Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:03

@Boras

Dat het kan, weet ik, maar aangezien het niet voor mezelf is, laat ik aan hem de keuze. De tandarts en (2)mondhygiënisten werken in dezelfde praktijk, dus de tandarts weet meteen als iemand voor een andere praktijk voor de mondhygiëniste kiest. 1 praktijk is wel zo makkelijk.Ben wel blij te lezen dat jij ook zoveel betaalt, want ik begon al te denken dat het een bovennormale prijs is...

lenaa_tje

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:14

@natasjave Ah dat wist ik niet! Sorry verkeerd opgevat. Zo groot is dat verschil bij mijn verzekering niet! Ik zou dan ook zeker overstappen, dan past je verzekering niet echt bij je..
ik vind het wel gek dat je als consument zo oplettend moet zijn Em dat die verschillen zo enorm zijn.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:43

Denise_Storm schreef:
En voor studenten, welke zorgverzekering is dan een aanrader? Ik zit nu bij Zeker, in principe heel erg tevreden over. Maar het enige dingetje is dat ze niet met alle zorgaanbieders een contract hebben. Dit kan wel, maar dan gaat je premie gelijk onwijs omhoog...

Ik zat afgelopen jaar bij Zilveren kruis met studenten goed verzekerd collectief, en daarmee kreeg ik goede korting. Helaas nu geen student meer, dus even kijken of ik ga overstappen. Niet met alle zorgaanbieders een contract hebben vind ik echt totaal niet erg. Zolang mijn fysio maar aangesloten zit, het ziekenhuis in Den Bosch en 1 van de drie ziekenhuizen bij mijn ouders, vind ik het allemaal prima.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:53

Ik zit als student bij beSured welke volgensmij voor studenten en starters de allergoedkoopste is, nog nooit problemen gehad met wat ik vergoed wilde hebben maar volgend jaar wil ik toch overstappen omdat er maar een matig aanvullend pakket is (geen fysio, geen littekenbehandeling, tandarts is duur) dus ik ben nog zoekende :)

Als er iemand een mooi studentenpaket met aanvullend weet houd ik me aanbevolen

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 22:03

purny schreef:
NatasjavE schreef:
Nou kom er achter dat de vergoeding voor ADHD medicatie is verlaagd bij Interpolis. Overstappen dus.

Blijf het zo oneerlijk vinden dat dit niet vergoed wordt. Wel homeopathie maar niet dit. Terwijl concerta bewezen beter is voor je kind.... ;(

Hoeveel betaal je nu en hoeveel word het? Ik betaal voor de methyl 15 euro nog wat

Moet je de methyl altijd zelf betalen? Bij mij gaat die alleen van mijn eigen risico af, als dat op is krijg ik het gewoon vergoed.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 22:09

Die kan mij uitleggen hoe het zit bij dsw met de behandelingen voor fysio staat bv max 27 behandelen 9max manueel en 9 man socio geloof ik maar is dat dan 27 - 9 als je naar manueel gaat? Staan niet los van elkaar als ik het goed lees
En als je niet naar manueel gaat kan je er dan 27 voor fysio gebruiken?

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 22:36

kitlover schreef:
Ik zit als student bij beSured welke volgensmij voor studenten en starters de allergoedkoopste is, nog nooit problemen gehad met wat ik vergoed wilde hebben maar volgend jaar wil ik toch overstappen omdat er maar een matig aanvullend pakket is (geen fysio, geen littekenbehandeling, tandarts is duur) dus ik ben nog zoekende :)

Ik zit ook bij BeSured, maar ga volgend jaar naar het Zilveren Kruis met de Studenten Goed Verzekerd Collectief. Ik was eerst eerst van plan om bij beSured te blijven, maar schrok een beetje van de verhoging van de premie. Je zou dus ook naar het Zilveren Kruis kunnen kijken.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 22:39

Kunnen er ook verschillen zitten in de basisverzekering of is die voor alle maatschappijen gelijk?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 22:41

WiskyBokjes schreef:
Kunnen er ook verschillen zitten in de basisverzekering of is die voor alle maatschappijen gelijk?

