Dubbele bekken breuk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 21:13

corine1981 schreef:
Dat knakken is heel herkenbaar. Mijn fysio werd er destijds zelf's naar van. Het geluid was afschuwelijk bij veel bewegingen.
Dit trok vanzelf bij maar doe vooral rustig aan hoor!! Je moet je hele leven nog met je bekken doen!
Ik heb chronisch rugpijn en kan nog steeds niet op mijn buik slapen (schiet dan in een kramp en word wakker van de pijn), ik wilde ook als te snel doen...

Haha mijn vriend ging paar dagen geleden ook bijna van zijn stokkie toen hij dat geknak hoorde. Hij moest gewoon echt even gaan zitten.
Maar dat is wel echt balen dat je er nog steeds rugpijn van hebt, daar zit ik inderdaad niet op te wachten. Ik slaap normaal altijd op mijn buik, zou fijn zijn als dat straks weer kan.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:15

Wat fijn dat je weer thuis bent! Dat knakken zouden goed de botten van je bekken kunnen zijn hoor. De eerste 4 dagen na mijn bevalling knakte mijn bekken ook. Mijn kraamhulp kon het zelfs horen. Je bekken is dan toch een beetje uit zijn fatsoen :')
Met jouw gebroken bekken lijkt het me helemaal niet ondenkbaar dat daar het geluid vandaan komt.

Maar heeft veel bewegen geen nadelige invloed op het aan elkaar groeien? Moet je thuis nu regelmatig een rondje lopen of moet je toch ook veel liggen?

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 22:00

Delphi schreef:
Wat fijn dat je weer thuis bent! Dat knakken zouden goed de botten van je bekken kunnen zijn hoor. De eerste 4 dagen na mijn bevalling knakte mijn bekken ook. Mijn kraamhulp kon het zelfs horen. Je bekken is dan toch een beetje uit zijn fatsoen :')
Met jouw gebroken bekken lijkt het me helemaal niet ondenkbaar dat daar het geluid vandaan komt.

Maar heeft veel bewegen geen nadelige invloed op het aan elkaar groeien? Moet je thuis nu regelmatig een rondje lopen of moet je toch ook veel liggen?

Lopen gaat zo ie zo niet. Ik moet veel in bed liggen en ik heb een soort steekwagentje waar ik mijn voeten op kan zetten, en dan kan ik me omhoog trekken (hierbij mag ik alleen mijn linkerbeen belasten) en dan kan ik staan en dat karretje kan dan naar een rolstoel of bijv de toilet gereden worden en daar kan ik dan weer rustig gaan zitten.

Fitzroy

Re: Dubbele bekken breuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:07

Fijn dat je weer thuis bent!

Ik kan me geen voorstelling maken van je steekkarretje, heb je een linkje hoe dat eruit ziet?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:11

(Hé Fitzroy :-))

Nee dat ken ik ook niet. Foto?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:19

Fijn dat je weer lekker thuis bent, en nog wel met uitzicht op je paardjes. Toch weer een heerlijk uitzicht!
Tja wat je ver haal is lekker en dan woon je zomaar hier in de polder hihi. Moest stiekem wel lachen om de reactie van die broeder. Heb het ook vaak zat gehoord.

Daan bewijst maar weer wat voor topper hij is. Kan hij het ook allemaal met z'n werk een beetje regelen?

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:53

saga schreef:
Delphi schreef:

Lopen gaat zo ie zo niet. Ik moet veel in bed liggen en ik heb een soort steekwagentje waar ik mijn voeten op kan zetten, en dan kan ik me omhoog trekken (hierbij mag ik alleen mijn linkerbeen belasten) en dan kan ik staan en dat karretje kan dan naar een rolstoel of bijv de toilet gereden worden en daar kan ik dan weer rustig gaan zitten.

Sorry ik kan het niet laten om hierom te lachen. Ik heb in de thuiszorg gewerkt en de arbo maakte ons altijd heel duidelijk dat dat karrertje waar jij hebt een transfer middel is en geen transport middel.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 00:15

Ik weet niet eens waar middenmeer ligt....is dit heel blond?

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 01:17

Fitzroy schreef:
Fijn dat je weer thuis bent!

Ik kan me geen voorstelling maken van je steekkarretje, heb je een linkje hoe dat eruit ziet?

