Hoe zijn jouw nagels?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat doe jij met je nagels?

Ik doe niks aan mijn nagels
342 (37%)
Ik lak mijn nagels nooit, maar verzorg ze wel (manicure)
72 (7%)
Ik laat mijn manicure (eventueel met normale lak) doen door een styliste
2 (0%)
Ik lak mijn nagels alleen voor een feestje/bij gelegenheid
132 (14%)
Ik lak mijn nagels regelmatig met normale nagellak
122 (13%)
Ik lak mijn nagels altijd met normale nagellak
38 (4%)
Ik lak mijn nagels zelf met gellak
45 (4%)
Ik laat mijn nagels lakken met gellak door een styliste
26 (2%)
Ik voorzie mijn eigen nagels van kunstnagels (gel/acryl)
14 (1%)
Ik laat mijn nagels voorzien van kunstnagels (gel/acryl) door een styliste
73 (8%)
Anders
41 (4%)

Totaal aantal stemmen: 907

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:26

Weer wat geleerd. Thanks voor jullie uitgebreide reacties! :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:28

Annee_S schreef:
LadyMadonna schreef:
Annee, ook op langere termijn is het geen probleem. Dat je met verwijderen altijd wel iets beschadigd is gewoon niet waar, of, zou niet waar moeten zijn...
En ja, ik heb ook weleens per ongeluk net ff te ver doorgevijld (vooral toen ik net begon met de frees), maar de natuurlijke nagel is me echt heilig :j

Oooh ja dat is bij mij ook wel eens gebeurd, dat deed behoorlijk zeer! :(
Maargoed... Gebeurd gelukkig bijna nooit.
Die vriendin van mij vijlt ook echt alles helemaal met de hand, juist zodat ze alles NOG beter voelt.

Ik heb ook eens door mijn eigen nagel heen gefreesd. Ik heb er netjes training voor gehad maar ik zat gezellig aan de telefoon met een vriendinnetje en zat gewoonweg niet op te letten. De natuurlijke nagel is zo ontzettend dus daar ben je zo doorheen met een frees. Dat was geen plezierig gevoel, ik heb wel enkele minder beschaafde krachttermen geuit. :')
Met de hand vijlen kan ik niet meer, ik heb een rug probleem en als ik een nagel heb afgevijld dan ben ik al weer kapot. Met de frees ben ik overigens wel even secuur als met de hand. Ik hoef het niet te voelen, ik moet het zien. De afwerking doe ik tegenwoordig ook met de frees. Dat ik net begon met frezen zag het er niet mooi uit en deed ik de afwerking met de hand maar tegenwoordig ben ik sneller en netter met de frees. Dat is ook wel echt een persoonlijke voorkeur, het een is niet beter dan het ander.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:32

LadyMadonna schreef:
_Mar3 schreef:
. Vijlen schijnt beter te zijn, maar dan lukt het bij mij niet om alle nagellagen in 1x goed mee te nemen zeg maar, wat resulteert in scheurende nagels.
.

En als je 1 kant op vijlt? Dus niet "zagen"?

Helpt wel iets, maar blijft wel lastig. Vaak blijft de onderste laag vastzitten zeg maar, die ik dan later opmerk en dan probeer weg te knippen/bijten/vijlen.
Moet je eigenlijk naar het midden van de nagel vijlen vanaf de zijkanten(dus twee richtingen op 1 nagel) of echt volledig een kant op?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:36

Wat voor vijl gebruik je Mar? Ik vijl altijd een kant op, niet vanaf het midden. Een glasvijl is het allerbeste, iedere andere vijl is te grof waardoor je juist nog sneller laagjes krijgt. Ik heb een tijdje geleden een artikel over glasvijlen geschreven, daarbij ook plaatsjes uit de microscoop waarop je duidelijk kunt zien wat verschillende vijlen met je nagel doen.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:38

Mijn nagels en sowieso handen zien er echt heel lelijk uit.

Ik bijt al erg lang nagels, maar ook alle velletjes eromheen. Daarnaast heb ik ook nog een huidaandoening en behoorlijk scheve vingers dus ik denk niet dat een nagelstyliste gelukkig van mij wordt.

