Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 15:00

Ik heb bewust gekozen voor vaccineren op latere leeftijd. Mijn kinderarts heeft hier altijd volledig achtergestaan en ons goed begeleid en voorgelicht.
Nooit met haar bij het consultatiebureau geweest.
Maar als ik dat zo beluister is er weinig voorlichting omtrent de mogelijkheden om een ander entschema aan te houden
Meningitis heerste toen mijn dochter klein was maar de kinderarts raadde vaccinatie af in verband met haar jeugdreuma.
HPV ook niet gedaan
Ik denk dat ontgiften van het lijf voor iedereen af en toe goed is.
Zo schoon is de lucht die we binnen krijgen niet en ook onze voeding bevat stoffen die niet bijdragen aan je gezondheid
Weet niet of dit ontstoren is zoals jullie dit bedoelen maar ik denk dat je het breder moet zien dan alleen bij vaccinatie

Odysseus

Re: Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 15:12

Ik blijf het frappant vinden hoe hypocriet mensen kunnen zijn zonder het zelf door te hebben :D

Pmarena heeft twijfels bij vaccineren, want het wetenschappelijk onderzoek is naar haar mening niet correct uitgevoerd of onbetrouwbaar. Maar het homeopathisch 'ontstoren' beschouwt ze dan wel als een reële optie. Even kijken hoeveel wetenschappelijk onderzoek er daar naar is gedaan omtrent de effectiviteit en veiligheid... Oh wacht. Geen. Meten met twee maten noemen ze dat.

Overigens lijdt het vaccinatieprogramma aan haar eigen succes. Doordat ziektes als polio zo goed als uitgeroeid zijn, kent de huidige generatie ouders deze ziekten niet meer en gaan we ineens twijfels hebben of we er nog wel tegen moeten vaccineren. En doordat de vaccinatiegraad nu zo hoog is, kunnen ongevaccineerden meegenieten van de kudde-immuniteit. En dat leidt weer tot sommigen die denken "Zie je nou wel. Ik word helemaal niet ziek als ik niet vaccineer".

Daarnaast is het vaccinatieprogramma nu al bijna 60 jaar actief. Dat betekent dat de volledige generatie aan babyboomers allemaal ziek, zwak, misselijk en autistisch zouden moeten zijn door de vaccinaties. Hoeveel volwassenen in jouw omgeving ken je die dagelijks klagen over hun 'vaccinatieschade'?

Dat vaccinaties niet 100% bijwerkingsloosheid kunnen garanderen is geen geheim. Maar zoals kinderarts Jan Peter Rake in RTL Late Night uitlegde vorige week: we wegen de risico's van de vaccinatie af tegen de risico's van de aandoening. En ik zie het zelf ook terug in de medische gemeenschap, maar óók deze kinderarts zei het nog een keer. "Ik ken geen een kinderarts die zijn kinderen níet laat vaccineren". En dat is de groep mensen die daadwerkelijke vaccinatieschade ziet bij hun op de poli of in het spreekuur! En nochtans wegen voor hen de gevaren niet op tegen de voordelen. Food for thought.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 15:18

Anoeska27 schreef:
Ik heb me ook verdiept in ontstoren omdat ik een kind heb met vaccinatieschade. Zij werd iedere vaccinatie zieker en kon na de 4e dktp ineens niet meer lopen en nog amper praten. Het heeft ruim 1,5 jaar geduurd voor ze weer op het niveau van daarvoor was. Die schade is toegegeven door CB en geregistreerd bij het Lareb.

Ik heb echter diverse homeopaten geraadpleegd en nog geen geloofwaardige antwoorden gekregen op mijn vragen over ontstoren en ben er daarom niet aan begonnen.

Mijn 2e wordt of uitgesteld of niet gevaccineerd. Het gaat zoveel beter met haar dan met haar gevaccineerde zus dat we het gewoon eigenlijk niet aandurven. En ja, het is verschrikkelijk wat je allemaal naar je hoofd krijgt. Je wordt aluhoedje genoemd, je vrienden weigeren je te geloven omdat vaccinaties echt niet schadelijk zouden zijn. Dat het bevestigd is door de instanties en dat iedereen heeft kunnen zien hoe ze er na vaccinatie aan toe was doet er kennelijk niet toe. Het vasthouden aan het geloof in vaccinaties is kennelijk belangrijker dan een vriendin steunen...

