Een grote voorgevel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 17:42

Gowlan schreef:
dipstaartje schreef:
ik lees even mee, mijn dochter loopt ook tegen het probleem aan . maar is nog te jong voor borst verkleining.
heeft 70e en dat is ook best wel lastig.

ze heeft veel last van schouder en rug problemen. ze doet de sportopleiding dus goede bh's zijn nu echt belangrijk

Hoe oud is je dochter nu?
Wat betreft sport bh's is de fijnste (voor zover een bh überhaupt nog fijn kon zitten hoe groter de cup werd) die ik heb gehad een shock absorber highest level. Kost wat, maar voor paardrijden en andere intensieve sporten was dit wel het meest prettig. Ik heb ze gewoon online besteld steeds, en als ze nog in de groei is zou ik 1 cupmaat groter bestellen, vond ik persoonlijk ook prettiger en geeft echt nog evenveel steun.

Daar wil ik even aanvullen dat een sportBH ook bij je vorm moet passen. Ik kan bijvoorbeeld echt niet overweg met een Shock Absorber. Ook de Panache past net niet lekker. Freya Epic daarentegen zit als gegoten.
Voor een nieuwe sportbH dus zeker meerdere modellen passen ;)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 17:45

Nee precies, aangezien je 75 omtrek hebt, had ik al niet het vermoeden dat je nu nog echt onder de noemer "dik" zou vallen.

Lijkt me toch lastig dat je dus eigenlijk een veel grotere maat nodig hebt dan dat je eigenlijk qua buik zou moeten hebben.

x_Jeanine_x

Re: Een grote voorgevel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 18:32

Thanks voor de website hierboven :D
Vriendlief zit gelijk BH's voor mij uit te zoeken :D

Iemand ervaring met nipple covers?

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 18:44

Ik heb van sport bh’s een fijne van het merk Anita.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 21:56

Danl jullie wel voor alle antwoorden :)
Ik ga ook nog even naar verschillende sport bh's kijken.
Hoe is de levertijd van Farfallina? Nu heeft koningsdag er wel tussen gezeten, maar ik zie nergens de status van de bestelling

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 07:44

Q-linn sportbeha’s vind ik fijn. Zijn stevig maar toch niet lomp, en zijn er ook in grotere maten te verkrijgen.

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 08:16

Ik had 75I/ 75J
Ik ging maar de locale lingerie shop die meer op andere mensen focuste dan de jonge tiener meiden zoals Hunkemöller enzo.
Hier hebben ze zij primadonna aangerade en ik heb dan ook daar gekocht en heb daar jaren mijn bh’s gehaalt en een super leuke bekinni want die zijn natuurlijk ook niet makkelijk om te vinden.
Het kost meer maar het is het zo waard!!!

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 08:22

ierusju schreef:
Danl jullie wel voor alle antwoorden :)
Ik ga ook nog even naar verschillende sport bh's kijken.
Hoe is de levertijd van Farfallina? Nu heeft koningsdag er wel tussen gezeten, maar ik zie nergens de status van de bestelling

Volgens mij normaal heel snel. Maar ik ga ook meestal in de winkel langs :o

PartOulOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 08:33

Goedemorgen,
Heb het topic zojuist doorgelezen en er zitten fijne tips tussen bedankt! Hier geen mega voorgevel maar wel een redelijke, 75F, met mijn lengte van 1.80m. Ooit eens 2 bh's van Freya gekocht waarvan eentje jammergenoeg gesneuveld was. Nu gebruik ik de andere al een paar jaar, blijft erg netjes. Steeds trap ik er weer in om bh's bij de Hunkemöller te kopen (1 model zit wel oké maar dit is ook nog de saaie effen kleur) echter heb ik die dan max 1 dag aan totdat mijn ene Freya bh weer gewassen is. Vorige week ook 2 bikini's bij de Hunkemöller gekocht die wel redelijk zaten. Zit er nu toch over te denken ze terug te brengen en een winkel op te zoeken waar ze Freya hebben, tot op heden ze niet tegengekomen in winkels in de buurt. Nu vraag ik mij af of er ook mensen zijn met ervaring met bikini's van Freya?
Ook nog een optie om eens te kijken voor Prima Donna, wordt ook veel aanbevolen lees ik hier.
Sportbh van de Hunkemöller vind ik wel fijn zitten, die met een ritssluiting voorop en de bandjes achterop gekruist. Ook heb ik er eentje van Anita en ben ik ook tevreden over.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:26

