Fit-girl hype, wat vinden jullie hier nou van?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Deoiridh

Re: Fit-girl hype, wat vinden jullie hier nou van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:58

Ik vind het best een prima "hype".
Zeker gezien we in een wereld leven waarin we bang zijn voor anorexia, maar waar de helft van de wereldbevolking straks met overgewicht en de bijkomende gevolgen leeft. :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 09:45

Sunrise_ schreef:
Wat ik zelf niet prettig vind aan deze (en ook andere) hype(s), is dat er een beeld wordt gecreëerd alsof er één standaard lichaam mooi en ultiem is dat iedereen zou moeten kunnen bereiken: gespierde benen, ronde billen, een zandloperfiguur, etc. (ik noem maar even wat). Alsof iedereen er hetzelfde uit zou moeten kunnen en willen zien, iets waar ik totaal niet in geloof. Het kan en hoeft gewoon niet dat iedereen naar het 'ultieme' lichaam streeft en er is niet zoiets als één type ultiem lichaam. Een buikje hebben is net zo oké, bredere armen/schouders hebben is net zo oké en wat slappere billen hebben is net zo oké, als voorbeeld.

Ik denk niet dat dat het doel is van deze "hype". Namelijk, iedereen is anders en heeft een ander lichaam. Je kunt er dus nooit zo uit zien als de "fitgirl" die je volgt of waar je naar kijkt. Dat sommige mensen een streven hebben ook zover te komen is leuk. Het maakt sommige mensen ook wel bewust van voeding. Maar het is keihard werken en je komt er niet zomaar.

Gelukkig zijn we allemaal verschillend van lichaam! En voor jou is een buikje hebben, slappe billen etc allemaal oké. Prima toch? :j

Ik heb het liever allemaal strak en train daar dus ook voor. Ik voel mij wel "ongelukkig" anders. En dat is niet omdat iemand anders strakker, slanker is etc maar nee dit is mijn eigen gevoel.
Ieder zijn ding toch :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 09:57

En wat vinden we dan van de mensen die altijd bezig zijn met makeup, verzorging, etc? Ik lees vaak rare berichten dat bijvoorbeeld veel makeup dragen "liegen" over je uiterlijk is.

Zelf ben ik veel met skincare en verzorging bezig. Wat vindt men daar dan van?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 10:02

Ik vind make up niet echt nodig maar goed ben er zelf totaal niet handig mee :') Ik vind geplamuurde vrouwen zo ontzettend lelijk... :+

Als je als vent de volgende ochtend wakker wordt en je ziet haar zonder make up dan schrik je je toch rot :P

Nee ik heb liever puur natuur maar dat is mijn mening. Vind het wel knap dat vrouwen zich zo "mooi" kunnen opmaken hoor maar het hoeft niet altijd te..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 11:37

Make Up dragen staat gelijk aan geplamuurd?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 11:42

Make up vind ik dan net weer anders weetje, maar Make Up is tijdelijk en is heel breed. Bij FitGirls heb ik gelijk het idee dat inderdaad iedereen en zo moet/wil uit zien, en dat daar een heel pakketje bijhoort. En wat hierboven word gezegd; dat er een ideaal beeld word gecreeërd.
Make up haal je er af, dragen veel meer mensen en bovendien is er geen 'ideaal' make up beeld/look die nu iedereen ineens gaat dragen :+

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 11:56

Persoonlijk vind ik het een goede hype, mensen zien toch de veelzijdigheid van sporten.
Overdreven? Ach, dat zijn toch alle hypes?
De hoeveelheden van informatie over oefeningen en gezonde voeding vind ik een prettige bijkomstigheid :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 13:02

LadyMadonna schreef:
Make Up dragen staat gelijk aan geplamuurd?

Als je op internet kijkt wel ja, van die filmpjes etc. om maar een puistje oid weg te werken..
Moeten ze zelf weten maar ik vind het niks ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 13:07

Ook in make-up kan je doorslaan ;) Ik draag zelf graag make-up en pak voor een avondje uit ook graag uit. Maar ik ga net zo goed zonder ook maar iets op m'n gezicht de deur uit! Vind het alleen erg leuk, dat opmaken :)

Maar helemaal dichtgesmeerd met lagen foundation is ook mijn smaak niet (dan bedoel ik vooral het waarbij je duidelijk ziet dat het foundation is en de ogen niet meer zichtbaar zijn door de lagen mascara) maar ook in dit geval, ieder z'n ding en ik zal er iemand niet op aankijken oid :)

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 13:09

Gelukkig ieder zijn ding gribaldi :) ik vind het prettig dat het bestaat. Ik heb best wat littekentjes en kan ze makkelijk verbergen. Ik ga ook gerust zonder makeup over straat maar ik vind een onrustig ogend gezicht (door die vele vlekjes) niet mooi voor alle gelegenheden.

