phormicola schreef:Maanoogje schreef:Heel veel mensen haten het om dit te doen, maar je kunt al afvallen van het omdraaien van je ontbijt en je avondeten. Veel mensen eten maar een klein tot gewoontjes ontbijt, maar eten veel 's avonds terwijl ze 's middags vaak het meest actief zijn. Als je dus 's ochtends (of desnoods 's middags) je grote maaltijd eet verbruik je hier veel meer calorieën van. Je hoeft hiervoor niet eens je calorie inname te verlagen, je valt al af van hetzelfde gebruik met deze methode. Ik zelf kan dit ook moeilijk elke dag van de week doen, maar met een dag of 2 per week val ik al iets af.
Ook dat is weer persoonsgebonden. Hoe groter mijn ontbijt, des te sneller ik weer barst van de honger.
Ik eet nu een mini ontbijtje en hou het daarmee prima uit tot de lunch. Mijn diner is vrijwel altijd best klein omdat ik in de avond weer minder honger heb en zo gaat het prima.
Zou ik jouw tip volgen dan kom ik gegarandeerd aan.
Random voedingstips voor de meute hebben vrij weinig waarde.
Aangezien je een klein avondmaaltijdje neemt gebruik je de helft van deze tip zo ongeveer. Ik kan zelf goed honger negeren als ik van huis weg ben en lekker bezig ben, dus vandaar dat dit bij mij extreem goed werkt. Het hielp bij mij overigens ook om een app te installeren die mijn calorie inname telt voor me, en me dus ook door het proces van het documenteren van al mijn maaltijden en snacks heen stuurde. Dat maakte me veel bewuster van wat ik at en wat ik kon vervanger door iets anders. Het kan een klein verschil maken, maar een verschil is een verschil.