Maagverkleining, niet gewoon een tekort aan motivatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 00:36

DShots schreef:
Snap niet zo goed waarom je het lastig vind dat je betaald voor een operatie, iedereen betaald voor elke operatie voor iedereen. Ik betaal toch ook als jij een kind krijg of niet? Is toch hetzelfde :)

Mee eens!
Daarnaast betaal ik mee aan de kinderbijslag, de kinderdagverblijven, de zorgpremies voor kinderen, onderwijs, speeltuinen.

En als iemand niet zelfstandig kan afvallen betaal ik ook gewoon daaraan mee.

Net zoals ik mee betaal aan de mensen die iedere keer van hun paard worden geslingerd en in de poeier liggen, de verkeersduivels, de psychiatrische patienten, etc.
Niet aan mij om te bepalen wie er dan in of uitvalt.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-17 00:38

DShots schreef:
smurffie schreef:

Ja dat vraag ik me dus af... zijn daar wetenschappelijke onderzoeken naar gedaan waarbij mensen echt "afgesloten" werden en het geprobeerd werd? Dat zou mijn vraag ook direct beantwoorden namelijk, maar daarover kan ik geen onderzoeken vinden. En oprecht denk ik dat veel mensen zichzelf voor de gek kunnen houden.

Maar stel die vraag nu eens aan jezelf, zou je opgesloten willen zitten omdat je moet afvallen?

Nou nee mijn insteek van deze opmerking is anders : als door opgesloten te zitten en afgepast voedsel te krijgen iemand afvalt, betekend dat dat het probleem hem in het eetgedrag zit.
Als iemand opgesloten zit en niet afvalt op afgepast voeding, dan is het dus daadwerkelijk een lichamelijk probleem. Als zo iemand dan na een GB wel zou afvallen, dan is voor mij bewezen dat er mensen zijn waarbij de laatste "redding" een GB is.

Tevens, als de keuze is; enkele weken (of maanden) opgesloten zitten of snijden in een relatief gezond lichaam, dan vind ik dat het toch wel voor de makkelijke keuze kiezen zou zijn om de operatie te doen. Alleen vinden wij het opsluiten van mensen met een eetstoornis icm ondergewicht en dwangvoederen wel legitiem, maar mensen met overgewicht (of dit met of zonder stoornis is) is dit niet menselijk te noemen.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 00:38

Mars schreef:
DShots schreef:
Maar ik eet niet de hele dag verkeerde voedsel en zit ook niet de hele dag binnen, ik ben kern gezond en toch val ik niks af. Dus is iedere lichaam toch anders _/-\o_

Ja hoor, als je het zelf maar gelooft.
Morbide obesitas krijg je niet van zuurstof.

Mee eens of je eet te weinig waardoor je je metabolisme om zeep helpt of je eet toch echt meer dan je verbrand. En dat is echt heel makkelijk heb wel eens bijgehouden voor een week wat ik echt eet en dat viel me nog vies tegen. Heeft me gelijk geleerd waar ik op moet letten. Maar ook dan moet je opletten want op pepsi zero staat 0ckal en je wordt er toch echt goed dik van

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 00:39

DShots schreef:
Mars schreef:

Het is denk ook aanleg hebben?

Zelfs als je aanleg hebt ben je niet 40kg te zwaar door alleen zuurstof te consumeren. Maar de smoes is goed verzonnen en veel gebruikt.

finnens

Interessant topic. Ik heb gisteren nog een documentaire gezien die hier wel een aardig op aansloot, van Katie Hopkins. Weet de naam zo even niet meer. Er zijn genoeg mensen die te lui zijn om iets te doen en gezond te gaan leven. In sommige landen is maatje 44 eerder norm dan uitzondering. Maar kan me er niet druk om maken, als ze zo graag een maagverkleining (oid) willen moeten ze dag vooral doen. Ben er alleen van overtuigd dat je dan nog steeds het onderliggende probleem van het overgewicht niet heb opgelost, symptoombestrijding.

Mensen die een medische aandoening hebben, vind ik oprecht naar voor ze . Ook omdat die er van worden 'beschuldigd' lui te zijn. Mensen die medische aandoeningen als excuus gebruiken.. zwaar irritant.
Laatst bijgewerkt door finnens op 14-02-17 00:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_

DShots schreef:
Nies_ schreef:
Ik denk oprecht dat jij beter af bent met de juiste psycholoog. Je plaatst je behoorlijk in de slachtofferrol en ik geloof ook echt wel dat je denkt dat je het niet kan, maar wees nou eens eerlijk; zie jij dikke mensen in gebieden met hongersnood? Nee, je lichaam kan namelijk geen vet opslaan als het niks binnen krijgt. In theorie is het zo simpel als dat en het eerste onderzoek wat anders bewijst ben ik heel benieuwd naar.

