3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 20:29

Ja die kitkat is echt geweldig, ze hebben ze alleen bij sommige supermarkten dus ben er speciaal voor opgelopen :') Maakt het gebrek aan Milka hier weer een beetje goed!

Balen Laura, volgende keer gaat het vast weer lekkerder :)

Jaimy, ik zei altijd dat ik geen zichtbaar gespierd bovenlichaam wilde en vooral definitie in m'n benen wilde maar daar ben ik volledig vanaf gestapt :+ Schouders is echt m'n favoriete training nu. Zal thuis misschien wel even een foto maken.

Marloes, klinkt best goed! Ik wil sowieso eigenlijk gaan zwemmen als cardio maar er is hier in de buurt niet echt een zwembad.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 20:36

Eulogy schreef:
Ja die kitkat is echt geweldig, ze hebben ze alleen bij sommige supermarkten dus ben er speciaal voor opgelopen :') Maakt het gebrek aan Milka hier weer een beetje goed!

Balen Laura, volgende keer gaat het vast weer lekkerder :)

Jaimy, ik zei altijd dat ik geen zichtbaar gespierd bovenlichaam wilde en vooral definitie in m'n benen wilde maar daar ben ik volledig vanaf gestapt :+ Schouders is echt m'n favoriete training nu. Zal thuis misschien wel even een foto maken.

Marloes, klinkt best goed! Ik wil sowieso eigenlijk gaan zwemmen als cardio maar er is hier in de buurt niet echt een zwembad.

Ik houuuu ervan.. Maar k ben een beetje bevooroordeeld haha! :=
Schouders 'vergeet' ik heel vaak, die zijn van mezelf al breed en gespierd haha

linoleum

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 20:59

Die KitKat is zo lekker <3

En jij bent nog steeds lekker aan trainen of niet Eulogy? Nog steeds met pt?

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 21:06

@kimmie,WTF?! Gaat toch nergens over. We zijn hier allemaal met eenzelfde doel. Iedereen doet het op z'n eigen manier en dat is al lang prima. Kunnen we lekker leren. Ab elkaar :)

@linoleum; oh pannenkoeken :9 die staan op mijn lijstje voor mijn volgende cheatday :D maar aangezien ik morgen uit eten ga is de volgende cheatday volgens mijn eigen regels pas over 2 weken. Nog even wachten dus..

@nagini; toen ik nog vaker tosti's at deed ik er mayo, ketchup én curry bij :') één grote kliederboel op m'n bord. Heb er nu al heel lang geen meer gegeten.

Ben wel een beetje trots op mezelf vandaag. Het moet de tijd van de maand worden en dan at ik normaal alles wat los en vast zat.
Vandaag ondanks enorme vreetzin mooi lángs de MacD gereden ipv er te stoppen, in de supermarkt alleen sla en aardbeien gekocht en niks extra's meegenomen. Daarnaast hebben we nog hamburgers in de vriezer die mijn naam aan het roepen waren maar ik heb ze lekker laten roepen.
Waar ik normaal dan al smiddags een MacD menu zou hebben gegeten, in de winkel chips chocola en koekjes zou kopen en savobds nog hamburgers zou maken heb ik het bij mijn geplande, gezonde, eten gehouden.

Ondanks dat ik trots op mezelf ben heb ik wel een klein beetje zelfmedelijden omdat ik geen chocola heb, maar dat zal meer hormonaal zijn :')

Past_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 22:12

Goed bezig Mloez! En oeeh die Kitkat klinkt goed! Heb ze wel eens zien liggen, maar nog nooit meegenomen. Heb nu ook spontaan zin in een tosti :') Ook heerlijk trouwens met ananas ertussen! Tosti, kaas (evt ham) en ananas met een beetje chilisaus :9

Er komen ook weer nette lijstjes voorbij, die van mij vandaag helaas niet zo... Gelukkig wel een actieve dag gehad dus dat maakt het een beetje oké nog. :=

O: Griekse yoghurt met muesli
T: Appel
M: Broodje carpaccio
T: Kinderchocoladereepje en een kindersoftijsje met spikkels...
A: 2 kleine gehaktballetjes met pindasaus en sla en gebakken aardappelen
T: Griekse yoghurt met muesli en nog chips

B: 1.5 uur gevolleybald en 1 uur gefietst

Totaal kcal; plusminus 1900

Edit; en een gekookt ei :+

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 22:30

Goed bezig Mloez!

@Kimmie: jeetje wat een banketstaaf actie zeg! Je bent toch keigoed bezig juist.

