Een paar weken school, en nu al gestrest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 15:12

Zonnetje81 schreef:
Je hebt een leukw stem maar komt op bepaalde punten echt te kort dus zou niet kunnen zegge dat ze bij tvoh voor je drukken.

Verder als je vwo niveau kan dan moet je zo'n mbo opleiding qua niveau met je ogen dicht kunnen doen. Wat voor huiswerk heb jij in godsnaam waar je zo lang mee bezig bent? Ik heb les gegeven op het mbo dier en daar zitten leerlingen met kader niveau die het goed doen. Dus dat uren huiswerk maken.........vertel mij het maar.... zeker het eerste jaar vind ik jip en janneke niveau.

Voorbeeldje: bij dier praktijk een ethogram maken, nou dat kunnen ze al in de brugklas.

Mensen zeggen nogal snel dat ze best 'vwo hadden kunnen doen, als ze wilden'... Op taalniveau is er zo te zien nog een en ander bij te spijkeren. Dat laatste is nog wel iets om op te letten als je Nederlandse teksten wil schrijven/zingen (hoewel we met 'de dag die je wist dat zou komen', inmiddels wel wat gewend zijn).

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 15:14

Michael Jackson en Beyonce hebben de 'X-factor', zowel qua stem als uiterlijk en personality. Als je dat niet hebt, kom je helaas niet ver.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 07-10-17 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Re: Een paar weken school, en nu al gestrest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 15:15

Inderdaad. Al zing je de sterren van de hemel, ergens moet je ook de luisteraars kunnen winnen met je uiterlijk, voorkomen, uitstraling.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 15:58

LoveGlove schreef:
Goof schreef:
Jouw keuze, maar word dan niet boos op je ouders als ze je storen tijdens een liedje of dansje. Je kent hun regels, jij kiest ervoor om je er niet aan te houden, reageer je dan niet op hen af als je wordt aangesproken.

Ik probeer dat ook niet. Ik ga dan meestal met kussens gooien als ze weer weg zijn :')

I rest my case.....

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 09:17

Tiggs schreef:
Zonnetje81 schreef:
Je hebt een leukw stem maar komt op bepaalde punten echt te kort dus zou niet kunnen zegge dat ze bij tvoh voor je drukken.

Verder als je vwo niveau kan dan moet je zo'n mbo opleiding qua niveau met je ogen dicht kunnen doen. Wat voor huiswerk heb jij in godsnaam waar je zo lang mee bezig bent? Ik heb les gegeven op het mbo dier en daar zitten leerlingen met kader niveau die het goed doen. Dus dat uren huiswerk maken.........vertel mij het maar.... zeker het eerste jaar vind ik jip en janneke niveau.

Voorbeeldje: bij dier praktijk een ethogram maken, nou dat kunnen ze al in de brugklas.

Mensen zeggen nogal snel dat ze best 'vwo hadden kunnen doen, als ze wilden'... Op taalniveau is er zo te zien nog een en ander bij te spijkeren. Dat laatste is nog wel iets om op te letten als je Nederlandse teksten wil schrijven/zingen (hoewel we met 'de dag die je wist dat zou komen', inmiddels wel wat gewend zijn).

Gelukkig wil ik geen Nederlandse teksten schrijven :')
Ik ben ook veel beter in Engels dan in Nederlands. Scheelt wel weer. Hoewel, vaak wordt er in liedjes niet helemaal aan de grammatica gehouden in het Engels. Een zin uit het liedje Hold Up van Beyoncé bijvoorbeeld:
'Something don't feel right'
Klopt natuurlijk niet. Het moet doesn't in plaats van don't zijn.
Het woord gonna wordt ook veel gebruikt in liedjes. Officieel is dat going to.

Dus niet alles klopt helemaal kwa grammatica in het Engels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 09:34

Kun je überhaupt tegen tegenslagen en kritiek ts? Gezien je heel selectief bent op waar je wel en niet op reageert.

Jij weet vast ook wel dat een Michael Jackson niet alleen fans had, maar ook 'haters', en dat is voor een Beyoncé ook niet anders.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 10:16

Ik denk dat mensen zich wel een beetje verkijken op de leeftijd/ontwikkeling van TS. Ze is 16 hè, niet echt een leeftijd die bekend staat om een realistische kijk op de wereld of zichzelf. In die zin zouden mensen iets gematigder mogen reageren (goed dat mensen TS erop wijzen, zeker! Maar verwachten van een 16jarige dat deze op dezelfde manier redeneert als een volwassenen is dus een beetje krom..). Daarnaast denk ik dat TS op dat gebied ook nog een behoorlijke ontwikkeling te maken heeft.

