Ceffyl schreef:Wouw, wat een hoop reacties erbij! Bedankt voor alle reacties, zowel de voors als de tegens. Ik vind het echt zo fijn om eens eerlijke antwoorden te krijgen van mensen die er ook goed over hebben moeten nadenken, van mensen die het altijd al wilden en mensen die altijd al wisten dat ze nooit kinderen wilden. Het maakt dat ik me even weer 'normaal' voel.
Onze ouders zijn ook beide erg verschillend. Ouders van mijn partner willen graag opa en oma worden. Mijn moeder geeft aan dat als ze nu opnieuw mocht kiezen ze nooit meer aan kinderen zou beginnen omdat ze het zo zwaar vond (niet dat ze ons nu nog zou willen missen hoor). Collega's en vrienden steken elke keer als ik aangeef te twijfelen de lofzang over het ouderschap, maar wel vaak klagen over zieke kindjes, slapeloze nachten en weinig uitjes hebben. En we krijgen standaard als reactie wanneer we een reis geboekt hebben: "jullie doen ook maar hè".
Ik heb gewoon het gevoel dat ik er daardoor echt totaal geen beeld van kan krijgen hoe het nou is.
Er is een bokker die een hulp in de huishouding heeft. Kreeg dus ook een keer van een collega die klaagde over hoeveel werk het huishouden is: 'Jamaar jij hebt geen kinderen, dus dan heb je daar geld voor over.' Ja en, moet je ineens je geld gaan doneren aan die arme niet-kindvrije stellen ofzo