Maar waarom moet iemand haar mening veranderen om jou vriendin te zijn?

Ik geloof in vaccinatie, jij niet, betekent dit dat als ik jou vriendin ben, ik mijn mening moet herzien?

Van dat ontstoren, als iemand dat wil geloven en er iets positiefs uit haalt, al dan niet placebo, is het maar positief voor die persoon.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 15:25

dromertje2 schreef:
Anoeska27 schreef:
Ik heb me ook verdiept in ontstoren omdat ik een kind heb met vaccinatieschade. Zij werd iedere vaccinatie zieker en kon na de 4e dktp ineens niet meer lopen en nog amper praten. Het heeft ruim 1,5 jaar geduurd voor ze weer op het niveau van daarvoor was. Die schade is toegegeven door CB en geregistreerd bij het Lareb.

Ik heb echter diverse homeopaten geraadpleegd en nog geen geloofwaardige antwoorden gekregen op mijn vragen over ontstoren en ben er daarom niet aan begonnen.

Mijn 2e wordt of uitgesteld of niet gevaccineerd. Het gaat zoveel beter met haar dan met haar gevaccineerde zus dat we het gewoon eigenlijk niet aandurven. En ja, het is verschrikkelijk wat je allemaal naar je hoofd krijgt. Je wordt aluhoedje genoemd, je vrienden weigeren je te geloven omdat vaccinaties echt niet schadelijk zouden zijn. Dat het bevestigd is door de instanties en dat iedereen heeft kunnen zien hoe ze er na vaccinatie aan toe was doet er kennelijk niet toe. Het vasthouden aan het geloof in vaccinaties is kennelijk belangrijker dan een vriendin steunen...

Ik geloof in vaccinatie, jij niet, betekent dit dat als ik jou vriendin ben, ik mijn mening moet herzien?

Van dat ontstoren, als iemand dat wil geloven en er iets positiefs uit haalt, al dan niet placebo, is het maar positief voor die persoon.

Dat zeg ik toch niet? Maar glashard beweren dat het echt niet door de vaccinaties gekomen kan zijn is een ander verhaal. Als iemand besluit wel te vaccineren na zich zorgvuldig ingelezen te hebben dan is dat helemaal prima.

Supervixen

Re: Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 15:28

Prima post focussed!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 15:33

Resistance schreef:
Ik ben oprecht toch wel heel benieuwd of het Placebo effect iets toe zou kunnen voegen aan gezondheid.

Jazeker, dat kan uitstekend.

Ik vind niet dat homeopathie placebo is - maar oude huisartsen gebruikten het.
Tegenwoordig kun je nog steeds een placebo pil van de huisarts krijgen, onder de nieuwe regels staat er met koeieletters 'placebo' op, en zelfs dan werkt het.
Doorgaans redelijk snel, elegant en zonder bijwerkingen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 15:36

Bitter hoor Anouska, dat je zo met de nek wordt aangekeken!

En iemand anders rijkt misschien prompt de sleutel aan: "ik geloof in vaccinatie".

(Ik persoonlijk geloof niet in wetenschap noch in vaccinaties. Ik doe aan wetenschap en af en toe laat ik een vaccin prikken- dat is toch iets anders.)

Tegen de tijd dat het een geloof is geworden, kunnen mensen zich erg naar voelen 'als hun geloof wordt aangetast', met alle gevolgen van dien.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 15:45

Supervixen schreef:
Kuggur schreef:
Ik heb "het ontstoren van vaccinaties" eens gegoogled.
Smakelijk gelachen, maar het is eigenlijk verbijsterend dat mensen zich anno 2016 nog steeds door dergelijke kwakzalvers laten belazeren.

Hier ben ik het zó mee eens!

Ik ben echt verbijsterd door de antwoorden van pmarena. Dat er mensen bestaan met zo'n tunnelvisie. Ongelooflijk.
Dat er 1 op de zoveel kinderen doodgaat door een vaccinatie zal best. Laten we dan lekker stoppen met alle vaccinaties. Worden alle zwakkeren lekker opgeruimd, gaat vast schelen in de ziektenkostenpremies!

