Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoeska27 schreef:Ik heb me ook verdiept in ontstoren omdat ik een kind heb met vaccinatieschade. Zij werd iedere vaccinatie zieker en kon na de 4e dktp ineens niet meer lopen en nog amper praten. Het heeft ruim 1,5 jaar geduurd voor ze weer op het niveau van daarvoor was. Die schade is toegegeven door CB en geregistreerd bij het Lareb.
Ik heb echter diverse homeopaten geraadpleegd en nog geen geloofwaardige antwoorden gekregen op mijn vragen over ontstoren en ben er daarom niet aan begonnen.
Mijn 2e wordt of uitgesteld of niet gevaccineerd. Het gaat zoveel beter met haar dan met haar gevaccineerde zus dat we het gewoon eigenlijk niet aandurven. En ja, het is verschrikkelijk wat je allemaal naar je hoofd krijgt. Je wordt aluhoedje genoemd, je vrienden weigeren je te geloven omdat vaccinaties echt niet schadelijk zouden zijn. Dat het bevestigd is door de instanties en dat iedereen heeft kunnen zien hoe ze er na vaccinatie aan toe was doet er kennelijk niet toe. Het vasthouden aan het geloof in vaccinaties is kennelijk belangrijker dan een vriendin steunen...
dromertje2 schreef:Anoeska27 schreef:Ik heb me ook verdiept in ontstoren omdat ik een kind heb met vaccinatieschade. Zij werd iedere vaccinatie zieker en kon na de 4e dktp ineens niet meer lopen en nog amper praten. Het heeft ruim 1,5 jaar geduurd voor ze weer op het niveau van daarvoor was. Die schade is toegegeven door CB en geregistreerd bij het Lareb.
Ik heb echter diverse homeopaten geraadpleegd en nog geen geloofwaardige antwoorden gekregen op mijn vragen over ontstoren en ben er daarom niet aan begonnen.
Mijn 2e wordt of uitgesteld of niet gevaccineerd. Het gaat zoveel beter met haar dan met haar gevaccineerde zus dat we het gewoon eigenlijk niet aandurven. En ja, het is verschrikkelijk wat je allemaal naar je hoofd krijgt. Je wordt aluhoedje genoemd, je vrienden weigeren je te geloven omdat vaccinaties echt niet schadelijk zouden zijn. Dat het bevestigd is door de instanties en dat iedereen heeft kunnen zien hoe ze er na vaccinatie aan toe was doet er kennelijk niet toe. Het vasthouden aan het geloof in vaccinaties is kennelijk belangrijker dan een vriendin steunen...
Maar waarom moet iemand haar mening veranderen om jou vriendin te zijn?
Ik geloof in vaccinatie, jij niet, betekent dit dat als ik jou vriendin ben, ik mijn mening moet herzien?
Van dat ontstoren, als iemand dat wil geloven en er iets positiefs uit haalt, al dan niet placebo, is het maar positief voor die persoon.
Resistance schreef:Ik ben oprecht toch wel heel benieuwd of het Placebo effect iets toe zou kunnen voegen aan gezondheid.
Supervixen schreef:Kuggur schreef:Ik heb "het ontstoren van vaccinaties" eens gegoogled.
Smakelijk gelachen, maar het is eigenlijk verbijsterend dat mensen zich anno 2016 nog steeds door dergelijke kwakzalvers laten belazeren.
Hier ben ik het zó mee eens!
Ik ben echt verbijsterd door de antwoorden van pmarena. Dat er mensen bestaan met zo'n tunnelvisie. Ongelooflijk.
Dat er 1 op de zoveel kinderen doodgaat door een vaccinatie zal best. Laten we dan lekker stoppen met alle vaccinaties. Worden alle zwakkeren lekker opgeruimd, gaat vast schelen in de ziektenkostenpremies!
