Futloos, moe en toch actief zijn.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:54

Anoniem schreef:
Omdat ik mijn vorige job wat minder interessant vond, maar ook omdat de verhuis naar hier moeilijk maakte, ben ik van job veranderd. Ik heb ervoor gekozen (tijdelijk) minder paard te rijden omdat dat moeilijk te combineren was met het werk EN mijn relatie. Ik heb actief gezocht achter een job met minder weekendwerk om meer tijd te maken voor hem. Vervolgens besluit mijn vriend om (voor het eerst in 15 jaar) te gaan werken (wat ik positief vind!!) Maar dan wel in het weekend, terwijl ik zo graag deze weekends had gedeeld met hem en daarom een andere job heb gezocht. Ik ben naar zijn geboortedorp verhuisd omdat hij hier een werkplaats heeft voor zijn motor en zijn familie dan nog vaak kan zien. Ik heb hier geen kennissen of Vrienden. Nodig dan wel mensen uit, maar die kunnen ook niet elke keer vrij maken. Ik heb geen sociale media omdat ik mezelf een beetje jaloers raakte van zijn mailtjes naar andere meisjes. Ik werd er zo giftig van dat ik dat maar verwijderd heb, dat verdiende die niet.

Weet je wat hij niet verdient? Jou.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 14:00

Ik ben het met Goof eens, TS.
Je lijkt me een intelligente, hardwerkende jonge vrouw met een goed hart. Je verdient iemand die dat ziet en waardeert. Je huidige vriend klinkt zoals jij hem beschrijft niet alsof hij die iemand is.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 14:02

Jeetje ts. Lees nu zelf eens al je eigen posts door.. Dit klinkt niet echt als een fijne relatie zo.. Ik zou het wel weten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 14:02

Anoniem schreef:
Ik voel me niet gesteund door mijn vriend t.o.v. zijn moeder. Ik heb erg veel aanpassingen gedaan om samen te kunnen wonen en leven, hij geeft duidelijk aan zich niet te willen veranderen o.w.v. vroegere ervaringen in een vorige relatie. Ik wil graag tijd spenderen, samen. Tijd maken voor leuke dingen, maar hij reageert er dan lauw op of mrt 'liever niet' . Ik wil hem ook graag tevreden houden met een fijn maal en een proper huisje, frisse kleding maar krijg daar weinig waardering voor (vind ik zelf). Ik wil vanavond nog eens aankaarten dat ik niet gelukkig ben en er iets aan wil doen. langs de andere kant lees ik deze reacties en heb ik misschien ook het gevoel dat we niet helemaal bij elkaar passen.

Ik kan je niet vertellen dat je moet weggaan of niet, dat is iets heel persoonlijks maar als ik dit zo lees dan vraag ik me werkelijk af in welke eeuw jij bent opgegroeid. Jij probeert er een succes van te maken , kookt zijn lekkere hapjes, zorgt voor een tip top huis, probeert te praten en dit alles naast dik 40 uur werken. Neem een werkster voor een aantal uren per week en pak je hobby, het paardrijden weer op. Misschien zie je dan de zaken in het juiste perspectief. Nu kom je over als een onderdanig sloofje van een man die er niets aan doet om zijn relatie goed te houden. Jouw keuze maar het zou niet de mijne zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 14:04

Goof schreef:
Anoniem schreef:
Omdat ik mijn vorige job wat minder interessant vond, maar ook omdat de verhuis naar hier moeilijk maakte, ben ik van job veranderd. Ik heb ervoor gekozen (tijdelijk) minder paard te rijden omdat dat moeilijk te combineren was met het werk EN mijn relatie. Ik heb actief gezocht achter een job met minder weekendwerk om meer tijd te maken voor hem. Vervolgens besluit mijn vriend om (voor het eerst in 15 jaar) te gaan werken (wat ik positief vind!!) Maar dan wel in het weekend, terwijl ik zo graag deze weekends had gedeeld met hem en daarom een andere job heb gezocht. Ik ben naar zijn geboortedorp verhuisd omdat hij hier een werkplaats heeft voor zijn motor en zijn familie dan nog vaak kan zien. Ik heb hier geen kennissen of Vrienden. Nodig dan wel mensen uit, maar die kunnen ook niet elke keer vrij maken. Ik heb geen sociale media omdat ik mezelf een beetje jaloers raakte van zijn mailtjes naar andere meisjes. Ik werd er zo giftig van dat ik dat maar verwijderd heb, dat verdiende die niet.