Er gaan ook mensen dood aan operaties... maar geen mensen opereren dus. Oh wacht, dan kun je dus al doodgaan aan een blindedarmontsteking. :\

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 15:49

pmarena, nogal logisch dat er nu minder mensen overlijden aan ziektes waartegen gevaccineerd wordt 8)7

En even voor iedereen die beweert dat de mensen in de ziektepreventie alleen maar erin zitten voor het geld; echt, ik ben blij dat ik geen viroloog ben, want ik zou mijn diploma verscheuren en bij McDonalds gaan werken :\ Ik ken genoeg mensen in de onderzoekswereld en zij bevestigen dat het gros van de mensen er toch echt in zit omdat ze mensen willen helpen. En dat de hoge mensen van de farmaceutische bedrijven veel geld verdienen - tja, ik zou in mijn bedrijf ook de beste mensen willen hebben, en ik zou ook na jarenlang studeren, promoveren en onderzoek niet ergens vrijwilligerswerk willen gaan doen voor 60 uur in de week :+ Goede mensen kosten nu eenmaal geld, en met een riant salaris kun je het je ook permitteren om alleen de allerbesten te kiezen.

Bedenk je even: waarom is het normaal dat de auto's waarin we rijden, potentieel zeer dodelijke apparaten, waar we kinderen in stoppen, die dronken mensen kunnen besturen als ze dat willen (tot ze van de weg worden geplukt natuurlijk) niet half zo erg worden onderzocht door anti-prikkers als de vaccinaties waar we het hier over hebben? Wie van jullie heeft er voor het aankopen van een gezinsauto alle dummytests opgezocht van het merk? Het aantal ongevallen? Over het algemeen wordt er voornamelijk naar comfort, uiterlijk en betrouwbaarheid gekeken, en die laatste dan voornamelijk in de zin van "hoef ik hier niet elke week mee naar de garage". En dat terwijl er wel veel meer dan 4 tot 10 mensen per jaar overlijden in een auto-ongeluk dan aan de vaccinaties die bedoeld zijn om ons te beschermen :+
Daarover gesproken, wisten jullie trouwens dat de onwikkelaar van het polio-vaccin, Amerikaans medicus Jonas Edward Salk, heel bewust geen patent heeft aangevraagd? Patenten houden normaal gesproken in dat de aanvrager een bepaalde periode geld ontvangt voor zijn/haar product (correct me if I'm wrong). Deze man heeft dus geen cent terug gezien van zijn product, hij wilde gewoon dat het vaccin overal kon worden toegepast tegen een redelijke prijs (want productiekosten enzo kom je niet echt onderuit). Dit is overigens niet het meest revolutionaire poliovaccin geweest, dat was het bekende suikerklontje die in Nederland ook nog wel eens semi-illegaal is verspreid in de Bible Belt (het vaccin werd gedruppeld op een suikerklontje en kon daardoor door elke ouder aan zijn/haar kind worden toegediend, waardoor ouders hun kinderen onopvallend konden beschermen). Maar goed, ik dwaal af.

Ik denk dat we hier nog wel eea terug van gaan zien. Ziektes als de mazelen, die bijna geheel uitgeroeid waren dankzij vaccins, zijn weer op hun retour. Over 20 jaar gaan we wel weer terugzien hoe belangrijk die kudde-immuniteit van ons nu eigenlijk is.
Voor degenen die niet snappen wat nou het verschil is tussen een gevaccineerd kind (A) en een ongevaccineerd kind (B) : stel dat zowel A als B het mazelenvirus opvangen. A heeft dankzij de vaccinatie maar 1% kans om ziek te worden. B is niet gevaccineerd en heeft daardoor 50% kans om ziek te worden. (Die tweede is niet onderbouwd, maar een gokje, een mild gokje overigens, denk zelf dat de kans groter is.)
De verschijnselen beginnen gemiddeld na 14 dagen, wanneer iemand ziek wordt. Vier dagen voor en vier dagen na die tijd is de drager besmettelijk. Bij A is de kans waarschijnlijk iets groter dan 1% dat het zover komt, het kan namelijk zo zijn dat je wel een paar dagen besmettelijk bent maar niet daadwerkelijk ziek wordt. Echter zullen de meesten voor die tijd al vrij zijn en helemaal niets merken van wat dan ook.
Dan B. Een flink grotere kans om het tot ziek worden, en dus ook een flinke kans dat het virus overleeft tot de besmettelijke periode, waarin het weer anderen kan besmetten. En met de kans om ziek te worden ook weer kans op andere complicaties zoals oorontsteking, longontsteking, hersenvliesontsteking en in 1 op 1000 gevallen permanente schade.

