Herfstgriep, ziek zwak misselijk, wie allemaal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 14:58

Warboel schreef:
Ik ben inmiddels wel weer opgeknapt maar hoest nog heel erg. Vooral 's nachts! En dan voel ik me super schuldig, want m'n vriend heeft vroege diensten deze week en moet dan om 6:20 in de bus zitten. Ik hou 'm dan de halve nacht wakker met m'n geblaf :o vannacht was het zo erg dat ik maar op de badkamer ben gaan zitten :') niks helpt er ook tegen. Heb hoestdrank, hoest onderdrukkende pilletjes, vaporub, ventolin... het doet allemaal niks. Ja de ventolin geeft me wat meer lucht zodat ik iig genoeg lucht heb om die hoestbuien uit te zitten zonder om te vallen :')

Had ja al noscapect geprobeerd? Zijn pilletjes van, werken bij mij goed!

Verder iedereen beterschap. Heftig longontsteking, sterkte daarmee!

Nou ik dacht dat ik me hier wel af kon melden, maar sinds gisteravond slipte de boel in mn hoofd weer dicht. Ik had geen neusspray dus byebye nachtrust :') Vanmorgen bijna in de hyperventilatie omdat ik slecht door mn mond kan ademen, dus als de wiedeweerga weer neusspray gehaald. Met als gevolg dat mijn neusslijmvliezen en kwijlende Bernasenne hond willen nadoen. :') Er komt echt een sloot vocht uit mijn neus, echt abnormaal. En ik nies me ook de pleuris. Leuk joh, als je receptioniste bent in een open werkruimte waar iedereeen je hoort blaffen als Lassie :')

Flying_Angel

Re: Herfstgriep, ziek zwak misselijk, wie allemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 11:45

Pff. Ik mag er ook aan geloven ;(
Hoofdpijn, keelpijn last van holtes en oren. Bah!

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 11:59

Hier mag ik mij helaas ook melden :')
Vooral de blijvende loopneus, niesaanvallen en de keelpijn zijn irritant :')

En succes op werk :+

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:08

Hier nog 1 met last van de keel...Vorige week begon het al, en als ik iets begin te voelen neem ik 5 dagen lang zo'n pilletje in van dokter vogel; voor extra weerstand staat erop, en toen was het ook gauw weer over, maar sinds afgelopen nacht was het weer raak, werd wakker en kon nauwelijks slikken...Ben nu aan de gemberthee(2 plakjes snijden van een gemberwortel, in een glas met gekookt water,beetje citroen erbij, en dat 5 minuten laten trekken) best lekker :j
Hoop niet dat het verder doorzet...

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:09

Ik ben sinds vandaag aan het toilet gebonden :') en wakker geworden met enorme keelpijn, mn hele keel is gezwollen en rood. Kan amper slikken en gapen doet ook onwijs zeer. En ik ga zaterdag op vakantie..

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:12

Zomer/herfst verkoudheid, nu al 7 weken verkouden en ben het helemaal zat. Slaap daardoor ook slecht, maar goed.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:43

Dat griepje heeft uiteindelijk maar een dag geduurd (hooguit anderhalve dag, als je ruim rekent), maar die keelontsteking is gebleven. En het ziet er niet naar uit dat dat zo snel over zal gaan...

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:47

Warboel schreef:
Ik ben inmiddels wel weer opgeknapt maar hoest nog heel erg. Vooral 's nachts! En dan voel ik me super schuldig, want m'n vriend heeft vroege diensten deze week en moet dan om 6:20 in de bus zitten. Ik hou 'm dan de halve nacht wakker met m'n geblaf :o vannacht was het zo erg dat ik maar op de badkamer ben gaan zitten :') niks helpt er ook tegen. Heb hoestdrank, hoest onderdrukkende pilletjes, vaporub, ventolin... het doet allemaal niks. Ja de ventolin geeft me wat meer lucht zodat ik iig genoeg lucht heb om die hoestbuien uit te zitten zonder om te vallen :')

Ik heb dit dus ook, alleen hoest ik me overdag het ongans. ' s nachts heb ik er geen last van. Ik heb codeinetabletten gekregen van de dokter. Dat helpt ook nauwelijks. Ik hoest al 6 weken. Volgens de dokter is er verder niks aan te doen. Ik word erg moe van die benauwdheid. Vervelend is ook dat ik regelmatig zo erg hoest dat ik in mn broek plas (een beetje) :o
Sterkte ermee!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:55

Herfstgriep geen idee...
Gister bij m'n vriendin de droppot geplunderd omdat ik wat last van m'n keel had. Niks spannends opzich.
Gisteravond werd ik wat rillerig, dus optijd naar bed. Vannacht om 4 uur stond ik, na nauwelijks geslapen te hebben, onder de douche omdat ik het zó verschrikkelijk koud had. Daarnaast kreeg ik ook steeds meer moeite met slikken.
Rechts is een klier net onder m'n kaak helemaal opgezet, slikken is pijnlijk, en dat trekt dan ook door naar m'n oor...
Spieren en huid trekken, hoofdpijn...
Temp hangt rond de 38,5.
Ik heb eigenlijk nooit griep oid, dus dit is even wennen.