Weet je wat hij niet verdient? Jou.

Nou idd, en wat voor mailtjes? Ik zou niet jaloers worden als mijn vriend dat doet, maar boos. Dat doe je gewoon niet. En jeetje, wat heb je veel ingeleverd voor hem... En hij niks voor jou.

Meid, idd rok omhoog en rennen.

vibabu

Re: Futloos, moe en toch actief zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 14:08

goh... is jouw vriend soms mijn ex? :') zo ja, dan zou ik zo hard mogelijk wegrennen als je maar kan....

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 14:13

Anoniem schreef:
Ik voel me niet gesteund door mijn vriend t.o.v. zijn moeder. Ik heb erg veel aanpassingen gedaan om samen te kunnen wonen en leven, hij geeft duidelijk aan zich niet te willen veranderen o.w.v. vroegere ervaringen in een vorige relatie. Ik wil graag tijd spenderen, samen. Tijd maken voor leuke dingen, maar hij reageert er dan lauw op of mrt 'liever niet' . Ik wil hem ook graag tevreden houden met een fijn maal en een proper huisje, frisse kleding maar krijg daar weinig waardering voor (vind ik zelf). Ik wil vanavond nog eens aankaarten dat ik niet gelukkig ben en er iets aan wil doen. langs de andere kant lees ik deze reacties en heb ik misschien ook het gevoel dat we niet helemaal bij elkaar passen.

Om dat laatste vast te stellen zou ik iets langer uittrekken dan (bijna) 4 weken. Ik zou daarbij ook uitgaan van hetgeen ik zelf vind en niet wat anderen hiervan vinden. Jij hebt de tijd en de moeite in de relatie gestoken, niet wij.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 14:15

Koop voor jezelf en je vriend het boek 'Stop met aardig zijn' voor Kerst en leer echt met elkaar communiceren. Dit boek was voor mij een eye-opener.

De lat die je jezelf qua huishouden hebt opgelegd is te hoog. Op deze manier ga je zoals eerder werd gezegd jezelf in de burn-out duwen. En dat ligt echt in je eigen handen.

Men kan klagen en zeuren over een situatie, maar kijk wat je eigen invloed kan zijn en doe dààr wat mee.

Als je ooit een been breekt zal je niet anders kunnen dan loslaten. Maar wacht niet op dat moment, maar gun jezelf een meer ontspannen leven. Doe jezelf op dat vlak een cadeau en schrap "ik moet nog" zo veel mogelijk uit je woordenschat ;-)

Communiceer vanuit de methode in dat boek vanuit je eigen onderliggende behoeften en gevoel met je vriend en luister ook naar wat hij te vertellen heeft. Je behoefte is allicht niet dat je geen kruimel meer wilt zien liggen, maar wel aanvaard willen worden door hem en zijn familie. Ik veronderstel dat je niet de behoefte hebt om zomaar elke dag een uur te koken, maar dat het je plezier doet om erkenning te krijgen van hem als hij zegt dat je lekker gekookt hebt.

En als hij zo de kans krijgt om een inkijk te hebben op wat echt leeft in jouw hart, gaat hij misschien vanzelf wel wat meer doen. Omdat hij misschien ook de behoefte heeft om een vitale vrouw aan zijn zij te hebben waar hij liefde en rust bij kan vinden.

En als jullie behoeftes te ver uit elkaar liggen, is er misschien een andere uitkomst.

Lees het boek ;-)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 14:49

Tieneke, van Thomas D' Ansembourg?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 14:54

Jup, datte!

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 14:58

Jouw relatie klinkt er als één waarin je nog eenzamer bent dan wanneer je single bent. Je verdient beter meid.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 15:00

Sunrise_ schreef:
Jouw relatie klinkt er als één waarin je nog eenzamer bent dan wanneer je single bent. Je verdient beter meid.

