Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 10:06

Willl65 schreef:
Hi claudia hier is het twee weken geleden net zo gegaan.
Gewoon gestopt. Rookte er 10 per dag.
Je kunt het!
Wat mij helpt bij moeilijke momenten is te denken aan het feit dat er rattengif en asseton in zit. Dat inhaleer je toch niet vrijwillig?
Ik ben er nog lang niet maar heb goede hoop
Ooit 10 jaar gestopt op Allen Carr maar heel stom 4 jaar geleden weer begonnen.

Oh zonde dan he dat je toch weer begint, had ik 2 jaar geleden ook.
Ik ben er ook echt helemaal klaar mee nu, maar inderdaad we hebben nog een lange weg te gaan. Maar met een beetje steun hier aan elkaar gaat het goed komen. Succes +:)+

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 10:07

hagelslag schreef:
claudia85 schreef:
Wat toevallig dat ik op d.it topic stuit. Kreeg gisterochtend ineens een ingeving dat ik moest stoppen, dus sinds gisterochtend niet meer gerookt.heb bewust gister maar gepakt om te stoppen omdat ik toch moest werken en dan ook bijna geen tijd heb om te roken.heel dapper mn shag thuis gelaten en de asbak weggegooid! Het zal niet makkelijk worden maar we kunnen het :(:) . Gister na het eten had ik het moeilijk en vanochtend bij de koffie.heel veel succes morgen +:)+

Heel goed! En veel succes makkelijk is het niet

Dankjewel! Is zeker niet makkelijk maar we gaan ervoor :j

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 10:09

Zal 'm toch even in een spoiler zetten:

Spoiler:
Afbeelding

Goed van je dat je aan het stoppen bent! :D
Het is voor alles in je lichaam, maar dan ook echt alles veel beter.

Grapjasjes12

Re: Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 10:36

:oo :oo

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:00

Moon10 schreef:
Het is zo relaxed om niet te roken.

Nooit meer stress omdat er nog maar een paar sigaretten in je pakje zitten en je niet weet hoe je de volgende dag haalt. Nooit meer stress omdat je je sigaretten bent vergeten. Nooit meer stress omdat je een plekje moet zoeken waar je wél mag roken. Nooit meer het 'gezeur' van anderen aan te hoeven horen.

En ja, ik weet uit ervaring hoe gezellig het is bij een borrel, na het eten of 's ochtends bij de koffie. Ik weet ook hoe lastig is te stoppen en zelfs nu na 16 jaar heb ik wel eens trek in een sigaret.

Helemaal mee eens!!! Ik ben pas sinds september gestopt met roken en keek er als een berg tegenop, maar mijn vriend wilde stoppen dus heb ik maar mee gedaan. Maar man o man, wat een rust heb ik opeens! Nooit meer in de stress omdat ik mijn aansteker vergeten ben en geen idee heb hoe ik de dag door zou moeten komen zonder een sigaret, nooit meer bang zijn om mijn sigaretten te vergeten, nooit meer in de kou buiten staan omdat er binnen niet gerookt mag worden (en die sigaret is dan meestal helemaal niet lekker in de kou) etc.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:10

Kinderen van mijn zusje krijgen oude kleding aan als ze naar oma gaan.
Kleding gaat thuis direct in de was en de kinderen onder de douche.
Maar he, ze rookt onder de afzuigkap of buiten.
Oma vindt zelf dat ze niet stinkt.
Maar ze stinkt enorm, uit elke porie van haar lijf.

Zet hem op TS je kan het.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:28

luuntje schreef:
Kinderen van mijn zusje krijgen oude kleding aan als ze naar oma gaan.
Kleding gaat thuis direct in de was en de kinderen onder de douche.
Maar he, ze rookt onder de afzuigkap of buiten.
Oma vindt zelf dat ze niet stinkt.
Maar ze stinkt enorm, uit elke porie van haar lijf.

