Kickbike

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JesdaJinn

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 19:50

Ik heb je net een PB gestuurd, haha :)

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 19:55

JesdaJinn schreef:
Ik ga morgen ook kijken naar een step.
Zin in *\o/*

Veel succes morgen! :D

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 20:03

Heb sws morgen een leuke dag!

Eerst trainen met de BC. Dan gauw naar huis wat eten. Dan beide honden mee nemen en richting de step kijken en dan door naar Erkemederstrand :D
Dan naar huis. Hondjes moe en ik lekker pizza eten :P

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 20:55

Dat klinkt als een leuke dag inderdaad!

En je bent bij mij in de buurt zie ik. Muga woont in dezelfde plaats als ik, dat is ook toevallig.

Net weer een rondje van 3km gedaan.
Zondag gaan we op de step naar de hondencursus, dat is bijna 3 km enkele reis. En dan weer terug. Naar de hondencursus heen en weer is ze al naast de fiets gewend. En 's avonds gaan we op de fiets heen en weer bij iemand op bezoek.
Laatst bijgewerkt door Eilish op 13-04-18 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 21:05

Lekker bezig Eilish!

Ik ga proberen morgenochtend weer een lekker rondje te steppen :D. Even kijken hoeveel zin ik heb en hoe het weer is voor ik beslis hoe ver ik ga :D.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 21:16

Allemaal lekker bezig!

Wel keer weer tijd voor foto's en/of filmpjes hoor...

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 21:37

Eilish schreef:
Dat klinkt als een leuke dag inderdaad!

En je bent bij mij in de buurt zie ik. Muga woont in dezelfde plaats als ik, dat is ook toevallig.

Net weer een rondje van 3km gedaan.
Zondag gaan we op de step naar de hondencursus, dat is bijna 3 km enkele reis. En dan weer terug. Naar de hondencursus heen en weer is ze al naast de fiets gewend. En 's avonds gaan we op de fiets heen en weer bij iemand op bezoek.

Haha dat is wel heel toevallig! Nog nooit iemand hier zien steppen dus als ik nu iemand tegenkom weet ik wie het is haha.

deniseqn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 21:58

Eilish schreef:
deniseqn schreef:
Hoi allemaal! Ik heb sinds kort ook een step, een Yedoo Trexx! Zou graag mee komen kletsen en elkaar helpen motiveren, al ben ik momenteel wel gemotiveerd :D

Ben vandaag gestept naar m'n oma (Soest - Zeist, 15km) en na lange pauze weer terug via een andere route. Totaal 30km in 1 uur en 50 minuten! Morgen kan ik denk ik niet meer lopen :')

Ik heb ook een Yedoo Trexx! :D
Sinds afgelopen zondag.

Wauw wat een lange tocht al! Mijn langste tocht tot nu toe was 3,5 km :+

Goeie aankoop, hihi. Ik vind hem echt heel fijn. Heb verschillende uitgeprobeerd en deze sprong er toch voor mij uit binnen de prijs.

Dit was ook gelijk m'n langste hoor, daarvoor was m'n langste rit 16.5km.

Lijkt me ook zo leuk om het met een hond te doen, maar ja, moet je er wel een hebben. Misschien ooit..

@JesdaJinn: leuk! Step gelijk uitproberen bij het Erkermederstrand :D?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 22:33

Eh nee..
Jinn kent de commando's nog niet voor 100% dus wil dat eerst 110% goed hebben en dan nog wennen maar wanneer Jinn de commando's goed kent ga ik workshops volgens om Jinn direct voor 100% goed voor de step te krijgen

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 22:37

Groot gelijk!

Mijn hond let echt wel goed op, maar het hoeft maar even niet goed te gaan en je hebt een ongelukje. En dan heb je echt wel een kwetsbare positie!
Ben benieuwd of je het steppen ook zo leuk gaat vinden! :D.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 22:51

Dat is ook een verschil tussen ervoor en ernaast denk ik. En jij wil ervoor doen toch JesdaJinn?