Anoeska27 schreef:Anoeska27 schreef:Ik heb me ook verdiept in ontstoren omdat ik een kind heb met vaccinatieschade. Zij werd iedere vaccinatie zieker en kon na de 4e dktp ineens niet meer lopen en nog amper praten. Het heeft ruim 1,5 jaar geduurd voor ze weer op het niveau van daarvoor was. Die schade is toegegeven door CB en geregistreerd bij het Lareb.
Maar waarom moet iemand haar mening veranderen om jou vriendin te zijn?
Ik geloof in vaccinatie, jij niet, betekent dit dat als ik jou vriendin ben, ik mijn mening moet herzien?
Van dat ontstoren, als iemand dat wil geloven en er iets positiefs uit haalt, al dan niet placebo, is het maar positief voor die persoon.
Focussed schreef:Ik blijf het frappant vinden hoe hypocriet mensen kunnen zijn zonder het zelf door te hebben![]()
Pmarena heeft twijfels bij vaccineren, want het wetenschappelijk onderzoek is naar haar mening niet correct uitgevoerd of onbetrouwbaar. Maar het homeopathisch 'ontstoren' beschouwt ze dan wel als een reële optie. Even kijken hoeveel wetenschappelijk onderzoek er daar naar is gedaan omtrent de effectiviteit en veiligheid... Oh wacht. Geen. Meten met twee maten noemen ze dat.
Overigens lijdt het vaccinatieprogramma aan haar eigen succes. Doordat ziektes als polio zo goed als uitgeroeid zijn, kent de huidige generatie ouders deze ziekten niet meer en gaan we ineens twijfels hebben of we er nog wel tegen moeten vaccineren. En doordat de vaccinatiegraad nu zo hoog is, kunnen ongevaccineerden meegenieten van de kudde-immuniteit. En dat leidt weer tot sommigen die denken "Zie je nou wel. Ik word helemaal niet ziek als ik niet vaccineer".
Daarnaast is het vaccinatieprogramma nu al bijna 60 jaar actief. Dat betekent dat de volledige generatie aan babyboomers allemaal ziek, zwak, misselijk en autistisch zouden moeten zijn door de vaccinaties. Hoeveel volwassenen in jouw omgeving ken je die dagelijks klagen over hun 'vaccinatieschade'?
Dat vaccinaties niet 100% bijwerkingsloosheid kunnen garanderen is geen geheim. Maar zoals kinderarts Jan Peter Rake in RTL Late Night uitlegde vorige week: we wegen de risico's van de vaccinatie af tegen de risico's van de aandoening. En ik zie het zelf ook terug in de medische gemeenschap, maar óók deze kinderarts zei het nog een keer. "Ik ken geen een kinderarts die zijn kinderen níet laat vaccineren". En dat is de groep mensen die daadwerkelijke vaccinatieschade ziet bij hun op de poli of in het spreekuur! En nochtans wegen voor hen de gevaren niet op tegen de voordelen. Food for thought.
dromertje2 schreef:Ik zal niemand die die mening heeft, proberen om te praten. Ik heb daar wel mijn mening over, net zoals iemand een mening heeft die niet wilt vaccineren.
Waar ik wel glashelder in ben is dat je geen autisme krijgt door vaccinatie. Dat het tot uiting in de leeftijd na de vaccinatie betekend niet dat het autisme door de vaccinatie komt.
Mijn zoontje heeft al de inentingen gehad, heeft bij sommige wel hoge koorts gehad, maar voor de rest niets last.
Voor ons is vaccinatie de manier om ons kind te beschermen, niet alleen hem zelf, maar ook andere.
Anoeska27 schreef:Ik heb me ook verdiept in ontstoren omdat ik een kind heb met vaccinatieschade. Zij werd iedere vaccinatie zieker en kon na de 4e dktp ineens niet meer lopen en nog amper praten. Het heeft ruim 1,5 jaar geduurd voor ze weer op het niveau van daarvoor was. Die schade is toegegeven door CB en geregistreerd bij het Lareb.
NatasjavE schreef:pmarena schreef:Dat vind ik dan wel weer een interessante uitspraak, heb je wellicht nog enig idee hoe je die wijsheid hebt verworven dat niet-gevaccineerde kinderen significant meer virussen/bacteriën uit zouden scheiden?
