Roken? ik heb er opeens geen zin meer.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Roken? ik heb er opeens geen zin meer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-16 13:16

nynke55 de grootste verslaving waar ik nu nog last van heb zijn de handelingen.Het verlangen naar nicotine is niet het grootste probleem.
Hopen dat de 2 maanden gauw voorbij zijn,vind de dagen nu errug langzaam gaan,terwijl ze eerst erg snel voorbij gingen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 13:48

Maar de handelingen zijn niet schadelijk voor je gezondheid, dat zijn de stoffen in je sigaret. En hoe minder je rookt of dampt, des te minder denk je aan die handelingen. Vandaar dat die e-smoker zo goed werkt, je hoeft die handelingen niet op te geven en dan word de verslaving vanzelf minder.
Ik wil je echt geen e-sigaret aanpraten hoor, ik kan je alleen mijn ervaring delen. Als je het zonder kan is dat perfect, ik kon dat niet.

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 13:53

Ik ook maar zo van 1 op andere dag gestopt, dacht dat ik de griep had. En na een paar dagen voelde ik mij beter maar nog steeds geen behoefte aan roken, en 2 week later kwam ik er achter dat ik zwanger was <3

Dus dat was ook een goede reden om eraf te blijven, en dat is inmiddels alweer ruim 4 jaar geleden

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:04

Pff ik ben nu 2,5 weekgestopt, heb vandaag m'n eerste chagerijnige bui achter de rug... Niet te zuinig :o

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-16 19:01

Doubtless schreef:
Pff ik ben nu 2,5 weekgestopt, heb vandaag m'n eerste chagerijnige bui achter de rug... Niet te zuinig :o

:D :D schijnt erbij te horen.Hier nog geen last van gehad. ;)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:26

Gohya, begin niet aan die e-sigaretten. Daarmee krijg je nog steeds lichaamsvreemde troep binnen.
Ik begrijp niet dat mensen dat gaan aanprijzen. Het is verdorie geen onschuldig ding.

Hele volksstammen zijn gestopt zonder e-sigaret. Probeer dat.
Het is zeker niet makkelijk, maar het kan. Jij kan het!!!!

Hou vol, Gohya. Bedenk ook hoeveel beter het voor je lichaam is om zonder nieuwe sigarettendampen die operatie in te gaan.
Het zou, nu je al zover gekomen bent, zo ontzettend zonde zijn om een nieuwe lading nicotine en andere gifstoffen in je lijf te krijgen. Je herstelt beter zonder!

En je ziet nu bij je paard wat benauwdheid doet. Doe jezelf dat niet aan als je oud bent. Het is veel prettiger oud worden zonder longschade veroorzaakt door roken.

Als je nu een sigaret opsteekt, dan ben je verloren. Het blijft dan niet bij 1 peuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:38

Tip van mij, ruim acht jaar geleden succesvol cols turkey gestopt na 12 jaar roken (1,5 pakje per dag toen ik stopte): zouthoet kauwen. Echt die stokken, kosten bijna niks, het leidt af en er zit een stofje in waardoor je minder zin hebt in een sigaret. Succes!! Stoppen met roken is het allermooiste cadeau wat je jezelf ooit kan geven.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:50

Boras schreef:
Gohya, begin niet aan die e-sigaretten. Daarmee krijg je nog steeds lichaamsvreemde troep binnen.
Ik begrijp niet dat mensen dat gaan aanprijzen. Het is verdorie geen onschuldig ding.
.

Als je zonder e-sigaretten kunt stoppen dan is dat natuurlijk het beste. Maar het feit blijft dat het heel veel mensen gewoon niet lukt, en elke keer dat ze toch weer beginnen word het moeilijker. Het is niet voor niks dat de e-sigaret zo'n opmars maakt, het is wat betreft hulpmiddelen gewoon de beste methode.
Als ik zonder moeite in 2 dagen kan stoppen met het roken van 10 pakjes per week, terwijl ik eigenlijk niet eens wilde stoppen, ja dan vind ik dit een mirakelse uitvinding! En durf ik het gerust aan te prijzen, Ik heb de onderzoeken er naar grondig gelezen, niet alleen de krantenkoppen en het is duidelijk dat de e-sigaret stukken gezonder is dan de echte sigaret.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 07:08

Inderdaad nynke55. Boras is duidelijk iemand die alleen de krantenkoppen heeft gelezen over de e sigaret.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 08:47

Zammie, niet eens en een wel grove conclusie nav een uitspraak om Boras zo af te schilderen als oppervlakkig.

Ik ben ook geen voorstander van de E-sigaret. Het is puur vervanging van je verslaving en niet het oplossen van je verslaving. Ja je komt er mee van de normale sigaretten af maar niet van de nicotine en van de verslavende handeling van het roken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 09:11

Ik heb ooit een docu [nieuwsuur]gezien over de E-sigaret en er zitten idd. schadelijke chemische stoffen in.Er werd zelfs gesproken over het uit de handel halen,omdat het echt schaad.
Ik begin niet aan de E-sigaret,ik weet nu al dat ik daar dan aan verslaafd raak,de gewoonte om zo'n ding op te steken.
Vandaag dag 10 en ik blijf volhouden,ik merk nu al zoveel positief verschil.Helaas heb ik nog wel een pleister nodig,dat probeer ik wel zo lang mogelijk uit te stellen.Maar als het echt heel zwaar gaat worden en de verleiding te groot word,plak ik er een op me arm.

