Als je kind niet meer wil leven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 09:56

Hi, hoe is het nu met jullie beide ?

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 10:38

Ik heb niet alles gelezen, maar hier nog een andere kant.

Hier ook iemand die ontzettend depri was. Niet naar school gaan, spijbelen, alleen in bed liggen, letterlijk schimmelend eten naast mijn bed en daar tussendoor mijn kleren. Een grote ramp!

Bij mij was het ook een grote schreeuw om hulp. Maar naar mijn schreeuw werd niet geluisterd helaas .. Uiteindelijk zoveel schoolverzuim gehad dat ik met reclassering, rechters enz in aanmerking kwam. En toen zag ik het helemaal niet meer zitten.

Ook ik manipuleerde of probeerde het toch. Maar mijn ma was zo druk bezig met zichzelf dat ook dat niet hielp. Ik heb afscheidsbrieven en al geschreven. Het enige wat mij nog het huis uit liet komen waren de paarden.

Zo heb ik toen een jongen leren kennen en hij en zijn moeder hebben mij in huis genomen. Ben ze daar nog altijd erg dankbaar voor. Wat ik thuis nooit heb gehad kreeg ik daar, structuur! S'morgens hup mijn bed uit en ontbijten, s'middags was ik dan alleen maar had wat huishoudelijke taken die ik moest doen. En s'avonds om 6 uur stond het eten klaar en keken we samen tv of ging ik met mijn ex weg. En dat elke dag hetzelfde. Dat heeft mij zo geholpen!

Toen ik erachter kwam dat die jongen mij meerdere keren bedrogen heeft ben ik na 1,5 jaar doorvechten terug naar mijn moeder gegaan en daar ben ik weer compleet ingestort. Tot ik na al die jaren eindelijk eens voor hulp ben gaan vragen en mijn moeder weigerde me te helpen en ik compleet ben doorgedraaid en erna letterlijk een flink pak rammel heb gekregen. En op straat ben gegooid zonder mijn spullen of auto. Ik had geen dak boven mijn hoofd, niks meer.

Raar maar waar, vanaf dat moment is er bij mij een knop omgegaan. Ik ben toen weer beginnen vechten voor mijn leven en nu 1,5 jaar later kan ik oprecht zeggen dat ik gelukkig ben. Ik had enkel een beste vriend die letterlijk ALLES voor mij deed. En nu nog als ik hem nodig heb. Ik ben hem daar eeuwig dankbaar voor! Zonder hem was het voor mij niet goed afgelopen denk ik..

Voor de eerste keer zolang ik me kan herinneren. Tuurlijk heb ik nog de pijn van vroeger maar ik ben nu zelfs klaar om daar met iemand over te gaan praten..

Wat ik wil zeggen.. met oh en ah zal hij er niet komen. Hoe of wat hem helpt kan ik geen antwoord op geven. Dat is bij elk persoon die hiermee te maken heeft compleet anders. Ik hoop oprecht dat jullie erdoor komen en wil je een dikke virtuele knuffel geven!!

Be_positive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-17 16:12

Even een update

Met mijn zoon gaat het inmiddels redelijk goed.
Hij kijkt beter uit zijn ogen en heeft weer een dagritme!
Ondanks dat het goed gaat wordt hij morgen opgenomen voor een duur van 10 weken..
Na deze 10 weken krijgt hij nog 10 weken intensieve nazorg. Hij moet daar voor 2x per week naar de instelling. Helaas moet hij uitgeschreven worden op school en zal hij werk moeten zoeken zodra hij thuis komt. De treinreis voor de nazorg is helaas wel heel erg duur dus daar zullen we iets op moeten bedenken.

StalNollie

Re: Als je kind niet meer wil leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 16:50

Kan je dit niet via zorg verzekering regelen.? ( trein reis)

Be_positive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-17 17:18

dat valt deels onder eigen risico. Het hangt er van af wanneer de kliniek de nota verstuurd naar de verzekering. Zijn ze snel dan kan hij in november en december een vergoeding krijgen excl 100 euro eigen bijdrage. Doen ze dat pas na 1 januari dan krijgt hij november en december niets.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 17:50

Stille meelezer, goed om te horen dat het beter gaat en jullie een traject gestart zijn.
"slim" NS-shoppen is misschien nog iets om naar te kijken, ik weet niet om hoe lange reis het gaat.
Maar je hebt onder anderen een dalkaart/voordeelkaart, dat levert al vrij veel korting op.
Ook zijn er regelmatig dagkaarten te bestellen, zowel bij kruidvat e.d. maar ook van de NS zelf, vaak in combinatie met een broodje bij bakker bart/koffie bij la place oid. , misschien zit daar wat tussen?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 19:36

Ts, dat is een vrij positieve update. Wel bijzonder fijn dat hij er zelf ook zo open voor staat.

Hoe gaat het met jou?

Be_positive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-17 20:49

we hebben inderdaad al bij de ns gekeken. Helaas valt zijn rijs maar een half uur buiten de spits en in de avond tijdens de spits.. Dat betekend dat hij dan maar 20 procent korting heeft. Wel jammer want het kost hem straks 80 euro per week aan treinreis (zonder korting) wat een enorm bedrag is als hij 10 weken daar daar toe moet.. De kruidvat tip is top!! Zelf niet aan gedacht!
Ook de belastingdienst gaan we raadplegen.

Met mij.. Tja, wisselend.
Ik moet precies nu weer gaan terug keren op de werkvloer. Alles komt dus weer tegelijk zoals gewoonlijk. Maar goed, het is nou eenmaal zo.

Vandaag mijn zoon weg gebracht. Hij was positief! Wel wat gespannen natuurlijk. Daarna nog wat uitleg gehad en kennis gemaakt met onze coach. Deze week ontvangen wij ons huiswerk.