Lang hoeft voor mij niet, dat is ook helemaal niet handig voor mijn opleiding maar ik zou het wel fijn vinden als het er gewoon netjes uit zag. Na het lezen van dit topic denk ik dat ik de byte-x maar weer eens tevoorschijn ga halen :=

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:41

Tazzey schreef:
Wat voor vijl gebruik je Mar? Ik vijl altijd een kant op, niet vanaf het midden. Een glasvijl is het allerbeste, iedere andere vijl is te grof waardoor je juist nog sneller laagjes krijgt. Ik heb een tijdje geleden een artikel over glasvijlen geschreven, daarbij ook plaatsjes uit de microscoop waarop je duidelijk kunt zien wat verschillende vijlen met je nagel doen.

Gewoon zo'n eentje aan het nagelschaartje. :o
Die is best wel grof ja. Zou het daar aan liggen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 20:41

Ok, plaatje erbij, de doorsnede van een vinger:

Afbeelding

Een nagelplaat bestaat uit zo'n 100 lagen op elkaar geperste nagelcellen. Deze cellen worden gevormd in de matrix (zie plaatje). In aanvang zijn deze cellen wit... hoe verder deze cellen de nagel op groeien (gemiddeld 1 a 2 mm per week), hoe meer ze samen geperst worden, en in dat proces worden ze, min of meer, doorzichtig. Dit zie je gebeuren bij je halve maantje. Daar zijn de cellen nog niet volledig samen geperst.
Wat gebeurt er nu met die witte plekjes? Kalkgebrek? Meer melk drinken? Dat werd vroeger inderdaad gedacht, maar een nagel bestaat voornamelijk uit keratine (net als je haar) en bevat iets van 0,01% calcium. Dat is dus te verwaarlozen.
Wat dan wel?
Er is een verschil tussen witte plekjes óp de nagelplaat, en witte plekjes ín de nagelplaat.
Witte plekjes óp de nagelplaat komen meestal door het lomp verwijderen van kunstproducten, waarbij je de bovenste paar laagjes cellen van de nagel af trekt.
De plekjes ín de nagelplaat zijn een ander verhaal. Deze ontstaan vaak (niet altijd) al in de matrix. Door een klap op de matrix (door bijv stoten, tussen een deur komen, etc) vlakken de cellen niet af, en worden ze niet samen geperst. Dit kan zelfs een chronisch probleem worden als de matrix een permanente beschadiging oploopt.
Ook kunnen ze ineens midden in een nagel ontstaan, ook hier weer door stoten, ze cellen klappen als het ware van elkaar af, waardoor een "luchtbel" ontstaat.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:43

_Mar3 schreef:
Tazzey schreef:

Dat zou zo maar kunnen, die zijn echt dramatisch voor je nagels. Daardoor gaan ze zeker splijten. Een glasvijl is heel fijn van structuur en die sealt als het ware de losse laagjes van de nagel aan elkaar vast waardoor splijten voorkomen wordt. Als je daarbij ook je nagelriemen goed gaat verzorgen dan zul je zien dat je nagels daar echt op vooruit gaan.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:45

Ik heb gestemd op anders, want helemaal niets doe ik niet.
Hardnekkige nagelbijter, vind ik ook een vorm van verzorging :D

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:48

Tazzey schreef:
_Mar3 schreef:

Dat zou zo maar kunnen, die zijn echt dramatisch voor je nagels. Daardoor gaan ze zeker splijten. Een glasvijl is heel fijn van structuur en die sealt als het ware de losse laagjes van de nagel aan elkaar vast waardoor splijten voorkomen wordt. Als je daarbij ook je nagelriemen goed gaat verzorgen dan zul je zien dat je nagels daar echt op vooruit gaan.

Oké dat verklaart een hoop! Bedankt voor de tips! :)

Tazzey

Re: Hoe zijn jouw nagels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:52

Succes! +:)+

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:55

Kort geknipt en ongelakt. Makkelijk schoon te houden.
Met vrij dikke nagelriemen die vrij snel vellen of scheuren. Knippen maakt het uiteindelijk alleen maar erger, oliebadjes, laurierzalf, al veel geprobeerd maar niets helpt afdoende.

