Hpv vaccinatie ervaring

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ashleytjuhh

Re: Hpv vaccinatie ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 21:56

ik krijg bij sommige een beetje het idee van jaa ik ken een vriendin die een vriend heeft en daar de moeder die heeft een dochter en die heeft heel veel bijwerkingen heb ij gehoord verhalen terwijl er vaak dan gewoon helemaal niks aan de hand is. zoals veel spookverhalen.

is het niet zo dat als er echt 100e klachten binnen komen dat Er zoveel bijwerkingen actief zijn dat ze niet allang gestopt waren met in enten?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 21:59

Als je kijkt naar de bijwerkingen komt vermoeidheid en hoofdpijn bij meer dan 1 op de 10 mensen die ingeënt zijn voor. Dit kan na 1 dag over zijn, maar ook chronisch zijn. De precieze verhoudingen van duur is niet bekend omdat het een relatief nieuw vaccin is. Dat zijn gewoon cijfers.

En echt niet om iemand bang te maken, maar er wordt hier de hele tijd gesproken over spookverhalen. Ik geloof een groot deel van de ' spookverhalen.' puur omdat zeker de vermoeidheid ook al tijdens de testfase gezien werd. Sommige reageren er gewoon heftiger op en krijgen dus chronische vermoeidheid. Die groep is dan weer niet 1 op de 10, maar zeker niet ondenkbaar dat dit een deel van de mensen zal overkomen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:04

Ashleytjuhh schreef:
ik krijg bij sommige een beetje het idee van jaa ik ken een vriendin die een vriend heeft en daar de moeder die heeft een dochter en die heeft heel veel bijwerkingen heb ij gehoord verhalen terwijl er vaak dan gewoon helemaal niks aan de hand is. zoals veel spookverhalen.

is het niet zo dat als er echt 100e klachten binnen komen dat Er zoveel bijwerkingen actief zijn dat ze niet allang gestopt waren met in enten?

Bij BES heeft het dus 24 jaar geduurd voor de klachten met de behandeling in verband werden gebracht en nog eens 6 jaar voor de behandeling niet meer gedaan werd. In het geval van Pandemrix heeft het RIVM de bijwerkingen nooit erkent. In Finland en Zweden zijn ze dat wel. Dus trek je conclusies.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:04

Ashleytjuhh schreef:

Waarom denk je dat Gardasil niet meer gemaakt wordt? ;)

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:11

Ik zat ook in het begin van het vaccineren. Mijn ouders en ik hebben na onderzoek ook besloten om het niet te doen omdat er heel weinig te vinden was over de effecten op lange termijn. Mijn zusje heeft hem later ook niet gehaald. De risico's zijn misschien klein, maar ze zijn er wel.. Het heeft nu ook geen zin meer voor mij :') maar ik zou het met wat ik nu weet alsnog niet doen.

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:16

Hier iemand die flink heeft ''geleden'' onder deze vaccinatie.
Mijn ouders dachten dat ze me met deze vaccinatie hadden gedaan wat ze konden doen om de kans voor mij te verkleinen, en gelijk hebben ze!
Echter ben ik na deze prik nooit meer de oude geworden.

Ik was de eerste 2 weken al flink ziek van de prik.
En vanaf die periode begon de ellende.
Een jaar lang ieder weekend hoge koorts.
En sindsdien alleen maar moe, moe, moe.
Bij artsen en het uwv geweest, maar ze kunnen geen diagnose stellen omdat het nog niet is bewezen.
Ze zijn hier wel mee bezig maar dit duurt ontzettend lang.

De altijd zo energieke Marijn is er sindsdien nooit meer geweest.
Ik was niet naar bed te krijgen voor die tijd, en nu heb ik voortijdig school verlaten en een parttime baan omdat ik niet meer aan kan.
Vooraf moet ik mijn dagen plannen, want ik kan niet meer doen wat ik wil.
Ik snap niet dat de overheid achter deze vaccinatie kan staan.
En samen met mij zijn er nog heel veel meer meiden die hun leven lang ''last'' hebben van deze vaccinatie.

