Door omstandigheden zijn mijn man en ik pas laat aan kinderen begonnen.
We hebben 2 kinderen, ons eerste kindje is geboren toen ik 38 was de tweede toen ik 42,5 was.
Lichamelijk is het allemaal prima te doen, nergens last van gehad omdat ik al "wat" ouder was.
Het op wat oudere leeftijd kinderen krijgen heeft voor jezelf het voordeel dat je veel meer rust en tijd hebt/neemt voor het kindje, omdat je niet meer in een fase zit waarin je carrière moet maken, misschien nog moet studeren, je lijf in topconditie hoeft te houden in de sportschool, je weekenden vol zitten met uitnodigingen van vrienden e.d.
Voor het kind merk ik wel dat het soms misschien wat saai is omdat we minder actief zijn, we doen alles voor ze, maar we gaan niet meer met ze in de achtbaan, ik doe geen salto achterover meer in het zwembad en als ik in de ringen hang en meen dat ik ook nog wel een vogelnestje kan maken dan kom ik kwalijk met mijn voeten van de grond en wordt ik snel weggesleurd door mijn kind, want die schaamt zich dood

Toch geloof ik niet dat mijn kinderen er echt last van hebben, als ze klein zijn beseffen ze het niet, nu ze ouder zijn kan ik het ze uitleggen en hen ook op de voordelen wijzen.