Hardlopen met Evy

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welk progamma doen jullie ?

0-5km
86 (90%)
5-10km
7 (7%)
Halve marathon
1 (1%)
Hele marathon
1 (1%)

Totaal aantal stemmen: 95

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 08:50

Mijn 1e doel is idd evy uitlopen en dus die 5 km in 1x kunnen halen.
Wil vandaag proberen les 22 te lopen maar zit hier ookmaltijd met twee jonge kinderen en ben alleenstaand dus is altijd wel ff plannen :D

Hierna wil ik zeker nog door met de trainingen voor de 7.5 km
Het grootse verschil met de 5 km gevorderd is volgens mij idd tempo.
Je krijgt dan echt intervaltrainingen waarbij je ook stukken omhoog moet qua tempo.
Ik zit nu gemiddeld op 9 km/p.uur, dit is incl de wandelstukjes, ik hoop dus dat zodra het lopen nog wat meer word en het wandelen minder ik vanzelf ri. die 10 km/ p.uur ga.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 09:53

Ik ben mijn motivatie compleet kwijt......
Heb al weer ruim anderhalve week niet gelopen en zoek het ook totaal niet om te gaan.
Geen idee waar dit zo vandaan komt, het boeit me ook totaal niet meer.
Best wel jammer eigenlijk want ik was goed bezig....

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 09:55

kimmysan schreef:
Ik ga ook beginnen :) Ik heb vanuit andere sporten wel een oké basisconditie, maar hardlopen blijft toch altijd iets waar ik slecht in ben en dus ook maar vermijdt. Ga even kijken of ik bij les 1 ga beginnen of misschien al wat verder.

Dan zou ik toch echt bij les 1 beginnen en vandaaruit verder kijken. Dan kun je altijd nog een les overslaan

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 10:12

Kirja schreef:
Zo vandaag de eerste les gelopen.. Moet zeggen dat het niet echt een succes was :') ben snot verkouden, heb vanavond frietjes gegeten en was net onderweg en het kwam met bakken uit de hemel -O-

Halverwege ontzettend pijn in mijn longen en last van het slijm dus soms iets langer gewandeld dan de bedoeling was maar wel uitgelopen, met pijn en moeite.

De klachten kunnen deels met je verkoudheid te maken hebben, maar heb je ook niet veel te hard gelopen?

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 10:21

Snadrem schreef:
Kirja schreef:
Zo vandaag de eerste les gelopen.. Moet zeggen dat het niet echt een succes was :') ben snot verkouden, heb vanavond frietjes gegeten en was net onderweg en het kwam met bakken uit de hemel -O-

Halverwege ontzettend pijn in mijn longen en last van het slijm dus soms iets langer gewandeld dan de bedoeling was maar wel uitgelopen, met pijn en moeite.

De klachten kunnen deels met je verkoudheid te maken hebben, maar heb je ook niet veel te hard gelopen?

Gemiddeld 7 km per uur, lijkt mij best netjes toch?

Wat zonde Justdiesel!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 12:36

Vanmorgen les 7 gelopen. Ging helemaal niet lekker. Ik was stijf en stram en kramp in mijn kuiten. Zelfs 3 minuten rennen ging lastig.
Ik heb het idee dat ik 's avonds veel lekkerder loop, herkenbaar voor anderen?

hyawatta

Re: Hardlopen met Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 12:42

Ik wil me hier ook graag melden.
Al heb ik nu ff een stop ivm mijn knie.
Ik was lekker bezig en ging ook goed. Was bij les 14 en toen kreeg ik last van m'n knie.

STORM, is voor iedereen weer anders denk ik. Ik loop smorgens weer fijner dan savonds.

JUSTDIESEL, wat zonde dat je he motivatie kwijt bent. Ik heb dat in het begin ook even gehad, toch gaan lopen en toen ik merkte dat het steeds wat beter ging kreeg ik er ook meer plezier in.

Over doelen gesproken, eerst zien dat ik weer blessure vrij ben en dan is mijn doel om de 5km te halen

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 14:27

justdiesel schreef:
Heb al weer ruim anderhalve week niet gelopen en zoek het ook totaal niet om te gaan.

Wat balen zeg. Misschien bij jezelf nagaan wat je doel was of een nieuw doel maken? Bijvoorbeeld een duurkoop van 5 km die je in het voorjaar wil lopen?

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 14:28

Storm: Ik heb ook de indruk dat ik beter loop op avonden dan in de namiddag bv. Wel vervelend want ik wil gedurende de wintermaanden graag lopen voor het donker is. Dat wordt nog moeilijk als het rond 5 uur à half 6 al donker wordt binnenkort.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 14:31

Ik loop graag in het donker. Dan ben ik niet zo 'zichtbaar' haha. Ik hijg als een paard en ben zo rood als een kreeft. En oh ja, mijn buik is niet meer zo strak als voor mijn kinderen dus ik schaam me als ik ren, stom he? :=