Zet hem op TS je kan het.

zo herkenbaar stop nog net me kinderen niet in de wasmachine.
wij komen om deze reden ook minder vaak bij opa en oma.
en toen ze kleiner waren gingen we al helemaal niet naar overgrootoma dat is net een stoomketel, nu ook bijna nooit (ze komt dan naar mijn so toe) in de zomer gaan we er wel heen dan zitten we buiten.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:37

Mijn vader is op zijn 33ste pas begonnen met roken. Het was altijd een gezonde kerel. Wat roken in 20 jaar met hem heeft gedaan

- Astma
- Longziekte gehad en 3 weken in het ziekenhuis gelegen om Schotten uit zijn longen te halen (pleuritis)
- Kan nog geen 10 meter lopen zonder buiten adem te raken
- Diabetes (en ja kan ook een mede gevolg zijn door roken)
- Door zijn ademgrbrek niet meer fysiek actief kunnen zijn als vroeger en daarom nu ook 15 kilo aangekomen.
- hoge bloeddruk
- hoge hartslag

Inmiddels is hij 2 jaar gestopt maar veel is onomkeerbaar.
53 jaar en ik verwacht heel eerlijk dat hij de status oud opaatje niet gaat halen.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:38

Als ik je redenen mag geven:
Ik ben gepest omdat ik stonk, naar rook van de sigaretten van mijn vader.
Het is verschrikkelijk om je ouders zo te zien, die sigaretten zo nodig te hebben... zielig gewoon. Mens onterend soms, voor mij als kind.

En later, als je ouder bent, ga je he kind laten opdraven voor de gebreken en ziektes die jij krijgt omdat je nu perse wil roken? Dat is zwaar oneerlijk.
Als je het niet voor jezelf doet, dan voor je kind en de toekomst. Want het is te belachelijk voor woorden om je kind dit allemaal aan te doen voor een stomme peuk. En ik kan het weten.

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:44

Anoniem schreef:
Heukeltje schreef:
Hier een bericht van een roker!!! Welke medicijnen heb je vanuit Bulgarije. Ik rook als een stoomboot en heb Champix al geprobeerd maar ik heb blijkbaar geen ruggengraat!

Even tussendoor hoor, maar heb jij met de champix wel juist doorgerookt?
Dat was namelijk nogal een ding daarbij, je moest juist zo gewoon mogelijk proberen te roken, de champix zorgt dan dat je het zo naar gaat vinden dat je niet meer wil.

Hoe werken jouw medicijnen TS?

Ja heb doorgerookt met de Champix, werd ff misselijk maar daarna merkte ik er niks meer van

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 17:17

24 was ik toen mijn vader overleed aan longkanker, ik weet niet beter dan dat hij rookte, de hond wist precies na hoeveel sjekkie's hij hem ging uitlaten, later ging dat uitlaten niet meer want de zuurstoffles moest mee.
Nu leef ik al langer zonder mijn vader dan met en dat was zeer waarschijnlijk niet nodig geweest.

Ik heb een collega die rookt en als ze haar jas naast de mijne hangt, hang ik mijn jas ergens anders en het raam gaat open ook bij -10.

Overal liggen peuken op de grond enorm milieu vervuilend en smerig om te zien.

Weet niet hoe oud je kind is maar het is toch geweldig met je kind te kunnen spelen, rennen zonder dat je buiten adem bent of dat je weer een peuk moet opsteken.

Een heerlijk fris en schoon huis zonder gele walm en stank.

Niet meer ongezellig (lees asso) naar buiten gaan tijdens een etentje of feestje.

En zo kan ik nog uren, bladzijde vol doorgaan.

Super dat je stopt met roken voor zowel jezelf, je kind alsook voor je omgeving.
Je kan het en je kan het volhouden, mensen die roken verbannen uit je leven voorlopig. :j

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 17:49

Ik wil als niet-roker mijn ervaring ook wel delen.

Ik heb nooit gerookt, mijn familie niet, mijn vriendenkring niet. En voor mij stinkt roken dus als de pest. Het is niet gewoon onaangenaam, ik vind de geur echt smerig.

