Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ashleytjuhh schreef:ik krijg bij sommige een beetje het idee van jaa ik ken een vriendin die een vriend heeft en daar de moeder die heeft een dochter en die heeft heel veel bijwerkingen heb ij gehoord verhalen terwijl er vaak dan gewoon helemaal niks aan de hand is. zoals veel spookverhalen.
is het niet zo dat als er echt 100e klachten binnen komen dat Er zoveel bijwerkingen actief zijn dat ze niet allang gestopt waren met in enten?
Ashleytjuhh schreef:ik krijg bij sommige een beetje het idee van jaa ik ken een vriendin die een vriend heeft en daar de moeder die heeft een dochter en die heeft heel veel bijwerkingen heb ij gehoord verhalen terwijl er vaak dan gewoon helemaal niks aan de hand is. zoals veel spookverhalen.
is het niet zo dat als er echt 100e klachten binnen komen dat Er zoveel bijwerkingen actief zijn dat ze niet allang gestopt waren met in enten?
Ashleytjuhh schreef:Wat is bekend over de bijwerkingen op lange termijn?
Bijna 10 jaar geleden zijn veel jonge vrouwen voor het eerst ingeënt met het HPV-vaccin. Hun gezondheid wordt al die jaren in de gaten gehouden. Zij hebben geen klachten die door het vaccin veroorzaakt zijn. Het is niet te verwachten dat op lange termijn bijwerkingen zijn van het HPV-vaccin.
Als je op internet zoekt kom je informatie tegen van mensen die zeggen dat je door de prik kunt overlijden of onvruchtbaar kan worden. Het vaccin bevat geen stoffen die invloed hebben op je voortplantingsorganen en kunnen dus geen onvruchtbaarheid veroorzaken. Er is ook nog nooit iemand overleden aan een HPV-vaccinatie.
dus jullie willen zeggen dat onze eigen ministerie van volksgezondheid ons expres klachten laat krijgen terwijl het in de gaten word gehouden?
vind het wel erg voor de gene die iets hebben
tijger22 schreef:Ashleytjuhh schreef:Wat is bekend over de bijwerkingen op lange termijn?
Bijna 10 jaar geleden zijn veel jonge vrouwen voor het eerst ingeënt met het HPV-vaccin. Hun gezondheid wordt al die jaren in de gaten gehouden. Zij hebben geen klachten die door het vaccin veroorzaakt zijn. Het is niet te verwachten dat op lange termijn bijwerkingen zijn van het HPV-vaccin.
Als je op internet zoekt kom je informatie tegen van mensen die zeggen dat je door de prik kunt overlijden of onvruchtbaar kan worden. Het vaccin bevat geen stoffen die invloed hebben op je voortplantingsorganen en kunnen dus geen onvruchtbaarheid veroorzaken. Er is ook nog nooit iemand overleden aan een HPV-vaccinatie.
dus jullie willen zeggen dat onze eigen ministerie van volksgezondheid ons expres klachten laat krijgen terwijl het in de gaten word gehouden?
vind het wel erg voor de gene die iets hebben
Ik ben medisch compleet op de kop gezet.
Er kwam helemaal niks uit.
Wel opvallend dat dan vanaf die prik de ellende is begonnen waar ik nog dagelijks last van heb...
LillyMedley schreef:Mijn moeder wil dus echt niet geloven dat deze bijwerkingen er zijn. Ik heb echt een gevoel van spijt of spijt? In het boekje van de rijksinfectie die ik heb gekregen staat dat de bijwerkingen niet verder gaan dan griep en hoofdpijn... maar hoe komt dan dat de helft van de mensen hier beweerd dat 1 op de 10 chronische vermoeidheid krijgt?
StonedRomy schreef:oh wacht. Ik beweer nergens dat 1 op de 10 CHRONISCHE vermoeidheid krijgt. maar hoeveel van de 1 op de 10 die vermoeidheid krijgen chronisch moe blijven is nog niet bekend... Misschien is dit 1 opde 1000 of 1 op de miljoen. Dit is nog niet bekend. Alleen de korte termijn bijwerkingen zijn bekend.
LillyMedley schreef:StonedRomy schreef:oh wacht. Ik beweer nergens dat 1 op de 10 CHRONISCHE vermoeidheid krijgt. maar hoeveel van de 1 op de 10 die vermoeidheid krijgen chronisch moe blijven is nog niet bekend... Misschien is dit 1 opde 1000 of 1 op de miljoen. Dit is nog niet bekend. Alleen de korte termijn bijwerkingen zijn bekend.
En dát vind ik er dus zo eng aan. Er word gewoon Onduidelijkheid in je lichaam gespoten...
JoannevZ schreef:Zeker weten doen. Had ik hem maar gehad. Had me heel erg veel stress, nare lichamelijke klachten en vervelende onderzoeken en behandeling bespaard. Mocht ik ooit een dochter mogen krijgen, gaat zij die spuit wel krijgen. Stel je voor dat je haar die prik niet geeft en ze inderdaad baarmoederhalskanker krijgt? Ik zou me dan eeuwig schuldig voelen.
LillyMedley schreef:Mijn moeder wil dus echt niet geloven dat deze bijwerkingen er zijn. Ik heb echt een gevoel van spijt of spijt? In het boekje van de rijksinfectie die ik heb gekregen staat dat de bijwerkingen niet verder gaan dan griep en hoofdpijn... maar hoe komt dan dat de helft van de mensen hier beweerd dat 1 op de 10 chronische vermoeidheid krijgt?
Delphi schreef:EDIT: hier kun je de bijsluiters lezen
http://www.rivm.nl/Documenten_en_public ... rvarix_HPV
In de rechterkolom kun je de bijsluiters lezen voor gebruikers en professionals.
In de bijsluiter van de gebruikers lees je o.a. dat meer dan 1 op de 10 de bijwerkingen hoofdpijn en vermoeidheidsklachten krijgt. Daarvan is dus onduidelijk hoe lang deze klachten aanhouden.
In die van de professionals staat dat er niets bekend is over de vruchtbaarheid en dat het ook niet bekend is hoe lang het vaccin zou moeten werken.
Anoeska27 schreef:Dit is de bijsluiter, die kan je op de site van het RIVM vinden. Lees hem door, bespreek hem met je ouders en neem een beslissing waar je (met de informatie die je dan hebt) achter kan staan. http://www.ema.europa.eu/docs/nl_NL/doc ... 024632.pdf
Ashleytjuhh schreef:elk jaar krijgen 600 vrouwen bmhk waarvan er 200 sterven. is het het dan niet waard dat er minder gaan sterven en dan misschien een paar zijn(pp de 1000e meisjes) die wel echt bijwerkingen hebben?
LillyMedley schreef:Anoeska27 schreef:Dit is de bijsluiter, die kan je op de site van het RIVM vinden. Lees hem door, bespreek hem met je ouders en neem een beslissing waar je (met de informatie die je dan hebt) achter kan staan. http://www.ema.europa.eu/docs/nl_NL/doc ... 024632.pdf
Cervarix zijn ze toch mee gestopt?