Nu hoor ik u denken: maar 1 op 1000, dat is helemaal niet veel! Nee, zeker niet in een gebied waar mazelen bijna niet voorkomt. Gefeliciteerd, uw kind profiteert van de vaccinaties van anderen. Het is te hopen dat hij/zij er niet mee in aanraking komt als volwassene, want mazelen als volwassene is echt geen onschuldige natuurlijke kinderziekte. Duimen dat het allemaal goed gaat als deze trend zich voortzet. +:)+

Er is hier volgens mij iemand op Bokt die kan getuigen dat mazelen als volwassene echt horror is. Haar moeder heeft ook spijt dat ze haar dochter niet gewoon die prikjes heeft laten halen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 15:50

Anoeska27 schreef:
Anoeska27 schreef:

Dat zeg ik toch niet? Maar glashard beweren dat het echt niet door de vaccinaties gekomen kan zijn is een ander verhaal. Als iemand besluit wel te vaccineren na zich zorgvuldig ingelezen te hebben dan is dat helemaal prima.[/quote]

Ik zal niemand die die mening heeft, proberen om te praten. Ik heb daar wel mijn mening over, net zoals iemand een mening heeft die niet wilt vaccineren.

Waar ik wel glashelder in ben is dat je geen autisme krijgt door vaccinatie. Dat het tot uiting in de leeftijd na de vaccinatie betekend niet dat het autisme door de vaccinatie komt.

Mijn zoontje heeft al de inentingen gehad, heeft bij sommige wel hoge koorts gehad, maar voor de rest niets last.
Voor ons is vaccinatie de manier om ons kind te beschermen, niet alleen hem zelf, maar ook andere.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 15:52

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Focussed schreef:
Ik blijf het frappant vinden hoe hypocriet mensen kunnen zijn zonder het zelf door te hebben :D

Pmarena heeft twijfels bij vaccineren, want het wetenschappelijk onderzoek is naar haar mening niet correct uitgevoerd of onbetrouwbaar. Maar het homeopathisch 'ontstoren' beschouwt ze dan wel als een reële optie. Even kijken hoeveel wetenschappelijk onderzoek er daar naar is gedaan omtrent de effectiviteit en veiligheid... Oh wacht. Geen. Meten met twee maten noemen ze dat.

Overigens lijdt het vaccinatieprogramma aan haar eigen succes. Doordat ziektes als polio zo goed als uitgeroeid zijn, kent de huidige generatie ouders deze ziekten niet meer en gaan we ineens twijfels hebben of we er nog wel tegen moeten vaccineren. En doordat de vaccinatiegraad nu zo hoog is, kunnen ongevaccineerden meegenieten van de kudde-immuniteit. En dat leidt weer tot sommigen die denken "Zie je nou wel. Ik word helemaal niet ziek als ik niet vaccineer".

Daarnaast is het vaccinatieprogramma nu al bijna 60 jaar actief. Dat betekent dat de volledige generatie aan babyboomers allemaal ziek, zwak, misselijk en autistisch zouden moeten zijn door de vaccinaties. Hoeveel volwassenen in jouw omgeving ken je die dagelijks klagen over hun 'vaccinatieschade'?