Nee, daar zit geen verschil in.

Behalve dat je bij budgetpolissen geen vrije zorgkeuze hebt.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 13-11-17 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 22:42

Oke Thanks! Ik ga in ieder geval wel voor vrije zorgkeuze.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 22:48

Ja zorgkeuze dus :') autocorrect :+

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 22:48

MarJon schreef:
kitlover schreef:

Ik zit ook bij BeSured, maar ga volgend jaar naar het Zilveren Kruis met de Studenten Goed Verzekerd Collectief. Ik was eerst eerst van plan om bij beSured te blijven, maar schrok een beetje van de verhoging van de premie. Je zou dus ook naar het Zilveren Kruis kunnen kijken.

Ja, ook ik zit bij Besured en schrok wel van de verhoging van €10,35... Zilveren kruis trok mijn aandacht ook inderdaad, denk dat ik daar heen ga

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 22:58

MarJon schreef:
kitlover schreef:

Ik had nog niet eens naar de verhoging gekeken, maar ik ga nu zeker kijken naar een overstap -O-

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 23:03

Als arme student blijf ik bij Zekur voor een basisverzekering.
De verhoging valt me reuze mee en ik kon zo snel niks goedkopers vinden.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 23:21

Zo het hele topic door gespit. Op het moment zit ik te denken aan de Ziezo van de Zilveren kruis.
We zitten nu bij zilveren kruis zelf, maar de collectiviteit valt eruit en dan gaan we naar 306 per maand. Dus dat wordt omschakelen dan maar

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 23:45

Zijn er mensen bij CZ die bewust voor de "zorg op maat" polis kiezen in plaats van de "zorg bewust polis"?
De tweede is zo'n 4 euro per maand goedkoper met als nadeel dat je 70% ipv 75% vergoedt krijgt bij niet gecontracteerde zorgverleners.

Ik vraag mij af hoe vaak ik gebruik maak van een niet gecontracteerde zorgverlener (kan er zo niet een bedenken) en wat dan die 5% aan verschil maakt.
Of zie ik iets over het hoofd? Verbaasd mij namelijk dat maar 6% hiervoor kiest ten opzichte van 87% die de zorg-op-maat basisverzekering kiest.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 07:39

HouVanUtopia schreef:
Die kan mij uitleggen hoe het zit bij dsw met de behandelingen voor fysio staat bv max 27 behandelen 9max manueel en 9 man socio geloof ik maar is dat dan 27 - 9 als je naar manueel gaat? Staan niet los van elkaar als ik het goed lees
En als je niet naar manueel gaat kan je er dan 27 voor fysio gebruiken?

Klopt: max 27 behandelingen in totaal waarvan max 9 manueel :j

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 09:44

Mijn dochter heeft ook ADHD, kan slecht tegen middelen zoals Ritalin (voelt zich er door opgejaagd, krijgt hartkloppingen ervan, waardoor ze weer propronolol moet slikken etc etc).
We proberen nu neurofeedback, maar dat valt onder alternatief en ja dat is weer niet verzekerd. Krijg nauwelijks wat terug (We zitten bij DSW)
Verder hebben we alle drie een bril/lenzen. Krijg je ook vrijwel niks voor terug. Tandartsverzekering idem. Dit jaar een brug geplaatst en ik moet meer dan de helft zelf betalen.
Mijn man heeft diabetes type 2 en wil graag van het insuline spuiten af en een dieetprogramma volgen. Maar DSW vergoedt dat niet. VGZ weer wel. We gaan denk ik dus het gezin splitsen en stappen na jaren maar eens van DSW af.
Het is allemaal alleen zo vreselijk ondoorzichtig.
We hebben overigens een basispolis en aanvullende verzekering. Een AV plus. Betalen ik dacht iets van 145 pm

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:49

Ik zit bij cz heb nooit wat gehad dit jaar werd er revalidatie therapie aangevraagd en door ze afgewezen ze vonden dat ik het niet nodig had waardoor ik nu nog steeds met klavhten loop.