TS, kun je niet buiten oefenen met dansen en of zingen?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 10:59

Amy schreef:
Kun je überhaupt tegen tegenslagen en kritiek ts? Gezien je heel selectief bent op waar je wel en niet op reageert.

Jij weet vast ook wel dat een Michael Jackson niet alleen fans had, maar ook 'haters', en dat is voor een Beyoncé ook niet anders.

Dat weet ik veel te goed. Als je fan bent van Michael Jackson ken je dat wel. Wat er allemaal over hem is gezegd enzo, en wat hem is aangedaan. Ik kan wel ergens tegen hoor. Ik ben gepest. Dat heeft me sterker gemaakt :j

Saintelette schreef:
Ik denk dat mensen zich wel een beetje verkijken op de leeftijd/ontwikkeling van TS. Ze is 16 hè, niet echt een leeftijd die bekend staat om een realistische kijk op de wereld of zichzelf. In die zin zouden mensen iets gematigder mogen reageren (goed dat mensen TS erop wijzen, zeker! Maar verwachten van een 16jarige dat deze op dezelfde manier redeneert als een volwassenen is dus een beetje krom..). Daarnaast denk ik dat TS op dat gebied ook nog een behoorlijke ontwikkeling te maken heeft.

TS, kun je niet buiten oefenen met dansen en of zingen?

Buiten dansen doe ik regelmatig in de zomer. Zingen, nee, want ik woon midden in het dorp. Dan hoort iedereen het. Als iedereen me hoort zingen als ik optreed, geen probleem. Maar niet thuis :')

Dat is een rede waarom ik wel graag achteraf wil wonen als ik straks het huis uit ga. Dan kan ik mooi buiten zingen :D

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 11:01

Cayenne schreef:
Michael Jackson en Beyonce hebben de 'X-factor', zowel qua stem als uiterlijk en personality. Als je dat niet hebt, kom je helaas niet ver.

Dat weet ik. Maar daar had ik het niet over. Ik had het over hun talent. Niemand kan dat evenaren. En ik zei; ik hoef ik niet zoveel talent te hebben als die twee. Als het maar gewoon genoeg is om boterhammen mee te verdienen. En hé, ze komen beide uit Amerika. In Amerika is alles 10 keer zo goed en zo slecht als hier :')

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 11:07

Ik denk dat TS niet in de realiteit leeft maar ik een fantasie wereld. Dit denk ik ook vanwege andere topics waar zij in het verleden heeft gereageerd. Ook hier krijg ik het gevoel er weer bij.
Ts heeft toen ook veel adviezen gehad ( paranormale topic ) heb je daar wat mee gedaan ts?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 11:15

Op mijn vraag over haar huiswerk geeft TS ook geen antwoord. Blijkbaar zit daar het probleem helemaal niet.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 11:25

Ongeveer het hele topic gelezen...
Ik vind dat mensen hier best hard reageren, maar het is zo waar.. maar blijkbaar komt het allemaal niet binnen bij TS. Zoveel mensen hier die moeite doen om een reactie te schrijven, en vaak ook een uitgebreide reactie te geven en je wuift het allemaal weg. Ja Ts is 16, maar dat is toch wel een leeftijd om wat realistischer te gaan denken, het is geen 12 meer.. Ik heb me echt verbaasd over je reacties, zat af en toe met open mond te lezen :o
Je zit echt heel erg in een slachtofferrol, en tegelijkertijd doe je alsof je ontzettend veel zelfkennis hebt en jouw manier de enige goede is.. Misschien de reactie van Dani op pagina 3 nog eens serieus doorlezen, en laten bezinken.

Ik ga niet zeggen stop met dromen, want dat hoeft ook niet, maar soms, soms is dromen ook zelfs wel leuker dan de realiteit. Soms is een droom mooier als een droom dan als ie daadwerkelijk uitkomt.
Als je echt zangeres wil worden, moet je, zoals al ongeveer 100x is gezegd er echt 100% voor gaan. En juist omdat het zo moeilijk is dat te bereiken, moet 'niet willen, niet kunnen' er eigenlijk ook niet toe doen. En dan vraag ik me serieus af, of je het wel gaat redden als je zo'n instelling hebt. En als je geen dingen wilt doen waar je geen goed gevoel (of geen zin) over hebt. Als jij faalangst hebt, ik zeg niet dat dat zo is, maar als je dat wel hebt of een lichte vorm, dan klopt je gevoel al niet. En je hoofd kan je gevoel ook sturen. Alles wat spannend en eng is voelt al niet aan als comfortabel/fijn.