Mijn vriend heeft een familielid die wat ouder is en alleenstaande en die weinig sociale contacten heeft. Dus mijn vriend gaat om de zoveel weken bij hem eens eten. Ik kom alleen mee als het echt moet. De reden is dat hij een kettingroker in een klein huisje, zodra ik de deur opendoe komt de walm van de sigaretten mij gewoon tegemoet en is mijn eetlust direct over. Laatste keer dat we hem daar voor iets kwamen ophalen moest ik mijn gezicht in mijn sjaal verbergen om fatsoenlijk te kunnen ademen.

Het eerste wat hier gedaan wordt als mijn vriend (of ik ook) terugkom van die plek, is alles tot en met het ondergoed in de was smijten.

Deze zomer waren we daar uitgenodigd voor een gourmet buiten. Buiten, dat zal wel meevallen. Bleek dat van de tien man die hij had uitgenodigd, zowat 8 rookten (ik en mijn vriend dus niet :D ) . Er lagen in het midden stukken rauw vlees klaar om op de gourmet gedaan te worden, en ik zag letterlijk de rookpluimen van de rokers over en door het vlees trekken. Mijn honger was direct weg :D . Ik heb niet meer dan 2 stukjes binnengekregen, naar huis gegaan, alles uit, douche onder, en een grote friet gaan halen.

Het nadeel aan stoppen is dat dan over een tijd voor jou misschien ook een heel groter deel van de wereld gigantisch stinkt :D ;

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:54

@ Heukeltje, Ik ben gestopt door over te stappen op e-roken. Ook dat doe ik nu nog maar mondjesmaat. Heb ook ontelbare stoppogingen gedaan en lukte nooit. Maar met e-sigaret kon ik vrijwel moeiteloos stoppen. Het is wel even zoeken naar wat je smaak daarin is. Ik weet dat er mensen zijn die vinden dat je dan niet echt stopt, maar ik vind van wel. Geen teer en de andere vierhonderd vieze stoffen meer binnenkrijgen, alleen nog wat nicotine. Veel minder dan via sigaretten. En dat dampen is veel makkelijker af te bouwen. Heb nu al vijf jaar niet meer gerookt.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:51

Hoewel ik al twintig jaar niet meer rook, beschouw ik mezelf nog steeds als ex-verslaafde ipv niet-roker.
Ik weet dat wanneer ik ooit weer een sigaret opsteek, ik zo weer verslaafd ben. Dat zit op of andere manier in mijn systeem.
Dus heb ik met mezelf afgesproken dat ik dat niet doe.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-17 21:32

Ik denk dat dat voor mij ook wel zal gelden. Ik liep gisteren naar de achterdeur om te roken en het verbaasde me gewoon wat voor een routine handeling dat was. Ik stond al buiten met opgestoken sigaret nog voor ik er over na kon denken. Terwijl ik het juist eigenlijk bewust wilde doen gezien m'n stoppoging.

Vannacht helaas erg slecht geslapen. Zoonlief vroeg om kwart voor twaalf hoe lang t nog duurde voordat ie op mocht staan. Ik sliep net. Gevolg was dat ik tot 2.15 wakker gelegen heb. :(

Gelukkig geen nare dromen meer gehad. Helaas ging de wekker wel om 6u.

Voor vanavond Valeriaan gehaald. Kijken of dat helpt.

Tussen vooralsnog prima vol te houden. Maar weet niet of dat komt omdat ik weet dat ik nog niet definitief gestopt ben of omdat het echt zo is.

Ik loop me een beetje op te fokken dat ik die laatste sigaret maar gewoon moet bewaren tot een goed moment... De verslaafde spreekt weer. :+

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:57

Er is nooit een goed moment om vrijwillig allerlei giftige stoffen in te ademen. :P
Als je die ene sigaret bewaart dan wordt de verleiding wel erg moeilijk te weerstaan. Dan zijn er binnen een dag 20 aanleidingen om toch die sigaret te pakken. Beter heb je niks meer in huis.