Afbeelding

Ze noemen het een travo. Haha maar vond het een beetje op een steekwagentje lijken dus vandaar dat ik het zo noemde en later noemden de zusters dat ding ook zo haha. Maar dit was degene die in het ziekenhuis werd gebruikt, thuis heb ik een iets andere, minder modern. Maar hij werkt prima.

wortel115 schreef:
Sorry ik kan het niet laten om hierom te lachen. Ik heb in de thuiszorg gewerkt en de arbo maakte ons altijd heel duidelijk dat dat karrertje waar jij hebt een transfer middel is en geen transport middel.

Haha in het ziekenhuis gebruikten we hem ook alleen als transfer. Dan ging ik via de travo in mijn rolstoel, dan richting de toilet en dan daar weer via de travo op de toilet.
Maar hier thuis heb ik een minder moderne travo maar daar zijn de wielen wel wat groter van en mijn vriend rijd me dan wel daarmee meteen naar de toilet. Heb ik huis ook niet zo veel ruimte om eerst nog over te stappen naar de rolstoel enzo.

Maargoed ik ben dus erg blij met dit ding, maakt me een stuk mobieler.

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 01:27

marije1109 schreef:
Ik weet niet eens waar middenmeer ligt....is dit heel blond?

Nou je hebt zeg maar het einde van de wereld en dan ga je nog een klein stukje verder ;)
Haha nee hoor, helemaal in de kop van Noord-Holland daar ligt het.

kiki1976 schreef:
Fijn dat je weer lekker thuis bent, en nog wel met uitzicht op je paardjes. Toch weer een heerlijk uitzicht!
Tja wat je ver haal is lekker en dan woon je zomaar hier in de polder hihi. Moest stiekem wel lachen om de reactie van die broeder. Heb het ook vaak zat gehoord.

Daan bewijst maar weer wat voor topper hij is. Kan hij het ook allemaal met z'n werk een beetje regelen?

Ja ik krijg die reactie natuurlijk ook echt wel regelmatig. En dan woon ik natuurlijk helemaal in de middle of nix. Maargoed wij zijn super blij met ons stekje.
Daan heeft gelukkig een week extra vakantie kunnen regelen, maar volgende week moet hij wel echt gaan werken dus dan wordt het wel even spannend hoe we dit gaan doen. Er moet natuurlijk eigenlijk constant iemand bij me in de buurt zijn.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 06:02

Je man heeft recht op zorgverlof hoor! Heeft mijn man toen ook gedaan toen ik eindelijk na 9 weken uit het ziekenhuis kwam. Precieze regels ben ik niet meer van op de hoogte maar hij zou het eens aan P&O kunnen vragen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 06:36

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 07:05

Hey,

Ben je de nacht een beetje doorgekomen?
Fijn dat je thuis bent!

Goede tips weer van bokkers over het zorgverlof!

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 09:39

Fitzroy schreef:
Dank voor je afbeelding van je steekkarretje. Sta je daar dan op? Want ik zie niet echt hoe je daarop kunt zitten, of is dat ook niet de bedoeling?

Hier een linkje over zorgverlof, dit is wettelijk geregeld.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -aanvragen

Nee ik kan alleen staan op dit karretje. Al heeft degene die ik thuis heb wel een extra beugel die achter mij langs kan en een plaatje wat daar opgelegd kan worden zodat je daar wel op kan gaan staan. Maar voor mij is het ook een goede oefening om te gaan staan dus ik maak daar geen gebruik van. Zitten doe ik in mijn rolstoel zodat ik even lekker in de rondte kan crossen. (stiekem vind ik het best leuk om zo in die rolstoel te rijden, natuurlijk niet voor altijd en natuurlijk is de reden niet zo leuk maar bij gebrek aan beter)

Thx voor de link, gaan we even uitspitten. We weten dat hij recht heeft op zorgverlof en dat willen we nu ook graag inzetten maar vorige week was het bedrijf waar mijn vriend werkt dicht ivm de kerstvakantie dus hij heeft nog niemand van personeelszaken kunnen spreken.

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 13:30

We zijn ondertussen al weer paar dagen thuis en dat gaat gelukkig best goed. Mijn vriend zorgt echt super voor me!
Gisteren wel beetje ziek geweest. Ik had maandag net even iets andere medicijnen meegekregen ( hebben wel dezelfde werking) en dit zorgde ervoor dat ik weer lekker lag te spacen op mijn bed. En ze waren vergeten een maagbeschermer mee te geven met als gevolg dat de heerlijke koek die mijn vriend speciaal voor mij gehaald had er met een nog grotere snelheid weer uit kwam :( . Gisteren daarom maar weer even contact gehad met mijn huisarts en zij heeft me iets tegen de misselijkheid gegeven en een maagbeschermer voor geschreven, hopelijk kan ik vanaf nu mijn eten weer binnen houden. Zou wel graag paar kilootjes kwijt raken maar of dat nu de manier is ;).
Gisteren ook een intake gesprek gehad met de thuiszorg. Zij komen mij vanaf volgende week, als mijn vriend weer te werk is, drie keer per dag helpen. Erg fijn!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 20:22

Fijn dat ze zelfs 3x per dag komen zeg!
De maagbeschermers beter? Hopelijk niet beroerd meer.