Tegen wie heb je dit?

Jou en iedereen die denkt dat een operatie de oplossing is.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 00:40

Mars schreef:
DShots schreef:
Maar ik eet niet de hele dag verkeerde voedsel en zit ook niet de hele dag binnen, ik ben kern gezond en toch val ik niks af. Dus is iedere lichaam toch anders _/-\o_

Mijn gedachte. En je zit vast niet de hele dag binnen en eet ook niet de hele dag verkeerd voedsel maar je zit wel te veel binnen en/of eet te veel fout voedsel.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 00:41

Ik vraag me af of die operatie wel helpt als je aanleg hebt, of het nou bestaat of niet.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 00:42

Nies_ schreef:
DShots schreef:

Tegen wie heb je dit?

Jou en iedereen die denkt dat een operatie de oplossing is.

Denk je niet dat ik al meerdere keren heb geprobeerd af te vallen zonder enige resultaat? Denk je dat ik blij ben met deze operatie? Ik had het ook liever anders gezien, maar aangezien ik op dodelijk obesitas staat is deze operatie voor mij een hulp en redmiddel volgens het ziekenhuis en zeker omdat ik nog maar 19 jaar ben! :)

Dus prima dat je commentaar heb dat ik deze operatie doe, maar jou mening telt voor mij niet.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 00:42

Mars schreef:
Zelfs als je aanleg hebt ben je niet 40kg te zwaar door alleen zuurstof te consumeren. Maar de smoes is goed verzonnen en veel gebruikt.

Als je dit vind, moet je dit echt denken. Bij mij is het een ander verhaal, dus vind nog steeds dat ieder persoon anders is :)

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 00:43

060606 schreef:
Mars schreef:

Mijn gedachte. En je zit vast niet de hele dag binnen en eet ook niet de hele dag verkeerd voedsel maar je zit wel te veel binnen en/of eet te veel fout voedsel.

Ja maar wie zegt dit? Ik heb dit echt al meerdere keren aangeven dat ik gewoon normaal eet :)

DShots

Re: Maagverkleining, niet gewoon een tekort aan motivatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 00:44

Verder stop ik hier mee, prima dat je commentaar heb. Maar mensen snappen vele dingen volgens mij niet!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 00:46

DShots schreef:
Mars schreef:

Als je dit vind, moet je dit echt denken. Bij mij is het een ander verhaal, dus vind nog steeds dat ieder persoon anders is :)

Ieder persoon is ook anders, nogal logisch... maar je krijgt geen 40kg overgewicht met normaal gezond en verantwoord eten, met aanleg kun je best eens 5 of zelfs 10kg schommelen. Maar 40??? Nee, gewoon niet.

Dan houd je echt jezelf voor de gek, is prima natuurlijk als jij je daar happy bij voelt zeker doen :j

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 00:47

lieveli schreef:
Ik vraag me af of die operatie wel helpt als je aanleg hebt, of het nou bestaat of niet.

Blijkbaar kunnen sommige lichamen zuurstof en water omzetten in vet dus ik gok van niet.

Ik vind het programma secret eaters ook een mooie eye-opener. Het is misschien wat goedkoop vermaak, maar dat zijn ook mensen die denken super gezond te eten en ongemerkt 100en calorieën extra nuttigen.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 00:51

Hmmm wat een kansloos topic is dit.
Even een korte mening.
Ik ben tegen een operatie omdat daar tegenwoordig idd nogal snel en makkelijk voor gekozen wordt. Kijk ook eens naar de nadelen daarvan.
MAAR ik sommige gevallen kan het gewoon niet anders.
Ook ik worstel al jaren met mijn gewicht, kan het met moeite onder controle houden en heb het gevoel hiermee levenslang te hebben.
Het is echt niet makkelijk om veel kilo's af te moeten vallen er vooral om er die dan ook nog af te kunnen houden.
Als het allemaal zo makkelijk is zoals velen van jullie hier schrijven waarom bestaan er dan zoveel te dikke mensen???
Echt niet omdat het makkelijk is.
Oordelen is erg makkelijk zeker als je er zelf nooit mee hoeft te worstelen.
Het beheerst heel je leven vergeet dat niet!
En als laatste wil ik nog even zeggen dat je op moet passen met wat je zo even neerzet omdat je hiermee veel mensen kwetst.
Laatst bijgewerkt door Patt op 14-02-17 00:55, in het totaal 1 keer bewerkt

