Baby's en doorslapen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 18:25

JackenJill schreef:
Esplendido schreef:
En aan de borst in slaap vallen is hee normaal babygedrag. Dat leer je ze niet aan. Bij mama voelen ze zich veilig en geborgen en er is geen fijner plekje om lekker te slapen. Biologisch gezien is het voor een baby juist heel onnatuurlijk om alleen in een bedje te slapen.

Mijn dochter viel ook heel lang aan de borst in slaap. Ik vond het helemaal prima, geen gedoe met een verdrietige baby in bed leggen. Ik legde haar gewoon slapend in bed. Ik heb haar heel lang gevoed dus uiteindelijk viel ze er niet meer bij in slaap en zijn we gaan oefenen met het zelf in slaap vallen in haar bed. Ze is nu 4 en ze slaapt gewoon prima! Zou me er dus geen zorgen over maken.

Mijn kinderen zijn ook altijd bij mij aan de borst in slaap gevallen. Ik heb ze ook allemaal lang gevoed. En bij de drie oudsten is het helemaal goed gekomen met zelf in slaap vallen. De jongste is net geboren dus die valt voorlopig nog lekker aan de borst in slaap.

CP5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-17 18:43

Laten we elkaar gewoon lekker in de waarde laten, de een doet het zo, de ander doet het weer anders. Maakt niet dat wat de een doet slecht Is n wat de ander doet juist perfect is.

Denk dat de bokker die een compliment naar mij toe wou geven, het helemaal niet zo bedoeld heeft.

Nogmaals wil ik wel zeggen dat de baby niet zo begint te schreeuwen na de voeding als hij aan de borst is geweest. Dit doet hij enkel als hij een flesje heeft gehad. Ik vind dan verborgen reflux een beetje overdreven.

Wat ik nu probeer is elke avond voordat hij eigenlijk zijn laatste voeding zou moeten hebben een flesje geven.
Nu kwam er dus uit dat avent flesjes niet goed zijn. Nu bedenk ik mij, ik heb natuurlijk ook een avent kolf apparaat. Passen andere flesjes wel op mijn kolfapparaat? En ik had voor mijn zwangerschap bij de kruidvat flessenspenen gekocht. Er staat op dat deze in 3 standen verstelbaar zijn of zo. Hoe doe ik dit? Als die flesspenen wel goed zijn, zijn dan de avent flessen minder slecht?

Kimbers

Re: Baby's en doorslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 18:53

Je kan de melk gewoon overgieten in een andere fles he ;)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 18:54

Gewoon afkolven in de avent en dan in een ander flesje gieten :)

3 standen speen vond ik persoonlijk ondingen, maar als de stand die je wilt richting het neusje staat heb je hem goed

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 19:01

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 20:13

Zo jonge baby's kun je echt niet iets slechts aanleren of verwennen :n

Dus aan de borst in slaap vallen als dat werkt is wat mij betreft heel erg prima :)
Ik dacht ook dat ik onze baby niet goed leerde slapen door hem altijd vast te houden tot ie in slaap viel, en er altijd bij was. Maar als ik dat niet deed was het brullen tot en met en ik laat hem echt niet alleen huilen :n
Ik ben dus altijd naast hem gaan liggen tot ie sliep. Maar van de een op de andere dag begon hij niet te huilen als ik hem in z'n bedje legde. Hij ging ineens een beetje spelen en viel toen vanzelf in slaap.

Ze leren dus echt wel vanzelf in slaap te vallen op een gegeven moment. Baby's kun je echt niet verwennen! Alleen heel veel liefde geven en leren dat je er altijd voor ze bent. En dat lijkt mij het belangrijkste :)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 22:49

Hier ook veel onrust gehad na het voeden. Groeide ontzettend hard maar achteraf lijkt het dat mijn melproductie hoger is geweest dan hij nodig had. Ivm beginnen met kolven vanuit medisch oogpunt wasrschijnlijk.

Teveel kunnen ze ook moeilijk verwerken.

Zuigbehoefte is daarentegen ook soms lastig te verwarren met honger.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 22:57

Voor mij was Avent juist weer een perfecte fles :+
Dus roepen dat iets slecht is omdat het voor sommige niet werkt, niet doen :n

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 23:10

Avent, difrax en dr. Brown geprobeerd, avent bevalt ook hier het beste. Ook met afgekolfde melk.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 03:11

verootjoo schreef:
Zo jonge baby's kun je echt niet iets slechts aanleren of verwennen :n

Dus aan de borst in slaap vallen als dat werkt is wat mij betreft heel erg prima :)
Ik dacht ook dat ik onze baby niet goed leerde slapen door hem altijd vast te houden tot ie in slaap viel, en er altijd bij was. Maar als ik dat niet deed was het brullen tot en met en ik laat hem echt niet alleen huilen :n
Ik ben dus altijd naast hem gaan liggen tot ie sliep. Maar van de een op de andere dag begon hij niet te huilen als ik hem in z'n bedje legde. Hij ging ineens een beetje spelen en viel toen vanzelf in slaap.

Ze leren dus echt wel vanzelf in slaap te vallen op een gegeven moment. Baby's kun je echt niet verwennen! Alleen heel veel liefde geven en leren dat je er altijd voor ze bent. En dat lijkt mij het belangrijkste :)

Die van mij is nu 15 maanden en valt (meestal) savonds nog steeds in slaap met de fles. Ik en ook hij vinden het een heerlijke afsluiter van de dag en hij raakt er zo ontspannen door, dat hij 9 van de 10 keer in slaap valt. Dan leg ik hem dus ook slapend in bed. Als hij eens niet in slaap valt, blijf ik er nog steeds bij totdat hij slaapt. Dat vinden we allebei het prettigst en hij slaapt prima, altijd en overal dus het zal wel goed zijn ;) .
Middagslaap leg ik hem wel wakker weg, maar blijf ook even bij hem tot hij slaapt.
Dus je kind aan de borst in slaap laten vallen, zie ik helemaal geen probleem in hoor, ik denk zelfs dat het het meest vertrouwd is voor een baby.

Overigens is die verborgen reflux die een aantal mensen hier noemen zo gek nog niet, alleen denk ik dat zijn eten weer omhoog kan komen omdat hij in noodvaart zijn fles leeg heeft. Dat is ook het enige verschil wat je noemt met het drinken aan de borst. Probeer eens een speentje met een kleiner gaatje, misschien dat hij het dan wel beter pakt :)

En die opmerking hier over die borstvoeding...tsjah...hoe die ook bedoeld is, het eeuwige gedram over borst en kunstvoeding moet maar eens voorbij zijn. Buiten dat het onzin in dat je een slechte moeder bent als je om wat voor reden dan ook kv geeft, is het ook echt niet zo slecht als sommige doen voorkomen. Sterker nog, er is niets slechts aan. Menig kind is er groot mee geworden ;) . Punt is dat je met zulke opmerkingen sommige moeders echt pijn kunt doen en dat lijkt me niet nodig.