Dit is natuurlijk een samenvatting van mijn verhaal, voor meer informatie mag je me altijd een PB sturen.
Mijn advies is, doe het alsjeblieft niet!!

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:29

Wat is bekend over de bijwerkingen op lange termijn?
Bijna 10 jaar geleden zijn veel jonge vrouwen voor het eerst ingeënt met het HPV-vaccin. Hun gezondheid wordt al die jaren in de gaten gehouden. Zij hebben geen klachten die door het vaccin veroorzaakt zijn. Het is niet te verwachten dat op lange termijn bijwerkingen zijn van het HPV-vaccin.

Als je op internet zoekt kom je informatie tegen van mensen die zeggen dat je door de prik kunt overlijden of onvruchtbaar kan worden. Het vaccin bevat geen stoffen die invloed hebben op je voortplantingsorganen en kunnen dus geen onvruchtbaarheid veroorzaken. Er is ook nog nooit iemand overleden aan een HPV-vaccinatie.

dus jullie willen zeggen dat onze eigen ministerie van volksgezondheid ons expres klachten laat krijgen terwijl het in de gaten word gehouden?

vind het wel erg voor de gene die iets hebben

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:31

Ashleytjuhh schreef:
Bijna 10 jaar geleden zijn veel jonge vrouwen voor het eerst ingeënt met het HPV-vaccin. Hun gezondheid wordt al die jaren in de gaten gehouden. Zij hebben geen klachten die door het vaccin veroorzaakt zijn. Het is niet te verwachten dat op lange termijn bijwerkingen zijn van het HPV-vaccin.

Als je op internet zoekt kom je informatie tegen van mensen die zeggen dat je door de prik kunt overlijden of onvruchtbaar kan worden. Het vaccin bevat geen stoffen die invloed hebben op je voortplantingsorganen en kunnen dus geen onvruchtbaarheid veroorzaken. Er is ook nog nooit iemand overleden aan een HPV-vaccinatie.

dus jullie willen zeggen dat onze eigen ministerie van volksgezondheid ons expres klachten laat krijgen terwijl het in de gaten word gehouden?

Ik ben medisch compleet op de kop gezet.
Er kwam helemaal niks uit.

Wel opvallend dat dan vanaf die prik de ellende is begonnen waar ik nog dagelijks last van heb...

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:31

Zeker weten doen. Had ik hem maar gehad. Had me heel erg veel stress, nare lichamelijke klachten en vervelende onderzoeken en behandeling bespaard. Mocht ik ooit een dochter mogen krijgen, gaat zij die spuit wel krijgen. Stel je voor dat je haar die prik niet geeft en ze inderdaad baarmoederhalskanker krijgt? Ik zou me dan eeuwig schuldig voelen.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:54

tijger22 schreef:
Ashleytjuhh schreef:

Ik ben medisch compleet op de kop gezet.
Er kwam helemaal niks uit.

Wel opvallend dat dan vanaf die prik de ellende is begonnen waar ik nog dagelijks last van heb...

Dat is natuurlijk heel vervelend.
Maar dan ga ik even advocaat van de duivel spelen (niks persoonlijke tegen jou ;) )
maar 8 op de 10 mannen raakt besmet met het HPV virus. tegenwoordig gaan ze jonger seks hebben en met meer mannen (niet altijd ) maar dus de kans word groter

elk jaar krijgen 600 vrouwen bmhk waarvan er 200 sterven. is het het dan niet waard dat er minder gaan sterven en dan misschien een paar zijn(pp de 1000e meisjes) die wel echt bijwerkingen hebben?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:56

Maar hoeveel gevallen gaat het voorkomen? Hoe lang werkt het vaccin en werkt het 100%

Ik weet dat het niet alle virussen omvat die bmhk veroorzaken, maar de virussen die wel in het vaccin zitten, stoppen die dat virus met 100% zekerheid.

Er is gewoon nog zo weinig bekend...