Q linn gaat maar tot en met G. Dat weet ik omdat ik er eindelijk 1 kon kopen na 20 kg en 1 cupmaat afvallen. Ze vallen klein. Al mijn gewone bh's zijn van Prima Donna. Niet goedkoop maar zitten het fijnst en gaan het langste mee.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:51

PartOulOver schreef:
Goedemorgen,
Heb het topic zojuist doorgelezen en er zitten fijne tips tussen bedankt! Hier geen mega voorgevel maar wel een redelijke, 75F, met mijn lengte van 1.80m. Ooit eens 2 bh's van Freya gekocht waarvan eentje jammergenoeg gesneuveld was. Nu gebruik ik de andere al een paar jaar, blijft erg netjes. Steeds trap ik er weer in om bh's bij de Hunkemöller te kopen (1 model zit wel oké maar dit is ook nog de saaie effen kleur) echter heb ik die dan max 1 dag aan totdat mijn ene Freya bh weer gewassen is. Vorige week ook 2 bikini's bij de Hunkemöller gekocht die wel redelijk zaten. Zit er nu toch over te denken ze terug te brengen en een winkel op te zoeken waar ze Freya hebben, tot op heden ze niet tegengekomen in winkels in de buurt. Nu vraag ik mij af of er ook mensen zijn met ervaring met bikini's van Freya?
Ook nog een optie om eens te kijken voor Prima Donna, wordt ook veel aanbevolen lees ik hier.
Sportbh van de Hunkemöller vind ik wel fijn zitten, die met een ritssluiting voorop en de bandjes achterop gekruist. Ook heb ik er eentje van Anita en ben ik ook tevreden over.

Bikini's zijn prima en hebben ze onder andere bij naron.nl veel keuze in.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:10

Ik zit denk ik tegen de 80F aan momenteel.. over een tijdje maar weer een nieuwe bikini kopen. Dat doorgroeien tot je 26e gaat voor mij wel op, vorig jaar had ik nog 80E :+

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:30

Safiera schreef:
Hier nog een lotgenoot!

Ik draag op het moment maat 75N...

Maar! Op de website lingeriehuisonline.nl hebben ze dus mijn maat! Ik draag dagelijks een sport bh met beugel, van Elomi (Energise heet de bh). Kost 56,35 :) Die vormt mijn borsten mooi, en laat ze kleiner lijken. En met sporten: ook deze bh, waarbij ik dan het extra haakje op de rug vast maak zodat het een racerback wordt. Dan zit het extra stevig. Daar dan nog een superstrak compressie hemdje overheen en ik kan min of meer paardrijden en joggen. Zonder bh ziet het er bij mij niet uit, en doen ze vaak nog pijn ook.

Ik durf geen borstverkleining, omdat je na die operatie drains in je borsten hebt en dat vind ik dus doodeng. De operatie zelf... nouja, ik ben al heel vaak geopereerd dus dat zou ik wel laten doen. Tweede punt is eventuele borstvoeding. Zou ik eventueel wel willen geven en na operatie kan het niet meer. Misschien dat ik ooit nog wel onder het mes ga...

edit: Bikini's: die heb ik nog niet in mijn maat gevonden, en badpakken (ook de duurdere) willen niet echt. Wat ik dus doe: een zwart bikinibroekje kopen en gewoon in mijn Elomi Energise sport bh zwemmen! Ik heb er inmiddels een paar van. Is nog niet lelijk geworden door het chloor. En de stof droogt ook nog vrij snel :)

Zo jeetje, heb jij geen pijn?
Er zijn artsen die het zonder drains uitvoeren omdat je lichaam in feite in staat moet zijn het wel af te voeren.
Ik heb wel drains gehad maar daar was echt niks engs aan en voel je ook niet zitten. Een dag later mogen ze er vaak ook al uit voor je naar huis gaat.

