Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Irkoontje schreef:Kris schreef:Ik doe niet aan de weegschaal.
Laatste keer zat ik rond de 72 kilo. Voor iemand van 1.67 is dat overgewicht, maar dat heb ik dus gelukkig echt niet. Daarom ben ik ook van mening dat BMI afgeschaft moet worden. Vet percentage meten is veel belangrijker. Begrijp dat niet iedereen zo'n meter thuis heeft, maar bij de body en fit shop koop je een handmeter voor nog geen 2 euro. Even lastig onder controle te krijgen, maar wanneer je elkaar meet en altijd op dezelfde plaatsen, krijg je wel een fijne indicatie!
Pff eindelijk iemand die het snapt. Indd mijn bmi is ook veel te hoog, maar mijn vetpercentage totaal niet, dus bmi zegt in mijn ogen niks
Kris schreef:Voor een heleboel tips, voeding en trainingsweetjes ben ik met mijn sportschool ook te volgen op Instagram. Personaltrainerkris. Volg me, dat zou ik leuk vinden!
Supervixen schreef:Kris schreef:Voor een heleboel tips, voeding en trainingsweetjes ben ik met mijn sportschool ook te volgen op Instagram. Personaltrainerkris. Volg me, dat zou ik leuk vinden!
Ik heb wel een vraag. Ik train volgens een schema, waarbij ik bij een oefening bijvoorbeeld 3 sets van 20 doe. Qua gewicht is het dan goed te doen, hoewel de laatste set dan wel zwaar is. Nou zei mijn zusje dat zij traint door het gewicht heel zwaar te zetten en dan probeert zo vaak mogelijk te herhalen. Zij zet dus de gewichten zwaarder en maakt veel minder herhalingen. Wat is het verschil hiermee qua spieropbouw? Is het een beter dan het ander?
Frummels schreef:Saintelette schreef:Oef, in 3 maanden tijd maar bij een paar oefening meer gewicht, dat klinkt in mijn oren als heel weinig progressie..
Bij wie bedoel je?
Supervixen schreef:Ok, ik train vooral om mijn spieren voor het hardlopen te versterken, dus niet om af te vallen. Mijn gewicht is prima, vetpercentage is 24%, wat eventueel nog iets omlaag kan. Ik heb in oktober de spartan race, een obstakelrun van 13km en mijn tweede halve marathon. Daarvoor wil ik wat meer kracht hebben.
Sinds ik ben gestart, drie maanden geleden, heb ik bij een aantal oefeningen al meer gewicht gepakt.
Jolien87 schreef:Saintelette schreef:Oef, in 3 maanden tijd maar bij een paar oefening meer gewicht, dat klinkt in mijn oren als heel weinig progressie..
Het komt op mij over dat ze reageert op het laatste stukje van Supervixen.
Voor zover ik weet staat er geen tijd voor wanneer je naar een zwaarder gewicht 'moet'. Ieder stapje in de goede richting kun je trots op zijn.
Renske_W schreef:Ik mag zo weer sporten.
Lekker gewerkt tot half 4, nu thuis de pony's aan het doen.
Om 5 uur even een soepje eten, en dan sta ik als het goed is om 6 uur in de sportschool, en dan na het sporten eet ik de rest.
Supervixen schreef:Buikspieren doe ik bijvoorbeeld bijna het dubbele gewicht nu. Ook optrekken en dips met de armen gaan nu 5 kilo zwaarder. Leg press doe ik ook 10 kilo meer en wil ik nog met 10 kilo meer gaan proberen. Vind ik zelf best ok in krap 3 maanden tijd (Eind mei begonnen).
Na mijn vakantie heb ik weer een sportafspraak, dus zal dan ook overleggen over vooruitgang.
Kris schreef:Er is geen normaal in fitness land. Zolang jij je er goed bij voelt en je geen blessures krijgt ben je lekker bezig!
Ik maak meestal schema's volgens het volgende principe: 3 sets van 12 herhalingen. In de eerste set moet nummer 12 zwaar zijn. 2e set nummer 11 en 12 en in de laatste set 10, 11 en 12 lekker zwaar. Is dat het geval, dan is het gewicht goed. Geen moeite mee, zwaarder gewicht pakken. Teveel moeite mee, dan minder gewicht. Wanneer je in de eerste set de eerste herhaling al niet kan maken moet je echt een andere trainer zoeken Wieldop!
Daarnaast is vet percentage niet genetisch bepaald. Metabolisme wel!
Kris schreef:Er is geen normaal in fitness land. Zolang jij je er goed bij voelt en je geen blessures krijgt ben je lekker bezig!
Ik maak meestal schema's volgens het volgende principe: 3 sets van 12 herhalingen. In de eerste set moet nummer 12 zwaar zijn. 2e set nummer 11 en 12 en in de laatste set 10, 11 en 12 lekker zwaar. Is dat het geval, dan is het gewicht goed. Geen moeite mee, zwaarder gewicht pakken. Teveel moeite mee, dan minder gewicht. Wanneer je in de eerste set de eerste herhaling al niet kan maken moet je echt een andere trainer zoeken Wieldop!
Daarnaast is vet percentage niet genetisch bepaald. Metabolisme wel!