zorgverzekering 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 14:20

briitje schreef:
Tevens had ik dit en vorig jaar me risico op maximaal, waardoor ik ong 18,50 per maand bespaarde. Nu het WEER duurder word, zou ik dat eigenlijk zo weer doen. In grote lijnen mankeer ik amper wat. En wat ik mankeer kom ik nog geen eens aan de 100 euro eigen risico.

Ik had nooit wat, dus dit jaar vrijwillig ER van 500.... En toen kwam ik bij de cardioloog terecht |o

Weet nog niet wat ik volgend jaar doe

moyra

Re: zorgverzekering 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 14:31

Independer kwam bij mij niet eens met ditzo terwijl die 10 euro p.m goedkoper is dan de verzekering die zij adviseren.
Anderzorg kwamen ze ook niet mee.

Ik ga ieder jaar alle verzekeringen zelf af zonder zoek machine.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 14:47

Veel verzekeraars hanteren leeftijdscategorieën en dan wordt het ineens een stuk lastiger wat betreft het premieverhaal.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:12

Ashleytjuhh schreef:
Duplo schreef:
Bij anderzorg geen mondhygiënist? Waar staat dat?
Ik was net aan het denken naar hun te gaan

Ik lees alleen dit:
Waar kan je terecht?
Je kunt naar elke tandarts, orthodontist, mondhygiënist of tandprotheticus. Alleen de kosten van een zorgaanbieder gevestigd in Nederland of de grensstreek worden vergoed. De grensstreek is tot 15 kilometer van de Nederlandse grens.

https://www.anderzorg.nl/zorgverzekerin ... ts-in-2016

Kijk is even opgezocht voor je.

[ [url=m/P81va4.png]Afbeelding[/url] ]

https://www.anderzorg.nl/vergoedingen/t ... eling-2017

Maar daar staat tandvleesbehandeling, een mondhygieniste doet ook andere dingen toch?

@morganlefay, moonsparkle gaf aan dat dit niet bij anderzorg zat. Vandaar dat ik verder ging kijken omdat ik alleen de uitsluiting van tandvleesbehandeling had zien staan

Ik ga vaak icm de tandarts ook direct naar de mondhygieniste maar volgens mij is dat ook niet perse de kosten om extra mee te verzekeren

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:23

Ik zit eraan te denken om het ER op zijn hoogst te doen. Scheelt veel geld en heb nooit wat en was ook niet van plan om van mijn paard te vallen ofzo :Y)
Kijk ik ergens overheen als bij de zorgaanbieders de ziekenhuizen in de buurt er tussen staan en apotheek? Want dan zie ik het verschil niet om bijv. bij de een rond de 100 te betalen als het ook voor 78 eurie bij een ander kan?

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:25

Duplo volgens mij vat het daar wel onder.
Zou in me oude boeken moeten duiken om te kijken welke codes ze gebruiken daarvoor.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 15:25

Als je naar zorgverzekering.org gaat kun je zien wat de premies van alle types basisverzekering doen. En je kan die van de afgelopen 2 jaar ook zien. Is wel handig om te vergelijken.

Nu ben ik nog op zoek naar zo'n site voor de aanvullende pakketten.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:27

Ik heb eigen risico ook op het hoogst. Als je het geld op een spaarrekening hebt staan voor geval van nood, en normaal gesproken weinig kosten hebt dan loont zich dat vaak wel. Scheelt al snel een paar honderd euro per jaar, die je bij elkaar kan sparen om het eigen risico te betalen als het eens nodig blijkt te zijn.

Wat is het standaard? 350 euro zoiets? Met ER op het hoogst bespaar ik 20 euro per maand dus 240 euro per jaar. Dan zit je al bijna aan 600 euro terwijl het max eigen risico iets meer dan 800 euro is. Dat is dus maar ruim 200 euro wat je meer moet betalen als je eens echt veel zorg nodig hebt. Het blijft een gok, maar ik ga daar toch altijd voor en gelukkig nooit spijt van gehad.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:35

Ashleytjuhh schreef:
Duplo volgens mij vat het daar wel onder.
Zou in me oude boeken moeten duiken om te kijken welke codes ze gebruiken daarvoor.

Ah nu snap ik het, ik las het verkeerd
Wanneer je de aanvullende verzekering 'tand' hebt dan word het voor Xpercentage vergoed maar bij de kant en klare pakketten zoals 'budget' en 'Jong' niet

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:38

Sonja_vR schreef:
Independer is wel handig, maar geen onafhankelijke partij wat betreft vergelijkingen :n
Die laten ook alleen zien waar ze zelf beter van worden(hoe hard ze ook roepen van niet)

Inderdaad, ik kwam net tot dezelfde conclusie. Zelf de websites van de verzekeraars bekijken en dan de offerte laten e-mailen helpt me meer in het vergelijken. Tot nu toe zijn CZ (vanwege 10% collectiviteitskorting) en Ditzo de beste keuzes voor mij. Het valt me ook op dat Ditzo voor komend jaar een hele goede keuze is voor mensen die hun brillen en lenzen bij Pearle of Eyewish kopen.

Is er iemand die al bij Ditzo verzekerd is en ervaringen wil delen? :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 16:04

Ik ben er sinds 2015 verzekerd en vind het een prima zorgverzekeraar. Declaraties lopen soepel en je hebt vrije zorgkeuze! Ook richting zorgverleners is het een betere verzekeraar dan die hele grote maatschappijen of een paraplulabel daarvan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 16:08

8nnemiek schreef:
Wat is het standaard? 350 euro zoiets? Met ER op het hoogst bespaar ik 20 euro per maand dus 240 euro per jaar. Dan zit je al bijna aan 600 euro terwijl het max eigen risico iets meer dan 800 euro is. Dat is dus maar ruim 200 euro wat je meer moet betalen als je eens echt veel zorg nodig hebt. Het blijft een gok, maar ik ga daar toch altijd voor en gelukkig nooit spijt van gehad.