:j Mee eens!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 15:06

Maar omgekeerd kan hij dat zo ook aanvoelen.
Misschien heeft hij het idee dat zij alleen bezig is met het huishouden en geen tijd wilt vrijmaken om samen te zijn. Of misschien is hij idd lui en geeft hij er niet om. Of misschien denkt hij er nog wel helemaal anders over.

Zaak is dat jullie gaan praten en er samen uitkomen, of niet. Jullie hebben beide de verantwoordelijkheid in de relatie en niemand verplicht je een systeem te ondergaan wat niet voor jou werkt. Jullie hebben ooit voor elkaar gekozen en dat zal niet enkel voor elkanders mooie ogen geweest zijn, hopelijk.

Dus neem het heft in handen +:)+

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 15:15

Helemaal eens met Tieneke. En tussen de regels doorgelezen: zorg dat je niet alleen je goede gevoel van / uit je partner haalt. Hij is die heerlijke kers op de slagroom van je taart. Niet de bloem waarmee je de taart maakt.

Geniet van je Eigen dingen, haal de voldoening uit jezelf. Wees jezelf, niet de vriendin van...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 15:33

twee goede adviezen!

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 16:10

owjee dit is er echt eentje waar je niet oud mee wil worden. tis ook nog een egoïst eerste klas.
Meis denk aan jezelf en dump die knakker. Hij zal je helemaal leegzuigen letterlijk en figuurlijk en als jij helemaal op bent word je ingeruild voor een ander exemplaar.

Go as fast as you can!

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 16:32

Ik ben vooraan begonnen met lezen en hoe verder ik kwam hoe erger het werd. Een relatie moet iets toevoegen aan je leven en aanpassen is oké, maar niet je hele leven!!!!

Ik weet niet hoe jullie situatie is (huur/koop), maar zo te lezen kan je prima je eigen bonen doppen en zou ik dat ook gaan doen! Laat die jongen eerst maar is onder de vleugels van zijn moeder uitkomen!!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 16:37

Ik zou jezelf eens een weekje inruilen voor je schoonmoeder. Jij ergens een week in een leuk vakantie huisje met een vriendin, je schoonmoeder een week in jouw plaats.
Als het voor hem dan geen enkel verschil heeft gemaakt, welke vrouw er in huis was, heb je antwoord op de vraag "wat is onze relatie waard". Niets namelijk. Hij wil een verzorgster. Of dat nou zijn moeder is of jij dat bent, dat maakt hem niet zo veel uit denk ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 16:45

Toen ik aankwam met de twijfels die ik een beetje had bij het samenwonen en het feit dat ik me toen ook niet gesteund voelde, voelde hij zich teneergeslagen. Zonder mij kan hij nooit bewijzen aan zijn moeder dat hij kan samenwonen (dat waren zijn eigen woorden) en dan had zij gewonnen (vond hij) maar nu heb ik ook het gevoel dat hij alléén ook niet zijn boontjes kan doppen. Ergens heb ik spijt van dit topic, ik kom er zo uit als een muurbloem die alleen haar vriend heeft. En eigenlijk is dat niet waar.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 16:48

Muurbloem? Welnee Setefrii, je komt over als iemand die oprecht aan haar relatie wil werken. Dat is toch prima?
Misschien is de uitkomst anders dan je hoopte, misschien krijg je inzicht door dit topic. Prima toch?

Maar, begrijp ik het nu goed? Gebruikt jouw vriend jullie samen wonen als middel om iets aan zijn moeder te bewijzen? Oef, hij zit wel heel erg met haar in zijn hoofd he? Hij moet met JOU in zijn hoofd zitten. Rozen voor je kopen, liefdes liedjes voor je zingen. Uren de liefde bedrijven en lekker voor je koken. Dat is veel gezonder <3

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 16:52

Anoniem schreef:
Toen ik aankwam met de twijfels die ik een beetje had bij het samenwonen en het feit dat ik me toen ook niet gesteund voelde, voelde hij zich teneergeslagen. Zonder mij kan hij nooit bewijzen aan zijn moeder dat hij kan samenwonen (dat waren zijn eigen woorden) en dan had zij gewonnen (vond hij) maar nu heb ik ook het gevoel dat hij alléén ook niet zijn boontjes kan doppen. Ergens heb ik spijt van dit topic, ik kom er zo uit als een muurbloem die alleen haar vriend heeft. En eigenlijk is dat niet waar.

