Deugenietje schreef:Ik heb respect voor mensen die chronische ziek zijn. Mijn vriendin heeft parkinsonisme.
Maar ik erger me aan mensen die chronische ziek zijn en die zogenaamd niet kunnen werken, maar wel elke dag naar hun paard kunnen om te trainen en bijna elke weekend wedstrijden hebben. En als ze dan op het werk zijn, heel zielig doen.
Ik heb chronische pijn, door mijn hele lichaam (gewrichten, spieren, organen, whatever it is). Ik doe niet mee met gym maar, als het haalbaar is, ga ik wel naar mijn verzorgknollies. Nu kan je gym en werk niet echt vergelijken maar het is wel zo dat ik met gym niet mijn eigen tempo kan bepalen en met paardrijden / bezig mer de paarden zijn wel. Net zoals dat ik dan geen grenzen overschrijd die anders bijvoorbeeld met werk overschreven zouden worden. En natuurlijk zullen er mensen zijn die inderdaad zich 'aanstellen'. Maar zeker ook genoeg mensen die met een goede reden wel naar de paarden gaan maar niet naar hun werk.
(Ik vind mijn rust dan ook echt bij de paarden, opvrolijkmomentje. Heerlijk alles op mn eigen gangetje.)