Overigens wat betreft borstvoeding: er is een kans dat het niet meer kan, maar tegenwoordig kunnen ze heel veel. Het staat niet per definitie vast dat je na een verkleining geen voeding meer kan geven..
Nu moet ik zeggen, iedereen bij mij in de familie heeft altijd heel veel pijn en moeite gehad met het geven van borstvoeding en het was bij geen van allen een succes. Heb ook gezien wat ze voor hangzakken er van over hielden, dus voor mij sowieso geen borstvoeding.
Mocht ik ooit zwanger raken, dan zal ik waarschijnlijk dus direct om een pilletje vragen die het melkproces afbreekt.
Door de operatie en te veel gedaan te hebben tijdens herstel (nu 4 weken en 6 dagen post operatief) heb ik meegemaakt hoe stuwing voelt, nou ik wil er niet aan denken om dat maanden te voelen.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:35

Ik zit op 95G geloof ik (vergeet het steeds :') ) bij lokale lingerie zaak kan ik altijd wel slagen . Maar idd ook de bulten en dan een holte en mijn dikke buik daar weer onder , maar ik heb ook prima Donna daar ben ik wel tevreden over :)

Sportbh wil ik nog voor hobby maar daar heb ik geen haast mee

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 14:18

Gowlan schreef:
Er zijn artsen die het zonder drains uitvoeren omdat je lichaam in feite in staat moet zijn het wel af te voeren.
Ik heb wel drains gehad maar daar was echt niks engs aan en voel je ook niet zitten. Een dag later mogen ze er vaak ook al uit voor je naar huis gaat.

Overigens wat betreft borstvoeding: er is een kans dat het niet meer kan, maar tegenwoordig kunnen ze heel veel. Het staat niet per definitie vast dat je na een verkleining geen voeding meer kan geven..

Ja ik heb pijn, maar ik heb altijd pijn dus weet niet 100% zeker of het van mijn borsten komt.
Ik ben een paniek-freak en de drains er uit halen zou drama worden, zoals ik mezelf ken...

Bij borstvoeding is het toch zo dat het alleen gaat wanneer ze de melkklieren niet beschadigen? Ik dacht eigenlijk dat er bij mij zoveel af en gelift zou moeten worden dat het haast geen doen is om die klieren intact te laten. Maar dat heb ik nog nooit met een arts besproken, zou best kunnen dat mijn idee niet klopt!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 14:40

Ik heb geen ervaring met bv verkleining wel een jaar ruim bv gegegeven. Je krijgt geen hangborsten door het geven van bv het is erfelijk bepaald of ze wel of niet gaan hangen. Sowieso gaat alles hangen als je ouder wordt :+

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:19

SusanH schreef:
Ik heb geen ervaring met bv verkleining wel een jaar ruim bv gegegeven. Je krijgt geen hangborsten door het geven van bv het is erfelijk bepaald of ze wel of niet gaan hangen. Sowieso gaat alles hangen als je ouder wordt :+

Dat klopt wel ja, maar in mijn geval zie ik dat daarom niet zitten door wat er erfelijk bepaald is haha. :=

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:23

Safiera schreef:
Gowlan schreef:

Ja ik heb pijn, maar ik heb altijd pijn dus weet niet 100% zeker of het van mijn borsten komt.
Ik ben een paniek-freak en de drains er uit halen zou drama worden, zoals ik mezelf ken...

Bij borstvoeding is het toch zo dat het alleen gaat wanneer ze de melkklieren niet beschadigen? Ik dacht eigenlijk dat er bij mij zoveel af en gelift zou moeten worden dat het haast geen doen is om die klieren intact te laten. Maar dat heb ik nog nooit met een arts besproken, zou best kunnen dat mijn idee niet klopt!

