Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Annee_S schreef:LadyMadonna schreef:Annee, ook op langere termijn is het geen probleem. Dat je met verwijderen altijd wel iets beschadigd is gewoon niet waar, of, zou niet waar moeten zijn...
En ja, ik heb ook weleens per ongeluk net ff te ver doorgevijld (vooral toen ik net begon met de frees), maar de natuurlijke nagel is me echt heilig
Oooh ja dat is bij mij ook wel eens gebeurd, dat deed behoorlijk zeer!![]()
Maargoed... Gebeurd gelukkig bijna nooit.
Die vriendin van mij vijlt ook echt alles helemaal met de hand, juist zodat ze alles NOG beter voelt.
LadyMadonna schreef:_Mar3 schreef:. Vijlen schijnt beter te zijn, maar dan lukt het bij mij niet om alle nagellagen in 1x goed mee te nemen zeg maar, wat resulteert in scheurende nagels.
.
En als je 1 kant op vijlt? Dus niet "zagen"?
Tazzey schreef:Wat voor vijl gebruik je Mar? Ik vijl altijd een kant op, niet vanaf het midden. Een glasvijl is het allerbeste, iedere andere vijl is te grof waardoor je juist nog sneller laagjes krijgt. Ik heb een tijdje geleden een artikel over glasvijlen geschreven, daarbij ook plaatsjes uit de microscoop waarop je duidelijk kunt zien wat verschillende vijlen met je nagel doen.
_Mar3 schreef:Tazzey schreef:Wat voor vijl gebruik je Mar? Ik vijl altijd een kant op, niet vanaf het midden. Een glasvijl is het allerbeste, iedere andere vijl is te grof waardoor je juist nog sneller laagjes krijgt. Ik heb een tijdje geleden een artikel over glasvijlen geschreven, daarbij ook plaatsjes uit de microscoop waarop je duidelijk kunt zien wat verschillende vijlen met je nagel doen.
Gewoon zo'n eentje aan het nagelschaartje.![]()
Die is best wel grof ja. Zou het daar aan liggen?
Tazzey schreef:_Mar3 schreef:Gewoon zo'n eentje aan het nagelschaartje.![]()
Die is best wel grof ja. Zou het daar aan liggen?
Dat zou zo maar kunnen, die zijn echt dramatisch voor je nagels. Daardoor gaan ze zeker splijten. Een glasvijl is heel fijn van structuur en die sealt als het ware de losse laagjes van de nagel aan elkaar vast waardoor splijten voorkomen wordt. Als je daarbij ook je nagelriemen goed gaat verzorgen dan zul je zien dat je nagels daar echt op vooruit gaan.
IMJ schreef:En knippen? Wat doe je dan met de laagjes?
LadyMadonna schreef:Ik doe de afwerking ook met de hand, maar verwijderen oud product (gel, geen gellak) doe ik wel met de frees, anders krijg ik echt ruzie met m'n lijf
Tazzey schreef:Anne_S, dat klinkt niet best. Je kunt een bokkenpootje gebruiken om een restantje zachte gelpolish te verwijderen maar steken en krabben is echt heel slecht. Dan vind ik het niet gek dat je nagels beschadigen.
Annee_S schreef:Tazzey schreef:Anne_S, dat klinkt niet best. Je kunt een bokkenpootje gebruiken om een restantje zachte gelpolish te verwijderen maar steken en krabben is echt heel slecht. Dan vind ik het niet gek dat je nagels beschadigen.
Oooh ja wel alleen de zachte delen ja.![]()
Bijv. waar er al lucht ofzo onder is gekomen omdat je het al een tijdje op je nagels hebt.
Er wordt niet gekrabt als het er gewoon vast op zit, dan wordt er weer geveild.
Ik weet verder niet hoe die houtjes heten, zou zomaar een bokkepootje kunnen zijn, dat weet ik verder niet.
xxxmh schreef:LadyMadonna schreef:Hoezo hou je geen nagels over van gellak Julia?
Xxmh: ja, kan het helemaal uitleggen, maar weet niet of daar interesse voor is
Graag, mag ook via pb of gewoon hier. Ik vind het echt vreselijk die vlekjes.. zal niet de enige zijn.