Hallo zeg, je word toch niet de grond ingestampt hier. We bedoelen het goed maar ook nu weer: Hij ging samenwonen om aan zijn mammie te bewijzen dat hij het kan, waar ben jij in deze zin???? Misschien is het nog wel het beste dat jullie een goed gesprek hebben en verkassen, ver weg van moeders rokken want daar zit jouw vriend toch wel heel goed onder. Je kunt het hem niet alleen kwalijk nemen, ga het gesprek met hem aan. Op een positieve manier en maak hem duidelijk wat er van hem verwacht word indien hij dit wil laten slagen, en nogmaals, neem een werkster.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 16:54

En als jij "muurbloem" associeert met "ik moet wat steviger optreden" dan.... ja. Je mag best wat steviger optreden en meer voor jezelf opkomen.

En beantwoord deze vraag eens: wat wil jij? Wat wil jij in deze relatie?

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 17:05

Altijd kiezen voor je EIGEN geluk. Ben je er nu niet happy mee, dan over drie jaar ook niet.
Jij hoeft niet mee te werken aan zijn bewijsdrang naar zijn moeder, en zoals je al merkt, het is bij jou ook al uit de kluiten gewassen. Ik zou mezelf nog maar eens goed achter de oren krabben, echt waar, je verdient het niet om je op te branden omdat je je tegenover iemand wilt bewijzen. En ben je van nature al een perfectionist, dat is nog erger.

Je groeit samen in een relatie, blijft de ander stokstijf stilstaan? Dan heb je een probleem.

Gun jezelf weer meer tijd op die bank, laat de rotzooi een keer liggen en maak duidelijk dat zijn issues met zijn moeder, niet jouw issues zijn. Heb je het idee dat hij geen idee heeft hoe hij die issues moet aanpakken, en jij hebt wel een idee? Help hem dan...

Succes! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 17:09

Je komt voor mij juist over als een intelligente, hardwerkende vrouw die graag wilt dat haar vriend gelukkig en tevreden is maar daarbij aan haar eigen geluk voorbij rent. Dat je je realiseert dat dat misschien niet de manier is maakt je geen muurbloempje, dat maakt je een mens

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 17:13

Vertrekken!

4 jaar geleden ging ik samen wonen met mijn ex. Na 1 jaar stond het huis te koop :+
Ik leek Assepoester wel.. Savonds huilend de was ophangen omdat ik gewoon gebroken was, meneer die kwam aanlopen en vervolgens begint te lachen en zegt dat ik mij aanstel.
's zomers mij alleen onkruid laten plukken, en hij lang leve de lol zwemmen met zijn vrienden.
Ik heb toen voor mijzelf gekozen en beste keus ooit! :j

Woon nu sinds vrijdag samen met mijn man. Hij is Turks (woont net 2 maanden in NL), en start maandag met werken. Hij is nu dus overdag thuis. Wij (nja ik had hem al) hebben een hond en geen kleintje ook. Hij wilt de hond liever niet in huis omdat ze dat daar niet gewend zijn en het niet rein is. Hond woont nu gewoon in huis, meneer gaat hem uit zichzelf uitlaten.
Ik kook meestal uit het werk, hij doet daarna de afwas en afdrogen. Loopt 's avonds nog 2x mee de hond uitlaten zodat ik niet alleen in het donker over straat hoef. Hij stofzuigert etc. ik heb niks te klagen, en zie nu dat het ook veel anders kan. (Gelukkig wonen mijn schoonouders in Turkije).
Plus dat turkse mannen er nou niet echt bekend om staan om schoonmaak klusjes te doen etc., vooral niet omdat hij hier niet is opgegroeid.

Ik zou echt een goed gesprek met hem aan gaan, en vertellen dat je er anders klaar mee bent. Kies voor je eigen geluk.