Anna04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 23:06

Mijn moeder wil dus echt niet geloven dat deze bijwerkingen er zijn. Ik heb echt een gevoel van spijt of spijt? In het boekje van de rijksinfectie die ik heb gekregen staat dat de bijwerkingen niet verder gaan dan griep en hoofdpijn... maar hoe komt dan dat de helft van de mensen hier beweerd dat 1 op de 10 chronische vermoeidheid krijgt?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:08

oh wacht. Ik beweer nergens dat 1 op de 10 CHRONISCHE vermoeidheid krijgt. maar hoeveel van de 1 op de 10 die vermoeidheid krijgen chronisch moe blijven is nog niet bekend... Misschien is dit 1 opde 1000 of 1 op de miljoen. Dit is nog niet bekend. Alleen de korte termijn bijwerkingen zijn bekend.

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:08

LillyMedley schreef:
Mijn moeder wil dus echt niet geloven dat deze bijwerkingen er zijn. Ik heb echt een gevoel van spijt of spijt? In het boekje van de rijksinfectie die ik heb gekregen staat dat de bijwerkingen niet verder gaan dan griep en hoofdpijn... maar hoe komt dan dat de helft van de mensen hier beweerd dat 1 op de 10 chronische vermoeidheid krijgt?

Er is zo weinig bekend over de vaccinatie, maar hoe kan de overheid dat nou beweren?
Duizenden meisjes hebben last van de bijwerkingen, niet alleen in Nederland.
Laatst een documentaire gezien, en alle verhalen leken 99,9% op die van mij.
Allemaal dezelfde klachten en allemaal medisch op de kop gezet, lijkt me geen toeval.
En de overheid doet... Niks? :?
Ik verbaas me er nog steeds elke dag over...

Anna04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 23:15

StonedRomy schreef:
oh wacht. Ik beweer nergens dat 1 op de 10 CHRONISCHE vermoeidheid krijgt. maar hoeveel van de 1 op de 10 die vermoeidheid krijgen chronisch moe blijven is nog niet bekend... Misschien is dit 1 opde 1000 of 1 op de miljoen. Dit is nog niet bekend. Alleen de korte termijn bijwerkingen zijn bekend.

En dát vind ik er dus zo eng aan. Er word gewoon Onduidelijkheid in je lichaam gespoten...

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:17

LillyMedley schreef:
StonedRomy schreef:

En dát vind ik er dus zo eng aan. Er word gewoon Onduidelijkheid in je lichaam gespoten...

Ik snap de ouders wel... Iedereen denkt voorkomen is beter dan genezen.
En zeker als iets aangeboden word vanuit de overheid denkt iedereen dat het te vertrouwen is.
Maar tevergeefs, ik ben voor mijn leven getekend...

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:18

Zoals ik je berichten lees ts heb je stiekem al de keuze gemaakt. Misschien is je moeder het er niet helemaal mee eens, maar het is JOUW lichaam. Beloof haar dat je regelmatig naar een gynaecoloog gaat en dat je altijd een uitstrijkje laat maken als je opgeroepen wordt en dan kan ik niet inzien waarom ze het daar niet mee eens zou zijn.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:20

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:21

JoannevZ schreef:
Zeker weten doen. Had ik hem maar gehad. Had me heel erg veel stress, nare lichamelijke klachten en vervelende onderzoeken en behandeling bespaard. Mocht ik ooit een dochter mogen krijgen, gaat zij die spuit wel krijgen. Stel je voor dat je haar die prik niet geeft en ze inderdaad baarmoederhalskanker krijgt? Ik zou me dan eeuwig schuldig voelen.

Maar dat is ook andersom zo, hoe schuldig voel je je als je dochter chronisch ziek van die vaccinatie wordt? En zij die prik van jou moest nemen?