Vind het fijn dat anderen wél geholpen zijn door de E-sigaret,maar ik begin er niet aan. ;)

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 10:02

nynke55 schreef:
Als je zonder e-sigaretten kunt stoppen dan is dat natuurlijk het beste. Maar het feit blijft dat het heel veel mensen gewoon niet lukt, en elke keer dat ze toch weer beginnen word het moeilijker. Het is niet voor niks dat de e-sigaret zo'n opmars maakt, het is wat betreft hulpmiddelen gewoon de beste methode.
Als ik zonder moeite in 2 dagen kan stoppen met het roken van 10 pakjes per week, terwijl ik eigenlijk niet eens wilde stoppen, ja dan vind ik dit een mirakelse uitvinding! En durf ik het gerust aan te prijzen, Ik heb de onderzoeken er naar grondig gelezen, niet alleen de krantenkoppen en het is duidelijk dat de e-sigaret stukken gezonder is dan de echte sigaret.

Bedoel je eigenlijk niet "stukken minder ongezond"? Want zowel roken als de e-sigaret zijn niet gezond, dus kan het één nooit gezonder zijn dan het ander. ;)

@Gohya; als nooit-roker wil ik je ook een hart onder de riem steken. Super goed bezig. Je moet je niet rot voelen over de pleisters, als je die met afbouwen nog even nodig hebt, dan is dat maar zo. Je komt er wel!

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 11:11

Die esigaret zie ik niet echt als een oplossing omdat je dus uiteindelijk niet van je verslaving afkomt, maar het vervangt door iets anders. Naar mijn idee kun je dan net zo goed pijp gaan roken :)).

Maar even serieus, stel je voor dat je straks die operatie hebt gehad en gewoon als niet-roker kunt herstellen ervan. Zonder dat je je rookmomenten in hoeft te plannen en zonder die voortdurende gedachte over roken. Het lijkt mij wel fijn om zo je herstelperiode in te gaan en als dat achter de rug is ben je er sowieso wel doorheen.

Het boek van Allan Carr kan heel nuttig zijn omdat er goed in beschreven staat hoe je je gedachten kunt veranderen. Je moet alleen niet vanuit weerstand het boek lezen, want dan komen alle ideeen stom over terwijl je ze dus wel echt goed kunt gebruiken.

Maar vergeet niet dat je stopte met roken omdat je niet meer wilde. Je mag nog wel, maar wil niet meer!

Inloopstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 11:15

Vandaag dag 10 +:)+

Ik rook al vanaf mijn 13de, dat was toen heel normaal, niemand die er eigenlijk iets van zei. Thuis rookte ook iedereen, de woonkamer stond gewoon blauw van de rook. Ik ben al een aantal malen gestopt en weer begonnen, maar ben nu vastbesloten er niet meer aan te beginnen.
Ik rookte ruim een pakje per dag, en ben gewoon cold turkey gestopt, wil er namelijk echt van af, voor mij voelt een E-sigaret of nicotinepleister toch als een soort verkapt doorgaan....
Waarom ik nu gestopt ben? Gezondheid voorop, financien op 2, en een niet meer over stank klagende vriendin op 3 :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 11:50

djinnie Ik blijf de pleisters ook nog gebruiken,ik heb ze gewoon nog echt nodig.Miss. na dit pakje pleisters overgaan op zuigtabletten,die kan ik dan nemen wanneer het ff echt nodig is.Zo'n pleister blijft toch 24 uur zitten en een zuigtablet kan je nemen op onbepaalde tijden.

Pipodipo Ik zat me al zó druk te maken w.b.t. het ziekenhuis.Hoe moest het dan als ik daar niet kan roken,en kan ik na de operatie wel gelijk effe naar buiten om te roken,zat er gewoon om te stressen!
Die stress is nu tenminste weg,geen zorgen meer daar over.[wél over de operatie]. :\

Inloopstal Helaas gaat het mij niet lukken voorlopig zonder de pleisters,en omdat ik wel wil slagen,plak ik ze op me arm.

Morgenochtend half 10 heb ik een afspraak staan bij de praktijkondersteuner bij de H.A. Zij begeleid mensen die stoppen met roken,miss. heeft ze nog wel wat goede tips.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 12:16

Zie je, als niet-roker heb je dat probleem niet he ;). Dus straks in het ziekenhuis ook even bij stil staan, dat hij niet meer naar de rookruimte hoeft.

Goed idee om bij de ha praktijk langs te gaan, die heeft vast nog wel een goed idee.