Dat vaccinaties niet 100% bijwerkingsloosheid kunnen garanderen is geen geheim. Maar zoals kinderarts Jan Peter Rake in RTL Late Night uitlegde vorige week: we wegen de risico's van de vaccinatie af tegen de risico's van de aandoening. En ik zie het zelf ook terug in de medische gemeenschap, maar óók deze kinderarts zei het nog een keer. "Ik ken geen een kinderarts die zijn kinderen níet laat vaccineren". En dat is de groep mensen die daadwerkelijke vaccinatieschade ziet bij hun op de poli of in het spreekuur! En nochtans wegen voor hen de gevaren niet op tegen de voordelen. Food for thought.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 16:03

dromertje2 schreef:
Ik zal niemand die die mening heeft, proberen om te praten. Ik heb daar wel mijn mening over, net zoals iemand een mening heeft die niet wilt vaccineren.

Waar ik wel glashelder in ben is dat je geen autisme krijgt door vaccinatie. Dat het tot uiting in de leeftijd na de vaccinatie betekend niet dat het autisme door de vaccinatie komt.

Mijn zoontje heeft al de inentingen gehad, heeft bij sommige wel hoge koorts gehad, maar voor de rest niets last.
Voor ons is vaccinatie de manier om ons kind te beschermen, niet alleen hem zelf, maar ook andere.

Lees je wel? Ik heb het over een kind waarvan de artsen en het cb hebben gezegd dat de problemen komen door het vaccineren. Dat is ook geregistreerd bij het Lareb. Ik heb het nergens over autisme gehad, dat is ook helemaal niet aan de orde. Hoe kwetsend denk je dat het is als "vrienden" je voor gek verklaren omdat ze niet willen geloven dat vaccineren ook een keerzijde kan hebben?

Ik ben geen keiharde tegenstander van vaccinaties (anders was mijn eerste niet gevaccineerd geweest), ik ben er wel voor om je goed te laten informeren over de vaccinaties. Lees de bijsluiters en niet alleen de folder. En als je er dan achter staat om je kinderen te vaccineren, dan is dat helemaal prima.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 16:13

Ja, ik heb goed gelezen, het ding over autisme gaat dan ook niet meer over uw situatie. Daarom dat ik ook een apparte alinea heb gebruikt ;-)

Dat er bijwerkingen kunnen zijn, wil ik best geloven, maar die gaan niet op tegen de gevolgen van de ziektes. Als mijn kind een blinde darmontsteking heeft, laat ik hem ook opereren, ook al zijn er risico's aan de operatie. De risico's zonder operatie zijn veel groter.

Voor de rest ga ik helemaal mee met wat focussed hierboven heeft geschreven, de enigste reden dat er hier die ziektes niet veel voorkomen is door te vaccineren, dat is de reden dat ongevaccineerde kinderen niet ziek worden door dat er zoveel mensen wel gevaccineerd worden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 16:22

Anoeska27 schreef:

Wat erg Anoeska....zeker als je dit toch meegemaakt hebt èn men het ook nog eens officieel erkent, dat gebeurt echt zomaar niet! En sowieso is het geen beslissing die je licht neemt...het gaat wel om je kinderen, een grotere verantwoordelijkheid is er niet... het is wat dat betreft wel geweldige PR hoor vanuit RIVM / overheid, dat mensen de er in gestampte theorie nog geloven in plaats van wat ze met hun eigen ogen voor zich kunnen zien. Dat is op zich al interessante materie dergelijk kudde-gedrag.

Wat dat betreft is die ene quote ook wel mooi die ik dacht aan Mark Twain toegekend wordt:

"It is easier to fool someone, than convince them they have been fooled"

Wat een akelige situatie voor je... :(:) Maar gelukkig hoor je eigenlijk nooit dat iemand spijt heeft van de keuze om niet meer te vaccineren, men schijnt eigenlijk altijd te zien dat het niet gevaccineerde kind veel gezonder is en veel meer kan hebben dan de oudere broer of zus die (deels) wel gevaccineerd is en dat sterkt mensen alleen maar in hun beslissing.

En eerlijk is eerlijk: als je hebt meegemaakt hoe fout het kan gaan dan is de beslissing om niet meer te vaccineren lijkt mij ook een stuk makkelijker dan als je het niet in je directe omgeving hebt gezien en je alleen de verhalen van anderen kent :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 16:28

NatasjavE schreef:
pmarena schreef:
Dat vind ik dan wel weer een interessante uitspraak, heb je wellicht nog enig idee hoe je die wijsheid hebt verworven dat niet-gevaccineerde kinderen significant meer virussen/bacteriën uit zouden scheiden? :)

Doordat bij hen het virus of bacterie de kans krijgt zich te vermeerderen. Het immuunsysteem moet eerst nog geactiveerd worden voordat bij deze kinderen het virus/bacterie geremd wordt.

