Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Unique6 schreef:Ik wil me hier graag ook melden, ik ben een intensief trainende atleet, maar zit helaas al 5 weken stil. En met stilzitten bedoel ik ook echt niets doen dat met hardlopen of atletiek te maken heeft. Naast atletiek ren ik graag eens een rondje van 5 of 10 kilometer voor de afwisseling (ik ben een sprinter). Helaas zit ik nu dus al 5 weken met een scheenbeenblessure, shin splints. Maandag heb ik voor het eerste gelopen, 4x1 minuut met pauzes van 2 minuten wandelen. Vandaag heb ik dit weer gedaan, maar man man wat een pijn. Dat wordt dus nog even geduld hebben.
Piekosjj schreef:Ik heb juist hetzelfde als jouw moeder, op rustige loopjes kan ik zo van het bos genieten dat ik soms gewoon even stil ga staan, naar de vogeltjes luisteren, etc. Op de club was ik al heel snel bekend als 'degene die altijd foto's maakt'. Dat vond ik een hele fijne reputatie
Maar dat mag toch ook wel met uitzichten als;
[ [url=m/OUcjDA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6UWCAW.jpg]Afbeelding[/url] ]
?
AmoorM schreef:Heerlijk getraind! Vanmiddag begonnen met 3 minuten en dat al snel opgebouwd naar 4 en ook 2 keer 5 minuten! Iedere keer een 1 minuut er tussen gelaten en bij de 5, 2 minuten.
We liepen in een natuurgebied en deden een route van 6 km.
Het was wel drassig met veel modder en bomstronken, maar heerlijk gevoel geeft dat. Mijn moeder loopt liever gewoon op de straat.. die miept gelijk als de schoenen vies worden haha.
Het was een erg mooi natuurgebied met dieren enzo dus mijn moeder wou steeds foto's maken waardoor de rust momentjes van 1 min ook steeds langer werden. Ik merk dan wel dat ik fanatieker ben en graag door wil lopen en wat minder geniet van de natuur. Dat ik een beetje geïrriteerd raak omdat ik zo iets heb van: Kom op! Hebben jullie dat ook wel eens?
Ook kwamen we een mooie trap tegen, deze ook een paar keer op en af gelopen.
Ik denk dat het effectiever is om een langzame 5 min te lopen dan een snelle 3 min.
Maar al met al, het was een lekkere training! Morgen weer!
Ik denk dat mijn doel niet is om de 5 km in 1x uit te lopen, maar om fanatieker te worden in het hardlopen. Lekker wedstrijdjes lopen en kilometers maken.
Waar lopen jullie zoal? En lopen jullie ook wedstrijden?
Myrtheaben schreef:Ik ben er ook weer,
Ik ben weer rustig aan begonnen met hardlopen nadat ik mijn knie 3 weken geleden gekneusd heb met paardrijden.
Helaas gaat het nog niet zo goed.daarvoor liep ik met gemak 7km en nu kan ik de 1km niet eens volhouden.
Ook al paar wedstrijden afgezegd maar 28 mei wil ik de 5 of de 10 gaan doen.
Lonni schreef:Ik zou hier ook graag mee willen praten
Ik ben 15 jaar en zit op het moment in 4vwo waardoor ik minder tijd heb voor mijn hobby's dan ik zou willen. Toch heb ik in het weekend wel plek om wat hobby's te beoefenen en zo wil ik ook weer gaan beginnen met wat hardlopen. Naast paardrijden doe ik verder niets en mijn conditie is om van te huilen. Net ben ik voor het eerst gaan lopen, en ik heb niet echt schema's aangehouden, maar vooral gekeken naar wat er zou lukken. Ik heb in totaal 7,5 km gelopen en dat in een uurtje. Veel gewandeld tussendoor omdat ik vooral niet wilde overbelasten omdat ik daar snel last van heb. Na een halfuur was ik goed warm en heb ik 7 minuten doorgerend, dat voelde heel erg goed! toen rustig afgebouwd en teruggewandeld.
Ik wil dit zeker vaker gaan doen
AmoorM schreef:
Leuk dat je je hobbys weer wilt oppakken! Knap zeg in 1x 7 min doorgerend! Hoe vaak wil je gaan hardlopen? En hoevaak rijdt je paard?
AmoorM schreef:Waar lopen jullie zoal? En lopen jullie ook wedstrijden?
ak145461 schreef:Ik lees al eventjes mee, maar ik wil nu toch ook wel eventjes hallo zeggen.
Ik heb altijd een vreselijke hekel gehad aan hardlopen, omdat ik gewoon zo ontzettend sloom was ten opzichte van al mijn vriendinnen en klasgenoten en daar schaamde ik mij voor. Maar sinds ik een paar keer alleen heb gelopen begint het toch wel te kriebelen om het vaker te doen. Mijn doel is eigenlijk om volgend voorjaar de Monnikenloop op Schiermonnikoog te lopen, de afstand zie ik wel als ik wat meer gelopen heb. Ik zit momenteel in Australie en ze hebben hier Hiking trails door de heuvels waar ik ook helemaal weg van ben. Laatst heb ik een route van 8km met een hoogteverschil van driekwart km gewandeld. Naar beneden en weer omhoog. Het was een hele uitdaging en ik was compleet uitgeput toen ik weer bij de auto aan kwam, maar jeetje wat voelde dat goed zeg! Sindsdien ben ik dus ook weer wat actiever gaan hardlopen. Ik kan nu 5 km wel doen (met 2 kleine wandelpauzes op ongeveer 2.5 km en 4 km), maar mijn gemiddelde snelheid is maar 8 tot 9 min/km en ik doe er dus ook ruim 40 minuten over. Mijn doel is dan ook om mijn snelheid te gaan verbeteren.
Jullie hebben mij stiekem al heel veel geholpen, want door dit topic te lezen heb ik nu eindelijk de motivatie om door te zetten met lopen
AmoorM schreef:Oh lijkt me heerlijk die Hiking trails! Krijg je vast ook goede conditie van die je weer kunt gebruiken voor het hardlopen!