Deniseqn, haha ja. Ik heb er ook een paar geprobeerd, de kickbike g4 sport en city, de yedoo en nog een duurdere, waarvan ik het merk niet meer weet. En vond de Yedoo ook het fijnst. Sinds wanneer heb je hem? 16,5 km is ook al heel wat, vergeleken met mijn 3,5 km :Y)

Haha Muga, tis een kleine wereld. Ik step in de buurt van het centrum.

Veel plezier morgen Rebecca!

deniseqn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 08:42

@JesdaJinn:
Oké, ik dacht misschien jij klein stukje steppen en de honden gewoon los mee, weet niet hoe de situatie daar is :)...
Wel leuk om workshops te kunnen gaan doen! Inderdaad belangrijk om het de hond direct goed aan te leren. Want met dat steppen kan je behoorlijk snel gaan.

Weet iemand overigens hoe dat zit als je zo'n extra stang aan het frame hebt voor de hond? Wat gebeurd er als je valt? Gaat het touw dan los? Of sleept de hond gewoon je step mee in het ergste geval?

Ik heb gelezen dat als je je hond de step wil laten trekken (hond ervoor) dat dat in NL niet zomaar mag, dan moet je hond gekeurd worden ofzo. Ernaast mag wel gewoon, want dan trekt de hond niet.

@Ellish:
Ik heb nu 10x gestept heb ik even in Endomondo gecheckt. Heb hem sinds 29 december als ik het goed zeg. Maar ik ben halverwege maart met vakantie geweest, veel gewandeld (ook trappen) en sindsdien ben ik pas de lange afstanden gaan doen hoor. Daarvoor deed ik 3 à 8 km. Na vakantie gelijk 13.5km kunnen doen, toen vorige week vrijdag 16.5km gedaan en gisteren nu de 30km. Maar moet zeggen ik heb dus gisteren eigenlijk 2x 15km gedaan. Heb ertussen wel 2,5 uur bij m'n oma gezeten en daar even gedoucht, wat wel erg fijn is voor de spiertjes. Maar ik voel het nu wel, vooral m'n kont :D...

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 08:48

Bedoeling is er idd voor maar dat hangt ook van Jinn af en zo niet, dan er naast. Ook prima :)

Edit:

Dat kan natuurlijk wel.
Steppen in bos en hond los mee maar niet al vandaag xD
Eerst wachten of de step goed is :P

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 13:13

Deniseqn, je hebt een ontheffing nodig en die moet je aanvragen met een verklaring van de dierenarts:
https://mijn.rvo.nl/ontheffing-trekhondenverbod

Wat er precies gebeurt met zo'n stang aan de voorkant als je valt weet ik niet. Ik heb wel een stang naar de zijkant gehad, net zoals voor een fiets. Met die stang zit de hond vast met een musketonhaak, dus die blijft vastzitten als de step valt.

Dat heb je snel gedaan in 10x :D
Ik heb al een paar keer gestept, maar doe vooral korte stukjes.
1x zonder hond 3 km gedaan en ik had meteen spierpijn :P Maar toen ging ik ook een stuk sneller dan met hond.

En, hoe was de step JesdaJinn? :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 14:47

De step is nu van mij. Mooi ding om mee te beginnen en hij ziet er nog goed uit!

Nu heerlijk aam het Almeerder Strand.

Afbeelding

Afbeelding

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 14:54

Heel veel plezier ermee! Ik ben blij met zn mooie nieuwe plekje.. hij is goed terecht gekomen ;)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 17:30

Heel blij met mijn step en Jinn ook.

Hier eindelijk de beloofde foto met tuig en step!

Afbeelding

Spoiler:
Hij kijkt niet zo charmant, want hij is moe van het strand

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 21:02

Wat leuk JesdaJinn! En lekker naar het strand :)
Mooie foto! Tuig staat hem goed en step ziet er ook goed uit.
Wanneer ga je je eerste rondje maken?