Verder is het, wat ik een beetje mis in de reacties, gewoon niet waar dat echte goede zangers of zangeressen er wel komen. Zo zit die wereld niet in elkaar. Het gaat nog eerder om dat je goed kan netwerken, bij de juiste mensen terecht komt, bij een goede platenmaatschappij, een goede manager hebt om bekend te worden. Want die hits op de radio zijn echt niet allemaal van zo'n hoge kwaliteit, echt niet. Ik luister zelf zeer graag naar bepaalde bands die helemaal niet zo populair zijn, en zeker niet internationaal. En die zijn heel goed, maar toch worden ze niet zo heel beroemd. Dus, met alleen goed zingen kom je er niet, punt. Maar vooralsnog zit er ook iets tussen, tussen heel beroemd en je droom laten varen. Er zijn bandjes die overal wat optreden, zo geld bij elkaar sprokkelen en er nét van kunnen leven, ook een optie. Ja onzekerheid is dan waar je mee moet leven, maar onzekerheid heb je in die wereld áltijd, ook als je een hit hebt. (of je moet inderdaad net zo bekend zijn als michael jackson..)

Om toch nog even verder te kijken, je geeft aan van dansen, acteren en zingen te houden. Is de theateropleiding niet iets voor je..?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:24

Theateropleiding is al heel vaak aangedragen.
Echter heeft TS geen les meer nodig omdat ze al enorm goed is, en tja, dan ben je uitgepraat natuurlijk :+

Cinnepin schreef:
Ik denk dat TS niet in de realiteit leeft maar ik een fantasie wereld. Dit denk ik ook vanwege andere topics waar zij in het verleden heeft gereageerd. Ook hier krijg ik het gevoel er weer bij.
Ts heeft toen ook veel adviezen gehad ( paranormale topic ) heb je daar wat mee gedaan ts?

Dit dus. Ik denk zeker dat TS eerst even met de beide benen weer op de aarde moet komen te staan.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:34

Theateropleiding? Conservatorium bedoel je? Ik bedoel eigenlijk MBO (sorry ik ben niet echt thuis in dat wereldje)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:36

Zijn allemaal hbo's. Conservatorium, dansacademie, toneelschool, kleinkunstacademie. Allemaal opties.
Wel hbo, maar aangezien TS makkelijk vwo kan zou een havo diploma nier moeilijk moeten zijn om te halen om naar t hbo door te stromen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:38

Nee je hebt ze ook op MBO niveau. Als ze nu al met mbo4 gestrest is, lijkt me het niet handig als ze hbo doet toch

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:40

De stress komt toch vooral omdat ze iets doet wat ze niet leuk vindt volgens haar?

Als ze gaat zingen en dansen op school is er geen druk. Want dan doet ze wat ze heel erg goed kan en wat ze precies leuk vindt. Dat is wat ik begrijp uit wat ze zelf schrijft.

Dat die hele wereld bol staat van de torenhoge prestatiedruk even buiten beschouwing gelaten...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:42

Ja ja... maar de vraag is of alles leuk is van zo'n opleiding, nu kan ze doen met zingen en dansen precies wat ze wilt. En met een opleiding moet je toch doen wat de opleiding vraagt. :\

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:46

saskiakefie schreef:
Ja ja... maar de vraag is of alles leuk is van zo'n opleiding, nu kan ze doen met zingen en dansen precies wat ze wilt. En met een opleiding moet je toch doen wat de opleiding vraagt. :\

Jep, jij snapt t. Op geen een opleiding is alles leuk wat je moet doen. Je hele leven moet je ook nog dingen doen die stom zijn. Dat hoort erbij.

Daarom denk ik dat TS even weer met de beentjes op aarde moet komen :o je kan in je leven niet alleen maar doen wat je leuk vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:47

saskiakefie schreef:
Nee je hebt ze ook op MBO niveau. Als ze nu al met mbo4 gestrest is, lijkt me het niet handig als ze hbo doet toch

Zit op het gebied van de kunsten wel een enorm verschil tussen MBO en HBO... kunstacademie is bijvoorbeeld toch weer heel wat anders dan een MBO zoals het grafisch lyceum. Zo ook met conservatoria. Valt niet te vergelijken, en je bent dan toch veel beter af op het HBO.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:49

verootjoo schreef:
saskiakefie schreef:

Jep, jij snapt t. Op geen een opleiding is alles leuk wat je moet doen. Je hele leven moet je ook nog dingen doen die stom zijn. Dat hoort erbij.

Daarom denk ik dat TS even weer met de beentjes op aarde moet komen :o je kan in je leven niet alleen maar doen wat je leuk vindt.