Mijn favoriete tosti is toch echt met mozzarella, pesto en eventueel gerookte ham <3 en dan met knoflooksaus ipv mayo of curry. Hoe ongezond wil je het hebben :D

Mijn lijstje van vandaag, ook niet super, maar ik plaats m toch.

O: Bakje kvarg met wat blauwe bessen
T: appelflap :')
L: khd arme wrap met zuivelspread, rosbief, sla en hüttenkäse
A: Honig Kip Tandoori met extra sperziebonen en champignons
T: mini magnum en een kleine mango

B: hele dag gestaan en gelopen op mn werk, onder andere wat zakken van 25 kg gesjouwd :') thuis nog wat spullen opgeruimd en ingepakt.

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 22:52

Mag ik me hier ook melden? Stiekem zijn er toch wat kilo's bijgekomen, die moeten er weer af.

Lijstje van vandaag:
brunch: wrap met roomkaas, kipfilet en komkommer
T: banaan
T: granola koekjes
A: pasta carbonara
T: nakd banaanreep

Totaal geen idee, pasta bij la place gegeten dus geen idee wat er allemaal in zat. Verder wel aardig gezond dacht ik.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 23:07

Wij maakte nog wel eens een wrap met roomkaas, ijsbergsla en zalm. (soms ook nog komkommer ertussen)
Is dat dan ook een verantwoorde lunch?
En maakt het dan nog uit wat voor wrap je neemt?

ik eet nu meestal 's ochtends 3 boterhammen en 's middags 4 boterhammen.
Tussendoor liga of sultana of, fruit of komkommer.

Ik heb 2 jaar bij mijn vriend in het bedrijf gewerkt, en door privé zaken veel stress gehad, wat voor mij een trigger is om te gaan snaaien.
Echter werk ik sinds 4 weken weer buiten de deur en sinds maandag heb ik een vast werkritme.
Ik hoop dat dit ook een bijdrage gaat leveren aan een gezonder ritme.
En hopelijk kan ik dan een aantal kilo's gedag gaan zeggen. :)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 23:12

Wat een boel nieuwelingen, niet erg alleen maar leuk natuurlijk. Maar voor mij best lastig te volgen (en te onthouden) allemaal, dus ik zal niet op iedereen reageren. Sorry daarvoor..

Maar Kimmie, wat triest zeg, sneu dat er mensen zijn die het nodig vinden om zo'n pb te sturen!Ongelooflijk, wel blijven posten hoor!!

Deze week had ik met mezelf afgesproken om niet meer op de weegschaal te gaan staan tot mijn volgende meting over 2 wkn. Maar na de bbq van gister stond ik er vanmorgen gewoon weer op

Morgenochtend echt voor de allerlaatste keer.

In verband met het kinderfeestje van de jongste niet gesport, sochtends nog wat voorbereidingen gedaan en savonds een ingelaste bbq met een feestganger die was blijven hangen, daarna was ik kapot en ben ik om 9u op de bank geploft.

Lijstje van gisteren;
O; havermout banaan pannekoekjes, ander recept dan anders waardoor ze mooi rond en makkelijk om te keren zijn. Na 4 met kaneel en agave siroop was ik voldaan
T; appel
L; 2 witte bolletjes met margarine, kipfilet en kaas en op het feestje een halve kaassouflee en 10 frietjes
A; bbq met de nodige stokbroodjes kruidenboter en 100 %pindakaas, sla, een paar stokjes vis (zalm, gamba's en pangasius) en een stokje kip

Vandaag
O; havermout banaan pannenkoekjes met kaneel en agave
T; 175 gram ananas
L; bruin bolletje kipfilet en margarine, aardbei smoothie en een paar frietjes onder druk van mijn collega
T; appel
A; 2 meergranen wraps met zuivelspread light en daartussen sla en een bonenschotel met kipfilet
T; naked raw fruit crunch en notenbar

Op de fiets naar het werk 8 km (25min) en terug nog doorgefietst naar school 40min

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 02:33

He wat vervelend Kimmie.. snap dat niet zo goed, waarom mensen dat moeten doen. Doe het dan ''dapper'' in het topic zelf. Gewoon doen waar jij je goed bijvoelt hoor. :j

@Eulogy... hmm pantosties. Nog nooit zo gemaakt maar ga ik deze week stiekem proberen O:)
Maiswafels klinken lekker.. Eens zien of ze die hier verkopen.

@Marloes: HA dat heb ik op FB gezien eens. Gaat dat goed? Ik zou meer in het water liggen.

@Mloez: Goed bezig! :D Ik snap je chocolade drang _O- misschien hele pure chocolade proberen? Is minder vet en heeft minder suiker.

@Renske; ik gebruik light roomkaas en heb iets van een meergranen of volkoren wrap.. dus geen ''witte''.

