Hebben jullie een uitvaart verzekering?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 21:39

helaas kan ik niet altijd even 7500 voorschieten oid. Ik heb dus een verzekering en dit ook voor mijn kids afgesloten bij de geboorte...

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 21:59

safina schreef:
Gewoon zorgen dat er genoeg op je rekening staat dus. Dan is er niets aan de hand.

Ja, dat is leuk als je normaal verdiend. Maar als net afgestudeerde zonder werk heb ik geen 10000 euro op mijn rekening staan als ik nu dood neer val, en mijn ouders ook niet.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 22:06

Mer1980 schreef:
helaas kan ik niet altijd even 7500 voorschieten oid. Ik heb dus een verzekering en dit ook voor mijn kids afgesloten bij de geboorte...

Maar, waarom al bij de geboorte? Als jouw kinderen bv 80 worden is er 80 jaar premie betaald voor een bedrag van bv 15000 euro!

En, op een enkel naar pech geval na hoef je er denk ik niet vanuit te gaan dat een kind de eerste 20 jaar zal overlijden.

Of zie ik dit verkeerd? :)

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 22:08

Froukje schreef:
safina schreef:
Gewoon zorgen dat er genoeg op je rekening staat dus. Dan is er niets aan de hand.

Ja, dat is leuk als je normaal verdiend. Maar als net afgestudeerde zonder werk heb ik geen 10000 euro op mijn rekening staan als ik nu dood neer val, en mijn ouders ook niet.

10000 euro? wat voor uitvaart wil jij. Maar als je de premie die je nu betaalt op een rekening zet kun je sparn. Zo'n verzekering is echt weggegooid geld, je hebt toch ook bezittingen die verkocht kunnen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 22:14

Froukje schreef:
safina schreef:

Dan is het handig om je te verzekeren. Maar veel mensen hebben er geen nodig. En jij hopelijk in de toekomst ook niet meer.

(Ik hoop trouwens niet dat ze het bedrag vam 10000 euro dat je noemt gaan uitgeven aan mijn uitvaart. Zonde. :D )

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 22:23

Palmera schreef:
Mer1980 schreef:

Maar, waarom al bij de geboorte? Als jouw kinderen bv 80 worden is er 80 jaar premie betaald voor een bedrag van bv 15000 euro!

En, op een enkel naar pech geval na hoef je er denk ik niet vanuit te gaan dat een kind de eerste 20 jaar zal overlijden.

Of zie ik dit verkeerd? :)

Ik heb dit ook voor mijn zoontje gedaan. Voor hem betaal ik €2 per maand, voor mezelf €5.
Ervan uitgaande dat hij op z’n 80e overlijdt, is er voor zijn uitvaartverzekering bijna €2000 betaald. Goeie deal zou ik zeggen ;)

Palmera

Re: Hebben jullie een uitvaart verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 22:26

Maar gaat dat premiebedrag niet omhoog met de jaren? :)

Mijn privé ziektekostenverzekering stijgt 20 cent per jaar, om een voorbeeld te noemen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 22:32

Nee, hier in Nederland kun je kiezen voor inflatie of niet. Als je kiest voor niet blijft het verzekerde bedrag en premie gelijk aan wanneer je die afgesloten hebt.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 22:37

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee :+
Mijn vader heeft tot mijn 25e €3 betaald. Toen ik het zelf moest doen werd dat verhoogd naar €5. Had te maken met t feit dat ik niet meer onder zijn verzekering viel. Ik betaal eigenlijk al jaren hetzelfde bedrag, daarom vond ik het ook interessant om t voor m’n zoontje te doen.

Moet overigens maar eens gaan nakijken voor wat ik precies verzekerd ben...dat weet ik dus echt niet meer _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 22:40

Dieselpaard schreef:
Ik heb dit ook voor mijn zoontje gedaan. Voor hem betaal ik €2 per maand, voor mezelf €5.
Ervan uitgaande dat hij op z’n 80e overlijdt, is er voor zijn uitvaartverzekering bijna €2000 betaald. Goeie deal zou ik zeggen ;)

Of het een goede deal is, hangt helemaal af van wat ze uitkeren en wat een uitvaart kost tzt. Dat valt vaak tegen.

http://www.amweb.nl/financiele-planning ... j-10193038

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 07:02

verootjoo schreef:
Jennyj01 schreef:
Bij mijn vader zat er een betalings termijn van 15 dagen op de factuur van de crematie.

Bij ons kwam de factuur een hele tijd na de begrafenis in mijn beleving :=

Maar die factuur kan de bank voor je van de rekening van de overledene betalen als daar genoeg op staat.

En anders kan je het gewoon voorschieten en dan krijg je later de erfenis (als je erfgenaam bent). Dat laatste hebben wij toen gedaan.

Het is echt niet zo ingewikkeld als hier soms omschreven wordt...

Helaas is het niet altijd zo simpel. Maar fijn om te lezen dat het bij jou wel soepel liep.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 11:33

safina schreef:
Dieselpaard schreef:

Of het een goede deal is, hangt helemaal af van wat ze uitkeren en wat een uitvaart kost tzt. Dat valt vaak tegen.

http://www.amweb.nl/financiele-planning ... j-10193038

Ik zie al dat ik blij ben dat ik bij de Dela ben verzekerd. Heb het even nagekeken, maar ik ben goed verzekerd tot ik overlijd. Ook mijn zoontje. Onze premies worden niet verhoogd zoals in dat artikel, ook niet toen mijn vader longkanker had. Verder kan ik goed sparen, maar geef ik ook graag uit. Daardoor heb ik niet altijd geld op mijn rekening staan en dat zou ik verschrikkelijk vinden.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 11:39

Ik denk dat ik dat binnenkort ook wil gaan doen. Een week geleden getrouwd en Mn vrouw en ik hebben het niet breed genoeg of een spaarpot om dat te betalen. Schoonouders kunnen het over en weer zeker wel betalen en dat zou ook echt geen probleem zijn maar ik zou niet willen dat mijn vrouw bij mijn vader moet gaan vragen om de crematie te betalen. Wanneer we wel een spaarpot hiervoor hebben zou ik het denk ik ook weer stopzetten :)