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 17:19

Goh, echt stom vind ik dat niet. Ik woon namelijk vrij landelijk waardoor ik bijna altijd lekker alleen ben. De enigen die ik al eens tegenkom zijn andere sporters (lopers en fietsers) en soms eens een wandelaar of een boer die aan het werk is. Zo nu en dan komt er eens een wagen langs. De kleine stukjes die ik af en toe langs een drukkere straat loop vind ik zelf vaak ook erg vervelend. Ik voel me enorm bekeken op de één of andere manier en wil daar altijd zo snel mogelijk weer vanaf. Gewoon omdat er zoveel mensen langskomen en ik het idee heb dat die mij bekijken :+

Alleen wordt in je eentje in het donker lopen afgeraden door de loopgroep uit de gemeente en is de zichtbaarheid hier echt niet best als je in de donkere wintermaanden buiten komt, zelfs niet met fluo hesjes en andere voorzorgsmaatregelen. Daarbij vrees ik te verdwalen als ik veldwegjes neem in het donker. Die zijn namelijk niet verlicht :') (Niet lachen, dat heb ik ooit al meegemaakt op de fiets O:))

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 17:30

Hij wil bij mij de taal niet downloaden ofzo en daarom kan ik niet starten. Had net willen beginnen.

Vanavond maar eens kijken

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 17:54

Dayanaera schreef:
Hij wil bij mij de taal niet downloaden ofzo en daarom kan ik niet starten. Had net willen beginnen.

Vanavond maar eens kijken

Doe maar even je mailadres in een pb'tje. ;)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 19:00

Vandaag toch gelopen ondanks fikse tegenzin, regen en wind. Alleen daarom ben ik al trots op mezelf :D Les 9 zit er op, op naar les 10!

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:12

Wat goed bezig Snadrem, ik ben afgelopen week toch maar (weer) eens begonnen met Evy. Morgen les 4. Les 1 ging echt slecht terwijl 2 en 3 wel lekker gingen. Doen jullie nog stretch oefeningen of zo van te voren of erna?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:17

Niet echt eigenlijk...

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 22:36

Ik ga het nu zeker doen nadat mijn gewrichten tijdens les 6 aangaven dat ik echt veel te hard van stapel ging. Les 7 van te voren alles opgerekt en daarna eerst 5 minuten gewandeld alvorens ik Evy heb aangezet. Ook tijdens het lopen het tempo verminderd (van 7.7 km pu naar 6.8) daarbij lijken de klachten al te minderen. Dinsdag les 8, ben benieuwd

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 23:16

Ik stretchte eerst wel na het lopen maar ik kreeg daar behoorlijke last van mijn knie door, dus sindsdien doe ik geen stretchoefeningen meer. Ik doe wel nog buikspieroefeningen na het lopen maar dat is geen stretchen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 09:35

justdiesel schreef:

Geef jezelf een schop onder je kont! Denk niet aan het lopen zelf maar aan het lekkere gevoel dat je had als je gelopen had. Het is toch heerlijk om trots op jezelf te kunnen zijn omdat je het weer geflikt hebt?!

Ik rek wel wat na het lopen. Lijk daar minder spierpijn door te krijgen.
Doe dat nu ook na een wedstrijd (cross) ook daar lijkt het voor minder spierpijn te zorgen.

Ik pas voor een meeting in amsterdam. Ik doe alleen aan hardlopen vanuit mijn voordeur. Alles wat meer moeite kost demotiveert alleen maar :+

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 10:03

Vandaag les 4 gelopen het ging aardig. Meeting in amsterdam gaat hem zeker niet worden voor mij

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 10:11

Meeting in Amsterdam is mij te ver als Belg zijnde dus ik kan ook niet. Ik zou op zich wel graag eens zo'n meeting doen maar niet zo ver van huis.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 10:18

Ik heb vandaag les 12 in de planning staan maar ga ook om 14:30 naar de dokter voor mijn enkel die al een tijdje zeurt.. denk dat ik dus beter daarna kan gaan rennen of iig kijken wat ze zeggen. Ik ren zelf het liefst 's ochtends, dan is het maar gebeurt! Ik zit zonder baan dus dan kan dat ook.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:51

Ik ben 2 weken geleden gestart met Evy via haar app. Ik ben nu bij les 6 alleen heb ik steeds flinke kramp ik mijn kuiten. Afgelopen zaterdag heb ik les 5 gelopen en na de eerste 3 minuten begon het al. Toch helemaal uit kunnen lopen met een gemiddelde snelheid van 7,8 km/u.

Het hardlopen zelf vind ik lekker om te doen alleen de kramp in mijn kuiten maakt het een hele opgave om van huis weg te gaan.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Of heeft iemand tips?

Mijn doel is om 5 km te kunnen hardlopen. Daarna zie ik wel verder!

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 12:01

Tip is om even het programma stop te zetten, te wandelen, rekken en strekken en weer verder gaan. Conditioneel ben je misschien ver genoeg, je spieren kunnen de gevraagde arbeid nog niet aan. Probeer ze niet te overbelasten maar juist te ondersteunen door voldoende tijd te nemen voor de oefening. Eventueel kun je een magnesiumsupplement nemen, dit werkt goed tegen spierkrampen.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-16 12:03

Als ik gelopen heb voel ik mij altijd super.
Maar om te gaan lopen is altijd een struikel punt.