bowena_84 schreef:Hij is ongelooflijk kwaad en voelt zich door mij niet gesteund en gewaardeerd.
Ik heb alle begrip voor hem, heb me altijd voor hem weg gecijferd. Tot nu toe heb ik er alles aan gedaan om hem zo min mogelijk te belasten en zo snel mogelijk samen weer verder te kunnen.
TS, wat een rotsituatie zitten jullie nu in zeg...
Ik wil echter wel even reageren op bovenstaande stukjes. Mocht ik die verkeerd interpreteren, hoor ik het graag. Ik heb zelfs bewust een nacht gewacht om antwoord te geven.
Je schrijft dat je je wegcijfert voor je man. Je gaat zelfs terug naar je moeder om bij te tanken en je man er niet teveel mee te belasten. En intussen tank je niet bij maar wordt de situatie alleen maar erger.
Kan het zijn dat je man het gevoel heeft aan de kant gezet te worden. Jij cijfert je weg voor hem, maar door naar je ouders te gaan ontneem je hem zijn kans er voor jou en voor jullie mannetje te zijn. Hij trouwt met jou, belooft goed voor je te zorgen. Heeft weet van jouw moeilijkheden. Loopt daar dus niet voor weg. En nu beslis jij (ongetwijfeld in jouw ogen in het belang van jullie beiden/ drieen) om ergens anders tot rust te komen. Dan blijkt dat het zelfs nog minder gaat met jou.
Kan het niet zijn dat hij zich ook wegcijfert voor jou. Dat hij nu heel bang Is zowel zijn vrouw als jullie beider kindje te verliezen? Dat hij daarom nu zo boos is (ook omdat je juist weggaat om bij tea tanken maar dit door bepaalde omstandigheden niet lukt, ergo, de situatie wordt erger).
Ik heb gelukkig nooit in jouw situatie gezeten. Ik weet ook niet of je er de puf voor hebt, maar probeer met je man te praten. Wat zit hem precies dwars. Waar Is hij bang voor. Waar ben jij bang voor. Wat doen jullie precies als je je denkt weg te cijferen voor de andere. Maar ook hoe voelt het gevolg van het wegcijferen voor die ander?
Ik duim dat jullie samen de kracht kunnen terug vinden om er samen uit te kunnen komen.