Bij gevaccineerde kinderen wordt het virus/bacterie direct aangevallen.
En krijgt de ziekteverwekker geen of veel minder kans.

Ja dat klinkt wel logisch op zich. MITS het vaccin goed aangeslagen is natuurlijk :)

Hoewel ik me wel afvraag of het echt wel zo werkt, of dat het ook maar weer gewoon van geval tot geval verschillend is hoe "besmettelijk" iemand nu eigenlijk wordt. Geen idee of hier ook betrouwbaar (liefst onafhankelijk) onderzoek naar gedaan is of dat het meer een aanname is?

O.a. gezien je toch vaak hoort dat binnen een gezin of gemeenschap de gevaccineerde kinderen die bvb. mazelen of kinkhoest krijgen, er zieker van zijn / langer mee doorlopen dan de niet gevaccineerde, wat dan alweer wat anders klinkt dan gevaccineerden kunnen het makkelijker afslaan zeg maar.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 16:30

Resistance schreef:
Ik ben oprecht toch wel heel benieuwd of het Placebo effect iets toe zou kunnen voegen aan gezondheid.

Ze hebben het laatst namelijk ergens een test gedaan: op een school was een antenne geplaatst waarvan toen door een aantal ouders werd beweerd dat de straling ervan slecht voor de kinderen was. Al snel waren er een paar kinderen ziek, en dat groeide heel snel aan. Er ging echt dat verhaal rond dat dat door die straling kwam. Echter was de antenne helemaal niet aangesloten. :+ Maar, de kinderen waren wel echt ziek.

Ik zal zo kijken of ik het artikel nog ergens kan vinden.

Dat verhaal ken ik inderdaad en klinkt ook wel logisch, placebo effect en stress zijn sterker dan menigeen wil denken :j

Maargoed op zich niet echt van toepassing op dit ontwerp van ontstoren (en het vaccineren an sich waar het op uitgedraaid is) volgens mij :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 16:33

Dat het zo werkt als Natasja zegt is al zo vaak onderzocht dat het onderhand een feit is en in elk biologieboek staat ;)
Op die theorie zijn de vaccinaties ontwikkeld.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 16:33

xxStitchxx schreef:
Ongeacht iedereen zijn meningen over wel of niet vaccineren (dat is eigen keus) mijn stiefdochter is niet gevaccineerd en kind is nooit ziek. Ik ken haar al het grootste gedeelte van haar leven, zelfs verkouden wordt ze niet.

En dit is precies wat steeds meer mensen opvalt omdat er steeds meer ongevaccineerde kinderen opgroeien :)

Je hoort heel vaak dat ouders die besluiten niet te vaccineren, in het begin tegen best wat angst, onbegrip en weerstand aanlopen omdat mensen denken dat ze niet goed wijs zijn om hun kind zo in gevaar te brengen. Maar naarmate de jaren verstrijken valt toch wel erg op dat de wel gevaccineerde neefjes en nichtjes iedere klipklap wat mankeren en die niet gevaccineerde "toevallig" zelden wat mankeert en ijzersterk lijkt te zijn.

Door dat met eigen ogen te zien gaan gelukkig steeds meer mensen er toch heel wat genuanceerder over denken +:)+

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 16:35

apart is ook dat sinds dat we vaccineren steeds meer mensen een auto ongeluk krijgen.
ook steeds meer vliegtuigen vallen uit de lucht sinds we vaccineren.

och ja nu we vaccineren is de wereld ook een stuk voller dan toen we nog niet vaccineerden.
Er sterven nu ook veel meer mensen aan kanker wereldwijd per jaar dan toen we nog niet vaccineerden.
Het aantal autisten is ook enorm toegenomen sinds de uitvinding van de vaccinatie.
Ook het aantal doven, blinden is gestegen sinds die tijd.
O ja, en voor we vaccineerden hadden we ook geen HIV in Europa.

