Weeën, de wat, hoe en waarom vragen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:12

Rocamor schreef:
Ik hoop zoooo voor de TS dat ze inmiddels is bevallen en niet om 5 voor twaalf hier al jullie horrorverhalen nog zit te lezen _O-

Ik dacht precies hetzelfde......

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:13

Voor iedereen die niet wil.. vooral niet aan beginnen.

Voor iedereen die twijfelt. Het is prachtig.. iedereen die een lastoge bevalling heeft gehad is een hele aanslag geweest op hun leven. Het is niet niks zo'n bevalling. En daarna alle aandacht op bet kindje terwijl je als vrouw fysiek en mentaal ook bent veranderd.

Maar hier een top zwangerschap en bevalling gehad. Ik zou mijn hele leven wel zwanger willen zijn. (Als ik dsn gewoon wel mocht paardrijden, drankjes en biefstuk doen).

Wat ik zwaarder vind is indd het kinderen hebben. Ze slokken je aardig op haha.. maar de liefde maakt wel alles goed.

Maar die roze wolk waar ze de eerste 3 maanden over spreken die is er niet hoor.. dus voel je niet schuldig als je je even klote voelt. Het komt allemaal goed. (Bijna) Iedere ouder houdt van zijn kind. Iedereen doet het op zijn eigen manier. Er is geen goed of fout

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:13

Hier ook een positief verhaal dan maar!
Bij de eerste door al mijn weeën heen geslapen (wel met pijnstillong) in het zkh.
En de oudste binnen 5 persweeën geboren :)

En bij de jongste geen pijnmedicatie gehad en binnen 6 uur geboren en geen pijn gehad van de weeën.
Wel veel bloedverlies omdat mijn baarmoeder niet goed sloot, maar daar waren ze heel snel bij :)

Ik vertelde doodleuk tegen mijn gynaecoloog dat als bevallingen zo makkelijk bleven gaan dat ik nog wel een paar kinderen wilde.
Een paard op mn tenen deed nog meer zeer :')

Ts ik hoop dat jullie kindje inmiddels geboren is.
Heel veel succes gewenst de komende tijd!
En geniet van jullie kindje ♡

Joltsje

Re: Weeën, de wat, hoe en waarom vragen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:14

Hier beide kids zonder verdoving of medicatie. 2x thuis bevallen. Beide keren duurde alles bij elkaar 4 uur

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:34

Hier ook positief hoor. Mijn bevallingen waren volgens de boekjes best zwaar (zag ik later in het verslag, maar ik weet niet anders dus mijn beleving is dat het niet anders kan en teken voor een derde zelfde bevalling) en je gaat als ouder soms door diepe dalen. Het is lang niet altijd leuk.

Maar de pieken zijn zo leuk en de liefde zo groot dat ik nu zelfs het met ons derde kind je weer vol overgave en liefde doe en doorsta.

Maar idd alleen als je zelf graag wil.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:39

Hier 4 stuks en alles [voor mij] positief! omdat ik de bevallingen zo prachtig en mooi vond wilde ik gelijk weer zwanger zijn. Dus ik heb 3 stuks in 1½ jaar en 2mnd gekregen, 3 jongens.[de 4de een meisje bijna 2 jaar later].
Bevallingen zijn fascinerend,natuurlijk heb je pijn,de een wat meer dan de ander,maar dat heb je ook als je je been breekt.
Hopen dat de TS net zo fijn bevalt als ik toendertijd.Dan wil ze er vast snel een 2de achteraan hebben.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:01

Mijn 3e bevalling was het kortst, maar die heb ik wel als meest heftig ervaren.
Maar als ik dan dit bekkie zie, zou ik het zo weer doen.Afbeelding

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:04

<3 smelt <3
TinkerTreas schreef:
Mijn 3e bevalling was het kortst, maar die heb ik wel als meest heftig ervaren.
Maar als ik dan dit bekkie zie, zou ik het zo weer doen.[ [url=m/E2BbTU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Stef_Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:07

Lees vanaf het begin mee, zag nu een hoop pagina's erbij en dacht mogelijk bericht van TS... maar nee, lekkere verhalen :+ en ik moet nog 6 weken, hahah :roll: gelukkig waren de laatste post iets positiever! :j