Ik zit te kijken voor dsw of interpolis
Wat belangrijk is voor mij is minimaal 20 fysio behandelingen geen bril of lenzen heb me ogen laten lazeren en heb nu 1 jaar een spiraal die dus nog 9 jaar kan blijven zitten dus dat is ook niet belangrijk verder fijn als tandarts gedekt is voor simpele dingen nooit wat bijzonders

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:53

Ik blijf bij IZZ/VGZ/wat het nu ook is. Is de enige die mijn rugbehandelingen 100% vergoed :+ en met ruim €70 per keer loopt dat best op, als je het zelf moet betalen, zegmaar.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 12:02

Grit schreef:
Ik vraag mij af hoe vaak ik gebruik maak van een niet gecontracteerde zorgverlener (kan er zo niet een bedenken) en wat dan die 5% aan verschil maakt.

Nu de zorgverzekeraars soms extreme druk zetten op de zorgverleners (onder andere by fysiotherapie, GGZ, thuiszorg en andere) gaan een aantal van die zorgverleners geen contracten meer aan met de zorgverzekeraars, omdat het nogal wurgcontracten zijn.

(Dit dreigde ook bij de kraamzorg, maar onder druk van hun acties (gefeliciteerd! +:)+ ) zijn de tarieven en vergoedingen nu bijgetrokken.)

Een van de vele stunts by fysio was bv om wel 27 behandelingen aan de patient te vergoeden, maar om de gemiddelde behandelduur per patient/diagnose ook meteen de maximumduur te maken. Dus dan krijgt de fysio bv toch maar 22 behandelingen vergoed - of zelfs helemaal geen contract meer.
En daar weet jij als patient dan weinig van.
Bericht uit 2015: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenl ... dure-polis

En 5% verschil is 5% extra verschil bovenop de 25% die er al was, (en uiteraard je eigen risico, dat ook gewoon berekend wordt.)
Bij langdurige behandeling gaat dat snel.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 13:56

Bedankt voor je aanvulling. Zover had ik het ook wel ingeschat. Ik heb gekeken bij therapeuten voor verschillende disciplines in de buurt waarvan ik dacht daar zou ik heen kunnen/willen/moeten gaan en daar had ik genoeg "contractkeuze" in.
Maar omdat maar zo weinig mensen voor dit pakket kiezen ga ik toch twijfelen of ik niet iets over het hoofd zie.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 16:11

Babootje schreef:
Mijn dochter heeft ook ADHD, kan slecht tegen middelen zoals Ritalin (voelt zich er door opgejaagd, krijgt hartkloppingen ervan, waardoor ze weer propronolol moet slikken etc etc).
We proberen nu neurofeedback, maar dat valt onder alternatief en ja dat is weer niet verzekerd. Krijg nauwelijks wat terug (We zitten bij DSW)
Verder hebben we alle drie een bril/lenzen. Krijg je ook vrijwel niks voor terug. Tandartsverzekering idem. Dit jaar een brug geplaatst en ik moet meer dan de helft zelf betalen.
Mijn man heeft diabetes type 2 en wil graag van het insuline spuiten af en een dieetprogramma volgen. Maar DSW vergoedt dat niet. VGZ weer wel. We gaan denk ik dus het gezin splitsen en stappen na jaren maar eens van DSW af.
Het is allemaal alleen zo vreselijk ondoorzichtig.
We hebben overigens een basispolis en aanvullende verzekering. Een AV plus. Betalen ik dacht iets van 145 pm

Dsw av top heeft alternatief aardig vergoed toch?

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 16:16

Ik blijf bij CZ, heb een aanvullende jongerenverzekering (incl. tandarts) en ga nu € 125 betalen.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 16:22

Ik zit al jaren bij CZ direct, kom nooit bij de doktor dus vind het wel prima zo.
Ik zit nu alleen te kijken naar het verhoogd eigen risico, dat bespaard 20 euro per maand, maar het eigen risico gaat met 500 euro omhoog.

Ik ben bang dat dit vragen is om een ongeval :')