Neusspray verslaving

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 08:48

Ik ben 1 van de vele die ook verslaaft is!

Ik mag dan van mezelf ook aleen maar voor t slapen de spray gebruiken en vaak wordt ik wakker en heb m dan helemaal niet nodig terwijl ik lig.

Maar ben volgens mij ook gewoon chronisch verkouden.... zodra t gaat waaien ga ik snotteren en neus dicht zitten als ik wil slapen.

Gaat nu enkele dagen oke doordat t windstil is en hoop na volgende week af te bouwen met alleen spuitje in 1 neusgat savonds zodat ik wel nog normaal kan ademen... hopen dat ik er dan weer vanaf kom

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 08:57

Bij mij gaat het redelijk oké nu. Ik spray 1x per dag, en ook maar in 1 neusgat. Zoutoplossing doet echt niks tegen een verstopte neus, dus dat gebruik ik nu niet meer. Ik wil nu proberen om af te gaan bouwen met de kindervariant.

Namira542

Re: Neusspray verslaving

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:59

Nou ik ben denk ik wel zo'n 3 maand clean geweest.
Tot op vandaag dus.. Vanmorgen niet een beetje snik maar hardstikke snikverkouden wakker geworden.
Gisteravond alleen een beetje last van mn keel met de hoop dat een dichte neus me bespaard zou blijven deze keer. Maar niet dus..

Mijn linkerkant zit bijna de hele dag al aan 1 stuk door potdicht.
Hoop zo dat ik als dit voorbij is er weer een beetje makkelijk vanaf ben en dat ik niet weer helemaal opnieuw kan beginnen.

Ik gebruik trouwens xylometazoline. Tijdje nazonexs en avamich (als je dat zo schrijft.) gebruikt omdat ha dacht dat ik een allergie had maar denk toch dat het de verslaving was want gebruik het al een half jaar niet meer en nooit meer last gehad van de "allergie" sinds ik clean ben van de neusspray.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:56

Zorgen dat je niet vaker dan 3 x per dag sprayt en na 7 dagen stopt. Dan zou je niet verslaafd moeten raken.

Hoe lang had je het de vorige keer gebruikt?

Namira542

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:14

Heb vannacht 3 x gesprayt. En vanmorgen 1x gaat nu aardig goed.

Ik weet niet meer precies hoelang maar denk wel meer dan een half jaar omdat ik anders echt niet kon slapen. Nooit overdag altijd 's nachts dus dat was gewoon 1x in 24 uur.

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:19

Namira542 schreef:
Heb vannacht 3 x gesprayt. En vanmorgen 1x gaat nu aardig goed.

Ik weet niet meer precies hoelang maar denk wel meer dan een half jaar omdat ik anders echt niet kon slapen. Nooit overdag altijd 's nachts dus dat was gewoon 1x in 24 uur.

Word je er wakker van? Lijkt me heel erg balen als je er 3 keer van wakker wordt!

Linker neusgat gaat de goede kant op. Hoef minder te gebruiken en gebruik daar alleen nog zoutspray en de 0,5 variant. Wil vanaf vandaag alleen nog maar de zoutspray gebruiken en 1 x voor slapengaan de 0,5 nog.

Namira542

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:26

Ja, alleen als ik ziek/verkouden ben. Maar dan wordt je ook echt in paniek wakker omdat je gewoon simpelweg geen adem krijgt..
Even 5 minuten wachten tot die weer wat open is en dan slaap ik meestal zo weer verder.

Dat half jaar alleen om in slaap te komen en dan was het goed.

Fijn dat het beter gaat NachoCheese

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:31

Ben er ook weer vanaf dus hopelijk word ik voorlopig niet meer verkouden of ziek. Deze keer meer moeite dan de vorige keer toen was ik er zo vanaf. Eerst links gestopt na 7 dagen en gister ook met de andere kant. Alleen blijft links vollopen zodra ik in bed stap en zit dus ook dicht als ik wakker word. Maar slaap ondanks dat wel beter, normaal werd ik altijd wakker omdat ik dicht zat en moest sprayen. Maarja loop na 2weken ook nog steeds te hoesten was een nare griep dit keer.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:49

Hier inmiddels ook al 3 dagen zonder :D Wat trots dat je je daarvan kan voelen xD

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:01

Ik was echt goed bezig, maar nu ben ik verkouden geworden en ben ik weer terug bij af. Ik moet nu meerdere keren per dag sprayen in beide neusgaten :(

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 23:43

Ik gebruik nu de Kruidvat-variant van de vapo-rub als alternatief voor neusspray. Helpt bij mij echt goed!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:29

Ik ben inmiddels bezig met afkicken. Iets zegt me dat mijn medicatie nu helpt daarbij. Welke dat precies doet, geen idee, maar inmiddels red ik het al een week op een extreem verdunde variant. Ik gebruik nog maar 2-3 keer daags een heel klein beetje. Hopelijk kan ik dit doorzetten, en verder afbouwen :D

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:36

Tigress schreef:
Ik ben inmiddels bezig met afkicken. Iets zegt me dat mijn medicatie nu helpt daarbij. Welke dat precies doet, geen idee, maar inmiddels red ik het al een week op een extreem verdunde variant. Ik gebruik nog maar 2-3 keer daags een heel klein beetje. Hopelijk kan ik dit doorzetten, en verder afbouwen :D

Hopen dat het idd doorzet!!