Doordat bij hen het virus of bacterie de kans krijgt zich te vermeerderen. Het immuunsysteem moet eerst nog geactiveerd worden voordat bij deze kinderen het virus/bacterie geremd wordt.
Bij gevaccineerde kinderen wordt het virus/bacterie direct aangevallen.
En krijgt de ziekteverwekker geen of veel minder kans.
Resistance schreef:Ik ben oprecht toch wel heel benieuwd of het Placebo effect iets toe zou kunnen voegen aan gezondheid.
Ze hebben het laatst namelijk ergens een test gedaan: op een school was een antenne geplaatst waarvan toen door een aantal ouders werd beweerd dat de straling ervan slecht voor de kinderen was. Al snel waren er een paar kinderen ziek, en dat groeide heel snel aan. Er ging echt dat verhaal rond dat dat door die straling kwam. Echter was de antenne helemaal niet aangesloten.Maar, de kinderen waren wel echt ziek.
Ik zal zo kijken of ik het artikel nog ergens kan vinden.
xxStitchxx schreef:Ongeacht iedereen zijn meningen over wel of niet vaccineren (dat is eigen keus) mijn stiefdochter is niet gevaccineerd en kind is nooit ziek. Ik ken haar al het grootste gedeelte van haar leven, zelfs verkouden wordt ze niet.
Focussed schreef:Ik blijf het frappant vinden hoe hypocriet mensen kunnen zijn zonder het zelf door te hebben![]()
Pmarena heeft twijfels bij vaccineren, want het wetenschappelijk onderzoek is naar haar mening niet correct uitgevoerd of onbetrouwbaar. Maar het homeopathisch 'ontstoren' beschouwt ze dan wel als een reële optie. Even kijken hoeveel wetenschappelijk onderzoek er daar naar is gedaan omtrent de effectiviteit en veiligheid... Oh wacht. Geen. Meten met twee maten noemen ze dat.
Overigens lijdt het vaccinatieprogramma aan haar eigen succes. Doordat ziektes als polio zo goed als uitgeroeid zijn, kent de huidige generatie ouders deze ziekten niet meer en gaan we ineens twijfels hebben of we er nog wel tegen moeten vaccineren. En doordat de vaccinatiegraad nu zo hoog is, kunnen ongevaccineerden meegenieten van de kudde-immuniteit. En dat leidt weer tot sommigen die denken "Zie je nou wel. Ik word helemaal niet ziek als ik niet vaccineer".
Daarnaast is het vaccinatieprogramma nu al bijna 60 jaar actief. Dat betekent dat de volledige generatie aan babyboomers allemaal ziek, zwak, misselijk en autistisch zouden moeten zijn door de vaccinaties. Hoeveel volwassenen in jouw omgeving ken je die dagelijks klagen over hun 'vaccinatieschade'?
Dat vaccinaties niet 100% bijwerkingsloosheid kunnen garanderen is geen geheim. Maar zoals kinderarts Jan Peter Rake in RTL Late Night uitlegde vorige week: we wegen de risico's van de vaccinatie af tegen de risico's van de aandoening. En ik zie het zelf ook terug in de medische gemeenschap, maar óók deze kinderarts zei het nog een keer. "Ik ken geen een kinderarts die zijn kinderen níet laat vaccineren". En dat is de groep mensen die daadwerkelijke vaccinatieschade ziet bij hun op de poli of in het spreekuur! En nochtans wegen voor hen de gevaren niet op tegen de voordelen. Food for thought.
pmarena schreef:Ja dat klinkt wel logisch op zich. MITS het vaccin goed aangeslagen is natuurlijk
Hoewel ik me wel afvraag of het echt wel zo werkt, of dat het ook maar weer gewoon van geval tot geval verschillend is hoe "besmettelijk" iemand nu eigenlijk wordt. Geen idee of hier ook betrouwbaar (liefst onafhankelijk) onderzoek naar gedaan is of dat het meer een aanname is?
