Zeker gezien we in een wereld leven waarin we bang zijn voor anorexia, maar waar de helft van de wereldbevolking straks met overgewicht en de bijkomende gevolgen leeft.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sunrise_ schreef:Wat ik zelf niet prettig vind aan deze (en ook andere) hype(s), is dat er een beeld wordt gecreëerd alsof er één standaard lichaam mooi en ultiem is dat iedereen zou moeten kunnen bereiken: gespierde benen, ronde billen, een zandloperfiguur, etc. (ik noem maar even wat). Alsof iedereen er hetzelfde uit zou moeten kunnen en willen zien, iets waar ik totaal niet in geloof. Het kan en hoeft gewoon niet dat iedereen naar het 'ultieme' lichaam streeft en er is niet zoiets als één type ultiem lichaam. Een buikje hebben is net zo oké, bredere armen/schouders hebben is net zo oké en wat slappere billen hebben is net zo oké, als voorbeeld.
Eight schreef:Gelukkig ieder zijn ding gribaldiik vind het prettig dat het bestaat. Ik heb best wat littekentjes en kan ze makkelijk verbergen. Ik ga ook gerust zonder makeup over straat maar ik vind een onrustig ogend gezicht (door die vele vlekjes) niet mooi voor alle gelegenheden.
Verder de fitgirl hype, sommigen slaan nogal door. Ik denk wel dat vooral de voor en na foto's een inspiratie kunnen zijn voor sommigen die gewicht proberen te verliezentips over sporten en gezond eten bedoel ik dan, niet die gekke crash-diëten of sapkuren.
Bambolina schreef:Het grootste probleem met de 'fitgirl' hype of eigenlijk sowieso het hele instagram gebeuren is dat heel veel mensen niet lijken te begrijpen dat populaire instagrammers professionele verkoopmensen zijn. Ze verdienen geld door allerlei sportartikelen en supplementen te promoten, het is een meer dan fulltime baan, en een belangrijk aspect daarvan is om er zo goed mogelijk uit te zien. Zij kunnen veel meer tijd en geld in hun uiterlijk steken dan de gemiddelde mens met een normale baan, familie's, hobby's, verplichtingen etc etc. Ze zitten 6-7 dagen per week in de sportschool, volgen strakke dieeten, en een beetje subtiele lipo(filling) hier en daar komt echt veel vaker voor dan je zou denken. Hoewel ze het nooit letterlijk zullen zeggen wordt er geimpliceerd dat je net als zij kan zijn als je dezelfde oliebol koopt. I don't blame them, zo zit gewoon de markt in mekaar. Mensen zijn altijd wel opzoek naar een wondermiddel, en zij bieden aan. Feit blijft dat het een hele bewonderenswaardige maar onrealistische levenstijl is, en we kiezen we er denk ik onbewust voor om in de waan te blijven. Ik denk dat het wat dat betreft ook 'gevaarlijker' is dan traditionele reclames met mooie modellen er in. Iedereen kan een instagram account aanmaken en daarom zijn we geneigd om instagram modellen als 'een van ons' te zien.
Bambolina schreef:Had misschien iets specifieker moeten zijn, ik bedoelde echt de extreme fitgirls op instagram met honderdduizenden volgers. Ik ken ook zat chicks de veel sporten en een mooi atletisch figuur hebben maar ik bedoel echt dit: https://www.manify.nl/wp-content/upload ... 0885_n.jpg
Ik ken misschien 2 mensen met zo'n lichaam waarvan de éen bij verdient op instagram en de ander fulltime sportmodel is.
Fenrir schreef:Ik vind iemand die veel sport niet per se een fitgirl.
Een fitgirl vind ik iemand met een afgetraind lichaam en vooral een goeie kont ( = veel met name mannelijke volgers) en die daarmee lekker centen verdient op instagram.
Dat promoten van dingen is dan natuurlijk allemaal gesponsord.
Damned schreef:Het is maar hoe je de term fitgirl ziet... voor mij zijn fitgirls ook de 'elite' onder de sporters met een fantastisch afgetraind lichaam met mooie kont en borst(implantaten?) 'Gewone' sportieve of slanke mensen schaar ik ook niet onder 'fitgirl'.
Magrathea schreef:Fenrir schreef:Ik vind iemand die veel sport niet per se een fitgirl.
Een fitgirl vind ik iemand met een afgetraind lichaam en vooral een goeie kont ( = veel met name mannelijke volgers) en die daarmee lekker centen verdient op instagram.
Dat promoten van dingen is dan natuurlijk allemaal gesponsord.
Dit klinkt een beetje als "Ik vind iemand die een beetje buiten rijdt met paard echt geen ruiter, alleen mensen die tenminste Grand Prix rijden en dagelijks trainen zijn echte ruiters"
Als je andere definities gaat hanteren is het heel makkelijk om een slechte mening te hebben over fitgirls
In dezelfde stijl: ik kan ook wel zeggen dat alleen mensen die hun paard rijden met S&T en slof en sporen van 2 cm die ze constant in de buik prikken een ruiter zijn, tja vind je het dan gek dat ik vind dat ruiters slecht zijn