Toen ik stopte had ik een app waar ik kon zien hoeveel sigaretten ik niet gerookt had en dus voor mij het aantal keren dat ik de discussie met het monstertje had gewonnen. De eerste 10, de eerste 50, de eerste 100, de eerste keer dat je de 1000 aantikt en ga zo maar door. Allemaal momentjes om trots te zijn op jezelf.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 12:49

Die App heb ik ook, de No Smoking Buddy,erg handig idd.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 13:35

En, hoeveel sigaretten heb je al nee tegen gezegd? Even voor elke keer een glimlachje naar jezelf doen :).

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 14:29

Tegen 276 sigaretten Nee gezegd,en bespaard nu al 78,79.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 14:46

Top, heb je toch maar mooi 276 keer gedaan en daar moet je trots op zijn! En met dat geld kun je iets veel leukers doen dan vies ruiken ;).

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 14:56

Maar als je aan de e-sigaret gaat dan ben je toch niet gestopt? Je rookt nog steeds, nog steeds nicotine, je bent nog steeds verslaafd maar dan aan een ander dingetje. Ook een ding vol troep. Het enige voordeel is dat het minder stinkt.

Dus mensen die zeggen dat ze zijn gestopt door de e-sigaret maar die e-sigaret nog wel roken... Dan ben je toch niet gestopt?

Anyway, Gohya, dat boek kan je ook lezen als je al gestopt bent. Je geeft elke x zoveel argumenten in dit topic waardoor ik denk dat het echt helpt bij je. Probeer het. Baadt het niet dan schaad het ook niet. Het is nooit het goede moment. Een roker kan namelijk altijd voor zichzelf een excuus bedenken waarom het niet het goede moment is om te stoppen. Daarom ben je verslaafd...

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 15:03

Ik blijf het ook zeggen, Carr kopen. Alles waar jij moeite mee hebt wordt in dat boek duidelijk voor je.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 15:58

gohya schreef:
Tegen 276 sigaretten Nee gezegd,en bespaard nu al 78,79.

Heel erg goed! :Y)
Nee gezegd tegen 276 sigaretten! En tegen 276 e-sigaretten!
Hou vol, het is gewoon heel moeilijk.
Maar als het je lukt, dan zal je dat zo een goed gevoel geven :)
Been there, done that :j Ik weet echt wat je doormaakt.
Sterk blijven, het zou zo jammer zijn als alle moeite voor niets zou zijn geweest.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 16:43

Ik ga dat boek van Allen Car sowieso kopen,alleen al omdat ik nu wel nieuwsgierig ben wat er allemaal instaat.
Sinds vanmiddag weer extra stress erbij,heel miss. gaat deoperatie donderdag niet door,de chirurg is ziek.Ik belde naar het UMC omdat er iets niet duidelijk was,en toen zei ze dat dus. Had ik niet gebelt,had ik nog niks geweten.
Pfff moet nu wachten tot morgen,dan hoor ik het definitief of het doorgaat of niet.
Wat een ellende zeg, dat UMC Utrecht.

Vandaag gaat tot nu toe goed,geen drang gehad nog.

Wat _Nelleke_ zegt is idd. zo, je hebt die E/sigaret nodig,dus ben je nog steeds verslaafd,alleen dan aan een nep sigaret.
Ik kan ook nog niet zeggen dat ik officieel gestopt ben,want ik krijg ook nog nicotine binnen via de pleisters.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:31

_Nelleke_ schreef:
Maar als je aan de e-sigaret gaat dan ben je toch niet gestopt? Je rookt nog steeds, nog steeds nicotine, je bent nog steeds verslaafd maar dan aan een ander dingetje. Ook een ding vol troep. Het enige voordeel is dat het minder stinkt.

Dus mensen die zeggen dat ze zijn gestopt door de e-sigaret maar die e-sigaret nog wel roken... Dan ben je toch niet gestopt?

Anyway, Gohya, dat boek kan je ook lezen als je al gestopt bent. Je geeft elke x zoveel argumenten in dit topic waardoor ik denk dat het echt helpt bij je. Probeer het. Baadt het niet dan schaad het ook niet. Het is nooit het goede moment. Een roker kan namelijk altijd voor zichzelf een excuus bedenken waarom het niet het goede moment is om te stoppen. Daarom ben je verslaafd...

Maar een e-sigaret rook je niet, die damp je. Het verschil zit hem in het verbranden van allerlei stoffen, waarvan er ongeveer 70 erg schadelijk zijn voor de gezondheid, en het verdampen van 4 vloeistoffen, waarvan er 2 niet schadelijk zijn, 1 weinig schadelijk, maar wel verslavend en de smaakstof. Daarvan zijn de meeste ook niet schadelijk, enkele zijn nog niet bekend.
En ja, dan ben je verslaafd aan de e-sigaret. Maar deze verslaving is veel gemakkelijker af te bouwen dan de normale sigaret, omdat die extra verslavende stoffen er niet in zitten, die de tabaksproducenten toevoegen.

En of het nou gezonder is of minder schadelijk, geld dat niet voor alles? Koffie, thee, suiker, houdbare melk, slechte amandelen, uitlaatgassen, paardrijden en ga zo maar door.