Wil je eigen wel echt stoppen?

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:47

Wat misschien kan helpen is een spiegeltje op je pakje plakken, zodat je even uit de automatische handeling wordt getrokken als je je weerspiegeling ziet, dan heb je net even een seconde om te realiseren waar je mee bezig bent. Zelf geen ervaring mee, maar het schijnt dat het kan helpen bij bepaalde verslavingen en gewoontes (zoals de koelkast steeds opentrekken voor eten) :)

Morgen was je laatste dag waarop je nog mag roken toch?

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 08:03

Succes ts je kunt het. Heb sinds woensdag niet meer gerookt, had het gister wel moeilijk. Vooral zo na het eten en vanochtend weer bij de koffie. Maar dan kijk ik naar mijn zoontje en weet ik weer waar ik het voor doe. Het gister ook een app gedownload, quit buddy ofzoiets die telt hoeveel dagen en uren je al gestopt bent en telt hoeveel geld je bespaart. Zet hem op ts +:)+

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 08:24

Ja quit buddy is inderdaad leuk!

Goed van je TS! Jij kan dit! Je gaat het dit keer niet proberen, je gaat het doen.

Was je winterjas en alles wat er naar ruiken kan, bent je auto weg voor een poetsbeurt!

En wees trots op jezelf! Elke niet gerookte sigaretten is er 1!

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 08:29

Mijn zoon zat in groep 6 toen de vader van zijn klasgenoot longkanker kreeg. Eind groep 8 is die man overleden.

Je moet er toch niet aan denken dat je zoiets overkomt en je zoon straks geen moeder meer heeft. Lijkt mij een prima reden om te stoppen.

Succes je kan het!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 08:54

claudia85 schreef:
Succes ts je kunt het. Heb sinds woensdag niet meer gerookt, had het gister wel moeilijk. Vooral zo na het eten en vanochtend weer bij de koffie. Maar dan kijk ik naar mijn zoontje en weet ik weer waar ik het voor doe. Het gister ook een app gedownload, quit buddy ofzoiets die telt hoeveel dagen en uren je al gestopt bent en telt hoeveel geld je bespaart. Zet hem op ts +:)+

Ik heb ook zo'n app. Het € gedeelte is stiekem toch wel leuk om te volgen.

Zit nu aan m'n koffie en was me aan het bedenken dat niet zozeer de koffie er beter van smaakte door een sigaret maar een sigaret beter door koffie. Ofwel smaakt niet bijzonder maar probeer het te maskeren door er koffie bij te drinken. Dat is eigenlijk best dom.

Heb nu wel in een paar dagen praktisch niet roken keelpijn, verkouden, maagpijn gekregen. Flauw hoor. :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 08:55

Heel veel succes vandaag TS!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 09:03

Koffie triggert de behoefte aan een sigaretje. Dat is heel stom maar wel echt waar. Ik heb ook echt heel graag mijn koffie en krijg kneiterende koppijn als ik het niet drink (verslaafd)..
Maar voor sommige mensen werkt thee dus beter!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 09:18

Iris82 schreef:
claudia85 schreef:

Ik heb ook zo'n app. Het € gedeelte is stiekem toch wel leuk om te volgen.

Zit nu aan m'n koffie en was me aan het bedenken dat niet zozeer de koffie er beter van smaakte door een sigaret maar een sigaret beter door koffie. Ofwel smaakt niet bijzonder maar probeer het te maskeren door er koffie bij te drinken. Dat is eigenlijk best dom.

Heb nu wel in een paar dagen praktisch niet roken keelpijn, verkouden, maagpijn gekregen. Flauw hoor. :+

Dat hoort erbij. Mijn man ging destijds soort van hallucineren en had rare dromen de eerste week na het stoppen. De hallucinaties waren te grappig toen die dat vertelde.

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 17:21

Hoe gaat het ts? Ik ben onderhand stik chagrijnig, gelukkig kan mijn man er om lachen die weet zelf hoe het is.