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 00:51

@dshots maar aanleg voor dikworden is genetisch helemaal niet zo sterk. Dit is een hele hardnekkige hoax. Metabolisme kan heel sterk beïnvloed worden door het type voedsel. En de balans van voedingsstoffen. Dus hoe je het ook went of keert je doet helaas toch echt iets niet goed. Waar dat aan ligt kan ik zo aan zeggen en hoeft niet bewust te zijn maar er zijn in deze wereld gewoon zo veel instinkers. Dingen die als gezond bestempeld worden die dat niet zijn etc. Het is ook lastig maar het gooien op aanleg is jezelf toch echt voorliegen. Het is niet dat het er helemaal niet is maar dit gaat maar om een paar kilo's. Niet 40. (uitzondering voor mensen met schildklier problemen dan kan het idd wel heel rottig worden)

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 00:52

DShots schreef:
Ja maar wie zegt dit? Ik heb dit echt al meerdere keren aangeven dat ik gewoon normaal eet :)

Ik zeg dit omdat je niet aankomt van genoeg beweging en echt goed gezonde voeding. Je komt aan van slechte voeding, te veel voeding, medicijnen enz. dus er zal vast een kink in de kabel zitten die je of echt zelf niet ziet of echt zelf niet wilt zien.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 00:56

Patt schreef:
Even een korte mening.
Ik ben tegen een operatie omdat daar tegenwoordig idd nogal snel en makkelijk voor gekozen wordt. Kijk ook eens naar de nadelen daarvan.
Ook ik worstel al jaren met mijn gewicht, kan het met moeite onder controle houden en heb het gevoel hiermee levenslang te hebben.
Het is echt niet makkelijk om veel kilo's af te moeten vallen er vooral om er die dan ook nog af te kunnen houden.
Als het allemaal zo makkelijk is zoals velen van jullie hier schrijven waarom bestaan er dan zoveel te dikke mensen???
Oordelen is erg makkelijk zeker als je er zelf nooit meer hoeft te worstelen.
En als laatste wil ik nog even zeggen dat je op moet passen met wat je zo even neerzet omdat je hiermee veel mensen kwetst.

Gelukkig maakt het me ook niet uit wat andere mensen denken, ik maak die keuze zelf en niet iemand anders. Doe dit voor mezelf en niet voor die mensen die dit kansloos vinden! _/-\o_

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 00:59

Sommige mensen hier hebben echt een plaat voor hun hoofd......jammer hoor.

Het is te hopen dat diegenen er nooit voor komen te staan en anders heel veel sterkte.

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 00:59

In België is er een programma waarbij topdokters in een ziekenhuis worden gevolgd bij hun werk. Een van de topdokters is een bekende obesitaschirurg die in het programma wat dingen vertelde die voor mij nieuw waren. Ik kan de aflevering zo snel niet vinden, maar dit is wel een interview met deze chirurg dat denk ik wel heel interessant is. Voornamelijk na de vraag "wie fout eet en beweegt, wordt dik, dat is nu eenmaal zo. Mogen we dan niet spreken van persoonlijke verantwoordelijkheid?"

Hier de link van het volledige artikel: http://www.erikraspoet.be/?p=949

Geeft hopelijk ook een ander licht op de zaak. Ik ben zeker een voorstander van een operatie als dat de enige mogelijkheid is om een mens een nieuw leven te geven. Want dat is een operatie vaak wel. Natuurlijk komen de verhalen vooral aan het licht waarbij mensen toch niet afvielen of te lui waren of wat dan ook. Toch ben ik er zeker van dat het voor de meeste mensen eindelijk een uitweg is en een manier om een nieuw leven te starten.

Ik ben overigens zelfstandig 20 kilo afgevallen op puur doorzettingsvermogen. Maar dat was zwaar en is het nog elke dag. Ik ben nu slank maar iedere dag ben ik nog bezig met voedsel en gezond eten en drie keer per week fitnessen. Iedere dag is het nog steeds een gevecht. Nu zit ik gelukkig goed in mijn vel en daardoor heb ik ook de motivatie. Maar ik weet ook dat als je nog meer dingen hebt spelen in je leven en je kunt niet 100 procent gemotiveerd zijn dan lukt afvallen nu eenmaal niet. Ik heb er dan ook geen probleem mee als je dan een handje wordt geholpen.
Laatst bijgewerkt door Suzanne_J op 14-02-17 01:05, in het totaal 1 keer bewerkt

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-17 01:04

Patt schreef:
Even een korte mening.
Oordelen is erg makkelijk zeker als je er zelf nooit mee hoeft te worstelen.