Verder de fitgirl hype, sommigen slaan nogal door. Ik denk wel dat vooral de voor en na foto's een inspiratie kunnen zijn voor sommigen die gewicht proberen te verliezen :) tips over sporten en gezond eten bedoel ik dan, niet die gekke crash-diëten of sapkuren.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 13:33

Het grootste probleem met de 'fitgirl' hype of eigenlijk sowieso het hele instagram gebeuren is dat heel veel mensen niet lijken te begrijpen dat populaire instagrammers professionele verkoopmensen zijn. Ze verdienen geld door allerlei sportartikelen en supplementen te promoten, het is een meer dan fulltime baan, en een belangrijk aspect daarvan is om er zo goed mogelijk uit te zien. Zij kunnen veel meer tijd en geld in hun uiterlijk steken dan de gemiddelde mens met een normale baan, familie's, hobby's, verplichtingen etc etc. Ze zitten 6-7 dagen per week in de sportschool, volgen strakke dieeten, en een beetje subtiele lipo(filling) hier en daar komt echt veel vaker voor dan je zou denken. Hoewel ze het nooit letterlijk zullen zeggen wordt er geimpliceerd dat je net als zij kan zijn als je dezelfde oliebol koopt. I don't blame them, zo zit gewoon de markt in mekaar. Mensen zijn altijd wel opzoek naar een wondermiddel, en zij bieden aan. Feit blijft dat het een hele bewonderenswaardige maar onrealistische levenstijl is, en we kiezen we er denk ik onbewust voor om in de waan te blijven. Ik denk dat het wat dat betreft ook 'gevaarlijker' is dan traditionele reclames met mooie modellen er in. Iedereen kan een instagram account aanmaken en daarom zijn we geneigd om instagram modellen als 'een van ons' te zien.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 13:44

Eight schreef:
Gelukkig ieder zijn ding gribaldi :) ik vind het prettig dat het bestaat. Ik heb best wat littekentjes en kan ze makkelijk verbergen. Ik ga ook gerust zonder makeup over straat maar ik vind een onrustig ogend gezicht (door die vele vlekjes) niet mooi voor alle gelegenheden.

Verder de fitgirl hype, sommigen slaan nogal door. Ik denk wel dat vooral de voor en na foto's een inspiratie kunnen zijn voor sommigen die gewicht proberen te verliezen :) tips over sporten en gezond eten bedoel ik dan, niet die gekke crash-diëten of sapkuren.

Ja maar jij maakt je normaal op :) Staat je ook prachtig. Had het inderdaad meer over wat _Dreamer ook zei (lagen). Dat is niet mijn ding maar zal er verder ook nooit iemand op aanspreken of kijken hoor.
Wellicht vinden sommige mensen dat ik beter ook iets kan smeren :')

Spoiler:
Als ze het dan komen doen prima ik ben totaal niet handig hiermee :Y)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 13:46

Bambolina schreef:
Het grootste probleem met de 'fitgirl' hype of eigenlijk sowieso het hele instagram gebeuren is dat heel veel mensen niet lijken te begrijpen dat populaire instagrammers professionele verkoopmensen zijn. Ze verdienen geld door allerlei sportartikelen en supplementen te promoten, het is een meer dan fulltime baan, en een belangrijk aspect daarvan is om er zo goed mogelijk uit te zien. Zij kunnen veel meer tijd en geld in hun uiterlijk steken dan de gemiddelde mens met een normale baan, familie's, hobby's, verplichtingen etc etc. Ze zitten 6-7 dagen per week in de sportschool, volgen strakke dieeten, en een beetje subtiele lipo(filling) hier en daar komt echt veel vaker voor dan je zou denken. Hoewel ze het nooit letterlijk zullen zeggen wordt er geimpliceerd dat je net als zij kan zijn als je dezelfde oliebol koopt. I don't blame them, zo zit gewoon de markt in mekaar. Mensen zijn altijd wel opzoek naar een wondermiddel, en zij bieden aan. Feit blijft dat het een hele bewonderenswaardige maar onrealistische levenstijl is, en we kiezen we er denk ik onbewust voor om in de waan te blijven. Ik denk dat het wat dat betreft ook 'gevaarlijker' is dan traditionele reclames met mooie modellen er in. Iedereen kan een instagram account aanmaken en daarom zijn we geneigd om instagram modellen als 'een van ons' te zien.

