Hier sinds oktober een gbp, het hele traject heeft ongeveer een half jaar geduurd bij mij. Individuele gesprekken met chirurg en psycholoog gehad en heel veel vragen lijsten ingevuld aan de hand daar van en een te hoge bmi goedgekeurd.
Voor de operatie 2 weken kooldraad arm gegeten en na de operatie 2 weken vloeibaar. Gelukkig nergens last van en kan eigenlijk alles eten en drinken (kleine beetjes natuurlijk). Nu in het totaal bijna 25 kilo afgevallen.
Hier helaas een iets slechter verhaal. Mijn moeder is heel veel afgevallen maar dat komt ook mede door dat ze niks binnen houdt. Alleen cup a soep, tosti en ei blijft binnen.. op goeie dagen blijft het avond eten ook goed zitten.. slechte dagen is het er binnen 5 minuten weer uit. Vlees valt 9 van de 10 keer verkeerd. eind oktober geopereerd, het gaat wel steeds een beetje beter en wordt zeer goed begeleid!
Maar het resultaat mag er echt wezen! Mijn moeder past nu al iets te grote kleding van mij!
Vlees is in principe overbodig, maar de meeste mensen eten het vanwege het eiwit.
En juist eiwitten verteren is de taak van de maag. Dus de logica "we slopen de maag, dan word je wel slank" is gewoon krakkemikkig. Je kunt redelijk leven op koolhydraten, maar juist veel kleine beetjes koolhydraten kunnen een mens dik maken / houden.
Maar balen voor je moeder - wel verminkt maar zonder gezondheidswinst!!!
Oké ik ben ook in Beverwijk. Weet niet of ik dat mensen aan zou bevelen. Hoorde wel is klachten dat er fouten werden gemaakt maar dacht altijd ja overal kan wat fout gaan maar bij mij zijn er ook dingen fout gegaan. Qua operatie vertrouw ik ze gwn 100% hoor alleen qua papierwerk hoor je wel dat ze vaak fouten maken dus hou ze wel in de gaten
Volgende week vrijdag mijn eerste groeps gesprek van de 6 ! Tussen 9 en 23 juni eindelijk de operatie ! Ben er zo aan toe na een jaar met dit alles bezig te zijn geweest!! Enige voordeel is dat ik in de zomer geopereerd word dat vind ik wel heel fijn is toch wat minder deprimerend om dan 'thuis' te zitten.
Gelukkig wel ! Heb best een tijdje gewacht dus dan kan dit er ook nog wel bij haha. Mijn vriend word eind mei geopereerd dus dat is wel mooi geplant! Als hij een beetje weer op de been is ga ik onder het mes. Ben wel bang voor de operatie maarja daar denk ik nu nog maar niet aan
Ja met mij gaat het goed! Heb inmiddels 3 groepssessies gehad vrijdag de 4e. Ben langs de annestesist geweest. Hard filmpje is gemaakt bloed is afgenomen. Daarin allemaal een go! Mijn vriend heeft al een voorlopige datum 15 mei.. en sommige uit mn groep hebben ook al een datum een paar 17 mei en een paar 20 mei.. dus ik ga er van uit dat ik ook 1 van die datums heb. Word wat want we hebben nog een hond die uitgelaten moet worden en die is best sterk. Dus ik hoop dat er 5 dagen tussen zit en geen 2. Maarja we zien wel. Die groepssessies zijn serieus wel gezellig en heel interessant.
Op werk merk ik wel dat ik nu moeilijk mijn gedachte bij dingen kan houden. Ik ben blijkbaar toch heel nerveus. Maarja ben nog nooit geopereerd en vind bloedprikken al eng dus ik had ook niet anders verwacht. Ik heb het wel al aangegeven bij de annestesist dus als ik daar aan kom krijg ik gelijk wat kalmerends
Ja we krijgen allebei dezelfde operatie. Gelukkig wonen mijn ouders in de buurt. En er zitten wel een paar dagen tussen. Dus we moeten gaan kijken hoe het gaat.
Donna89
Geplaatst: 26-04-17 14:09
Moet best kunnen hoor Janneke Wat dacht je van mensen die alleen wonen? Die moeten zich toch ook zelf redden? Mijn man was ook gewoon fulltime aant werk toen ik geopereerd was. Alles zelf gewoon gedaan. Alleen doe je er wat langer over. Wat niet erg is want je bent toch thuis en je hoeft nergens heen
Ja daarom. Ik ga niet mijn datum afzeggen met de kans dat ik weer lang moet wachten. Anders had mijn vriend toch fulltime blijven werken. Dus komt wel goed.
Janneke2
Geplaatst: 27-04-17 15:28
Donna89 schreef:
Moet best kunnen hoor Janneke Wat dacht je van mensen die alleen wonen? Die moeten zich toch ook zelf redden?
Wat ik denk van mensen die alleen wonen...? Als dat nodig is na een operatie een paar dagen thuiszorg, verpleeghuis etc. Partners worden geacht bij te springen als het gaat om "gewone" verzorging, bijvoorbeeld dingen van laten we zeggen een kilo tillen. Normaliter geen belasting, maar verboden als je bijvoorbeeld hechtingen hebt, de te genezen wond in de weg zit, etc. Dus binnen een week partner onder het mes: ik blijf het een aparte planning vinden....
shilady
Geplaatst: 27-04-17 15:51
Mijn moeder heeft er een gehad en ze is 45 kilo afgevallen de operatie is ook reuze meegevallen