Hier ook aan het afkicken. Hoef nog maar 1 neusgat te gebruiken en hoop snel er helemaal vanaf te zijn!

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:44

Hier ook al een verslaafde (10 jaar lang inmiddels) die aan het afkicken is.

Overgegaan op kinderneusspray en deze steeds na een paar keer gebruiken bijvullen met water. Inmiddels zit er meer water dan spray en het gaat goed. Merk wel zodra ik melk of iets in de richting drink dat dit gelijk op mijn neus slaat. Maar ik denk wel dat ik zo af ga komen, zou zo'n verademing zijn na al die jaren.

Namira542

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:56

Ik ben weer terug bij af denk ik...
Niet meer verkouden maar neus elke avond potdicht.
Gisteren viel het wel mee en ben zonder in slaap gevallen, helaas vanmorgen met een raar gevoel in mijn hoofd, rechter neusgat dicht en het straalde helemaal door naar mijn rechter oor. Dus toch maar weer gesprayd.

Wat me wel op valt is dat het altijd rechts is. Of dat komt door dat ik altijd op mn rechterkant in slaap val weet ik niet. Hebben jullie last van 1 kant of aan beide kanten of wisselend?
Ik kan binnenkort dus weer beginnen met mijn pilletjes. Hopelijk met dezelfde goed werking als vorige keer..

Goed bezig allemaal!! als ik dat zo lees na mijn laatste post.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:58

Namira542 schreef:
Ik ben weer terug bij af denk ik...
Niet meer verkouden maar neus elke avond potdicht.
Gisteren viel het wel mee en ben zonder in slaap gevallen, helaas vanmorgen met een raar gevoel in mijn hoofd, rechter neusgat dicht en het straalde helemaal door naar mijn rechter oor. Dus toch maar weer gesprayd.

Wat me wel op valt is dat het altijd rechts is. Of dat komt door dat ik altijd op mn rechterkant in slaap val weet ik niet. Hebben jullie last van 1 kant of aan beide kanten of wisselend?
Ik kan binnenkort dus weer beginnen met mijn pilletjes. Hopelijk met dezelfde goed werking als vorige keer..

Goed bezig allemaal!! als ik dat zo lees na mijn laatste post.

Ja heb ook altijd rechts... en helaas is die dusdanig kapot dat ik in de winter elke dag, een keer of 2 is normaal, een bloedneus krijg. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik deze winter ondanks dat het erger werd nu al een maand of 1,5 geen bloedneus heb gehad. (Mijlpaal!!) voor het eerst in 9 jaar!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 13:50

Hier zit het wisselend dicht zodra ik in bed stap ene keer links andere rechts, maarja daar kan ik wel mee slapen. Ben inmiddels alweer tijdje ervanaf dus hopelijk blijft het zo. Voelt zo fijn niet meer afhankelijk te zijn. Gebruik 1x per dag de spray van de ha en Soms sochtends en savonds zoutoplossing.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 15:40

Ik ben er inmiddels al 5 dagen cold-turkey helemaal vanaf *\o/*

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 08:42

Hier hartstikke ziek en benauwd dus ik wacht nog even met afkicken. ;(

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 09:12

Snap niet dat sommige mensen 2x kunnen sprayen als ik dat doen kom de 2de keer er gelijk weer uitlopen. :=

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 09:14

Hier na mijn laatste verkoudheid ook verslaafd :(

Overdag red ik het meestal wel om niet te gebruiken maar ik word er in de nacht wakker van, ik ga ook dromen dat ik geen lucht meer krijg en dat is zo vervelend!

Namira542

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 23:31

Als ik verkouden ben heb ik dat ook Gwenvd.

Heeft iemand ervaring met dit spul?Afbeelding

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:43

Hier ook een neusspray verslaafde en dan voornamelijk aan de neusprays die xilometazoline bevatten.
Zo'n 4 jaar geleden heb ik mijn neus gebroken gehad, die destijds met een operatie weer 'recht' is gezet. Helaas staat het nog steeds scheef, waardoor mijn neus steeds geprikkeld wordt en ik dus chronisch verkouden ben.

Ik gebruik de neusspray niet vaak per dag, maar wel elke avond. Ik kan zonder neusspray echt niet slapen.
Maar aangezien xilometazoline erg slecht schijnt te zijn, wil ik graag zonder neusspray. Het lukt alleen tot op heden niet zo goed :\

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 23:01

Ik ga ook de strijd maar weer eens aan! Na 4 jaar verslaving moet het maar weer eens klaar zijn. Cold turkey heb ik al geprobeerd en dat werkte niet. Maar zie als veel andere tips voorbij komen! Kinderneusspray, bijvullen met water. Ik ga er weer voor :D

Namira542

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 23:03

Oke, ik heb te snel geoordeeld. ik durf nog niet te hard te juichen maar kan zeggen dat ik al een kleine 2 week clean ben!!! *\o/*