig :o ja of je moet hele dagen op de bank uit je neus zitten vreten en echt niet zweten oid. Het hoort voor mij echt bij de basishygiene.

Precies dit!
Ik snap ook niet dat mensen zich liever met een washandje wassen. Vooral in de winter ga je toch liever onder een warme douche staan ipv in je nakie voor een wasbak. Krijg het al koud bij de gedachte er aan. Douchen kan toch net zo snel gaan als je je alleen even afspoelt.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 12:40

Joolien schreef:
Kom ik aan met een spijkerbroek die ik rustig 2 weken draag. Tenzij die echt vies wordt natuurlijk.

Zelfs die liggen hier met max 2 dagen in de was. Een spijkerbroek houd het doorgaans max een half jaar vol hier. Truien en shirts gaan dezelfde dag van dragen direct de wasmachine weer in.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 12:44

Elke avond, heerlijk schoon het bed in. Je met een washandje wassen vind ik ook vies. Ik gebruik alleen een washandje onder de douche om mijn gezicht te wassen. Daarna gaat hij meteen in de was.
Mijn haar was ik elke dag, heb kort haar en doe er spul van de kapper in. Ik vind het niet fijn als ik er dan mee op mijn hoofdkussen ga liggen.

Soms douche ik twee keer per dag, als ik 's morgens flink gesport heb bijvoorbeeld.
Ik kan ook niet begrijpen dat er mensen zijn die maar een of twee keer per week douchen. Jakkes.
Tja het kost veel water.. maar gelukkig bespaar ik weer op andere vlakken.
Een spijkerbroek twee weken aan, moet er niet aan denken. Na twee, hooguit drie dagen gaan mijn broeken in de was.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 12:49

Lau schreef:
Selka schreef:
Zijn er mensen die niet dagelijks douchen :oo Nooit gedacht!

Ik douche iedere dag en als het erg warm is of als ik gesport heb 2x. Niet dagelijks douchen was bij ons thuis een no go. Ik weet dan ook niet beter.

En washandjes....jakkes precies wat Mars zegt over Gerrit&Arie ( :') ). Dat is gewoon vuil/bacteriën verplaatsen.

Als je voor je gerrit en Arie wast even het washandje omspoelt bij de kraan niks aan de hand hoor. Het is je eigen lichaam het is jiet dat pietje van de buren eerst met de washand heeft gewassen.
Het is toch vrij makkelijk:
Gezicht
Omspoelen
Oksels
Omspoelen
Onder de dames
Omspoelen
Downunder
Omspoelen
Je bips
Omspoelen
Voeten
Omspoelen
Drogen en hop de wasmand in

Pfff wat een werk....5 min douchen en alles is omgespoeld. :D Plus je bent meteen goed wakker.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 12:50

Ik lees al dat ik echt gezegend ben met een geweldig makkelijke huid en haren. Ik douche elke dag met overvloedig zeep en shampoo en conditioner want ik voel me gewoon echt vies als ik het niet doe. Ik heb helemaal geen last van droge huid of eczeem. Mijn haar is wel snel vet, maar dat is het altijd al geweest. Ik heb een vrij vette huid van mezelf (waarschijnlijk ook de reden waarom mijn huid niet uitdroogt van het veel douchen). En ja, vette haren en vette huid heb ik altijd al gehad. Ook toen ik vroeger als tiener dus maar 2x in de week douchte en er met een bezem onder geduwd moest worden door mijn ouders. :+
Ik wil wel eens een dagje overslaan als ik echt geen reet heb gedaan maar echt, dan verschoon ik gewoon mijn bed de volgende dag want ik vind het vies. :o

En ja, ik vind het vies als mensen minder dan 3x in de week douchen. Met een washandje tussendoor vind ik om de dag nog wel kunnen maar ja, ook dat is in mijn ogen gewoon bacteriën rondvegen.
Ben altijd wel benieuwd of mensen die maar 1x in de week douchen ook echt zo fris ruiken als dat ze zelf denken of dat ze het gewoon zelf niet ruiken.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:22

Dat je met elke dag sporten of werken in een 'stank'omgeving dagelijks doucht snap ik. Maar anders zou dat toch echt niet hoeven. Wat is er dan vies?

