mijn gewicht is bijna hetzelfde gebleven maar mijn hele figuur is veranderd, als ik in de spiegel kijk , lijkt het aan de voorkant nog wel wat , maar aan de zijkant

En dames de hoop dat het beter gaat als je geen menstuatie meer hebt dus door de overgang heen bent en in de menopauze zit , wil ik niet helemaal de grond in boren, maar hou er maar rekening mee !
Ik ben nu bijna 63 jaar, veel spier-en gewrichtspijn, en drijf nog steeds mijn bed uit van de opvliegers.
Verder wil ik nog ergens voor waarschuwen !!!!!
Laat je bloedsuiker en cholesterol gehalte controleren !! Meten is weten! De reklame op TV over te hoog cholesterol bij vrouwen in en na de overgang is niet helemaal uit de lucht gegrepen.
Ik had het een keer bij de drogist laten controleren, was iets verhoogd maar ach , so what ...
Vorig jaar begon ik wat te hijgen als ik een trap opliep en had bij een stukje lopen pijn tussen mijn schouderbladen, nou ja ik heb artrose , het zal wel....
Tot de huisarts mij toch voor controle , gewoon even doorstuurd naar een cardioloog, en ik een dreigend hartinfarct heb.
Mijn linkerkransslagader zat voor meer dan 90% dicht !!
Ik heb misschien 2kg overgewicht, rook niet, drink niet , en beweeg gewoon. Volgens de cardioloog gewoon pech, maar veel vrouwen in de overgang , moeten echt oppassen !!
Ik ben gedotterd en heb 2 stents gekregen, ben weer als nieuw , zonder restschade, maar moet wel aan nare medicatie ( al slik ik rode rijst en geen echte cholesterol verlagers vanwege de spierpijnen )