O.a. gezien je toch vaak hoort dat binnen een gezin of gemeenschap de gevaccineerde kinderen die bvb. mazelen of kinkhoest krijgen, er zieker van zijn / langer mee doorlopen dan de niet gevaccineerde, wat dan alweer wat anders klinkt dan gevaccineerden kunnen het makkelijker afslaan zeg maar.
esje01 schreef:Ik heb bewust gekozen voor vaccineren op latere leeftijd. Mijn kinderarts heeft hier altijd volledig achtergestaan en ons goed begeleid en voorgelicht.
Nooit met haar bij het consultatiebureau geweest.
Maar als ik dat zo beluister is er weinig voorlichting omtrent de mogelijkheden om een ander entschema aan te houden
Meningitis heerste toen mijn dochter klein was maar de kinderarts raadde vaccinatie af in verband met haar jeugdreuma.
HPV ook niet gedaan
Ik denk dat ontgiften van het lijf voor iedereen af en toe goed is.
Zo schoon is de lucht die we binnen krijgen niet en ook onze voeding bevat stoffen die niet bijdragen aan je gezondheid
Weet niet of dit ontstoren is zoals jullie dit bedoelen maar ik denk dat je het breder moet zien dan alleen bij vaccinatie
Citaat:Door verstoringen kan het lichaam gifstoffen opslaan. Doordat het immuunsysteem in een soort "shock"toestand beland, niet weet wat het moet doen, gaat het stoffen opslaan.... het ontstoren, zorgt ervoor dat het lichaam weer wakker wordt gemaakt, de verstoringen worden opgelost, en hetgeen opgeslagen is, alsnog uit het lichaam verwijderd wordt.
Via bvb. supplementen kan je het lijf ontgiften maar soms is een meer specifieke aanpak nodig.
Soms is een sterke verdunning van de veroorzaker nodig om het lichaam tot ontgiften en herstellen te zetten. En dat gebeurt dus bij het ontstoren.
Focussed schreef:Dat is wat jij er van maaktIk blijf het frappant vinden hoe hypocriet mensen kunnen zijn zonder het zelf door te hebben![]()
Wat de babyboomers aan vaccinaties hebben gehad is een fractie van wat de hedendaagse jonge aanwas krijgt. Overigens valt de babyboom generatie bij bosjes ten prooi aan kanker... een link tussen vaccinaties en de toename van kanker kan je ook niet uitsluiten.Citaat:Overigens lijdt het vaccinatieprogramma aan haar eigen succes. Doordat ziektes als polio zo goed als uitgeroeid zijn, kent de huidige generatie ouders deze ziekten niet meer en gaan we ineens twijfels hebben of we er nog wel tegen moeten vaccineren. En doordat de vaccinatiegraad nu zo hoog is, kunnen ongevaccineerden meegenieten van de kudde-immuniteit. En dat leidt weer tot sommigen die denken "Zie je nou wel. Ik word helemaal niet ziek als ik niet vaccineer".
Citaat:Dat vaccinaties niet 100% bijwerkingsloosheid kunnen garanderen is geen geheim. Maar zoals kinderarts Jan Peter Rake in RTL Late Night uitlegde vorige week: we wegen de risico's van de vaccinatie af tegen de risico's van de aandoening. En ik zie het zelf ook terug in de medische gemeenschap, maar óók deze kinderarts zei het nog een keer. "Ik ken geen een kinderarts die zijn kinderen níet laat vaccineren". En dat is de groep mensen die daadwerkelijke vaccinatieschade ziet bij hun op de poli of in het spreekuur! En nochtans wegen voor hen de gevaren niet op tegen de voordelen. Food for thought.
verootjoo schreef:Tja... ik ben wel gevaccineerd en ook nooit ziek geweest. En met mij vele anderen.
En ook die kids profiteren van de hoge vaccinatiegraad waardoor die ziektes amper meer voorkomen. Maar wat zien we nu en straks met de tendens dat er niet meer gevaccineerd gaat worden? Die komen dan net zo hard terug...