Ik heb vandaag cheatmeal.. en het weekend staat voor de deur (en we willen naar de Indian gaan.. oh oh.. curries. )
Ik sport in het weekend ook niet echt (behalve lopen) al gaan we zaterdag wel 2 uur naar zo'n adventure klimpark met ziplining en weet ik wat allemaal.. (aangezien ik hoogtevrees heb gaat m'n hartslag hoog zijn _O- wellicht verbrand ik zo wat calorien HAHA )

Mijn lijstje vandaag:

O: Kwark Cake
L: Roerbak kip met witte rijst & quinoa + side salad
A: Sushi (zit daar veel kcal in? Heb geen idee!) + glas wijn.

T: appel/peer waarschijnlijk.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 03:18

Nagini, die taart ziet er echt super lekker uit. Vind het alleen zo jammer dat we zoveel producten hier niet hebben. O.a. kwark enzo. Zou zo graag een kwarktaart maken.. Oh en lekker eten koken wat je zelf lekker vind als je vriend weg is klinkt zo fijn. Mijn vriend was laatst ook een weekje weg, alleen realiseerde ik me toen pas dat hij letterlijk alles lekker vindt..

Ja :') imy, geen idee hoeveel tzaziki bevat. Het is in ieder geval erg lekker. :9

Imre, ik maak, voordat ik boodschappen ga doen, altijd een lijstje met welk gerecht ik op welke dag ga maken. Maar ik wijk er meestal wel vanaf haha. Soms bedenk ik ontbijt en/of lunch van te voren, maar meestal bepaal ik pas op de dag/het moment zelf. Zou graag meer vooruit willen plannen, maar ik ben niet zo goed in me aan een planning houden :')

Succes petravandemeerx!

Emma, leuk gehad in Londen? Ik hou van die stad. Wil zo graag weer even terug voor een paar daagjes, helaas niet zo makkelijk meer nu :')

Wat goed EllaBellaah! *\o/*

Gefeliciteerd met je verjaardag _Snow_White! Y)(^)

Welkom Shanna, ik vind de op inderdaad ook erg leerzaam, staan veel goede tips in!

Nirvana_ weeg je ook alles af wat je eet? Dat kan een heel precies beeld geven! :)

Goldwynn, volgens mij zijn eierkoeken iets wat vooral door Sonja erg bekend is gaan staan als "gezond" terwijl ze helemaal niet zo gezond zijn. Of nouja, wat is gezond. Ik eet zelf liever iets waar ik meer vol van raak voor het aantal kcal of een koekje die ik dan ook echt heel erg lekker vind. :9

Kimmie, echt heel lelijk dat iemand je een pb heeft gedaan :n Ik vind dit juist zo'n leuk motiverend topic en dan moet er zo vervelend gedaan worden. Vooral triest ook dat het via pb moet. Pussies. Niks van aantrekken hoor! Ik vind je lijstjes, zeker voor jouw leeftijd, erg netjes. :)

MightyJoe hoooooiiii *\o/*

Goedzo Mloes. Had mijn maandelijkse feestje een paar dagen terug. Gelijk 3 chocoladedonuts gegeten. Oeps. :o

Past_Simple; oeeeh gehaktballetjes met pindasaus. Jummie :9 Pindasaus kennen ze hier niet echt, dus maak het nu altijd zelf, ook erg lekker.

--

Mijn lijstje van gisteren is helaas niet zo goed afgelopen. 1 pizzaslice als avondeten. (Van sals pizza, dus 1 slice is zo groot als een gemiddeld hoofd :') ) Verder heel veel geslapen, was moe..

Vandaag;
O: Yoghurt met oats en 1 banaan
L: Nacho's met kip, sla, kaassaus en tomatensalsa
L2: stuk ciabatta brood met ham/kaas en komkommer
A: of quiche, of rijst met kip en groente, ligt er een beetje aan waar ik zin in heb om te koken.

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 06:45

Misschien is dit een hele domme vraag maar ik hoor van verschillende mensen verschillende waarheden.

Stel je moet 1400 kcal per dag eten. Moet je dan serieus 1400 kcal verbranden en val je dan af? Hoe kan iemand nou 1400 kcal elke dag verbranden?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 07:05

Je verbrandt al caloriën door gewoon niks te doen. Je lichamelijke processen zoals je spijsvertering, ademhalen, alles wat je doet. Dat is je BMR. In de openingspost staat geloof ik meer uitleg hierover.
Laatst bijgewerkt door Imre op 02-06-17 07:07, in het totaal 2 keer bewerkt

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 07:06

He Renske bekend *\o/* Hihi maar niks is goed of fout.. Als je alles telt en het past in je kcal behoefte en eventueel in je macro's is er niks aan de hand :))

M_nouska schreef:
Misschien is dit een hele domme vraag maar ik hoor van verschillende mensen verschillende waarheden.