En na elke douchebeurt een schone handdoek? Je komt schoon onder de douche uit?! Dan is je handdoek toch niet na 1x gebruiken vies? Wat een was heb je dan.. Ook weer zo zonde van het waterverbruik en energie met wassen.

Ik ben vooral benieuwd hoe lang iedereen onder de douche staat bij dagelijks of 2x daags douchen? Even snel afspoelen of echt heel uitgebreid 15minuten bijv? Er is net een programma geweest over de milieubelasting van langer dan 5 minuten douchen. Dat is echt aanzienlijk.

Thuis douche ik 3 tot 6 keer per week. Hangt volledig af van wat ik die week doe. Veel aan het sporten ben (paard of hardlopen) of minder, of die dag alleen op kantoor heb gezeten en snel paard even heb gevoerd. Voorheen douchte ik trouwens ook elke dag, maar als ik niets doe waardoor ik ga 'stinken' vind ik het tegenwoordig onzin en een zinloze verspilling/belasting van het milieu. Dus ben het gaan aanpassen naar mijn activiteiten.
Ik heb wel als groot voordeel dat ik gewoon niet snel stink. Ook hardloopshirts kan ik bijna altijd gewoon 2x aan met sporten zonder dat het stinkt. En ja, dat heb ik een keer getest bij iemand :')

Op Curaçao spoelde ik me wel weer dagelijks even snel af, en dan om de dag ene beetje douchespul. Maar daar zweet je (vooral als het windstil is) zo erg dat ik het idd niet fris vind om zo plakkerig rond te lopen of na een zweetdag in bed te kruipen. Maar dat is dan onder koud water (geen warm water optie in huis :)) ) even snel om en om afspoelen en klaar.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:26

Ik douche sowieso iedere ochtend, lekker even wakker worden en fris de dag starten :)
Daarnaast ook bijna iedere avond, aangezien ik of sport of bij de paarden ben, maar dan is het even snel afspoelen. Haar was ik iedere ochtend.

:wow: wat zijn er nog veel mensen die 1-2 keer per week douchen! Ik voel me echt vies na 1 dag niet douchen

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:32

Wbt milieubelasting, doordat ik vegan eet belast ik het milieu dusdanig minder dan een niet-vegan dat ik gerust iedere dag 5 minuten kan douchen :) Overigens stink ik ook niet maar ik vind het gewoon vies.

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:32

iedere dag in de avond en vaak ook nog een keer in de ochtend. ik was zon 3 x per week mn haar.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:36

Kleren draag ik gerust ook meerdere keren, 3 of 4 keer voordat ik ze was. Behalve shirts die ik direct op mijn huid draag, die meestal 1 of 2 keer. Die ruiken toch eerder dan de broek of de trui. BH's was ik maar heel af en toe.
Als je elke doucht en je gebruikt elke dag een schone handdoek en elke dag al je kleren in de was, wat een water en stroomverbruik heb je dan wel niet?

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:37

AbbyBlues schreef:
Ben altijd wel benieuwd of mensen die maar 1x in de week douchen ook echt zo fris ruiken als dat ze zelf denken of dat ze het gewoon zelf niet ruiken.

Mijn ervaring is dat dat vaak letterlijk vies tegenvalt :o Al heb je inderdaad mensen die gewoon niet snel stinken bijvoorbeeld en die er dus gewoon prima mee wegkomen, maar dat is zeker niet iedereen.

'Maar je bent toch schoon als je je na het douchen afdroogt?' Tja... Met die handdoek poets je allerlei troep (bacterie/zeep/huidresten) van je lijf af en als je die handdoek dan ook nog eens lekker warm en vochtig in de badkamer laat liggen broeien is 'ie echt al gauw niet zo fris meer. En ja bacteriën zitten overal, daar gaat het mij niet om, maar om daar meerdere malen je fris gewassen lijf mee in te wrijven vind ik voor mezelf niet zo'n lekker idee. Vind dat net zoiets als vaat- en theedoeken wekenlang achter elkaar gebruiken zonder wasbeurt tussendoor :o

En ja als je niet snel stinkt is minder douchen leuk, maar als je zoals ik echt al zweet als een otter als je 10 minuutjes stevig doorgewandeld hebt is er geen beginnen aan helaas :n

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:39

Ik douche max 5 minuten en dan 1 a 2x per week iets langer (+- 10 minuten).
Ik gebruik een handdoek wel 2 keer en heb dan ongeveer eens in de 1,5 week een 60 graden was (een machine vol). Ik probeer daar zo bewust mogelijk mee om te gaan.