Je kunt natuurlijk altijd informeren, zo ook de vraag of het zonder drains mogelijk is.
Ik moet zeggen dat ik helemaal niet nagedacht heb over het verwijderen van de drains, begreep achteraf dat mensen helemaal spastisch kunnen reageren over het idee. Maar het duurt hoogstens 2 seconden en ze laten je diep inademen waarbij ze met uitademen het verwijderen. Het voelde bij mij alsof ze onder de huid een dun touwtje weghalen, maar het deed ook echt geen zeer.
Ik heb voor de BVK 2,5 jaar bij de manueel therapeut gelopen, bij de orthopeed zijn er onderzoeken gedaan en bij de neuroloog. Op alle scans wees niets uit die mijn pijn kon verklaren en ik had wel hele mooie borsten. Ondanks dat geen spijt van, veeeel minder pijn en nu nog veel mooiere borsten dan daarvoor :P
Liften doen ze overigens standaard, maar er zijn meerdere methodes om je borsten te verkleinen en de arts zal toepassen wat het beste bij jou zal werken.

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 13:50

Safiera schreef:
Gowlan schreef:

hoi,
ik heb zelf ervoor gekozen om ook een borstverkleining te ondergaan. Super fijne vriendelijke arts.
Ikzelf was ook doods en doodsbang om de drains eruit te laten halen. Ik lag al te janken en paniek te zaaien nog voordat het gedaan werd en om heel eerlijk te zijn achteraf gezien echt nergens voor nodig geweest.
Mijn moeder zij altijd ook van zelfs al doet het even zeer dan is dat een klein moment van je leven en daarna kan je weer vooruit.
Ik ben zo blij dat ik de beslissing heb genomen om het te doen! Ze verkleinen tegenwoordig zodat het mooi bij je lichaam blijft staan en houden veel rekening met het lichaam en je melkklieren dus ze zullen echt niet helemaal terug naar een C kunnen gaan. Maar dan heb je wel de grootste mogelijkheid om borstvoeding te kunnen blijven geven.

Zoals ik al zij ik heb er geen spijt van gehad het helpt me met echt vanalles ik kan weer langer staan zonder dat mijn rug super zeer gaat doen. Ik kan weer sporten ik voel me veel beter op mijn paard ook omdat dat allemaal wat beter zit om het zomaar te zeggen.
En de pijn viel mij echt alles mee en het is het zo waard!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 20:58

Ik ga morgenavond maar weer eens naar de Livera, hebben korting op Chantelle.... en ik ben bijna jarig :D Dus hint hint hint tegen vriendje lief

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 00:22

Hoi ik schop het topic even omhoog. Ik heb je nooit bedankt voor je link Safiera!
Ik was laatst in Kopenhagen en kwam daar een Change tegen. Op de winkel stond dat ze daar tot maat M gingen. Helaas hebben zij blijkbaar hun eigen maatvoering. Ik paste niet in 80N en een M had ze niet in de winkel.
Weet iemand tot welke leeftijd ze doorgroeien? Want momenteel heb ik maat 80J (europese maat).

Wat ik wel heb, is dat mijn figuur het verhult. Op het oog werd ik door verschillende winkels in Kopenhagen geschat op 80G. Ik werd ook door een paar medewerkers niet geloofd toen ik zei dat het echt 80J is...

Maar word er ondertussen wel steeds moedelozer van dat mijn lekker zittende bh's eruit zien als oma bh's. Terwijl ik nog maar 21 ben. En dat wil ik echt niet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 08:50

Dat is echt wel een grote maat. Ik heb 80 I gedragen toen ik borstvoeding gaf. Ik vond dat echt gigantisch. In jouw geval zou ik wel een borstverkleining overwegen. Ik heb toen ik 80 I had trouwens alleen beha's uit de UK gedragen. Daar hebben ze meer keus in echt grote maten. Die ook nog eens redelijk betaalbaar zijn en leuke kleurtjes en modellen hebben.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 15:00

Maar daarom ook wel de vraag hoe lang ze door kunnen groeien. Want er zit volgens mij voorlopig nog geen stop op.
En daarbij hoort het op een manier ook wel bij mij. En zou ik zo'n operatie echt wel eng en lastig vinden.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 15:02

Naron in Breda heeft jouw maat ook, geloof ik. Wanneer ze stoppen met groeien, verschilt per persoon... Maar een verkleining voor je 18e werken de meeste artsen niet aan mee.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 15:12

Ik weet niet wanneer de groei stopt.