Dit is echt niet voor iedereen het geval. Ik ken genoeg mensen die wellicht onder de categorie fitgirl zouden vallen (alleen hebben ze er geen instagram voor :D ) maar die studeren gewoon fulltime of werken.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 13:57

Had misschien iets specifieker moeten zijn, ik bedoelde echt de extreme fitgirls op instagram met honderdduizenden volgers. Ik ken ook zat chicks de veel sporten en een mooi atletisch figuur hebben maar ik bedoel echt dit: https://www.manify.nl/wp-content/upload ... 0885_n.jpg
Ik ken misschien 2 mensen met zo'n lichaam waarvan de éen bij verdient op instagram en de ander fulltime sportmodel is.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 13:58

Eerlijk? Deze hele hype kan me aan mijn kont oxideren. :o
Ik doe er niet bewust aan mee en berichtjes van degenen die er wel aan mee doen op FB die klik ik weg of scroll ik door. Geen interesse.

Ik ben gezegend met een snelle stofwisseling en een goed figuurtje. Ik kan eten wat ik wil zonder dat het meteen op mn heupen terecht komt.
Bovendien ga ik dagelijks naar mijn paard, die staat op een stal waar ik veel zelf moet doen, dus ik beweeg meer dan genoeg. Daar kan geen sportschool aan tippen!

Hoef alleen geen misprijzende blikken (of erger nog: preken) van fitgirls te hebben als ik een zak chips voor mezelf koop in de supermarkt ofzo. En zolang dat niet gebeurt bemoei ik me ook niet met hen ;)

Heb wel eens gehoord van zo'n grietje die enkel en alleen naar de sportschool ging om selfies te maken in pikante sportkleding en daarna linea recta weer naar huis. :') Das valsspelen

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 14:07

Bambolina schreef:
Had misschien iets specifieker moeten zijn, ik bedoelde echt de extreme fitgirls op instagram met honderdduizenden volgers. Ik ken ook zat chicks de veel sporten en een mooi atletisch figuur hebben maar ik bedoel echt dit: https://www.manify.nl/wp-content/upload ... 0885_n.jpg
Ik ken misschien 2 mensen met zo'n lichaam waarvan de éen bij verdient op instagram en de ander fulltime sportmodel is.

Die ziet er idd meer uit richting professionele bodybuilder. Die zou ik echt geen fitgirl noemen.
Ik denk meer hieraan: https://www.instagram.com/p/BRqIqX3jK6o ... ena_baierl
Een sportieve meid (vrouw), gezond lichaam, promoot gezond eten en leven.

goriginal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:13

Hier meldt zich een 'fitgirl'. Ik zou heel graag fitness model willen worden, ik werk daar ook keihard voor. 6 dagen trainen in de week met juiste voeding. En ik moet zeggen dat ik wel echt op punten gestaan heb van dit kan zo niet meer. Het begon leuk, maar bij mij is de obsessie er absoluut ingeslopen, en daar ben ik absoluut niet trots op. Langzaam heb ik mijn fysiek boven mijn gezondheid gesteld. Dus als ik ziek ben ga ik toch, als ik geen honger heb stouw ik het er toch in, dit soort dingen. Hierdoor ben ik al een paar keer heel ziek geweest en heb ik een onbewust eetprobleem ontwikkelt. Ik heb eigenlijk nooit honger en moet nu van veel voedingsmiddelen overgeven, puur omdat ik het zoveel geforceerd heb.

En dan heb ik het ook nog niet eens over mijn mentale gezondheid. Ik was voor het beginnen met fitness al een perfectionist, altijd al geweest. En dat heeft wel echt voor nare dingen gezorgd. Mijn zelfbeeld is enorm verslechterd, ik zie niet in dat ik al een geweldig fysiek heb en kan mezelf alleen vergelijken met anderen. Dit zorgt voor enorm veel stress en wanhoop.