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 21:23

Nee ben nu gelukkig niet meer misselijk. Die maagbeschermer zorgt ervoor dat ik beter tegen die pillen kan.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:37

Gelukkig maar!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:21

Wat een verhaal zeg en wat een pech. Heel fijn dat je thuis mag revalideren en je ook redelijke intensieve thuiszorg kunt krijgen. Niets fijner dan je eigen huis en omgeving om te genezen. Vind het wel heftig hoor, doet je wel weer nadenken dat zulke ongelukjes toch in een klein hoekje zitten.
Hopelijk blijft de pijn goed onder controle en geneest het voorspoedig. Heel veel sterkte met het herstel!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:29

Fijn dat je thuis bent en gebruik kunt maken van thuiszorg. Dat is wel zo prettig.

Hier in Duitsland heb je ook recht op thuishulp óf je kan er voor kiezen om 6 weken intern naar de ReHa te gaan.
Dat houdt in dat je naar een soort verzorgings-oort gaat en word je heel intensief begeleid.
Ze hebben daar ook een zwembad en sauna's en schijnt heel luxe te zijn.
Ik heb voor beide opties niet gekozen want ik hou niet van vreemden in mijn huis en 6 weken weg van man en kids zag ik ook niet zitten :=
De 'oudjes' die bij mij op de kamer in het ziekenhuis lagen die zaten echt te springen om naar ReHa te gaan.

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 13:35

Hoe gaat het nu ts?

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 19:59

Begin van de week ben ik beetje ziek geweest van de medicijnen, maar dat is gelukkig sinds gisteren helemaal over. Gisteren voor het eerst even buiten geweest in een rolstoel. Wat een onderneming was dat! Even kort bij de paarden gekeken. CC vond de rolstoel maar een vreemd ding dus heb haar maar even verteld dat het haar schuld was dat ik in dit ding zit. Ze keek even op, draaide zich om en ging verder met belangrijkere taken, hooi eten! De liefde zit diep ;)
Vandaag heb ik weer een klein beetje een dipje. Heb maar een klein uurtje in mijn rolstoel gezeten want ik heb steeds een beetje een branderige en zeurderige pijn. Vandaag wel gezellig veel visite gehad wat de dag dan toch weer een beetje beter maakt! :)
Mijn vriend en ik krijgen ook steeds meer routine in mijn verzorging wat ook wel prettig is. Gisteren is de fysio ook voor het eerst langs geweest en hebben we nog wat extra tips gekregen en ik heb nog wat oefeningen gekregen waar ik nu al mee kan beginnen.
Al met al vind ik het erg prettig om weer thuis te zijn, word alleen wel steeds meer met mijn neus op de feiten gedrukt. Ik kan gewoonweg echt bijna niets. Behalve dan de was opvouwen wat me dan toch het gevoel geeft niet totaal nutteloos te zijn. Wie had dat ooit gedacht dat ik het fijn zou vinden om de was op te vouwen, zelfs sokken vouwen voelde niet als straf ;)

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 20:06

Wat fijn dat het langzaam maar zeker steeds iets beter gaat. Na mijn operatie bijna twee jaar geleden vond ik dat niks kunnen/mogen het aller ergste.

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 20:17

Mayasfrenk schreef:
Wat fijn dat het langzaam maar zeker steeds iets beter gaat. Na mijn operatie bijna twee jaar geleden vond ik dat niks kunnen/mogen het aller ergste.

Ja ik vind het ook vreselijk en ik ben iemand die normaal echt heel erg druk is. Mijn vriend moet mij regelmatig even afremmen. En dan mag je nu gewoon helemaal niets! Echt vreselijk!

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 20:30

Ik heb huilend van frustratie voor het keuken kastje gestaan omdat ik de borden er niet uit kreeg Hi Hi. En mijn vriend vond me op een gegeven moment ook niet meer zo aardig. ... Ik werk fulltime op een paarden bedrijf en dan ineens thuis op de bank/ op bed. ... Ik werd er geen leuker mens van. Ik heb de outlander boeken serie van diana gabaldon in het Engels toen gelezen. Dat hielp wel iets. Ik weet niet of jij van lezen houd maar daar werd ik rustig van.