TS wat je keuze ook wordt, ik vind het super dat je je er zo in verdiept en erg goed dat je die keuze zelf ook mag maken. Neem de tijd tot een besluit te komen waar jij achter staat. Als je er nu nog niet uit bent stel je het gewoon uit. Mijn dochter heeft over een periode van een jaar wel drie herinneringen gekregen dus je kunt altijd later ook nog het vaccin halen mocht je dat willen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:21

LillyMedley schreef:

Ook ik heb het nergens over chronische vermoeidheid gehad. Wel over vermoeidheidsklachten, maar dat er niet vermeld staat hoe hevig dit is en hoe lang dit aanhoudt. Daarnaast heb ik diverse verhalen gehoord van ouders waarvan dochters dusdanige vermoeidheidsklachten en hoofdpijnklachten hebben dat ze al lange tijd niet meer kunnen functioneren.

Laat je ouders even de bijsluiters lezen, zowel die voor de professionals als de gebruikers. Even op onderstaande link klikken en dan rechtsboven kun je de bijsluiters aanklikken.

Ik heb even mezelf gequote:
Delphi schreef:
EDIT: hier kun je de bijsluiters lezen
http://www.rivm.nl/Documenten_en_public ... rvarix_HPV
In de rechterkolom kun je de bijsluiters lezen voor gebruikers en professionals.
In de bijsluiter van de gebruikers lees je o.a. dat meer dan 1 op de 10 de bijwerkingen hoofdpijn en vermoeidheidsklachten krijgt. Daarvan is dus onduidelijk hoe lang deze klachten aanhouden.

In die van de professionals staat dat er niets bekend is over de vruchtbaarheid en dat het ook niet bekend is hoe lang het vaccin zou moeten werken.

Anna04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 23:24

Anoeska27 schreef:
Dit is de bijsluiter, die kan je op de site van het RIVM vinden. Lees hem door, bespreek hem met je ouders en neem een beslissing waar je (met de informatie die je dan hebt) achter kan staan. http://www.ema.europa.eu/docs/nl_NL/doc ... 024632.pdf

Cervarix zijn ze toch mee gestopt?

Edit: laat maar :')
Laatst bijgewerkt door Anna04 op 20-03-17 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:24

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:24

Ashleytjuhh schreef:
elk jaar krijgen 600 vrouwen bmhk waarvan er 200 sterven. is het het dan niet waard dat er minder gaan sterven en dan misschien een paar zijn(pp de 1000e meisjes) die wel echt bijwerkingen hebben?

Als ik me hier even mee mag bemoeien :o

Nee, ik vind dat de klachten die 1 op 10 meiden die de prik hebben gehad en heel hun leven (!) opgescheept kunnen zitten met bijvoorbeeld vermoeidheid NIET opwegen tegen 715 mensen met bmhk per jaar waarvan er 207 komen te overlijden.

Dat klinkt heel k*t en cru, maar ik ben van mening dat het niet oké is om het risico te nemen dat een 10% van de gevaccineerden kans heeft op een levenlang problemen want dan 'kàn' tegen 70% van de gevallen van bmhk gevaccineerd worden.

Cijfers/bronnen:
https://www.volksgezondheidenzorg.info/ ... valentie-3
http://rijksvaccinatieprogramma.nl/De_vaccinaties/HPV
https://zorgnu.avrotros.nl/uitzendingen ... pv-vaccin/

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:26

LillyMedley schreef:
Anoeska27 schreef:
Dit is de bijsluiter, die kan je op de site van het RIVM vinden. Lees hem door, bespreek hem met je ouders en neem een beslissing waar je (met de informatie die je dan hebt) achter kan staan. http://www.ema.europa.eu/docs/nl_NL/doc ... 024632.pdf

Cervarix zijn ze toch mee gestopt?

Nee dat is Gardasil. Je kunt trouwens jezelf nog steeds in laten enten met Gardasil in Nederland, maar dan buiten het rijksvaccinatieprogramma om.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:37

Steeph tuurlijk mag je mee praten er over ;)
alleen je eerste 2 links zijn eigenlijk het tegen over gestelde van jou standpunt.
Alleen zorg.nu zegt dat bijna 1 op de 10 dus nog iets 1 persoon op de 10 vermoeidheid ervaart maar er staat niet bij of dat voor korte duur is of chronische vermoeidheid.