Wij hebben net een rondje van 4,3 km gemaakt, dus er zit vooruitgang in. Fe kan het prima. Met de fiets hebben we wel meer km's gemaakt dan dit. Het ligt vooral aan mij hoever we komen :Y)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 21:04

Lijkt net echt he.
Ik hoop morgen even wat te proberen. Gewoon een heel klein rondje. Heb na het strand vandaag hem even laten slapen en eten. Zonet heel even het links en rechts weer geoefend en dat ging eigenlijk wel redelijk. Wel zonder step uiteraard. Morgen dus maar eens proberen. Als dat nog niet wil dan nog even wat langer oefenen

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 00:00

Veel plezier morgen :)

Wij gaan heen en weer steppen naar de hondencursus. Is een uur vervroegd naar 9 uur :Z

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 07:47

Ik was gisteren in Almere. Toch even goed opgelet of ik geen steppers zag :D

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 08:41

Gisteren klein rondje gestept, toen kwam ik onderweg mensen tegen waar ik nog wat mee moest bespreken, dus die tijden waren niet zo accuraat. Net weer even gestept, 3,4 kilometer binnen 11 minuten *\o/*

Had een gemiddelde snelheid van 18,1 :D.
Merk wel dat het dan qua ademhaling en hartslag wat zwaarder gaat, dus nog maar even zo doorgaan tot dit wat makkelijker gaat voor ik het op een groter rondje wil gaan doen.

Binnenkort wil ik ook eens op zondagmorgen mee gaan doen met een steptocht. Hier 20 minuten vandaan worden elke zondag schijnbaar tochten verreden, ben alleen wel benieuwd wat de gemiddelde leeftijd is :D.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 13:34

Toevallig IMJ! Ik heb gister heen en weer gestept naar de stad. Nog even doorsteppen en ik wordt de stepper van Almere :P

Snel rondje Rebecca! En klinkt leuk die steptochten.

Fe was moe op de terugweg van hondencursus vanochtend. Maar dat komt meer vanwege de hondencursus en het drukke spelen voor en na de cursus dat ze heeft gedaan denk ik. Ik voelde het wel in mijn benen, 2x 4km, maar is een mooie oefening.

deniseqn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 15:53

Hond en step passen mooi bij elkaar, mooie combi :D!

Dat is wel een mooie gemiddelde snelheid Rebecca!
Ook wel leuk zo'n steptocht te doen met groep.

Lekker bezig ook Eilish!

Ik ben vandaag op de step naar stal gegaan, is zo'n 2.5km dus niet echt heel ver. Zo'n 9 minuutjes steppen. En natuurlijk ook weer terug (heen gaat het wat naar beneden, dus terug mag ik dan lekker klimmen). Kan niet rijden want pony loopt niet helemaal goed, dus dan was dit toch even m'n beweging voor vandaag :).

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 18:35

Ik ben vandaag ook weer op de step weg geweest, nu ruim 10,7 kilometer gedaan, en iets meer verharde paden dus gemiddelde snelheid ook wel iets hoger. Ik moet de gegevens van de tomtom nog even op de PC zetten maar zag op mijn fietscomputer wel regelmatig snelheden tussen de 16 en 18 kilometer verschijnen, dus dat is wel lekker.
Ik had de step achter in de auto meegenomen en eerst dochter naar werk gebracht om daarna naar het buitengebied te gaan. wilde bij de recreatieplas waar mijn ouders een heel aantal jaren geleden hebben gewoond gaan steppen maar de weg daarheen was afgesloten dus op het dijkje geparkeerd en daar het fietspad genomen. Kwam ik in de mensenmassa van de protesten tegen de OVP terecht, ik had er helemaal niet bij nagedacht dat het tegenwoordig steeds hommeles is daar in die hoek!

Ik moest me dus tussen een heleboel mensen, zowel protestvoerders als politie en cameraploegen door worstelen omdat ze gezellig met zijn allen op het fietspad aan het samendrommen waren. Gelukkig in het bos wel lekker rustig, hier was het weer een beetje licht miezerig. Was erg leuk om eens een ander rondje te doen als gebruikelijk!

Nemen jullie de step ook wel eens mee of ga je vanuit huis op pad?