Hmm nu ik er zo over nadenk, voor we vaccineerden waren er ook minder honden in Nederland,
veel minder katten..

En ook boetes, praat mij niet over boetes, toen we nog niet vaccineerden werden we ook nooit geflitst,
pas nadat we mensen zijn gaan vaccineren staan er overal flitspalen.

:j :j :j :j :j :j :j :j

vaccineren is overal de schuld van..
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 06-11-16 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 16:36

Tja... ik ben wel gevaccineerd en ook nooit ziek geweest. En met mij vele anderen.

En ook die kids profiteren van de hoge vaccinatiegraad waardoor die ziektes amper meer voorkomen. Maar wat zien we nu en straks met de tendens dat er niet meer gevaccineerd gaat worden? Die komen dan net zo hard terug...
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 06-11-16 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 16:36

Ik volg dit topic nu al even en ben ik het hier even 300% mee eens zeg _/-\o_ had het zelf niet beter kunnen verwoorden, ga ik dus niet doen ook. Hele duidelijke post Focussed +:)+

Focussed schreef:

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 16:43

pmarena schreef:
Ja dat klinkt wel logisch op zich. MITS het vaccin goed aangeslagen is natuurlijk :)

Hoewel ik me wel afvraag of het echt wel zo werkt, of dat het ook maar weer gewoon van geval tot geval verschillend is hoe "besmettelijk" iemand nu eigenlijk wordt. Geen idee of hier ook betrouwbaar (liefst onafhankelijk) onderzoek naar gedaan is of dat het meer een aanname is?

O.a. gezien je toch vaak hoort dat binnen een gezin of gemeenschap de gevaccineerde kinderen die bvb. mazelen of kinkhoest krijgen, er zieker van zijn / langer mee doorlopen dan de niet gevaccineerde, wat dan alweer wat anders klinkt dan gevaccineerden kunnen het makkelijker afslaan zeg maar.

Natuurlijk verschilt het van geval tot geval. Ieder mens is anders. Het heeft uiteraard ook te maken met je algehele weerstand.

Normaal gesproken kan een gezond persoon een influenza griep wel aan. Ja je bent er gruwelijk ziek van. Maar de kans op complicaties is normaal gesproken niet zo hoog.

Maar als jij door allerlei oorzaken een verminderde weerstand hebt kan het zomaar zijn dat je vatbaarder bent of zelfs last krijgt van ernstige complicaties.

Dat geld in meer of mindere mate ook voor de andere infectieziektes. Het heeft er allemaal mee te maken hoe snel je lichaam de ziekte verwekkers kan pareren.

En voor ziektes zoals polio is de kans dat je lichaam dat niet snel genoeg kan erg hoog. Vandaar een grote kans op ernstige complicaties.

En hoe besmettelijk je bent is ook van veel factoren afhankelijk. Maar het is echt een feit dat je minder besmettelijk bent als je gevaccineerd bent. Het is namelijk niet zo dat het virus in je lijf blijft en je alleen maar niet ziek wordt. Het virus word ook echt opgeruimd.

En ja,...mits de vaccinatie aanslaat. Er zijn non-responders. Het zijn er maar heel weinig gelukkig maar heel weinig.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 16:47

esje01 schreef:
Ik heb bewust gekozen voor vaccineren op latere leeftijd. Mijn kinderarts heeft hier altijd volledig achtergestaan en ons goed begeleid en voorgelicht.
Nooit met haar bij het consultatiebureau geweest.
Maar als ik dat zo beluister is er weinig voorlichting omtrent de mogelijkheden om een ander entschema aan te houden
Meningitis heerste toen mijn dochter klein was maar de kinderarts raadde vaccinatie af in verband met haar jeugdreuma.
HPV ook niet gedaan
Ik denk dat ontgiften van het lijf voor iedereen af en toe goed is.
Zo schoon is de lucht die we binnen krijgen niet en ook onze voeding bevat stoffen die niet bijdragen aan je gezondheid
Weet niet of dit ontstoren is zoals jullie dit bedoelen maar ik denk dat je het breder moet zien dan alleen bij vaccinatie

Wat goed dat je zo'n fijne kinderarts hebt die aan maatwerk doet +:)+

Het ontstoren van medicatie daarvan vond ik dit wel een mooie omschrijving:

Citaat:
Door verstoringen kan het lichaam gifstoffen opslaan. Doordat het immuunsysteem in een soort "shock"toestand beland, niet weet wat het moet doen, gaat het stoffen opslaan.... het ontstoren, zorgt ervoor dat het lichaam weer wakker wordt gemaakt, de verstoringen worden opgelost, en hetgeen opgeslagen is, alsnog uit het lichaam verwijderd wordt.