Tazzey

Re: Hoe zijn jouw nagels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:57

Tiwi, je moet je nagelriemen ook nooit knippen. De nagelriem zal daardoor alleen maar dikker worden. Het enige dat echt helpt is smeren, smeren, smeren en nog eens smeren. Ik smeer momenteel tot 8 keer per dag omdat de boel anders echt droog en hard wordt.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:58

En knippen? Wat doe je dan met de laagjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:59

Ik doe eigenlijk niks met mijn nagels, behalve af en toe netjes bijknippen en vijlen en een laagje kleurloze lak erop. Maar verder niks. :) Is mij teveel gedoe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:00

Mijn nagels zijn best mooi lanf, al zeg ik het zelf.. Ik lak ze soms, op vakantie of bij speciale gelegenheden. Als er een stukje nagellak afgaat moet ik dat meteen bij houden, anders vind ik het lelijk. Aangezien ik vaak niet verl in heb om de nagellak steeds bij te houden heb ik het niet vaak op. Mijn teennagels trouwens wel altijd.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:01

IMJ schreef:
En knippen? Wat doe je dan met de laagjes?

Niet knippen, altijd vijlen. Als je gaat knippen dan pers je de laagjes van de natuurlijke nagel te hard samen waardoor ze los gaan komen en ze juist gaan splijten. Als je losse laagjes hebt dan kun je die voorzichtig met een bufferblokje weghalen.

Annee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:03

LadyMadonna schreef:
Ik doe de afwerking ook met de hand :j, maar verwijderen oud product (gel, geen gellak) doe ik wel met de frees, anders krijg ik echt ruzie met m'n lijf

Die vriendin van mij gebruikt geen frees.
Die doet echt alles met de hand.
Ook gebruikt ze van die speciale stokjes om het een en ander aan oude lak eraf te (ja soort van) steken/krabben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:04

Ik heb van de week mijn glasvijl van Herome kapot laten vallen ;(.

Nieuwe kopen dus.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:04

Afbeelding

:') en het klopt echt

Anne_S, dat klinkt niet best. Je kunt een bokkenpootje gebruiken om een restantje zachte gelpolish te verwijderen maar steken en krabben is echt heel slecht. Dan vind ik het niet gek dat je nagels beschadigen.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:05

Mijn routine is in de zomer en winter totaal anders.
Winter is het gewoon vijlen en schoonmaken en heel af en toe een transparant laagje erover heen.
Zomer is het wat uitgebreider en wil ik vooral als het heerlijk weer is wel is uitgebreid aan het lakken gaan. Wel een beetje de standaard kleuren. Rood tinten. Alleen overlijd de nagellak zodra ik ook maar 1x bij het paard ben geweest.

Knippen doe ik ze niet, breken vanzelf wel weer af. Al dan niet door het paardrijden of een of andere stomme actie.

Krijg altijd de vraag hoe het kan dat is ze zo lang kan houden en kan paardrijden.

Annee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:25

Tazzey schreef:
Anne_S, dat klinkt niet best. Je kunt een bokkenpootje gebruiken om een restantje zachte gelpolish te verwijderen maar steken en krabben is echt heel slecht. Dan vind ik het niet gek dat je nagels beschadigen.

Oooh ja wel alleen de zachte delen ja. :')
Bijv. waar er al lucht ofzo onder is gekomen omdat je het al een tijdje op je nagels hebt.
Er wordt niet gekrabt als het er gewoon vast op zit, dan wordt er weer geveild.
Ik weet verder niet hoe die houtjes heten, zou zomaar een bokkepootje kunnen zijn, dat weet ik verder niet. :(

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:30

Annee_S schreef:
Tazzey schreef:

Oooh ja wel alleen de zachte delen ja. :')
Bijv. waar er al lucht ofzo onder is gekomen omdat je het al een tijdje op je nagels hebt.
Er wordt niet gekrabt als het er gewoon vast op zit, dan wordt er weer geveild.
Ik weet verder niet hoe die houtjes heten, zou zomaar een bokkepootje kunnen zijn, dat weet ik verder niet. :(

woodsticks?

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:34

LadyMadonna schreef:
Hoezo hou je geen nagels over van gellak Julia?

Xxmh: ja, kan het helemaal uitleggen, maar weet niet of daar interesse voor is ;)

Graag, mag ook via pb of gewoon hier. Ik vind het echt vreselijk die vlekjes.. zal niet de enige zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 21:53

xxxmh schreef:
LadyMadonna schreef:
Hoezo hou je geen nagels over van gellak Julia?

Xxmh: ja, kan het helemaal uitleggen, maar weet niet of daar interesse voor is ;)

Graag, mag ook via pb of gewoon hier. Ik vind het echt vreselijk die vlekjes.. zal niet de enige zijn.

Ik heb dat net een uurtje geleden helemaal uit zitten typen :')