Heb keelspray van vogel gehaald, doe ik wel op de wc, want het is zo goor dat ik zowat over mn nek ga...

Morgen ochtend een klant van 1,5 uur en in de middag een kleine reparatie (10 min oid), en in de avond nog met de hond naar cursus... aangezien het de laatste les is wil ik wel proberen te gaan....

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 07:21

Cookies bij Codeïne moet je een spiegel opbouwen wil het goed helpen, dus drie maal daags slikken.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 07:34

Afgelopen zaterdag naar een kinderfeestje geweest en ja hoor, halverwege het feestje ging mijn keel steeds dichter zitten. 's Avonds thuis was het hoestconcert begonnen en zit nog steeds ziek thuis met de nodige hoestbuien hoofdpijn snotteren zwaar hoofd etc etc ;(

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 09:10

chanicha schreef:
Cookies bij Codeïne moet je een spiegel opbouwen wil het goed helpen, dus drie maal daags slikken.

Dat wist ik niet. Ik zal me beter aan het voorschrift houden.
Dank je.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 10:28

Doe ik nooit codeïne opbouwen ik neem een halve voor de nacht en dat werkt prima als ik er 3x daags 1 zou nemen zou ik alleen maar slapen.

Zit nu in mijn 3e week beroerd voelen en ben er zo klaar mee, afgelopen dagen in Schotland geweest en het dalen met het vliegtuig was niet erg aangenaam, mijn volle holtes kwamen enorm onder druk wow wat een pijn zelfs eten, kauwen hielp niet en expres ervoor nog een neusspray gedaan.
Net de huisarts gebeld maar ja uitzieken maar

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 10:42

chanicha schreef:

Nee hoor hoeft niet. Als je het als pijnmedicatie gebruikt ter versterking van paracetamol wel. Maar als je het voor kriebelhoest gebruikt kan je het prima zo nodig innemen

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 10:46

-O- ja wat is het nou? :D

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:25

Zo nodig innemen is meestal voor kriebelhoest voldoende

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 13:22

Ik moest van de arts de codeïne 3 maal daags innemen want pas dan helpt het goed en inderdaad als ik het eenmaal voor het slapen innam werkte het niet maar wel bij 3 maal daags. Het was een KNO arts dus hij zal geen onzin brengen.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 00:48

Hier sinds 2 dagen al aan het hoesten en hoofdpijn. Gisteravond werd ik misselijk maar ging goed en vanavond na het eten begon het overgeven en nu super misselijk en beroerd

Heb antibiotica voor lyme Maar bah wat voel ik me ziek

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 04:02

Ik heb onwijze holteontsteking, weet niet waar ik t zoeken moet. Heb koorts, antibiotica waar ik onwijze buikpijn van krijg en kan mn ogen amper bewegen door de pijn. En ik moet zo vliegen want ik ga op vakantie. Zie zo tegen die vlucht op!!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 10:45

amandananana schreef:
Ik heb onwijze holteontsteking, weet niet waar ik t zoeken moet. Heb koorts, antibiotica waar ik onwijze buikpijn van krijg en kan mn ogen amper bewegen door de pijn. En ik moet zo vliegen want ik ga op vakantie. Zie zo tegen die vlucht op!!

Met holteontsteking raden ze toch normaal af om te vliegen? Volgens mij is dat namelijk echt niet fijn in het vliegtuig

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 10:53

Nee dat dacht ik inderdaad ook. Maar sterkte ermee. Vervelend zeg.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 23:08

Begin bang te worden dat ik me hier ook mag gaan melden. Al een paar dagen keelpijn, maar nu ook steeds meer spierpijn, hoofdpijn en koud enzo. :(

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 23:40

Bij mij gaat de verkoudheid naar de uitgang. Keelpijn al dagen over, sinds gisteren zijn mijn oren weer open. Alleen nog snotproductie. Het fijne aan verkoudheid is dat je er altijd op eigen kracht overheen komt, tenzij je een chimpansee of een terminale aidspatiënt bent, en dat je je na afloop des te beter voelt.
Spoiler:
Zoiets als net ongesteld geweest zijn denk ik, maar ik behoor tot de minderheid van Bokkers die daar niet over kan meepraten.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 00:29

musiqolog schreef:
Bij mij gaat de verkoudheid naar de uitgang. Keelpijn al dagen over, sinds gisteren zijn mijn oren weer open. Alleen nog snotproductie. Het fijne aan verkoudheid is dat je er altijd op eigen kracht overheen komt, tenzij je een chimpansee of een terminale aidspatiënt bent, en dat je je na afloop des te beter voelt.
Spoiler:
Zoiets als net ongesteld geweest zijn denk ik, maar ik behoor tot de minderheid van Bokkers die daar niet over kan meepraten.

Spoiler:
Nu nog een pilletje die zorgt dat je niet ziek wordt, of kan regelen wanneer enzo :+

BoydS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 01:00

Ik meld me ook. Ben al een paar weken verkouden. De neussprays metxylometazoline mag je maar een week gebruiken, dus dat mag al niet meer. :') De zoutoplossing met menthol werkt trouwens wel heel goed en daar zit geen xylometazoline in dus kan je langere tijd gebruiken :j