Via bvb. supplementen kan je het lijf ontgiften maar soms is een meer specifieke aanpak nodig.
Soms is een sterke verdunning van de veroorzaker nodig om het lichaam tot ontgiften en herstellen te zetten. En dat gebeurt dus bij het ontstoren.

Nogmaals: ik vind het ook hele erge hocus pocus hoor met die potenties en korrels enzo, in theorie kan het natuurlijk niet werken gezien er niks meer van de originele stof overblijft :P Maar aan de andere kant heb je dan weer het geheugen van water dat ook wel super interessante materie is en er mee te maken kan hebben :)

Maar al met al: hoe ontzettend vaag en onbegrijpelijk het is..... kom je wederom bij de praktijk terecht waarin je super fijne ervaringen hoort van mensen die er blijkbaar echt mee geholpen zijn.
En dan zal het je aan je bips oxideren hoe het werkt, maar ben je er alleen maar heel blij mee dat je het ondanks je aanvankelijke scepsis toch geprobeerd hebt :)

En bij goede resultaten bij dieren en kleine kinderen is een placebo effect ook minder voor de hand liggend.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 17:01

Focussed schreef:

Dat is wat jij er van maakt :) De werkelijkheid is dat ik niet wil vaccineren omdat ik veels te veel verhalen hoor dat het mis gaat... en daar bovenop komt dan nog dat er veels te veel rookpluimpjes zijn betreffende de veiligheid en effectiviteit op langere termijn.

Homeopathie is eigenlijk per definitie niet iets dat je langs de liniaal van de standaard farmaceutica kan leggen omdat de werking helemaal anders is. Dus dat zegt mij dan niet zoveel dat dat niet voldoet aan de standaarden die daarbij gehanteerd worden. Met die flauwekul dat er op homeopathische druppeltjes geen omschrijving meer gezet mag worden heb ik ook niks, dat zijn imo gewoon pesterijen van de farmaceutische industrie die een veels te dikke vinger in de pap heeft bij overheid / besluitvorming -O-

Citaat:

Wat de babyboomers aan vaccinaties hebben gehad is een fractie van wat de hedendaagse jonge aanwas krijgt. Overigens valt de babyboom generatie bij bosjes ten prooi aan kanker... een link tussen vaccinaties en de toename van kanker kan je ook niet uitsluiten.

Citaat:

Er zijn er toch wel degelijk hoor :) En dan nog zegt het niet zoveel want een kinderarts zit tot over zijn oren in de informatie vanuit de farmaceutische industrie: dokters leren dat vaccineren goed is en er moet heel wat gebeuren willen ze van die overtuiging afstappen. Er komen er wel steeds meer die die weg volgen omdat ze het niet langer kunnen ontkennen dat er toch wel heel veel kinderen slecht reageren op hun vaccinatie.

Maar dan nog willen ze het in eerste instantie simpelweg niet geloven en zien het als toeval want het zit er zo diep ingestampt dat vaccinaties veilig zouden zijn....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 17:04

verootjoo schreef:
Tja... ik ben wel gevaccineerd en ook nooit ziek geweest. En met mij vele anderen.

En ook die kids profiteren van de hoge vaccinatiegraad waardoor die ziektes amper meer voorkomen. Maar wat zien we nu en straks met de tendens dat er niet meer gevaccineerd gaat worden? Die komen dan net zo hard terug...

Waarom vallen we dan niet met bosjes ten prooi aan Roodvonk? Dat was (ook?) een venijnige ziekte hoor, en helemaal zonder vaccinaties hebben we daar nu geen last meer van.

Waarom zou met de andere ziektes niet hetzelfde kunnen gebeuren als we niet zouden vaccineren? :)