Ik vind fitness zelf heel leuk, en het begon echt als een hobby. Ik probeer aan mezelf te werken, en ik ga hulp zoeken. Hoop dat ik de lol in het sporten weer terug krijg en ooit met een gezonde instelling mijn doel alsnog kan behalen.

Wou mijn verhaal toch even delen met jullie. Geen idee wat ik hiermee wil bereiken, misschien dit onderwerp bekeken vanuit iemand die er zelf inzit?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:06

Wauw wat een eerlijke post! De meeste zullen het namelijk niet erkennen... En wat hier geroepen wordt: de meeste zijn gewoon gezond. Ik betwijfel het. Ik hoop voor je dat je weer 'beter' wordt. Dus dat sporten weer als ontspanning is, een x ziek zijn mag en je niet altijd alles hoeft te eten :(:).

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:56

Ik vind iemand die veel sport niet per se een fitgirl.
Een fitgirl vind ik iemand met een afgetraind lichaam en vooral een goeie kont ( = veel met name mannelijke volgers) en die daarmee lekker centen verdient op instagram.
Dat promoten van dingen is dan natuurlijk allemaal gesponsord.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 17:19

Fenrir schreef:
Een fitgirl vind ik iemand met een afgetraind lichaam en vooral een goeie kont ( = veel met name mannelijke volgers) en die daarmee lekker centen verdient op instagram.

Dit klinkt een beetje als "Ik vind iemand die een beetje buiten rijdt met paard echt geen ruiter, alleen mensen die tenminste Grand Prix rijden en dagelijks trainen zijn echte ruiters"
Als je andere definities gaat hanteren is het heel makkelijk om een slechte mening te hebben over fitgirls :+
In dezelfde stijl: ik kan ook wel zeggen dat alleen mensen die hun paard rijden met S&T en slof en sporen van 2 cm die ze constant in de buik prikken een ruiter zijn, tja vind je het dan gek dat ik vind dat ruiters slecht zijn :)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 17:33

Stang en trens combineren met een slof :+ arm paard :=

Naja een mening mag gegeven worden natuurlijk. En ik denk dat het ergens in het midden ligt.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 17:47

Het is maar hoe je de term fitgirl ziet... voor mij zijn fitgirls ook de 'elite' onder de sporters met een fantastisch afgetraind lichaam met mooie kont en borst(implantaten? :+ ) 'Gewone' sportieve of slanke mensen schaar ik ook niet onder 'fitgirl'.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 17:55

Damned schreef:
Het is maar hoe je de term fitgirl ziet... voor mij zijn fitgirls ook de 'elite' onder de sporters met een fantastisch afgetraind lichaam met mooie kont en borst(implantaten? :+ ) 'Gewone' sportieve of slanke mensen schaar ik ook niet onder 'fitgirl'.

Nee precies. Ik sport ook veel, maar ben geen fitgirl. Ik leef gewoon gezond zeg maar. Een fitgirl is het extremere erin. Kan het niet anders formuleren.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 17:56

Het gaat allemaal om context magrathea. Fitgirl is technisch gezien gewoon een 'fitte meid', en dat kan iedereen zijn, met wel lichaamstype dan ook, met een laagje vet zelfs. Maar er wordt hier voornamelijk ingezoomd op de hype die word aangestoken door wat men fitgirls noemt op social media. De koplopers daar in zijn de chicks zoals ik ze hierboven al heb beschreven. Net als dat je iemand met een vol figuur technisch gezien ook een 'thick girl' zou kunnen noemen, maar 'echte' thick girls zwoegen ook in de sportschool voor hun abs en dragen al hun vet op hun reet en dijen (of hebben het daar heen laten verhuizen).

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 07:27

Magrathea schreef:
Fenrir schreef:

Dit klinkt een beetje als "Ik vind iemand die een beetje buiten rijdt met paard echt geen ruiter, alleen mensen die tenminste Grand Prix rijden en dagelijks trainen zijn echte ruiters"
Als je andere definities gaat hanteren is het heel makkelijk om een slechte mening te hebben over fitgirls :+
In dezelfde stijl: ik kan ook wel zeggen dat alleen mensen die hun paard rijden met S&T en slof en sporen van 2 cm die ze constant in de buik prikken een ruiter zijn, tja vind je het dan gek dat ik vind dat ruiters slecht zijn :)

Bijzonder dat jij er gelijk een negatieve mening aan koppelt...?

Volgens mij is er geen vaste definitie van fitgirl maar zo te lezen is mijn definitie wel de meest voorkomende :)