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:09

Afbeelding

Ze zijn zo leuk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:14

Ik ben bij Liselot haar bevalling geweest, en ik vond het allemaal erg indrukwekkend. En ook vooral vermoeiend :') Mja ik kon daarna lekekr mijn bed in duiken, Lot zat meteen met een kind opgescheept :P

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 16:32

Rocamor: Ik kan mij iedere seconde nog herinneren ;) maar door mijn blogje kunnen anderen er nog een beetje om lachen :D

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 16:39

Mer1980 schreef:
Rocamor: Ik kan mij iedere seconde nog herinneren ;) maar door mijn blogje kunnen anderen er nog een beetje om lachen :D

Blogje?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 16:45

Joolien schreef:
Ik ben bij Liselot haar bevalling geweest, en ik vond het allemaal erg indrukwekkend. En ook vooral vermoeiend :') Mja ik kon daarna lekekr mijn bed in duiken, Lot zat meteen met een kind opgescheept :P

:')

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 16:49

Mer1980 schreef:

Nou heb ik jou op basis van hetgeen je hier al jaren post niet als "dom" ervaren (dus dat kan de oorzaak niet zijn :') ), dus (als kind-vrije vrouw): respect dat je dat dan (ik neem aan bewust) nog een keer aandurft :D

Maar ik hoop voor jou eigenlijk wel een heel andere blog met beeb#2: Kerstavond, ik moest niesen en stond ineens met een baby in mijn armen. Kerstkadootje <3

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 16:51

Ik had het bevallen liever overgeslagen (alhoewel, de geplande keizersnede bij de tweede vond ik prima te doen, beetje jammer dat ik toch nog een paar uur weeën heb liggen wegpuffen, wetende dat ze me toch open gingen snijden :+ ) maar het resultaat maakt écht alles goed <3 Vergeten, nee dat nooit... De eerste bevalling is behoorlijk traumatisch geweest (ik zal jullie de details besparen) maar zodra ik mn dochter in mn armen had vond ik alles best. Pas later heb ik er toch wel last van gehad, maar op het moment zelf was alles prachtig (ok, misschien as dat ook wel een beetje de morfine :+ )

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 17:48

Rocamor schreef:
Mer1980 schreef:

Nou heb ik jou op basis van hetgeen je hier al jaren post niet als "dom" ervaren (dus dat kan de oorzaak niet zijn :') ), dus (als kind-vrije vrouw): respect dat je dat dan (ik neem aan bewust) nog een keer aandurft :D

Maar ik hoop voor jou eigenlijk wel een heel andere blog met beeb#2: Kerstavond, ik moest niesen en stond ineens met een baby in mijn armen. Kerstkadootje <3

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE niet met kerst, dan is ie veeeeeeeel te laat. Arghhhh mijn ETA is 13-12. Ik ga vanaf 1 december iedere dag trampoline springen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 18:07

dan 4 December (5 vinnik zo zielig)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 18:08

Rocamor schreef:

Ik ben voor, waar kan ik tekenen? ;)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 18:17

Mer1980 schreef:
Rocamor schreef:

Ik ben voor, waar kan ik tekenen? ;)

Niet tekenen! Mijn dochter is van de 6e, echt waardeloze dag zo na Sinterklaas. Zeker in de periode dat ze geloven én je daarna een verjaardag hebt = ruimte tekort ;)

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 18:20

is er niet een speciaal topic voor al jullie smeuïge verhalen, denk niet dat TS hierop zit te wachten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 18:27

December sowieso geen kind plannen :+ mijne is van juni en dat is ideaal :j

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 18:39

Ik ben 24 december jarig, niemand kan en tegelijk met mn opa :n

biancatjuh27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 19:04

ik was 3 december uitgerekend, uiteindelijk 12 december bevallen. Maar het is alles behalve fijn zo in december.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 19:06

sassefras schreef:
is er niet een speciaal topic voor al jullie smeuïge verhalen, denk niet dat TS hierop zit te wachten

Ik vind het ook totaal offtopic. Ik lees mee met Ts en nu lees ik alleen alle bevallingsverhalen van andere bokkers en foto's van kindjes? Heel leuk hoor maar even een eigen topic aanmaken is zo gebeurd.. volgens mij is daar trouwens al een topic over.. bevallingsverhalen

Ps. Ik hoop dat alles goed is met Ts en haar baby. Mocht dat namelijk niet zo zijn dan zijn jullie verhalen echt vreselijk ongepast