Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Denise_Storm schreef:En voor studenten, welke zorgverzekering is dan een aanrader? Ik zit nu bij Zeker, in principe heel erg tevreden over. Maar het enige dingetje is dat ze niet met alle zorgaanbieders een contract hebben. Dit kan wel, maar dan gaat je premie gelijk onwijs omhoog...
purny schreef:NatasjavE schreef:Nou kom er achter dat de vergoeding voor ADHD medicatie is verlaagd bij Interpolis. Overstappen dus.
Blijf het zo oneerlijk vinden dat dit niet vergoed wordt. Wel homeopathie maar niet dit. Terwijl concerta bewezen beter is voor je kind....
Hoeveel betaal je nu en hoeveel word het? Ik betaal voor de methyl 15 euro nog wat
kitlover schreef:Ik zit als student bij beSured welke volgensmij voor studenten en starters de allergoedkoopste is, nog nooit problemen gehad met wat ik vergoed wilde hebben maar volgend jaar wil ik toch overstappen omdat er maar een matig aanvullend pakket is (geen fysio, geen littekenbehandeling, tandarts is duur) dus ik ben nog zoekende
Als er iemand een mooi studentenpaket met aanvullend weet houd ik me aanbevolen
MarJon schreef:kitlover schreef:Ik zit als student bij beSured welke volgensmij voor studenten en starters de allergoedkoopste is, nog nooit problemen gehad met wat ik vergoed wilde hebben maar volgend jaar wil ik toch overstappen omdat er maar een matig aanvullend pakket is (geen fysio, geen littekenbehandeling, tandarts is duur) dus ik ben nog zoekende
Ik zit ook bij BeSured, maar ga volgend jaar naar het Zilveren Kruis met de Studenten Goed Verzekerd Collectief. Ik was eerst eerst van plan om bij beSured te blijven, maar schrok een beetje van de verhoging van de premie. Je zou dus ook naar het Zilveren Kruis kunnen kijken.
MarJon schreef:kitlover schreef:Ik zit als student bij beSured welke volgensmij voor studenten en starters de allergoedkoopste is, nog nooit problemen gehad met wat ik vergoed wilde hebben maar volgend jaar wil ik toch overstappen omdat er maar een matig aanvullend pakket is (geen fysio, geen littekenbehandeling, tandarts is duur) dus ik ben nog zoekende
Ik zit ook bij BeSured, maar ga volgend jaar naar het Zilveren Kruis met de Studenten Goed Verzekerd Collectief. Ik was eerst eerst van plan om bij beSured te blijven, maar schrok een beetje van de verhoging van de premie. Je zou dus ook naar het Zilveren Kruis kunnen kijken.
HouVanUtopia schreef:Die kan mij uitleggen hoe het zit bij dsw met de behandelingen voor fysio staat bv max 27 behandelen 9max manueel en 9 man socio geloof ik maar is dat dan 27 - 9 als je naar manueel gaat? Staan niet los van elkaar als ik het goed lees
En als je niet naar manueel gaat kan je er dan 27 voor fysio gebruiken?
Grit schreef:Ik vraag mij af hoe vaak ik gebruik maak van een niet gecontracteerde zorgverlener (kan er zo niet een bedenken) en wat dan die 5% aan verschil maakt.
Babootje schreef:Mijn dochter heeft ook ADHD, kan slecht tegen middelen zoals Ritalin (voelt zich er door opgejaagd, krijgt hartkloppingen ervan, waardoor ze weer propronolol moet slikken etc etc).
We proberen nu neurofeedback, maar dat valt onder alternatief en ja dat is weer niet verzekerd. Krijg nauwelijks wat terug (We zitten bij DSW)
Verder hebben we alle drie een bril/lenzen. Krijg je ook vrijwel niks voor terug. Tandartsverzekering idem. Dit jaar een brug geplaatst en ik moet meer dan de helft zelf betalen.
Mijn man heeft diabetes type 2 en wil graag van het insuline spuiten af en een dieetprogramma volgen. Maar DSW vergoedt dat niet. VGZ weer wel. We gaan denk ik dus het gezin splitsen en stappen na jaren maar eens van DSW af.
Het is allemaal alleen zo vreselijk ondoorzichtig.
We hebben overigens een basispolis en aanvullende verzekering. Een AV plus. Betalen ik dacht iets van 145 pm