Kleding draag ik ook makkelijk 2 dagen hoor, ook om te veel was te voorkomen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:42

Yuk ik begin mensen steeds viezer te vinden... 2 weken met een spijkerbroek doen? Hetzelfde hardloopshirt weer aan?

En dan dat hele schema met washandje, dat kost toch minstens zoveel tijd als een paar minuten goed afspoelen? En dan verplaats je niet alle bacterieen, oud zweet, huidschilfers etc over je hele lijf. Om maar te zwijgen van mensen die 1 keer per week douchen en dan menstruatie hebben, brrr :=

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:44

Suzanne F., minder dan gemiddeld. Ondanks 2 honden, 1 kat en een vijver :)

Mars, precies. Mensen zijn vieze wezens :P

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:45

Elke dag en soms wel twee keer per dag.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:46

Mars schreef:
Yuk ik begin mensen steeds viezer te vinden... 2 weken met een spijkerbroek doen? Hetzelfde hardloopshirt weer aan?

En dan dat hele schema met washandje, dat kost toch minstens zoveel tijd als een paar minuten goed afspoelen? En dan verplaats je niet alle bacterieen, oud zweet, huidschilfers etc over je hele lijf. Om maar te zwijgen van mensen die 1 keer per week douchen en dan menstruatie hebben, brrr :=

Ik krijg ook spontaan jeuk van dit topic

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:58

elke avond.
Tegenwoordig doe ik om de dag mijn haar wassen, omdat mijn haar te droog werd.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:02

Handdoeken gaan hier zo'n 3 douchebeurten mee. Dan gaan ze in een 60 graden was.
Kleding gaat bij mij alleen de was in als het vies is of niet fris meer ruikt. Hoe lang ik dus met een broek doe.... geen idee. Soms 1 dag soms 10 dagen denk ik. Ik trek wel iedere dag iets anders aan. Maar dat gaat gewoon weer terug de kast in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:03

Bravura schreef:
Joolien schreef:

Zelfs die liggen hier met max 2 dagen in de was. Een spijkerbroek houd het doorgaans max een half jaar vol hier. Truien en shirts gaan dezelfde dag van dragen direct de wasmachine weer in.

Buiten dat ik t zonde vind van de kleding, vind ik t voor t milieu ook niet tof. Ik wil de wasmachine niet te vaak laten draaien.
En vies, dat is ieder zn mening. Ik heb geen opgehoopte huidkorsten tussen mn benen en heb ook nooit gehoord dat ik stink :P Dus ja wat is vies?

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:03

ik werk elke dag tussen de dieren, stof en viezigheid, dus als ik gewerkt heb douche ik eigenlijk altijd, tenzij ik een kantoor dagje heb gehad dan sla ik het douchen een keer over.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:05

Djilna schreef:
Ik heb wel als groot voordeel dat ik gewoon niet snel stink. Ook hardloopshirts kan ik bijna altijd gewoon 2x aan met sporten zonder dat het stinkt. En ja, dat heb ik een keer getest bij iemand :')

Maar dat ís toch gewoon smerig?
Je sport, je zweet (en anders loop je in mijn ogen gewoon niet goed genoeg hard), dan wíl je dat shirt toch niet nog een tweede keer aan?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:07

Ik douche elke dag, haar om de dag of om de twee dagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:08

Yv_ schreef:
Djilna schreef:

Maar dat ís toch gewoon smerig?
Je sport, je zweet (en anders loop je in mijn ogen gewoon niet goed genoeg hard), dan wíl je dat shirt toch niet nog een tweede keer aan?

Waarom niet? Wat is er smerig aan?