Eigenlijk moet je alleen rekenen met de 500 euro extra, immers de 385 verplicht ER betaal je sowieso zelf, ongeacht je premie.. Dus als je ruim 2 jaar je ER op het hoogst zet, heb je die 500 euro al terugverdiend :j

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 16:25

Zeeuwsemeid schreef:
Ik ga van €109 naar €140... ik ga dus overstappen denk ik. Als er wat betaalbaarders is.

Jeetje dat is een behoorlijke prijsstijging. Zelfde pakket?

Bij mij gaat de premie van 112,20 naar 119,80. Basis + tandartsverzekering (restitutiepolis).

Ik zit er aan te denken om een AV erbij te nemen, voor fysio en acapunctuur. Maar is het niet goedkoper dit zelf te betalen als je maar een paar x gaat?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 17:06

Ik kan voor €500,- per jaar naar een alternatieve therapie, bv acupunctuur. Daarbij heb ik 20 fysiobehandelingen dus ik laat het zo.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:11

Ik zit al jaren bij VGZ en ga nu van 135,-- naar 143,-- per maand.
Ben van plan om eens rond te gaan kijken naar een goedkopere, zie hier zoveel verschillende bedragen voorbij komen dat het misschien voor mij loont om te switchen.
Tandarts kom ik 1x per jaar, huisarts heb ik dit jaar nog geen 5x gezien, enige waar ik op moet letten is de podoloog voor mijn steunzolen.

Een vriendin van me zit bij bewuzt en is daar erg over te spreken, iemand hier ervaringen daarmee?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:13

Ik zou 141 kwijt zijn zonder tandarts. Zat bij agis die helaas is overgegaan in zilveren kruis. Alleen kwa aanvullingen willen andere verzekeraars me niet graag hebben. Ben een dure klant.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:26

Plien91 schreef:
Ik ben er sinds 2015 verzekerd en vind het een prima zorgverzekeraar. Declaraties lopen soepel en je hebt vrije zorgkeuze! Ook richting zorgverleners is het een betere verzekeraar dan die hele grote maatschappijen of een paraplulabel daarvan.

Daarom ben ik ook erg tevreden over Ditzo. :j Ik denk dat ik ook aankomend jaar maar weer bij hun blijf. Ik ga van €93 naar €100. Maar ik heb nog niks goedkoper gevonden voor een basisverzekering met vrije zorgkeuze.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:46

Ik zit er aan te denken om de tandartsverzekering er uit te gooien. Die kost 13,50 per maand, krijg je maar 250 van vergoed en ook maar 75% max. Eh, waar betaal ik dan voor?
Ik kom op 121 volgend jaar volgens de nieuwe premi als ik de tandarts niet opgezegd heb.
Heb dan basis, av goed en iets met tand goed bij Unive.
Laatst bijgewerkt door germie op 20-11-16 19:51, in het totaal 2 keer bewerkt

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:48

Ik ben ook een tevreden ditzo klant.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:57

Ik moet ook even goed uitzoeken.
Dit jaar echt enorm gebruik gemaakt van mijn zorgverzekering. Paar keer gevallen van paard.
Waarvan 2x naar het ziekenhuis. MRI scan van mijn hoofd. Rx foto's van mijn vinger. Paar keer terug geweest voor mijn vinger.

Loop nu bij de hand fysio voor mijn vinger.

Los van de vallen ook zere voeten.
Loop ik nu voor bij een podotherapeut.

Ben nu bij cz jongeren verzekerd.
Dit jaar 30 geworden, dus wordt veel duurder. Komt op 145 euro. Was 128.

Will wel fysio, podo en tandarts. Kreeg bij de jongeren verzekering ook mijn nuvaring 100% vergoed. Scheelt ook weer 120 euro per jaar.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:05

Ik zit op 115 euro bij de Friesland
En dan heb ik standaard met aanvullend voor tand.
En dan 12 behandelingen bij fysio zitten erin.
En kan voor 250 aan alternatieve dingen krijgen XD
ik ga 6 euro omhoog maar vind het nog prima te doen

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:07

Ik blijf gewoon bij het zelfde. Werkt prima voor mij. En die €5,- per maand meer. Is niet erg.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:36

Hoe bevalt Anderzorg?

Ik zit nu bij fbto maar die gaat echt enorm omhoog. De Friesland goede tweede keus, maar zie dat Anderzorg stukje goedkoper is. Zal nog even uitzoeken want die aan contracten hier in de buurt heeft.

Heb eigen risico op maximaal en ga misschien ook wel voor een jaar in een keer betalen. Tandarts dit jaar goed gedaan, dus die gooi ik eruit en van heel veel fysio heb ik nu aan beetje genoeg dus wordt sowieso goedkoper :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:36

Ik zie hier de podotherapeut een paar keer voorbij komen.. Ik wil zelf ook weer eens een nieuw paar steunzolen, maar heeft iemand een idee hoeveel zoiets ongeveer kost? Dan kan ik eens uitrekenen of het zin heeft om daar een aanvullende verzekering voor te nemen.

Pinacolada, hier bevalt Anderzorg tot nu toe prima :j Ik heb het weinig nodig gehad, alleen voor wat huisartsbezoekjes en blaasontstekingen, en dat wordt allemaal prima afgehandeld. Ik hoef zelf niets te regelen en kan online alle kosten bekijken en hoeveel ik aan eigen risico moet betalen enzo.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:38

Inlegzolen is rond de 200,- geloof ik.

Afgelopen jaar heb ik ook Anderzorg gehad en geen klachten.