Dit inderdaad. :j Ik vind mijn studie geweldig, maar moet ook af en toe dingen doen waar ik echt niets mee heb. :') Maar je kan het daar ook niet voor laten; het hoort erbij. Je hele leven ga je dingen moeten doen die je niet leuk vindt.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:00

Ik ga het nog een keer proberen. Hopelijk komt het nu wel bij je aan. Herman Brood Academie. Veel muzikanten met een vmbo-diploma doen hier eerst een opleiding. Daarna kun je altijd nog doorstromen naar het conservatorium.

Of je het red is een tweede. Auditeren op zang hoef je niet te doen, afgaand op je clipje. Dan zou ik toch eens gitaar gaan leren spelen, of piano. Dan kun je auditeren op ODM en gaat het balletje vervolgens zelf rolletje bij het conservatorium.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-17 02:11

Chiave schreef:
Ik ga het nog een keer proberen. Hopelijk komt het nu wel bij je aan. Herman Brood Academie. Veel muzikanten met een vmbo-diploma doen hier eerst een opleiding. Daarna kun je altijd nog doorstromen naar het conservatorium.

Of je het red is een tweede. Auditeren op zang hoef je niet te doen, afgaand op je clipje. Dan zou ik toch eens gitaar gaan leren spelen, of piano. Dan kun je auditeren op ODM en gaat het balletje vervolgens zelf rolletje bij het conservatorium.

Ik snap je wel. Maar dan houd ik het liever toch op mijn keuze nu. Ik wil eerst deze opleiding afmaken. Mocht zangeres zijn nooit gebeuren, dan heb ik toch nog iets anders. Na deze opleiding ga ik kijken wat ik ga doen. Het liefste ga ik erna naar het conservatorium.

Ik mag van mijn ouders eindelijk YouTube filmpjes plaatsen. Dus ik ga dat nu ook doen. Dan kan ik al iets meer met mezelf doen. Mijn vader zei wel meteen: ja maar dat gaat niet elke week gebeuren.
Mijn gedachte waren: als ik dat wel zou doen, zou dat het beste zijn om meer aandacht te krijgen. Maar ja, ik doe maar zo veel als ik mag.

Ik ben vandaag ook heel lang bezig geweest met een cover liedje. Ik heb de karaoke versie die ik van YouTube heb gehaald zelf een beetje opgepimpt, omdat ik die versie niet echt veel waard vond :')
Zat voor mijn gevoel geen opbouw in. En ik heb mijn stem al opgenomen. Ik heb Het idee dat dit een liedje is wat best goed bij me past. Als alles goed uitkomt, komt mijn vriendin in de herfst vakantie een keer bij me slapen. Ligt aan privé zaken of dat wel of niet gaat gebeuren. Ik hoop het wel. Dan gaan we samen het filmen voor de video. Daarna ga ik hem zelf nog bewerken tot één mooi geheel, en dan komt hij op YouTube. Als mijn ouders dat filmpje toestaan

Willen jullie het zien als het af is?

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 02:22

Ik wil het filmpje graag zien als het af is :)

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 14:50

LoveGlove schreef:
Chiave schreef:

Ik snap je wel. Maar dan houd ik het liever toch op mijn keuze nu. Ik wil eerst deze opleiding afmaken. Mocht zangeres zijn nooit gebeuren, dan heb ik toch nog iets anders. Na deze opleiding ga ik kijken wat ik ga doen. Het liefste ga ik erna naar het conservatorium.

Ik mag van mijn ouders eindelijk YouTube filmpjes plaatsen. Dus ik ga dat nu ook doen. Dan kan ik al iets meer met mezelf doen. Mijn vader zei wel meteen: ja maar dat gaat niet elke week gebeuren.
Mijn gedachte waren: als ik dat wel zou doen, zou dat het beste zijn om meer aandacht te krijgen. Maar ja, ik doe maar zo veel als ik mag.

Ik ben vandaag ook heel lang bezig geweest met een cover liedje. Ik heb de karaoke versie die ik van YouTube heb gehaald zelf een beetje opgepimpt, omdat ik die versie niet echt veel waard vond :')
Zat voor mijn gevoel geen opbouw in. En ik heb mijn stem al opgenomen. Ik heb Het idee dat dit een liedje is wat best goed bij me past. Als alles goed uitkomt, komt mijn vriendin in de herfst vakantie een keer bij me slapen. Ligt aan privé zaken of dat wel of niet gaat gebeuren. Ik hoop het wel. Dan gaan we samen het filmen voor de video. Daarna ga ik hem zelf nog bewerken tot één mooi geheel, en dan komt hij op YouTube. Als mijn ouders dat filmpje toestaan

Willen jullie het zien als het af is?

En is het af? *\o/*