Stel je moet 1400 kcal per dag eten. Moet je dan serieus 1400 kcal verbranden en val je dan af? Hoe kan iemand nou 1400 kcal elke dag verbranden?

Door te lopen door te ademen door te slapen.. Zelfs in rust verbrand je kcal. Dat kan dus prima! :j

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 07:07

Maar het klopt dus dat je echt die 1400 kcal moet verbruiken? Want als je van 7 tot 5 weg bent is het moeilijk om dan ook nog zoveel te sporten.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 07:08

Nee. Google eens op BMR

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 07:10

Ooh oke dus je moet 1400 kcal per dag eten en alles wat je meer eet moet je dus wel verbruiken?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 07:17

Als ik een dag werk en in pauzes beetje loop en verder niks bijzonders doe, dan verbrand ik al 1700 kcal op een dag. En dan heb ik hond uitlaten nog niet eens meegenomen.

Gisteren heb ik niet gesport. Wel 2 keer (kort) hond uit gelaten, in mijn pauzes in totaal 30 minuten gelopen en 10 minuten gefietst van en naar station. Ik heb gisteren 2200 kcal verbrand.

Je verbrand meer door te leven dan je zelf denkt.

En inderdaad moet je dus minder eten dan je verbruikt. Het is simpelweg een optelsom.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 07:23

Ik heb vandaag weer 2600 whoooooop. Wel extra van genieten morgen weer 1100 :evaw:

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 07:48

Wel knap dat je het volhoud, in het weekend de lage dagen. Ik zou juist die dagen hoog in kcal doen :')

Vandaag rustig aan doen en vanavond even sporten. Morgen uit eten met mijn vriend nog voor mijn verjaardag en drie jaar samen zijn.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 07:57

linoleum schreef:
Wel knap dat je het volhoud, in het weekend de lage dagen. Ik zou juist die dagen hoog in kcal doen :')

Vandaag rustig aan doen en vanavond even sporten. Morgen uit eten met mijn vriend nog voor mijn verjaardag en drie jaar samen zijn.

Ik heb geen weekend haha :Y)
Nee dus voor mij maakt 't geen bal uit.. Heb 't meer zo gepland dat normaal gesproken me cardio dagen zijn zodat wanneer we zwaar trainen ik meer mag eten! Mja aangezien ik nu alleen maar cardio mag... Maakt dat ook niet uit haha :))

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 07:57

Tip voor alle lijners: de documentaire gisteravond op npo3 "That sugar film". Daaruit blijkt dat je aankomt bij dezelfde inname van calorieën bij een dieet met toegevoegde suikers in de producten terwijl je bij een dieet zonder toegevoegde suikers in de producten afvalt/stabiel blijft. Het gaat dus niet alleen om de hoeveelheid calorieën die je binnen krijgt. De voedingsindustrie/suikerindustrie wil dat we vooral blijven geloven dat het niet uitmaakt of de calorieën uit suikers zoals fructose komen of uit (gezonde) vetten.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 08:06

@Kimmie wat naar om te lezen, belachlijk seg..

Ooh die kitkat zag er best wel lekker uit (volgens de beschrijving dan toch :') ) !

O: Mager platte kaas met een nectarine (al de rest was op in huis :') )
T: Appel
L: Quinoa met tomaat, champignons, mediteraanse kruiden en gehakt
A: ? (we gaan ergens eten, maar ga zo gezond mogelijk proberen te doen :p)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 08:26

henshem schreef:
Tip voor alle lijners: de documentaire gisteravond op npo3 "That sugar film". Daaruit blijkt dat je aankomt bij dezelfde inname van calorieën bij een dieet met toegevoegde suikers in de producten terwijl je bij een dieet zonder toegevoegde suikers in de producten afvalt/stabiel blijft. Het gaat dus niet alleen om de hoeveelheid calorieën die je binnen krijgt. De voedingsindustrie/suikerindustrie wil dat we vooral blijven geloven dat het niet uitmaakt of de calorieën uit suikers zoals fructose komen of uit (gezonde) vetten.

Ik heb het ook gezien. Interessante docu! Eigenlijk zeggen de documantaires over suiker en ongezond eten allemaal hetzelfde: doe het niet.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 08:28

Mag ik hier ook mee lezen en kletsen?
Geloof dat ik in het eerste deel ook wel gepost heb en dat vergeet ik later dan weer. :D