Wel allemaal jong en strak. Voel me steeds ouder worden en weet dat buik nooit strak kan worden, teveel ellende mee gehad waardoor vel is uitgerekt zeg maar.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tova schreef:Hebben jullie trainingsschema's/voedingsschema's? zoja wie maakt ze voor jullie?
enzino schreef:Blijf weg van alle rare schema's die iedereen post of van de goedbedoelde adviezen van "personal trainers in een sportschool" die zelf nog nooit iets bereikt hebben op fitness gebied.
karuna schreef:Ik zou zelf juist geen schemas van internet halen omdat voor iedereen persoonlijk trainen anders aangepakt moet worden. Gister met paar mensen over gehad. Een jongen traint om de gevolgen van hersenletsel te overwinnen, ik ben er om minder fit lijf op conditie te houden een andere dame was er om haar kipfilets onder controle te houden. Drie mensen met ogenschijnlijk dezelfde oefeningen en aparaten maar die toch allemaal anders uitgevoerd moeten worden met andere gewichten en frequenties. Ik zou totaal niet overweg kunnen met hun "schema" en zij niet met die van mij.
karuna schreef:Dus mits de trainers ervaring en opleiding hebben kun je daar voor mijn gevoel goed gebruik van maken.
enzino schreef:Blijf weg van alle rare schema's die iedereen post of van de goedbedoelde adviezen van "personal trainers in een sportschool" die zelf nog nooit iets bereikt hebben op fitness gebied.
Monnie_ schreef:Opleiding zegt imo niks. Fitness opleidingen kan iedere nitwit halen.. En ervaring.. ?
BoydS schreef:Toch vind ik dat een schema voor iedereen persoonlijk is. Het lijkt mij het beste idee om schema's van andere mensen te bekijken en hun idee erachter te weten. Dan kan je kijken wat het beste bij je past. Daarna kan je je eigen schema maken met je nieuwe inspiratie, maar wel aangepast op jouw wensen. Als ik in schema's van andere mensen kijk zie ik veel dingen die ik zelf niet kan doen, door bv het specifieke apparaat niet tot je beschikking hebben en dat je het lichamelijk niet kan doen. Het lijkt me dan fijner dat je delen uit een schema dat je aanspreekt pakt en zo je eigen schema bouwt.
Flowerbomb schreef:Hoi, ik ben hier een beetje een vreemde eend in de bijt maar ben toch ook een beetje aan body rebuilding aan het doen zullen we maar zeggen. Ik heb de ziekte van lyme en ben eindelijk aan het herstellen. Omdat ik jaren bedlegerig was en nu opkrabbel ga ik langzaamaan mijn spieren meer en meer gebruiken en weer opbouwen. Van mijn arts heb ik ter ondersteuning hiervan ribose, lactoferine en bcaa van bonusan voorgeschreven gekregen. Ze vertelde me dat deze middelen ook bij bodybuilding gebruikt worden en toen dacht ik gelijk aan jullie. Kennen jullie deze middelen en raden jullie poeder of pil vorm aan? Ik mocht zelf kiezen vandaar mijn vraag aan jullie. Hebben jullie toevallig nog andere tips? Het gaat mij dus om spieropbouw en weer meer kracht krijgen. Ik kan inmiddels weer zelf een pot pindakaas open krijgen, dit is mijn niveau ongeveerIk zal jullie verder niet storen met mijn proces maar misschien hebben jullie een tipje qua voeding oid
Flowerbomb schreef:Van mijn arts heb ik ter ondersteuning hiervan ribose, lactoferine en bcaa van bonusan voorgeschreven gekregen. Ze vertelde me dat deze middelen ook bij bodybuilding gebruikt worden en toen dacht ik gelijk aan jullie. Kennen jullie deze middelen en raden jullie poeder of pil vorm aan? Ik mocht zelf kiezen vandaar mijn vraag aan jullie.
Skipper schreef:Probleem blijft bij mij energie niveau op pijl houden ondanks dat ik echt niet heel laag in kal zit.
Val hierdoor langzaam af maar bouw nog wel mooi spiermassa op.