Kansloos topic als ik probeer te begrijpen waarom mensen zich zo vastklemmen aan een operatie???
Er bestaan zoveel dikke mensen omdat er zoveel mensen te veel eten en er zoveel ongezond eten goedkoper is dan gezond eten.
Oordelen is ook heel makkelijk als je er wel mee moet worstelen maar goed inzicht hebt dat je het jezelf aangedaan hebt en zelf verantwoordelijk bent. En dus niet in een slachtofferrol gaat zitten.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 01:04

DShots schreef:
Patt schreef:
Even een korte mening.
Oordelen is erg makkelijk zeker als je er zelf nooit meer hoeft te worstelen.

Gelukkig maakt het me ook niet uit wat andere mensen denken, ik maak die keuze zelf en niet iemand anders. Doe dit voor mezelf en niet voor die mensen die dit kansloos vinden! _/-\o_

Heel goed van je dat je voor jezelf de keuze maakt en het je niet uitmaakt wat andere mensen daarvan vinden. Jij moet ermee leven en niemand anders.
Ieder persoon die al jaren met zijn of haar gewicht worstelt laat de gedachte van een operatie weleens voorbij vliegen want zoals ik al zei je hebt anders levenslang.
Even iets duidelijk maken hoor maar ik vindt dit topic kansloos niet degene die voor hun gewicht moeten strijden. Mensen hier die maar even vertellen hoe de dikke mensen het allemaal maar even moeten doen en dat ze per definitie geen ruggengraat en wil hebben..... ZUCHT.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-17 01:09

DShots@ ik zeg helemaal niet dat ik het kansloos vind! Ik zei zelfs dat ik het een dappere keuze vond op zo'n jonge leeftijd, dat is inderdaad een keuze voor jouzelf. Maar mijn vraag is of het echt de enige oplossing is, of dat het bij motivatie en wilskracht ontbreekt. Als dat namelijk het geval is zou er veel meer op psychisch gebied gedaan moeten en kunnen worden. En jij bent een van de weinige met de ballen om deze discussie aan te gaan, dat vind ik juist fijn. want zonder berichten van mensen die de overweging wel maken kun je zeker geen ander beeld krijgen.

Patt@ je legt nu echt woorden in de mond die niet genoemd zijn. Volgens mij ben ik nergens zo denigerend geweest, en zo wel mijn excuus. Ik denk wel dat ik mij oprecht iets mag afvragen zonder dat dit direct als kansloos wordt bestempelt.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 01:09

smurffie schreef:
Kansloos topic als ik probeer te begrijpen waarom mensen zich zo vastklemmen aan een operatie???
Er bestaan zoveel dikke mensen omdat er zoveel mensen te veel eten en er zoveel ongezond eten goedkoper is dan gezond eten.
Oordelen is ook heel makkelijk als je er wel mee moet worstelen maar goed inzicht hebt dat je het jezelf aangedaan hebt en zelf verantwoordelijk bent. En dus niet in een slachtofferrol gaat zitten.

Sorry ook verkeerd verwoord het topic is niet kansloos maar degene die zelf geen problemen hebben met hun gewicht en hier even makkelijk oordelen dan vindt ik een kansloze discussie.

Persoonlijk ga ik zeker niet in een slachtofferrol zitten en kan mijn eigen gewicht nu redelijk onder controle houden MAAR ik wil ook opkomen tegen de vele vooroordelen die hier voorbijkomen dat het allemaal maar aan onszelf ligt want dan moeten we dus wel gewoon teveel eten, te weinig bewegen en slecht en ongezond eten.
Nou dat hoeft dus echt niet altijd zo te zijn hoor!

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 01:14

Op Psychisch gebied ben ik helemaal doorheen dus ik ga daar geen uitleg over geven, ik geleerd wat ik moest leren en dat had niks met eten te maken. Ik ben een emotie eter, en dit heb ik sinds oktober heel gauw afgeleerd! :) Motivatie heb ik genoeg gehad, anders loop ik denk niet vanaf mijn 14e bij een diëtiste..